Permalänk
Jubileumsmästare

Någon som har ?

Någon som har fler bilder på

http://www.datorbutiken.com/se/default.aspx?Product=RC-PWS-BK...

eller tips på annat chassi på datorbutiken.com , helst med genomskinlig/plexi sida

Visa signatur

9900K | 970 EVO | 32GB G.Skill Trident Z Neo | 2080Ti
Asus ROG Maximus Extreme XI | Lian-Li PC-O11 Dynamic
Pok3r | G503 | Schiit Bifrost Über | Schiit Lyr
Hifiman HE-500 | HP Omen X Emperium 65
https://www.sweclockers.com/galleri/14987

Permalänk
Avstängd
Visa signatur

C2D E6600 2,4@3,3ghz Nvidia G8800GT 512 o mycke hd

Permalänk
Jubileumsmästare

inte så snyggt som jag trodde ,

detta då ? <3 http://www.datorbutiken.com/se/default.aspx?Product=NZXTLEXAB...

Visa signatur

9900K | 970 EVO | 32GB G.Skill Trident Z Neo | 2080Ti
Asus ROG Maximus Extreme XI | Lian-Li PC-O11 Dynamic
Pok3r | G503 | Schiit Bifrost Über | Schiit Lyr
Hifiman HE-500 | HP Omen X Emperium 65
https://www.sweclockers.com/galleri/14987

Permalänk
Avstängd

en polare till mig har en sån låda å den är snygg

Visa signatur

C2D E6600 2,4@3,3ghz Nvidia G8800GT 512 o mycke hd

Permalänk
Jubileumsmästare

Asus Extreme GeForce 8800GT TOP 512MB DDR3 TV-out HDTV DUAL DVI RETAIL PCI Express

Corsair HX Series Modular Power Supply 520W

Corsair TWIN2X2048-6400C4DHX DHX 2048MB/2GB(2x1024MB) Kit DDR2 XMS2-6400 800MHz

Gigabyte GA-P35-DS4 iP35 4DDR2-DIMM 2PCI 5PCIe SATA Raid Audio GB-LAN Firewire Socket775 ATX

Intel Core 2 Duo E6850 3.0GHz 4MB FSB1333 Boxed (with cpu-cooler!) Socket 775

Recom Powerstation Miditower + Window ATX without PSU/utan nätagg. BLACK

vad tror ni om detta ?

Visa signatur

9900K | 970 EVO | 32GB G.Skill Trident Z Neo | 2080Ti
Asus ROG Maximus Extreme XI | Lian-Li PC-O11 Dynamic
Pok3r | G503 | Schiit Bifrost Über | Schiit Lyr
Hifiman HE-500 | HP Omen X Emperium 65
https://www.sweclockers.com/galleri/14987

Permalänk
Avstängd

ska du köra SLI på och att du en dag köper ett till 8800gt så ska du inte ha det moderkortet eftersom det verkar enligt konstiga ting bara klara crossfire (ATI)

i övrigt anser jag att du valt ett bra system.

OBS:
Hade en diskution igår med en snubbe som tyckte jag hade dålig koll när jag vet att moderkortets kretsar kring Nvidia i chippet å jag vet att nvidia o ati är konkurenter så jag får väl tro på honom då ger jag dig fel inriktning får du skylla på honom

Visa signatur

C2D E6600 2,4@3,3ghz Nvidia G8800GT 512 o mycke hd

Permalänk
Jubileumsmästare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Förstabossen
ska du köra SLI på och att du en dag köper ett till 8800gt så ska du inte ha det moderkortet eftersom det verkar enligt konstiga ting bara klara crossfire (ATI)

i övrigt anser jag att du valt ett bra system.

OBS:
Hade en diskution igår med en snubbe som tyckte jag hade dålig koll när jag vet att moderkortets kretsar kring Nvidia i chippet å jag vet att nvidia o ati är konkurenter så jag får väl tro på honom då ger jag dig fel inriktning får du skylla på honom

att jag köper hem ett till gt är inte omöjligt , vad ska jag köra för kort då då?
annars då , ngt at tänka på eller ngt annat jag behöver?

Visa signatur

9900K | 970 EVO | 32GB G.Skill Trident Z Neo | 2080Ti
Asus ROG Maximus Extreme XI | Lian-Li PC-O11 Dynamic
Pok3r | G503 | Schiit Bifrost Über | Schiit Lyr
Hifiman HE-500 | HP Omen X Emperium 65
https://www.sweclockers.com/galleri/14987

Permalänk
Avstängd

jag rekomenderar dig att ta kontakt med det företag du ska handla ifrån angående just det moderkortet ,sitter just nu o svär satan över att dom inte kan skriva ut om det är crossfire eller sli dustin påstår det. medans gigabytes hemsida inte kan skriva ut det men som sagt det är Nvidas chip på nord respektive sydbrygga så jag anser att det kan INte va så att amd o intel sammarbetar bara för att dom ska få ut crossfire. Rent teoretiskt så ska det vara SLI på det kortet men jag törs inte lova nått

EDIT:
ser det nu dom ska hete nått med Nforce nvida sli för o va sli moderkort

Visa signatur

C2D E6600 2,4@3,3ghz Nvidia G8800GT 512 o mycke hd

Permalänk

SLI är inte samma sak som två PCI-Ex16 portar. Det är inte värt det att köra på ett Nvidia chipset, dom överklockar inte bra, blir varma och kostar mycket. Vill du nödvändigtvis ha två grafikkort kör på HD3870 med DS4.

Visa signatur

Dator 1 | GA-X38-DQ6 | HD4870x2 | Q6600 @ 3.5Ghz | TRUE | 4GB Corsair PC6400 | TX750w | Cosmos 1000
Dator 2 | P5Q3 Deluxe | 9800GTX | E7200 @ 4.2GHz | TRUE | 2x2GB PC3-10600 | Antec Nine Hundred | HX620w

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Förstabossen
jag rekomenderar dig att ta kontakt med det företag du ska handla ifrån angående just det moderkortet ,sitter just nu o svär satan över att dom inte kan skriva ut om det är crossfire eller sli dustin påstår det. medans gigabytes hemsida inte kan skriva ut det men som sagt det är Nvidas chip på nord respektive sydbrygga så jag anser att det kan INte va så att amd o intel sammarbetar bara för att dom ska få ut crossfire. Rent teoretiskt så ska det vara SLI på det kortet men jag törs inte lova nått

EDIT:
ser det nu dom ska hete nått med Nforce nvida sli för o va sli moderkort

För guds skull, Crossfire är en "öppen" teknik vilket gör att Intel använder den utan att behöva betala pengar till ATI för det. Medans SLI är inte en öpen teknik och då vill/får inte intel använda den.
Alltså kan du bara få SLI på kort med nvidia chip, 650i, 680i och det kommande 780/790. Alla andra moderkort har inte stöd för SLI.

Jag anser att trådskaparen ska köpa det moderkotet han ville. Om du är osäker på SLI så är det nog lika bra att låta det vara i vissa fall orsakar det mer problem än lösningar.

Visa signatur

|| Surface GO 2 ||

|| NR200P, 12600K, Z690M-ITX, NH-U9S, RTX 3060 Phoenix, SKC2500 500GB, Fury 16GB, HX520 ||

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av POMAH
För guds skull, Crossfire är en "öppen" teknik vilket gör att Intel använder den utan att behöva betala pengar till ATI för det. Medans SLI är inte en öpen teknik och då vill/får inte intel använda den.
Alltså kan du bara få SLI på kort med nvidia chip, 650i, 680i och det kommande 780/790. Alla andra moderkort har inte stöd för SLI.

Jag anser att trådskaparen ska köpa det moderkotet han ville. Om du är osäker på SLI så är det nog lika bra att låta det vara i vissa fall orsakar det mer problem än lösningar.

ja jag har sagt til honom det att om han är osäker så kan han ta kontakt med dom som säljer moderkorten så får han ett exakt svar sluta kritisera mig för att jag försöker va vänlig o göra så gott det går ,jag tar inte betalt för o göra detta vilket innebär att ja åxå kan har rätt att ha fel , så en en gång lägg ner kritiken o hjälp trådskaparen bättre då

Visa signatur

C2D E6600 2,4@3,3ghz Nvidia G8800GT 512 o mycke hd

Permalänk
Medlem

Jag har alltid värdat ärlighet så jag ska vara ärlig mot dig, du hjälper ingen, du förvirrar trådskaparen. Om du har en inställning som är, "Eftersom jag gör detta grattis så skiter jag i vad jag säger", så kan du gå till ett mindre seriöst forum och sitta och gissa där. Jag rekommenderar dig att läsa på lite innan du ger svar på något, det hjälper både dig (du kanske lär dig något) och personen du försöker hjälpa får kanske hjälp. Så skippa attityden och lär dig av dina misstag eller gå till ett mindre seriöst forum.

Visa signatur

|| Surface GO 2 ||

|| NR200P, 12600K, Z690M-ITX, NH-U9S, RTX 3060 Phoenix, SKC2500 500GB, Fury 16GB, HX520 ||

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av POMAH
Jag har alltid värdat ärlighet så jag ska vara ärlig mot dig, du hjälper ingen, du förvirrar trådskaparen. Om du har en inställning som är, "Eftersom jag gör detta grattis så skiter jag i vad jag säger", så kan du gå till ett mindre seriöst forum och sitta och gissa där. Jag rekommenderar dig att läsa på lite innan du ger svar på något, det hjälper både dig (du kanske lär dig något) och personen du försöker hjälpa får kanske hjälp. Så skippa attityden och lär dig av dina misstag eller gå till ett mindre seriöst forum.

för modligen lär man sig av sina misstag men detta är ett forum om du anser attdetta är ett forum som är någoot mer en andra så anser jag att dom ska ha krav för att ens bli reggad, alla är vi olka bra vilket vi måste axeptera ,anser du att du kan mer en andra ja ha då får du göra det jag skiter i om jag kan mer eller mindre jag ger av va jag kan oavsett om nån annan anser att jag inte kan detså bra. så en en gång LÄGG NER !!

Visa signatur

C2D E6600 2,4@3,3ghz Nvidia G8800GT 512 o mycke hd

Permalänk
Jubileumsmästare

Tack för alla svar iaf , köper det jag skrev tidigare .

Visa signatur

9900K | 970 EVO | 32GB G.Skill Trident Z Neo | 2080Ti
Asus ROG Maximus Extreme XI | Lian-Li PC-O11 Dynamic
Pok3r | G503 | Schiit Bifrost Über | Schiit Lyr
Hifiman HE-500 | HP Omen X Emperium 65
https://www.sweclockers.com/galleri/14987

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Förstabossen
för modligen lär man sig av sina misstag men detta är ett forum om du anser attdetta är ett forum som är någoot mer en andra så anser jag att dom ska ha krav för att ens bli reggad, alla är vi olka bra vilket vi måste axeptera ,anser du att du kan mer en andra ja ha då får du göra det jag skiter i om jag kan mer eller mindre jag ger av va jag kan oavsett om nån annan anser att jag inte kan detså bra. så en en gång LÄGG NER !!

POMAH anser inte att detta forum är mer än andra. Vi kan alla ha rätt eller fel, vi ska alla ha ett gemensamt mål och det är att hjälpa och stötta varandra. Jag håller med POMAH till 100%

Permalänk
Medlem

jag tar inte någons sida här utan lägger bara in min åsikt.
Att sitta och svamla om saker som man varken har fakta eller kunskaper om är helt meningslöst eftersom det oftast inte leder till något annat än total förvirring.

OnT: Det moderkortet du har valt är riktigt bra och du kommer bli nöjd med det. Eftersom 8800gt inte verkar finnas i lager någonstans och har extremt långa leveranstider så skulle jag i ditt läge satsa på ett Hd3850 eller Hd3870. Då finns även möjligheten att utöka till Crossfire när och om prestandan inte räcker till

Permalänk
Jubileumsmästare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lajning
jag tar inte någons sida här utan lägger bara in min åsikt.
Att sitta och svamla om saker som man varken har fakta eller kunskaper om är helt meningslöst eftersom det oftast inte leder till något annat än total förvirring.

OnT: Det moderkortet du har valt är riktigt bra och du kommer bli nöjd med det. Eftersom 8800gt inte verkar finnas i lager någonstans och har extremt långa leveranstider så skulle jag i ditt läge satsa på ett Hd3850 eller Hd3870. Då finns även möjligheten att utöka till Crossfire när och om prestandan inte räcker till

tips på annat BRA kort , :)!

Visa signatur

9900K | 970 EVO | 32GB G.Skill Trident Z Neo | 2080Ti
Asus ROG Maximus Extreme XI | Lian-Li PC-O11 Dynamic
Pok3r | G503 | Schiit Bifrost Über | Schiit Lyr
Hifiman HE-500 | HP Omen X Emperium 65
https://www.sweclockers.com/galleri/14987