Vilket fest ställe ska man till i sommar?

Permalänk

Vilket fest ställe ska man till i sommar?

Hej!

Ja det är tydligen dags att börja tänka på vart man ska åka i sommar enligt mina vänner eftersom de riktiga party ställena blir bokade väldigt snabbt. Så vad är det som gäller i sommar? Denna sommaren var jag o några kompisar på gotland under stockholmsvecakn och det var väl helt okej, nu är vi ute efter något liknande fast varmare, några förslag? Vi är 17 i sommar och vi är studenter så inget allt för dyrt utan gärna billigt

Så dela nu med er av era erfarenheter, var finns de där saftiga partyställena som inte kostar skjortan?

MVH
Burkeen

Permalänk

levt under en sten

det är början på vintern nu så

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-
levt under en sten

det är början på vintern nu så

Är väl inget fel i att vara tidigt ute?

Enda partyställe jag varit på är Sunny Beach.
Det var...

billigt!

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Inaktiv

san tropez *cool smiley*

Permalänk
Medlem

Jag tar det billiga alternativet och åker ett par hundra kilometer söderut, armén rättare sagt.

Visa signatur

Apple Macbook Pro

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-
levt under en sten

det är början på vintern nu så

Alltså de riktigt utsökta party ställena blir snabbt uppbokade

Citat:

Är väl inget fel i att vara tidigt ute?

Enda partyställe jag varit på är Sunny Beach.
Det var...

billigt!

Jo har hört det, billigt på alla sätt o vis o det börjar tydligen dra till sig mycket bråkstakar och slåss på semestern orkar man inte direkt med.

Permalänk
Medlem

Flyg till Malta med Ryan Air (1000kr) och bo där på hotell i en vecka (från 1400kr).

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Inaktiv

Kroatien är grymt nice! Rekomenderar starkt de många öarna runt makarska. Ett jävla drag där runt sommarn. Fina brudar, billig öl, sjukt fina stränder och vatten!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sando
Flyg till Malta med Ryan Air (1000kr) och bo där på hotell i en vecka (från 1400kr).

Det låter jävligt billigt! Är det någe vidare party där då, typ semester ort så att de finns annat folk än de från malta?

Permalänk

Malmö, kungsparken.

Permalänk
Medlem

Kommer att tillbringa min härliga sommar i tjänst i armén, å dom få lediga veckor jag har ska jag tillbringa på Akuten för att få intravenöst glukos för att ha energi att marschera runt i skogarna...

Visa signatur

"If anyone ask why I fight another man's war, I say nothing. Because they dont want to understand..."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Burkeen
Det låter jävligt billigt! Är det någe vidare party där då, typ semester ort så att de finns annat folk än de från malta?

Paceville har jag hört att ska vara riktigt bra. Och eftersom ni är 17 kanske ni är intresserade av att höra att åldersgränsen för nattklubbar är 16 år där

Jag har inte varit där själv, men har en resa inplanerad i vår.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sando
Paceville har jag hört att ska vara riktigt bra. Och eftersom ni är 17 kanske ni är intresserade av att höra att åldersgränsen för nattklubbar är 16 år där

Jag har inte varit där själv, men har en resa inplanerad i vår.

Komma in på barer brukar inte vara något problem Vad går en resa till kroatien på då och var i kroatien?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Burkeen
Komma in på barer brukar inte vara något problem Vad går en resa till kroatien på då och var i kroatien?

~600kr t o r med fly nordic till Split.
~100kr buss från Split till Makarska (~70km)
~Rum från 200kr / natt (bo privat)
~xxxxx pengar över till festande

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sando
Paceville har jag hört att ska vara riktigt bra. Och eftersom ni är 17 kanske ni är intresserade av att höra att åldersgränsen för nattklubbar är 16 år där

Jag har inte varit där själv, men har en resa inplanerad i vår.

Jag var där i sommras och hälsade på en polare som bor där nere. Paceville är typ fullt av språkstudenter så det var ganska livat. Dock lite halvdåligt med tjejer kan jag tycka, men så är det väl alltid. Få svenskar, vilket jag själv tyckte var positivt

Permalänk
Medlem

Zakynthos är ett riktigt bra ställe att börja på, relativt billigt och bra storlek(lång bargata). Var där med 2 kompisar när jag var 16, kan säga att det var bland det roligaste jag någonsin gjort, första partyresan med polarna var magisk. Vill man ha det lite dyrare, men mer fest, ska man testa Ayia napa, där jag hade min roligaste vecka någonsin, blivit två återbesök efter det också, helt oslagbart.

Det där med slagsmål i Bulgarien är mest överhypat. Är man en grupp som inte slåss och inte går på inhemska barer har man inget att vara oroad över. 4 Somrar har jag varit iväg, inte ens varit i närheten av bråk, det är tjejerna man umgås med, inte killarna

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alvedon
~600kr t o r med fly nordic till Split.
~100kr buss från Split till Makarska (~70km)
~Rum från 200kr / natt (bo privat)
~xxxxx pengar över till festande

vad hittar du en sådan billig flygstol? ett konkret förslag alltså, antar att det inte är hög säsong iaf...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Navelludd
vad hittar du en sådan billig flygstol? ett konkret förslag alltså, antar att det inte är hög säsong iaf...

Fly nordics hemsida, de tar ca 300kr per riktining till Split eller Dubrovnik. De börjar flyga från 23 april men man kunde boka nu, jag kikade för maj för någon vecka sen men visst saker och ting kan ha blivit bokade redan

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Burkeen

Jo har hört det, billigt på alla sätt o vis o det börjar tydligen dra till sig mycket bråkstakar och slåss på semestern orkar man inte direkt med.

Va inte med om ett enda bråk när jag var i Sunny Beach. Alla var trevliga och schysta. Och helt flippat på krogarna. du kan nästan härja som du vill. Men sen är ju inte allt billigt. Redbull är dyrare där än i Sverige!:P men mycket är billigt. Du får betala för att vara på stranden. Räkna gärna med att du spenderar minst 2-3tusen på en vecka om du ska supa ordentligt och så vidare:P

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem

Båstad funkar alltid, under tennisveckan särskillt

Permalänk

Jäklar vad billigt med kroatien! Det känns som om kroatien inte har några nackdelar faktiskt.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av MystiX
Zakynthos är ett riktigt bra ställe att börja på, relativt billigt och bra storlek(lång bargata). Var där med 2 kompisar när jag var 16, kan säga att det var bland det roligaste jag någonsin gjort, första partyresan med polarna var magisk. Vill man ha det lite dyrare, men mer fest, ska man testa Ayia napa, där jag hade min roligaste vecka någonsin, blivit två återbesök efter det också, helt oslagbart.

Det där med slagsmål i Bulgarien är mest överhypat. Är man en grupp som inte slåss och inte går på inhemska barer har man inget att vara oroad över. 4 Somrar har jag varit iväg, inte ens varit i närheten av bråk, det är tjejerna man umgås med, inte killarna

Jo en av killarna i "gänget" är helt besatt av Ayia napa. Finns det mycket svenskar där då?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonazz
Va inte med om ett enda bråk när jag var i Sunny Beach. Alla var trevliga och schysta. Och helt flippat på krogarna. du kan nästan härja som du vill. Men sen är ju inte allt billigt. Redbull är dyrare där än i Sverige!:P men mycket är billigt. Du får betala för att vara på stranden. Räkna gärna med att du spenderar minst 2-3tusen på en vecka om du ska supa ordentligt och så vidare:P

Jodå det har jag räknat med, det blev 5000 i gotland under stockholms veckan och har haft det tungt med ekonomin sen dess

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Burkeen
Jo en av killarna i "gänget" är helt besatt av Ayia napa. Finns det mycket svenskar där då?

Det är sjukt mycket svenskar. Största nordiska partystället just nu skulle jag vilja säga. Du har väl en 3-4 svenska barer iaf, å oändligt med andra barer.

Permalänk
Medlem

Prova Magaluf... var där 2 veckor -06, svinkul.

Var 2 veckor i Sunny Beach i somras... enda positiva är väl att det är billigt.

Visa signatur

N/A

Permalänk
Medlem

inget fest-ställe, men Power Big Meet här i västerås.. kika på fina bilar och bara njuta av sommarn.

Visa signatur

Haha.. Se på fan..

Permalänk
Medlem

http://www.trance-energy.nl/te2008/pre/
Om du kan tänka dig att åka redan i slutet av Februari.

Visa signatur

» 01001100011011110110101101101001

» Bad wolf

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ¤Reason¤
inget fest-ställe, men Power Big Meet här i västerås.. kika på fina bilar och bara njuta av sommarn.

Åh, Power Meet Det skulle vara nåt! Dra dit med chevan på en liten roadtrip

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loki
http://www.trance-energy.nl/te2008/pre/
Om du kan tänka dig att åka redan i slutet av Februari.

Sånna ställen är så jävla rätt! Lite som sensation black and white.

Kan meddela att vi har bestämt oss för Ayia Napa! Vännerna fick övertyga mig Vart ska resten av sweclockers åka då?

Permalänk
Medlem

Huff, förstår mig inte riktigt på allt folk som drar iväg på "semester" till partyställen och kommer hem trasigare än när dom for...
Att man sen bestämmer sig för att åka till något dekadent ställe som till större delen bara är besökt av hormonstinna tonåriga svenskar....?
Visst, säkert skitskoj, men att ha supandet som primärt mål i en resa!?

För mig blir det Holland och sensation black+white, Finland för Ruisrock och mot slutet av sommaren nån sista minuten till ett varmare ställe

Permalänk
Hedersmedlem

Östeuropa, var där sommaren 2006, sjukt kul. Krakow i Polen, Prag, fina feststäder. Känns dock som att ni är lite för unga...

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hoz
Huff, förstår mig inte riktigt på allt folk som drar iväg på "semester" till partyställen och kommer hem trasigare än när dom for...
Att man sen bestämmer sig för att åka till något dekadent ställe som till större delen bara är besökt av hormonstinna tonåriga svenskar....?
Visst, säkert skitskoj, men att ha supandet som primärt mål i en resa!?

För mig blir det Holland och sensation black+white, Finland för Ruisrock och mot slutet av sommaren nån sista minuten till ett varmare ställe

Mja, alltså de jag umgås med gillar i princip samma saker som mig, festa, sex och dricka Så sommrarna är ett utmärkt tillfälle att dra på riktigt ordentligt och göra dessa saker, vila kan man göra hemma