Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tridz
Är det första mmo spelet som kommer ha 18års gräns, Såg på en video interjuv som gjordes på E3 mässan i år, där dom sa att medelålder på mmo spelare ligger 26 år och de är till den gruppen av spelare dom vänder sig till först...

Tur att dom inte gjorde udersökningen WoW, då skulle den nog hamna på 12 eller nått :S

Fan att det är så långt kvar tills spelhelvetet släpps, känns som att man kommer hinna fylla 100 år och dö innan det kommer

Visa signatur

Corsair 450 W, Gigabyte GA-P35-DS3, Intel E2160 @ 3 GHz, HD3870, 250GB S-ATA, Corsair DDR2 2046Mb Twin2X 6400
"Redan de gamla grekerna trodde sig leva i nutiden."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rwar
Dom som får beta platser just nu är folket som varit med på tech-testerna.
En stor del av dessa är inne och spelar general betan just nu medans en del skall göra ett tach-test idag som skall testa PvP delen.
Sen efter det kommer dessa att få tillgång till general betan oxxo.

//Rwar

Jag var inte med i tech betan men fick komma in i general. Fick min invite den 30 nov tror jag

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ume
Jag var inte med i tech betan men fick komma in i general. Fick min invite den 30 nov tror jag

bleh, orättvist! eh.. jag menar.. grattis

Visa signatur

"We're paratroopers, lieutenant. We're supposed to be surrounded!" - Lt. Winters, Bastogne 1944

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Scanian
bleh, orättvist! eh.. jag menar.. grattis

Tack Tack

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dahren
Tur att dom inte gjorde udersökningen WoW, då skulle den nog hamna på 12 eller nått :S

Fan att det är så långt kvar tills spelhelvetet släpps, känns som att man kommer hinna fylla 100 år och dö innan det kommer

Näe men 25år och då passar jag nästan i målgruppen

Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 3700X - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - Corsair MP510 960Gb NVME - EVGA 1080ti SC2 - 3x Samsung 840 500GB - EVGA SuperNOVA G1+ 650W - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Scanian
bleh, orättvist! eh.. jag menar.. grattis

Om du av någon anledning skulle tröttna på spelet så kan du gärna säga till!
Då står jag väl först på kö iaf?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av skogsvilden
Näe men 25år och då passar jag nästan i målgruppen

w00t?!? Den känslan har jag aldrig fått ^^

Visa signatur

Corsair 450 W, Gigabyte GA-P35-DS3, Intel E2160 @ 3 GHz, HD3870, 250GB S-ATA, Corsair DDR2 2046Mb Twin2X 6400
"Redan de gamla grekerna trodde sig leva i nutiden."

Permalänk
Medlem

Det är ett nytt tekniskt test nu idag, så har kontaktat deras support om att jag inte fått någon konto information mailad till mig. Med lite tur kanske man kan få igång kontot och vara med i pvp testet.

En ny demofilm med Sanctum of Burning Souls:
http://www.gametrailers.com/player/28541.html

Inte snyggaste filmen direkt, men musiken är ju grymt bra.

Permalänk
Medlem

Tror du citerade fel person där, Dahren.
Jag måste hitta nåt annat att sysselsätta mig med sålänge.. jag blir galen av att sitta och trycka refresh på AoC-forumet hela dagarna ifall det skulle dyka upp nåt skoj.
Det ryktades om open beta redan i slutet av Januari (helt obekräftade uppgifter) Jag tycker det låter lite tidigt med open beta 2 månader innan spelet ska släppas, men jag är inte så erfaren vad gäller betor så jag vet inte vad som är rimligt. Nån som har nån synpunkt på det? Antagligen var det väl bara nån som önsketänkte högt.

Visa signatur

"We're paratroopers, lieutenant. We're supposed to be surrounded!" - Lt. Winters, Bastogne 1944

Permalänk
Medlem

Det finns ju en risk att det blir ytterligare lite försenat med tanke på komplexiteten. Jag kan vänta, bara det blir bra.

Btw, bättre kvalite på videon här:
http://www.jeuxvideopc.com/video/9037-age-of-conan-hyborian-a...
(telecharger la video) för att ladda ner

Man kan ladda ner en hel serietidning gratis från Age of Conan nu (24s):
ftp://ftp.funcom.com/media/Age_of_Conan/comic/AgeofConanComic...

Permalänk
Medlem

Skjutas upp en gång till, och de skjuter sig själva i foten. Pallar inte mer.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem

Det finns väl ingenting som tyder på att det ska skjutas upp ytterligare. Vad jag förstått så har man ju börjat plocka in mera folk till betan det måste ju betyda att det fungerar hyffsat.

Permalänk
Medlem

Nej, jag har inte heller fått den uppfattningen att det ska flyttas fram. Funcom har sagt flera gånger nu ett datum, och det har inte varit indikationer om något annat. Men om Buio skulle ha rätt..

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Croles
Nej, jag har inte heller fått den uppfattningen att det ska flyttas fram. Funcom har sagt flera gånger nu ett datum, och det har inte varit indikationer om något annat. Men om Buio skulle ha rätt..

Läste många inlägg före senaste uppskjutningen där folk trodde som du, för att FunCom hade sagt förra datumet flera ggr. Faktum är att FC visste om att det skulle skjutas upp men sa ändå det tidigare datumet på nåt stort spelkonvent, antagligen GC i typ leipzig. sen nån vecka eller 2 efter så annoncerade man uppskjutningen. Så tro aldrig på det förrän du ser en announcement på att det gått guld för fanken!

