World of Warcraft-tråden del 4

Permalänk
Medlem

det är inte din dator som strular utan blizzards servrar som har gått ner

Visa signatur

- Det var inte bättre förr, det var bara roligare.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av vadå cpu?
Testade trailversion idag för att se om spelet är så bra som alla säger... Men efter cirka en halv minut blir jag utslängd med disconnected server hela tiden. Någon som vet vad det kan bero på?

Har stängt av min brandvägg och öppnat alla portar på routern från 100 till 10000, så det kan väl inte vara det som är problemet?

Blizzard hade ikväll lite problem med en viss battlegroup, och därav gick en del servrar ner, vilket leder till att folk gör en massa nya gubbar på andra servrar som ger lagg i form av disconnects i värsta fall. Tyvärr, du fick en dålig öppning av WoW då detta hände, men spela gärna senare ikväll/annandagjul.

Permalänk
Entusiast

Vart tog wow bild tråden vägen?

Iaf, har börjat lira igen efter 7 månaders vila =). å skapat om min gamla karaktär, ny klass men samma utséende :P.

namn: Rustyspoon på servern Frostwhisper.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

Bra val av server Firkraag. Hör av dig till Ramdaa/Lovac/List om du behöver hjälp.

Visa signatur

Scenery och flygplansutvecklare till X-plane 11 och FS2020
Besök gärna Flightsim Sweden på: https://discord.gg/QcWHZ2Q

Permalänk
Medlem

Rerolla just på Vek'Nilash men känner att det kanske var ett misstag funderar på att transfera till Frostmane, är det ett bra val, vill helst att mkt svenskar och lätt att hitta grupper till low lvl instancer osv.

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haziza
Rerolla just på Vek'Nilash men känner att det kanske var ett misstag funderar på att transfera till Frostmane, är det ett bra val, vill helst att mkt svenskar och lätt att hitta grupper till low lvl instancer osv.

Ser inte vad som är fel på Vek? Känner många svenskar där som jag har sjukt roligt med. Levlar min andra shaman på servern för tillfället (Alliance).

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haziza
Rerolla just på Vek'Nilash men känner att det kanske var ett misstag funderar på att transfera till Frostmane, är det ett bra val, vill helst att mkt svenskar och lätt att hitta grupper till low lvl instancer osv.

Finns mkt lowbie folk på frostmane lvlade upp en priest för inte så längesedan och jag hade inga större problem att hitta grupper...

EDIT: svenskar finns det gott om

Visa signatur

Okay, what am I doing?
I'm chasing this guy.
Nope. He's chasing me.

Permalänk

Man ska väl satsa efter så många olika personer from olika delar i europa?
Kul att lira på en server man en massa svenskar, och då brukar det vara en massa 14 åringar.
Allt förutom ryssar som skriver i chat är ok.
Menmen, det är en smaksak!

Permalänk
Medlem

Jobbar Blizzard's support hela denna vecka?,eller någon dag ledig pga julafton osv.

Har bl a för mig att Frankrike firar jul den 25:e

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maverickgoose
Man ska väl satsa efter så många olika personer from olika delar i europa?
Kul att lira på en server man en massa svenskar, och då brukar det vara en massa 14 åringar.
Allt förutom ryssar som skriver i chat är ok.
Menmen, det är en smaksak!

Ryssarna har flyttat till Molten Core (och förstörde hela battlegroupen som den tillhör samtidigt) så man ser inte så många av dem nu för tiden.

Visa signatur

Scenery och flygplansutvecklare till X-plane 11 och FS2020
Besök gärna Flightsim Sweden på: https://discord.gg/QcWHZ2Q

Permalänk
Medlem

Fick detta mail idag, tror ni att det är fake?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av clp
Fick detta mail idag, tror ni att det är fake?
http://pici.se/thumbs/t_wsSsvWuFT.gif

garanterat fake, dom ber aldrig om dina uppgifter och betan har inte startat...kommer ta ett bra tag innan den kommer och du lär höra om det

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cosmo189
garanterat fake, dom ber aldrig om dina uppgifter och betan har inte startat...kommer ta ett bra tag innan den kommer och du lär höra om det

Som jag trodde då

Laddade ner filen bara för att se vad det va för skit, man skulle uppge secret answer, email, adress, telefonnummer och alla andra uppgifter

Permalänk
Medlem

Ja blizzard skulle ju inte kräva att du ska fylla i alla sådana uppgifter.

Visa signatur

E6400 | Freezer 7 pro | P5B-Deluxe | 2gb xms2-6400 | x1900xt 256mb | Tagan 580w easycon | 320 GB sata2 & 160gb+80b sata | X-Fi Xtrememusic | Thermaltake Tsunami

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av clp
Fick detta mail idag, tror ni att det är fake?
http://pici.se/thumbs/t_wsSsvWuFT.gif

Så du har försökt trade'a din char någonstans? Tror det är mest folk som är medlem på wowtrade som får dessa.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Handa
Så du har försökt trade'a din char någonstans? Tror det är mest folk som är medlem på wowtrade som får dessa.

Nej, jag har aldrig försökt trade'a mitt acc. Har inte spelat wow på ett jävla bra tag nu. Kollade mailen och hittade det där.

Permalänk

Vilken PVP-realm ska man spela på om man vill lira bland svenskar och nordiska spelare? Den ska vara bra PvE helst också
(alliance alltså)

Permalänk

Är det fortfarande fel på servrarna eller? Idag kunde jag spela ungefär 5 minuter i sträck innan jag loggas ut eller att gubben inte kan göra något längre (kan typ springa runt men inget mer, kan inte ens logga ut själv).

Testade trailversion bara för att se om det var så bra som alla sa, men det är ju knappt spelbart om det ska vara såhär...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Handa
Så du har försökt trade'a din char någonstans? Tror det är mest folk som är medlem på wowtrade som får dessa.

Jag har pratat med killen som skickar ut dessa, han skickade ett annat tidigare men klantade sig och skickade från sin privata mail, hans privata blogg hittades där han länkade till sina armory-profiler.
Mailet har skickats från samma host denna gång.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av China
Jag har pratat med killen som skickar ut dessa, han skickade ett annat tidigare men klantade sig och skickade från sin privata mail, hans privata blogg hittades där han länkade till sina armory-profiler.
Mailet har skickats från samma host denna gång.

Finns ju massor av forum där det står steg för steg hur man skickar ut sådana mail,så det är ju inte bara 1 person som skickar ut dem,troligtvis stötte du på någon klantig gosse som gjorde fel i "guiden" och därmed råkade skicka från sin privata mail

Permalänk

Man blir så sjukt förbannad över att pet ska fastna överallt!
Nu sist så hoppade jag ner i vattnet för att döda en horde, tro som fan att pet bara står kvar på bron som ett fån och vägrar komma ner. Gick inte att dismissa heller, inte inom synhåll.
Självklart så dog man.

Permalänk
Medlem

ok!

Ska re-rolla med 2 polare för att lira lite någon gång nu i veckan.

Har sedan tidigare ne lvl 60 priest, 60 rogue och 70 shaman och har raidat med allihopa.

Vet inte vilken klass jag vill spela nu, ska lira alliance. Kom med förslag och pros & cons till varje klass tack!

Visa signatur

Back from the dead.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av clp
Fick detta mail idag, tror ni att det är fake?
http://pici.se/thumbs/t_wsSsvWuFT.gif

Som alla andra sagt, fejk..

stavar dessutom fel till Northrend. ^^

Visa signatur

Jodå... såatte.. nädå...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maverickgoose
Man blir så sjukt förbannad över att pet ska fastna överallt!
Nu sist så hoppade jag ner i vattnet för att döda en horde, tro som fan att pet bara står kvar på bron som ett fån och vägrar komma ner. Gick inte att dismissa heller, inte inom synhåll.
Självklart så dog man.

Du ska inte försöka döda horde, Då straffar gud dig direkt

Visa signatur

Polaris Sportsman 570 X2 Nordic Pro, ja just ja, och en medioker data har jag också 😁

Permalänk
Medlem

Det här är fan weird! har varit transmutation mastery sen början av TBC, och fått typ 3-4 proccs totalt. Nu precis bytte jag till elixir mastery, och proccar typ var tredje craft! Helt galet så mycket proccs man får!

/spit transmutation mastery

Visa signatur

Du vet att det är måndag när du upptäcker en landmina i din frukost. - Garfield

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av saliv
ok!

Ska re-rolla med 2 polare för att lira lite någon gång nu i veckan.

Har sedan tidigare ne lvl 60 priest, 60 rogue och 70 shaman och har raidat med allihopa.

Vet inte vilken klass jag vill spela nu, ska lira alliance. Kom med förslag och pros & cons till varje klass tack!

Warrior - så du kan döda allt. Blir även populär när man skall göra dungeons. Eller så kan du skapa en Druid, fast då måste du vara night elf och dom är inte så tuffa, men å andra sidan kan du precis göra allt som alla klasser kan göra.

Permalänk
Medlem

Min bror fick WoW, tbc och ett 60-dagars pre-pay i julklapp. Han hade spelat på ett trialacc i tio dagar innan. Han installerade WoW från skivan och aktiverade 60-dagarskortet och loggade in. Trots detta var han och är fortfarande klassad som en trial. Kommer det ändras när dagarna för provtiden är slut eller ska man kontakta Blizzard för att ordna det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av saliv
ok!

Ska re-rolla med 2 polare för att lira lite någon gång nu i veckan.

Har sedan tidigare ne lvl 60 priest, 60 rogue och 70 shaman och har raidat med allihopa.

Vet inte vilken klass jag vill spela nu, ska lira alliance. Kom med förslag och pros & cons till varje klass tack!

Druid är roligare än vad man tror faktist ett starkt tips, lock om du vill känna dig överläggsen.

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av saliv
ok!

Ska re-rolla med 2 polare för att lira lite någon gång nu i veckan.

Har sedan tidigare ne lvl 60 priest, 60 rogue och 70 shaman och har raidat med allihopa.

Vet inte vilken klass jag vill spela nu, ska lira alliance. Kom med förslag och pros & cons till varje klass tack!

Om du gillar pvp tycker jag inte du ska ta warrior som någon tidigare nämde, vist du kan döda allt i pvp _om_ du har bra gear, ju bättre gear du desto mera skillad är du detta geller speciellt klassen warrior, de är även ganska enformiga att pvpa med, charge spamstring - ms - pummel - ms - intercept - ms - pummel - execute - hoppas du överlever...

Visa signatur

Okay, what am I doing?
I'm chasing this guy.
Nope. He's chasing me.

Permalänk
Medlem

Hmm riktig beslutsångest ^^

Visa signatur

Back from the dead.