2900 PRO för 1300:- en bra deal?

Permalänk
Medlem

2900 PRO för 1300:- en bra deal?

Hej,

Jag köpte mig ett 2900 PRO för 1300:- och jag undrar vad ni tycker om priset. Kortet var nytt, helt nytt, inte ens uppackat.

Självklart så vet jag att 8800GT har bättre prestanda och "bla bla bla", men jag vill inte ha ett 8800GT då det kortet inte intresserar mig. Men jag uppskattar era åsikter självklart, men ni får vara snälla nu!

Permalänk
Medlem

Ja!

Visa signatur

His gemstones, they fruity pebbles,
just like Flinstones.

Permalänk
Medlem

Mycket bra pris, men du borde köpt ett...skoja bara ;).

Permalänk
Medlem

Hehe, jo jag vet att det är bättre, men som sagt var, har haft Nvidia 3 gånger i rad och ville testa något nytt någon gång.

Humorpoäng utdelade till Drakgore dock

Permalänk
Medlem

Skryttråd måhända?

Grymt köp, 1300 är ju rena stölden.

Visa signatur

BitFenix Outlaw | MSI 970A-G46 | AMD FX-8350 | Sapphire R9 280X | Corsair DDR3 1600MHz 4x2GB | Kingston SSD V300 120GB | Noctua NH-U9B | Silverstone Strider 700W

Permalänk
Medlem

Inte alls, jag är inte alls den typen. Men jag förstår att det verkar lite konstigt, men jag ville bara ha era åsikter, inte här för att skryta, då jag vet att 2900 PRO är inget skrytkort

Permalänk
Medlem

Det är ju ett bra pris med tanke på att kortet kostar nästan dubbelt så mycket om man skulle köpa det nytt. Men samtidigt så är det väl ungefär så mycket som kortet är värt nu när 8800GT har kommit, så du kan nog se det som att du betalade "rätt" pris.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av joewson
Inte alls, jag är inte alls den typen. Men jag förstår att det verkar lite konstigt, men jag ville bara ha era åsikter, inte här för att skryta, då jag vet att 2900 PRO är inget skrytkort

Varför startade du tråden om du inte ville att någon skulle påpeka att du kunde gjort ett eventuellt bättre köp?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av callon
Varför startade du tråden om du inte ville att någon skulle påpeka att du kunde gjort ett eventuellt bättre köp?

Han var antagligen lite osäker och vill veta om han gjort rätt köp

Visa signatur

Dator 1 | GA-X38-DQ6 | HD4870x2 | Q6600 @ 3.5Ghz | TRUE | 4GB Corsair PC6400 | TX750w | Cosmos 1000
Dator 2 | P5Q3 Deluxe | 9800GTX | E7200 @ 4.2GHz | TRUE | 2x2GB PC3-10600 | Antec Nine Hundred | HX620w

Permalänk

Dubbelpost.

Visa signatur

Dator 1 | GA-X38-DQ6 | HD4870x2 | Q6600 @ 3.5Ghz | TRUE | 4GB Corsair PC6400 | TX750w | Cosmos 1000
Dator 2 | P5Q3 Deluxe | 9800GTX | E7200 @ 4.2GHz | TRUE | 2x2GB PC3-10600 | Antec Nine Hundred | HX620w

Permalänk
Medlem

du menar inte 2600pro?

Visa signatur

Gigabyte GA-X38-DQ6, Quad 6600@3,6Ghz (9x400), 2GB PC8500@1280Mhz (2x640Mhz), 1.5TB Hdd (3x500 WD), 2x Raptor 74GB Raid 0, 2 st Sapphire HD2900 Pro i CROSSFIRE, Antec 850W PSU, Lian Li PC1000 Plus, 3dmark 06:17188, 3dmark 05:23598.

Permalänk
Avstängd

nice done

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lolipopz0rz
Han var antagligen lite osäker och vill veta om han gjort rätt köp

Precis så var det tänkt. Jag kommer från ett 6600GT som är min gamla trotjänare, och jag kände mig lite osäker inför mitt nästa grafikköp, men sen dök detta kortet upp och jag fick bestäma mig med en gång då det bara fanns ett kort kvar. Och nu i efterhand så ville jag bara ha lite respons på det, om ni hade gjort samma sak tillexempel.

Länk till kortet: (http://www.club3d.nl/index.php/products/graphics/item/291)

Permalänk
Medlem

Jag kan skryta mer med att jag har beställt ett 8800gt för 2200kr. Det borde komma nu inom några månader :);)

Visa signatur

Lian Li O11D Dynamic Mini || MSI MEG X570 Unify || Ryzen 5600x || MSI 3080 Suprim X || 2x8 GB PC 3600 HyperX || Corsair SF750 Platinum 750W || 2x SN750 NVMe 1TB

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hugo hagman
Jag kan skryta mer med att jag har beställt ett 8800gt för 2200kr. Det borde komma nu inom några månader :);)

Tragiska människa. XD

Är det verkligen så lång väntetid på korten nu eller bara därifrån du beställt?
Verkligen skitjobbigt om man ska måsta vänta till nästa år för att hitta ett rättvist kort till riggen. :/

Vill ju inte tvingas köpa gamla 8800serien igen. Ska bli intressant o se lite benchs på ati's nya kort.

Permalänk

Du gjorde en bra affär. Jag också, köpte mitt GTX nytt i Mars månad för 3710kr från butik.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av A.N'doja
Du gjorde en bra affär. Jag också, köpte mitt GTX nytt i Mars månad för 3710kr från butik.

Okej, jo ditt pris var väl hysat kanske

Någon som vet vilka drivrutiner man ska använda för att få bäst prestanda på ett 2900 PRO?