Permalänk
Medlem

Man får väl se hur det är under open beta. Problemet är att om de inte har en grymt bra produkt vid release blir det svårare i konkurrensen eftersom det då kommer pratas om buggar/balansproblem i recensioner osv. Även om AoC är en högprofil produkt så kommer även WAR nästa år, och konkurrensen är hård om spelarna.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Buio
Man får väl se hur det är under open beta. Problemet är att om de inte har en grymt bra produkt vid release blir det svårare i konkurrensen eftersom det då kommer pratas om buggar/balansproblem i recensioner osv. Även om AoC är en högprofil produkt så kommer även WAR nästa år, och konkurrensen är hård om spelarna.

Sant även om målgruppen ändå är lite annorlunda. WAR är en lite mer PvP inriktad version av WoW enligt mig, medan AoC antagligen kommer få mer hardcore inriktade servrar med *kanske* full loot mm. Samt territorie kontrollen i borderlands som kommer frammana helt annan PvP än den om huvudstäderna i WAR. Det är vad jag tror iaf

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ume
Sant även om målgruppen ändå är lite annorlunda. WAR är en lite mer PvP inriktad version av WoW enligt mig, medan AoC antagligen kommer få mer hardcore inriktade servrar med *kanske* full loot mm. Samt territorie kontrollen i borderlands som kommer frammana helt annan PvP än den om huvudstäderna i WAR. Det är vad jag tror iaf

WoW folket som kommer till WAR lär nog inte hålla sig länge. War må grafiskt sett se ut som WoW, men RvR skiljer sig massor från det låtsas PvP/PvE-paradise WoW är.

Samma sak med AoC tror jag. Dessutom lär ratingen hålla bort kalle 12 års morsa från att köpa det.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Citat:

Dessutom lär ratingen hålla bort kalle 12 års morsa från att köpa det.

Mycket möjligt. Alltså kommer Kalle be sin brorsa köpa det åt honom istället. Och all hans kompisar och alla hans kompisars kompisar kommar att göra detsamma. Sen kommer de alla sitta där och använda ena näven till att skriva skit om WoW i chatten, och den andra....

Visa signatur

Idioter förbokar datorspel.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MaxWarp
Mycket möjligt. Alltså kommer Kalle be sin brorsa köpa det åt honom istället. Och all hans kompisar och alla hans kompisars kompisar kommar att göra detsamma. Sen kommer de alla sitta där och använda ena näven till att skriva skit om WoW i chatten, och den andra....

Haha visst, det stämmer mycket bra men sen lär nog inte alla att kunna göra så. Det tar i alla fall bort ett par 1337 kids. Dessutom lär nog inte kalles mamma vilja betala månadskostnaden.

På tal om det, kommer AoC att ha gamecards? Det är en viktig faktor i 1337 kid-ekvationen.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

Är det så illa att det kommer att finnas möjlighet att köpa gamecards kan man ju hoppas på att det bara skulle gå på vissa sevrar. Är det någon som vet om dom har gjort något för att stävja guldförsäljning och sådant otyg?

Permalänk
Medlem

Fick tyvärr inte något svar om min key innan pvp testet igår. Lite synd att jag ska ha så svårt att få kontot skapat när jag fått betanyckel och allt. Väntar nu på svar från deras support.

Men iaf, AoC är högst upp på min lista iaf.

Permalänk
Medlem

Gamecards är tyvärr planerade enligt den senaste videon jag såg.

Visa signatur

"We're paratroopers, lieutenant. We're supposed to be surrounded!" - Lt. Winters, Bastogne 1944

Permalänk
Medlem

Inte för att man vill ta bort spelglädjen för dom under 18 men man generaliserar fort. Finns nog massvis av "vuxna" som beter sig omoget.
Men dom är ju då oftas guildless och inte så långlivade.

Ignorelist är ju ypperligt

Visa signatur

:: Hell was build for heroes ::

Permalänk
Medlem

Bar story trailer:
http://www.gametrailers.com/player/28580.html

Återanvänt gammalt trailermaterial blandat med mycket nytt berättat som en historia. Rekommenderas.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Buio
Bar story trailer:
http://www.gametrailers.com/player/28580.html

Återanvänt gammalt trailermaterial blandat med mycket nytt berättat som en historia. Rekommenderas.

Jo den trailern är underbar.
Tänkte precis själv lägga in den här i tråden men du hann visst förre.

Nä Conan spelet får gärna komma nu. ^^

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

Någon som vet hur mycket 2xAoC beta nycklar kan vara värda?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av
Någon som vet hur mycket 2xAoC beta nycklar kan vara värda?

Värda?? Man får inte sälja sånt.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av
Någon som vet hur mycket 2xAoC beta nycklar kan vara värda?

Har du 2st nycklar eller?
Kan tänka mig att pröjsa lite för 1 om du har några över.

Permalänk
Medlem

jag skulle ge min vänstra kula för en betanyckel just nu,. så fett sugen på att få testa spelet, även om det bara vore för en dag.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X // Corsair iCue H150i RGB PRO XT // G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB (2x16GB) 3600Mhz CL16 // ASUS GeForce RTX 3080 12GB TUF GAMING OC // Asus Tuf Gaming x570 Plus // PSU: Corsair RM750W v2 // Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic // Keyboard: Corsair K70 RGB MK2 Low Profile // Mouse: Corsair Dark Core RGB with the MM1000 QI mousepad // Display 1: Dell S3422DWG // Display 2: Gigabyte G32QC QHD //

Permalänk

Hörde att dom eventuellt är på väg att slå ihop klasser i AoC. Som ett resultat av betan antar jag. Nån som hört eller vet nått?

Permalänk
Medlem

Vem har du hört det av?

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower