HD3870 CF med Skärm och TV?

Permalänk

HD3870 CF med Skärm och TV?

Jag har förmig att man med SLI tex. inte kunde köra mer än en skärm, men hur är det med CF och en skärm och en TV? Kan man köra så? så att man kan se på film på tv ändå?

Visa signatur

WS1: | Gigabyte X670 G AX | Ryzen 9 7950x3D | 32GB G.Skill Trident Z5 NeoRGB | Sapphire RX 7800XT Pure | Corsair RM650i | Lian-Li O11 | EK Nucleus CR360 | WS2: | Asus RoG Strix X470-F | Ryzen 7 5600x | 16gb G.skill Trident Z Neo 3600mhz | Asus RoG Strix 3070 | Lian-Li Lancool 205 | ESX Srvr1 | MSI B450-A Pro Max | Ryzen 7 3700x | 64GB Corsair Vengence | Jonsbo UMX4 | Srvr2 MacMini | ClearOS

Permalänk
Medlem

SLI/Crossfire inverkar inte på hur många skärmar man kan använda. har du 4 portar kan du använda 4 skärmar

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ragge86
SLI/Crossfire inverkar inte på hur många skärmar man kan använda. har du 4 portar kan du använda 4 skärmar

Helt fel. Jag vet inte vart du har fått det ifrån men det stämmer inte alls.

Jag tror inte ens man kan använda sig av mer än en skärm med SLI tekniken då båda korten jobbar tillsammans mot en skärm. Däremot kan man köpa ett PCI grafikkort utöver SLI och köra två olika skärmar.

EDIT:

Citat:

Currently, SLI works only with a single monitor. When switching to multi-GPU SLI mode, Dualview gets disabled under Windows

Källa:
http://en.wikipedia.org/wiki/Scalable_Link_Interface

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem

Nej du måste stänga av crossfire för att kunna använda tv-out samtidigt.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gambit_2K
Nej du måste stänga av crossfire för att kunna använda tv-out samtidigt.

Ok tack!

Fan Gambit, du verkar ha svar på de flesta frågor ja frågat här dom senaste veckorna tnx

Visa signatur

WS1: | Gigabyte X670 G AX | Ryzen 9 7950x3D | 32GB G.Skill Trident Z5 NeoRGB | Sapphire RX 7800XT Pure | Corsair RM650i | Lian-Li O11 | EK Nucleus CR360 | WS2: | Asus RoG Strix X470-F | Ryzen 7 5600x | 16gb G.skill Trident Z Neo 3600mhz | Asus RoG Strix 3070 | Lian-Li Lancool 205 | ESX Srvr1 | MSI B450-A Pro Max | Ryzen 7 3700x | 64GB Corsair Vengence | Jonsbo UMX4 | Srvr2 MacMini | ClearOS

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pekkasteele
Ok tack!

Fan Gambit, du verkar ha svar på de flesta frågor ja frågat här dom senaste veckorna tnx

Ja eller så tror jag mig bara och ni är alla mina försökskaniner muhahahaha

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

Jag har två skärmar med mina två 3870 kort, så fort jag slog på xf så funkar bara en skärm, det MÅSTE väl gå att köra två skärmar även fast man kör xf??

Visa signatur

.
.
.

Permalänk
Medlem

Om man nu förmodan använder 2 grafkkort, tex två ati i CF. eller ej. (man har iaallfall 2 likadana som stödjer CF eller SLI) Med en skärm kopplad till vardera. Används respektive graffikort till för att skyffla ut pixlar till sin egna skärm med 100% prestanda? Kanske ett spel stödjer 2 skärmar, och man har 2 graffikkort. Varje graffikkort renderar sin egen skärm. Blir det någon prestandaförlust eller ingen? (jämnfört om man skulle bara ha 1 skärm och 1 graffikkort)

edit:
eller går det ens? Ovanstående (läste igen) när man slog på CF så fungera det inte. Men om man ej slår på CF så att grafikkorten får jobba enskillt mot sin egna skärm? Får man samma prestanda som förut fast 2 skärmar? (om nu spelet stödjer flera skärmar eller så)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av A.N'doja
Helt fel. Jag vet inte vart du har fått det ifrån men det stämmer inte alls.

Jag tror inte ens man kan använda sig av mer än en skärm med SLI tekniken då båda korten jobbar tillsammans mot en skärm. Däremot kan man köpa ett PCI grafikkort utöver SLI och köra två olika skärmar.

EDIT:

Källa:
http://en.wikipedia.org/wiki/Scalable_Link_Interface

ok. har väl läst för snabbt nån gång

men utan sli aktiverat borde man ju kunna använda 4 skärmar. med 2 grafikkort

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ragge86
ok. har väl läst för snabbt nån gång

men utan sli aktiverat borde man ju kunna använda 4 skärmar. med 2 grafikkort

Jo om man itne har SLI/CF aktiverat så ska man kunna använda alla portar till skärmar.

Visa signatur

WS1: | Gigabyte X670 G AX | Ryzen 9 7950x3D | 32GB G.Skill Trident Z5 NeoRGB | Sapphire RX 7800XT Pure | Corsair RM650i | Lian-Li O11 | EK Nucleus CR360 | WS2: | Asus RoG Strix X470-F | Ryzen 7 5600x | 16gb G.skill Trident Z Neo 3600mhz | Asus RoG Strix 3070 | Lian-Li Lancool 205 | ESX Srvr1 | MSI B450-A Pro Max | Ryzen 7 3700x | 64GB Corsair Vengence | Jonsbo UMX4 | Srvr2 MacMini | ClearOS

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ragge86
ok. har väl läst för snabbt nån gång

men utan sli aktiverat borde man ju kunna använda 4 skärmar. med 2 grafikkort

Ingen aning faktiskt men minst 2 skärmar i alla fall 100%.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nighthog
Om man nu förmodan använder 2 grafkkort, tex två ati i CF. eller ej. (man har iaallfall 2 likadana som stödjer CF eller SLI) Med en skärm kopplad till vardera. Används respektive graffikort till för att skyffla ut pixlar till sin egna skärm med 100% prestanda? Kanske ett spel stödjer 2 skärmar, och man har 2 graffikkort. Varje graffikkort renderar sin egen skärm. Blir det någon prestandaförlust eller ingen? (jämnfört om man skulle bara ha 1 skärm och 1 graffikkort)

edit:
eller går det ens? Ovanstående (läste igen) när man slog på CF så fungera det inte. Men om man ej slår på CF så att grafikkorten får jobba enskillt mot sin egna skärm? Får man samma prestanda som förut fast 2 skärmar? (om nu spelet stödjer flera skärmar eller så)

hmm, jag har båda skärmarna kopplat till samma grafikkort, så inge jobba enskillt där inte.

Visa signatur

.
.
.