Det finns ju ATI och sen finns det Omega, vilka är bäst?

Vill tacka för all respons jag fått, upskattar det.

Permalänk

1300kr för HD2900Pro är klart prisvärt. det är ju runt tusingen mindre än vad 8800GT går på. Vanligtvis blir det 8600GTS eller X1950Pro som rekommenderas i den prisklassen och ditt kort spöar ju dem rätt hårt. Bra köp m.a.o.

Visa signatur

~Pelle~

Permalänk
Medlem

Re: 2900 PRO för 1300:- en bra deal?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av joewson
Hej,

Jag köpte mig ett 2900 PRO för 1300:- och jag undrar vad ni tycker om priset. Kortet var nytt, helt nytt, inte ens uppackat.

Självklart så vet jag att 8800GT har bättre prestanda och "bla bla bla", men jag vill inte ha ett 8800GT då det kortet inte intresserar mig. Men jag uppskattar era åsikter självklart, men ni får vara snälla nu!

Jävligt bra pris på ett 2900Pro kort. Nu är det väl bara flasha till ett 2900XT, då blev priset ännu bättre

Visa signatur

ASRock Z97M OC Formula / Intel Pentium Anniversary Edition G3258 3,2GHz 1.09v @ 4.5Ghz 1.26v / Corsair Hydro H110i GT / Sapphire HD7750 1GB Ultimate / Kingston HyperX Savage (2x4GB) 2400Mhz / Fractal Design Tesla R2 500W 80+ Gold / Fractlal Define S

Permalänk
Medlem

Jag anser att du har gjort ett bra köp, för 1950pro pengar har du fått ett kort som presterar... uh, jag drar till med dubbelt så bra. Kanske inte men iallafall, inget fy skam kort. Jag hoppas du är glad för den prestanda du får för så lite pengar

Visa signatur

[Asus P8H67] - [Intel i2500k] - [Corsair 4gb pc10600] - [Asus 560ti 1gb]

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av A.N'doja
Du gjorde en bra affär. Jag också, köpte mitt GTX nytt i Mars månad för 3710kr från butik.

troligt..

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk
Medlem

Någon som kan länka till en trovärdig sida där man kan läsa om att flasha kortet till 2900XT? Jag vet hur jag googlar men jag vet inte vilka sidor man ska lita på och vilka som är dåliga. Har inte varit inne och överklockat så värst mycket, har bytt grafikkort när det gick för sakta. Men all hjälp uppskattas.

Tackar för de senaste inläggen, precis vad jag försökte få hjälp med genom att skapa tråden. Kände mig lite osäker då 8800GT är så pass mycket bättre än vad 2900 PRO är, men det var för stor prisskillnad för min del för att inte chansa på 2900 PRO. Känns bra att man kan vända sig till ett forum och få åsikter istället för att gå här och grubblar över om man gjorde rätt eller fel.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

ASRock Z97M OC Formula / Intel Pentium Anniversary Edition G3258 3,2GHz 1.09v @ 4.5Ghz 1.26v / Corsair Hydro H110i GT / Sapphire HD7750 1GB Ultimate / Kingston HyperX Savage (2x4GB) 2400Mhz / Fractal Design Tesla R2 500W 80+ Gold / Fractlal Define S

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bredband
Här har du en sida. ang. flashning
http://nickfire.com/joomla/index.php?option=com_content&task=...

Tack för länk. Kollade igenom det och det verkade inte så svårt. Har du själv gjort det på ditt kort?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av A.N'doja
Du gjorde en bra affär. Jag också, köpte mitt GTX nytt i Mars månad för 3710kr från butik.

Förutsätter att det var utan moms.

Visa signatur

His gemstones, they fruity pebbles,
just like Flinstones.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av joewson
Tack för länk. Kollade igenom det och det verkade inte så svårt. Har du själv gjort det på ditt kort?

Nope, inte ännu. Men det är på gång. Undrar om det går att flasha med skiva istället?

En annan sak när vi endå pratar om 2900 kort.
Trodde jag vara smart, bytte kylpasta till kortet tänkte om man kan få ned tempen några grader, men det blev motsatt effekt, idel tempen gick upp med ca 3 grader från 52 -55 undrar varför??

Visa signatur

ASRock Z97M OC Formula / Intel Pentium Anniversary Edition G3258 3,2GHz 1.09v @ 4.5Ghz 1.26v / Corsair Hydro H110i GT / Sapphire HD7750 1GB Ultimate / Kingston HyperX Savage (2x4GB) 2400Mhz / Fractal Design Tesla R2 500W 80+ Gold / Fractlal Define S

Permalänk
Medlem

Man ska INTE flasha till XT. Enda anledningen till att göra det är om man vill köra i SLI med ett redan befintligt XT. Man vinner inget på att flasha alls i övrigt, och flera som testat säger sig få sämre prestanda när de flashat, troligtvis på grund av att Pro-biosen är nyare och bättre.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheNisse
Man ska INTE flasha till XT. Enda anledningen till att göra det är om man vill köra i SLI med ett redan befintligt XT. Man vinner inget på att flasha alls i övrigt, och flera som testat säger sig få sämre prestanda när de flashat, troligtvis på grund av att Pro-biosen är nyare och bättre.

Okej, då får det räcka med att klocka kortet då

Visa signatur

ASRock Z97M OC Formula / Intel Pentium Anniversary Edition G3258 3,2GHz 1.09v @ 4.5Ghz 1.26v / Corsair Hydro H110i GT / Sapphire HD7750 1GB Ultimate / Kingston HyperX Savage (2x4GB) 2400Mhz / Fractal Design Tesla R2 500W 80+ Gold / Fractlal Define S