Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MyRus
Fattar inte varför dom sparka borken

Hade ju funkat skitbra om dem hade värvat någon annan tränare. Varför inte Flemming tex? Han vill ju tillbaka eller Melin, han har ju också sagt att han vill tillbaka. Klart att det handlar om pengar men vad kostar det inte att hamna i allvsenskan då? (förluster jag tänker på då)

Inget ont om Östblom men jag tror inte han är rätt tränare för Brynäs i det här läget...

Visa signatur

Vivi Orunitia- "How do you prove that you exist...? Maybe we don't exist..."

Permalänk
Medlem

Hmm bara 1 pinne mot mora :/ Suck...

hahah bif mosade på idag iaf

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3, Samsung Q995c.

Permalänk
Medlem

Ja snacka om att SSK blev krossade idag! Och ganska bra stämning var det också. 10-2! Det var ju några år sedan det blev 2 siffrigt i elitserien hörde jag.

Visa signatur

Vivi Orunitia- "How do you prove that you exist...? Maybe we don't exist..."

Permalänk
Medlem

Suck... Fan vad dåligt det går nu då :/

BÖRJA VINN LULE

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3, Samsung Q995c.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MyRus
Suck... Fan vad dåligt det går nu då :/

BÖRJA VINN LULE

Hoppas på er jag med faktiskt. Går ju inte bra för brynäs heller. På tok för ojämna. 9-1, 10-2 och mot Dif 8-2. Matcherna direkt efter har vi förlorat alla 3 ggr.

Själv hoppas jag på södertälje och skellefteå i kvalserien och att leksand kommer upp. Vill ju ha 2 dalalag och 1 gävlelag i elitserien nästa säsong.

Läste föresten att luleå är i behov av en spelande back? Varför inte låna Danne Johansson från brynäs? Båda lagen skulle ju tjäna på det. Danne är absolut inte dålig men han trivs inte i brynäs just nu. Han skulle må bra av lite miljöombyte tror jag.

Visa signatur

Vivi Orunitia- "How do you prove that you exist...? Maybe we don't exist..."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MyRus
Suck... Fan vad dåligt det går nu då :/

BÖRJA VINN LULE

ojojoj vad ni blev utkörda i lördags på Hovet, vet inte om du var där men ack vilken stämning 1/3 av Hovet klack

Permalänk
Medlem

Som jag skrev i början av säsongen, Luleå åker ner till kvalserien. Tråkigt nog...

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av M3lker
ojojoj vad ni blev utkörda i lördags på Hovet, vet inte om du var där men ack vilken stämning 1/3 av Hovet klack

Kom upp till lule så fåru stämning

Ska upp nu på söndag (120-130 mil enkel resa men absolut värt)

Hoppas vi kan ta frölunda ikväll ingen lätt match men man måste tro på sitt lag annars kommer dom ingen vart!

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3, Samsung Q995c.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MyRus
Kom upp till lule så fåru stämning

Ska upp nu på söndag (120-130 mil enkel resa men absolut värt)

Hoppas vi kan ta frölunda ikväll ingen lätt match men man måste tro på sitt lag annars kommer dom ingen vart!

På tal om stämning så var jag på senaste matchen mot mora med 300 andra brynäsare. Efter den matchen så kommer Brynäs få böta 25 tusen kronor för att någon av de 300 brynäsarna som var där använde en bengal i klacken. Tror det var samma person som sköt en raket också. Snacka om idioti att skjuta raketer in i klacken. Som tur var var det ju bara en liten..

Synd att man inte kan åka till Sthlm den andra februari då kommer årets bortaklack besöka Dif. Ett antal tåg från gävle och göteborg med bara brynäsare. Dem räknar med ca 1000 personer i bortaklacken då.

Visa signatur

Vivi Orunitia- "How do you prove that you exist...? Maybe we don't exist..."

Permalänk
Medlem

FYFAAAN SÅ UUUUUUUUUUNDERBART!!!! 7-2 MOT FBK

FORZA LULEEE

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3, Samsung Q995c.

Permalänk
Medlem

Härligt Övertorneå pojkar! Ta Luleå tillbaka till slutspel!

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Medlem

Härligt att luleå vann igår. Håller fortfarande fast vid att jag vill se Mora och Södertälje i kvalserien.

Skönt att brynäs hämtade upp ett 2 måls underläge mot linköping och fick 1 poäng med sig. Riktigt rolig match faktiskt.

Skellefteå borta på torsdag och jag är redan nervös..

Visa signatur

Vivi Orunitia- "How do you prove that you exist...? Maybe we don't exist..."

Permalänk
Medlem

Vadå berg och dalbana..?

Först krossar vi FBK med 7-2 sen finns vi inte på isen alls?

En sån sjukt viktig match och _INGEN_ gör rätt

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3, Samsung Q995c.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MyRus
Vadå berg och dalbana..?

Först krossar vi FBK med 7-2 sen finns vi inte på isen alls?

En sån sjukt viktig match och _INGEN_ gör rätt

Färjestad som allt hade 8 spelare borta också. Men fortfarande starkt att vinna med 7-2 helt klart! Ssk ska ni ju iaf spela jämnare mot.

Brynäs tuffar på iaf. Sett riktigt bra ut på sista tiden. 3 nya poäng mot timrå på lördag som brynäs inte har förlorat mot hittils sen förra säsongen får vi hoppas på också.

Saknas ju en hel del spelare i timrå också.
"Fredrik Hynning, Jonathan Hedström, Timo Pärssinen, Riku Hahl, Eric Moe och Sebastian Erixon är inte med mot Brynäs. Johan Backlund fortsätter i mål."

Visa signatur

Vivi Orunitia- "How do you prove that you exist...? Maybe we don't exist..."

Permalänk
Medlem

Ja jag vet att dom hade massa spelar borta. Menar bara att dom är så sjuukt ojämna. Fattar inte vad dom höll på med :S Aja imorn blire inte 3p heller... LHC är inte lätta för oss

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3, Samsung Q995c.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MyRus
Ja jag vet att dom hade massa spelar borta. Menar bara att dom är så sjuukt ojämna. Fattar inte vad dom höll på med :S Aja imorn blire inte 3p heller... LHC är inte lätta för oss

Vet ju precis hur det där känns. 9-1 mot Lhc och sedan få stryk mot Ssk med 2-5 eller vad det var. 8-2 mot dif sen 2-4 mot mora. 10-2 mot ssk sen stryk i matchen efter också.

Sammtidigt tycker jag att alla lagen har gjort bottennapp i årets elitserie. Eller HV och Modo är väl de 2 lagen som har spelat jämnast.

Visa signatur

Vivi Orunitia- "How do you prove that you exist...? Maybe we don't exist..."

Permalänk
Medlem

SKÖÖÖN seger igår

Altid kul att se vissa lag som ligger under (vi kan ta fbk o lhc som exempel).
Dom börjar spela FULT direkt när dom vet att dom inte kan vända. Blomdahl t.ex. vilket stolpskott Synd bara att Larose inte lyckades knocka den jäveln igår. Fick juh in ett fint slag men nae...

Förstår inte varför domarna ibland låter dom slåss lite och så får dom in varsitt slag ja då avbryter dom bråket igen....

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3, Samsung Q995c.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MyRus
SKÖÖÖN seger igår

Altid kul att se vissa lag som ligger under (vi kan ta fbk o lhc som exempel).
Dom börjar spela FULT direkt när dom vet att dom inte kan vända. Blomdahl t.ex. vilket stolpskott Synd bara att Larose inte lyckades knocka den jäveln igår. Fick juh in ett fint slag men nae...

Förstår inte varför domarna ibland låter dom slåss lite och så får dom in varsitt slag ja då avbryter dom bråket igen....

Saik spelar fult när dem ligger under också. Kolla bara hopptacklingen mot huvudet på molin eller i bentacklingen mot Emil Sandin. Som tur var tog den inte olyckligt utan han fick bara en lårkaka. Dem går i stort sett fria från det medans Kankans tackling som tog olyckligt för att spelaren böjer sig ned åker på 5 matchers avstängning och 18 tusen i böter. Nej disciplinnämnden är verkligen inte bra. Lotterinämnden borde dem byta namn till.

Finns inte så mycket att säga så mycket om Brynäsmatchen igår. 3 minuters slarv förstörde allt. Men grymt underhållande match med många snygga mål och skön stämning!

Förövrigt så skulle jag aldrig våga tippa på Luleå efter det här.

Visa signatur

Vivi Orunitia- "How do you prove that you exist...? Maybe we don't exist..."

Permalänk
Medlem

Altså jag finner inga ord....

5-2 tappar vi till 5-5 med rediga jävla målvaktstavlor... Kanske inte ALLA mål men typ 3 iaf minst.

Sen fbk... Ja 5st 5 mot 3 spel .... gör mål i _1_ av dom.... Typ 3-4 öppna mål missar ALLA

Slutspel...tveksamt :/

KÄMPA NU LULE

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3, Samsung Q995c.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MyRus
Altså jag finner inga ord....

5-2 tappar vi till 5-5 med rediga jävla målvaktstavlor... Kanske inte ALLA mål men typ 3 iaf minst.

Sen fbk... Ja 5st 5 mot 3 spel .... gör mål i _1_ av dom.... Typ 3-4 öppna mål missar ALLA

Slutspel...tveksamt :/

KÄMPA NU LULE

I den matchen var det väl VM i målvaktstavlor.. En av de roligaste matcher jag sett om man inte hejar på något av lagen såklart. Då var den bara tragisk.

Visa signatur

Vivi Orunitia- "How do you prove that you exist...? Maybe we don't exist..."

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pekz0r
Kan inte riktigt se vad du tillför med ditt tredje inlägg i tråden, jag tror de flesta vet att du håller på luleå vid det här laget, inte minst med tanke på din avatar.
Jag bor i luleå sedan 2 månader för övrigt, men det är frölunda som gäller!
Hoppas att dom kan göra bättre ifrån sig än ifjol

HAHA det bevisar väl varför luleå håller på att åka ur

SAIK ska det vara

Visa signatur

assrock!! hehe

Permalänk
Medlem

6fingers laget

Lule åker inte men slutspel....ja jag vet inte vad jag ska hoppas på ärligt talat... Men inavlarna ligger juh inte spec långt före oss så vem har sagt att inte dom åker ;D

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3, Samsung Q995c.

Permalänk

Tack gode gud för att Lule höll sig kvar i Elitserien. Eller kanske man ska tacka Surovy. Han kanske har lite hjärta kvar i Luleå efter allt

Visa signatur

"- Asså jag fattar inte dom här vegetarianerna. Dom gillar djur men äter inte kött. Vilken osis då att nästan alla djur är gjorda av kött."

Permalänk
Medlem

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

Sjuuukt nervösa sista minutrar.... För att sedan bli ännu mer nervös när man såg att mora gjort 5-5....

Tyvär bor man juh inte i lule så köpte matchen på nätet

Nu kan man börja sova gott igen

ÄLSKA LULEEE

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3, Samsung Q995c.

Permalänk
Medlem

Känns fantastiskt att Luleå klarade det och att Mora...inte klarade det. Luleå gjorde det som egentligen inte ska gå. Man hade fem poäng upp till Mora inför de två sista omgångarna, då såg det oerhört mörkt ut. Jag trodde då aldrig det skulle kännas så här bra trots ett missat slutspel.

Go Luleå go.

Permalänk
Medlem

Mjo

Känns skönt att visa alla som alltid ska såga lule att även vi kan vara ett vinnarlag

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3, Samsung Q995c.

Permalänk

Ja, alltså, jag vågade inte ens vara inne på swehockey.se idag. Kändes som det skulle vara otursbringande haha.

Men vad jämt det är mellan Luleå och Mora. Samma antal segrar, oavgjorda och förluster. Endast +2 i målskillnad till Luleå.
Plus fem jämna matcher mellan de båda, dock med fyra vinster till Luleå.

Än en gång, tack Surovy

Visa signatur

"- Asså jag fattar inte dom här vegetarianerna. Dom gillar djur men äter inte kött. Vilken osis då att nästan alla djur är gjorda av kött."

Permalänk
Medlem

http://www.youtube.com/watch?v=MP_dWj19s_M

) lika glad blir man varje gång man kollar också

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3, Samsung Q995c.

Permalänk

Nu laddar vi för vårt 25:e år i högsta serien. Det som inte dödar, härdar!

Visa signatur

"- Asså jag fattar inte dom här vegetarianerna. Dom gillar djur men äter inte kött. Vilken osis då att nästan alla djur är gjorda av kött."

Permalänk
Medlem

Detta är fortfarande svårsmält

Kan inte bli lyckligare än såhär

Så sjukt underbart att vi är klara för nästa år!

Frågan är bara vilka man ska "hålla" på i slutspelet... Borde juh vara LHC men aldrig i livet....finns inte en chans

Jag skiter i vilka som vinner.... Detta är en vinst bara det. En vinst för lule att visa alla som tvivlat på oss. Alla som sagt att lule kommer få kvala. Alla som sa att det var "omöjligt" efter förlusten mot djurgården.

Lyckan är total. Detta är ett minne för livet

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3, Samsung Q995c.