Nokia N81 8 gb eller SE W960i???

Permalänk
Medlem

Nokia N81 8 gb eller SE W960i???

Vilken av dessa skall man välja? För/nackdelar? har idag en Nokia 6225 som duger men inte mer. har 2 gig kort så det e la oki med musik men ljudet suger, volymmässigt och kvalitetsmässigt. Köper jag ngn av dessa lurar slipper jag ju ha med min Iriver X20 överallt eller då man behöver mindre musik, min Fujifilm kamera då man bara går ut eller ngt annat, men vilken skall man välja och varför?

Visa signatur

DjKool

Permalänk
Avstängd

w960i defenitivt. (gillar inte skjut-telefoner, vilket N81 är).

nya walkman 3.0, designen, priset (lär va billigare en N81), stereo-headsetet typ HPM.75 eller bättre (Nokias medföljande headset brukar va sämst). 3.2 M.P med autofocus (N81 har 2 M.P), Batteri: 27 timmar musik, Taltid 9 timmar/GSM, 2.6" skärm qvga (N81 har 2.4")......................osv

Visa signatur

go7900gs (600/800) + (Xps)130W power supply || T7200 || 2046MB || UltraSharp TrueLife
____________________________________________
Benchmark:[img]http://img225.imageshack.us/img225/7261/38662361wc4hj5.jpg[/img]

Permalänk
Medlem

N81 så klart, sugen på en sån själv i stället för min N73 då N81 är så förbannat snygg.

Visa signatur

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / ASRock P67 Extreme4 / 80GB SSD / AeroCool Shard TG

Permalänk
Medlem

Jag står själv mellan samma val, och kommer förmodlingen gå på priset. Telefonerna är väldigt lika varandra, dock så lutar w960i lite mera pga den bättre batteritiden samt bättre kamera.

Permalänk
Medlem

Har det kommit några nya prisuppgifter på N81?

Tycker att det har allt jag behöver hoppas bara på ett inte alltför högt pris

Förresten, ang batteritiden så står det på prisjakt iaf att N81 har 410h standby tid och 960i 300h.
Även att N81 är en tusing billigare..

Permalänk
Medlem

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?j=221615,223130,196675

Nokian är lite mindre, SE:n är lite lättare. Priserna är likvärdiga för 8GB-modellen. Nokian har edge till skillnad från SE:n.

Blir nog en N81 som nästa mobil efter min N91a...

Visa signatur

| Tablet: | Samsung Galaxy Tab 2 7.0 | CyanogenMod 10 |
| Laptop: | HP Mini 2140 | Atom N270 1.6 GHz | 2 GB PC5300 | GMA 950 | 64 GB SSD | Xubuntu |
| HTPC: | P4 3.0 GHz | Zotac GF9300-I-E | 3 GB PC6400 | 320 GB HDD | Xubuntu |
| Server: | C2D E6750 2.66 GHz | 4 GB PC5300 | 160 GB + 160 GB + 1 TB HDD| Xubuntu

Permalänk
Medlem

Lånar tråden lite snabbt.
Har w960i xenonblixt? dvs sån blixt som k800i har.

Visa signatur

"Happiness is only real when shared"

Permalänk
Medlem

Står att w960 har fotolampa. N81 verkar dock ha blixt.

Visa signatur

-| C2D E6300 @ 2.5ghz | Gigabyte Ga-945P- S3 | 1024mb Corsair TwinX2 6400 | Hiper 530 530w | Sapphire x1900xt @ 685/820 | 19" Samsung Syncmaster 940BF 2ms | 250gb Sata2 Seagate NL 7200rpm | Hiper Alu tangentbord | Zen v plus 2gb |-

Permalänk

Nokian verkar ju ha samma funktioner + många fler. Det enda som skiljer dem åt är att w960i har en pekskärm samt desginen :)...

Dem är prismässigt väldigt lika, fan att SE alltid ska ha färre funktioner i sina mobiler, ville fan ha w960i, men nu blir det nog N95 8gb eller N81 8gb.

Hata SE för att vara snåla! eller är dem bara KASSA?

Permalänk
Medlem

Kan det bero på att w960 är en walkman telefon och N serien är smartphones...
SE har också några smartphones om du så gärna vill ha det.

Permalänk
Medlem

Ju fler funktioner ju mer är det som kan strula...
Ärligt talat...hur många använder ALLA funktioner som finns i mobilerna?
Låt funktionerna på de aplikationer som man använder mest bli avgörande..

För egen del kommer det att bli en w960 då denna passar mitt syfte bäst..

En sak till...jag har aldrig förstått de som skaffar mobil enbart med anledning av kamerans prestanda...är det fotografera man vill göra så finns det ingen mobil som kan mäta sig med en riktig kamera med samma m.pixel.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MacAllan
Ju fler funktioner ju mer är det som kan strula...

Sant och så mycket som N95 strular så tar jag hellre w960i, känner 4 pers som har den och alla har varit tvugna att lämna in den på lagning samt att programvaran har grymt många buggar.

Permalänk
Medlem

lagning, då har dom varit slarviga och tappat telefon stup i ett? eller i vilken omfattning har den varit inne på lagning?
Och så grymt många buggar du nämner vete fanken om den har heller..
Sedan har väl w960i inte ens släppts i butik och ingen här har väl en sådan så var inte så tvärsäker på att den är 100procentlig..

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av criller
Kan det bero på att w960 är en walkman telefon och N serien är smartphones...
SE har också några smartphones om du så gärna vill ha det.

Men w960i har symbian dvs att den också är en smartphone.

Här har du en recension på n81.
http://www.mobile-review.com/review/nokia-n81-en.shtml
och på w960i
http://www.mobile-review.com/review/sonyericsson-w960-en.shtm...

Visa signatur

Eeeeeeh.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MacAllan
Ju fler funktioner ju mer är det som kan strula...
Ärligt talat...hur många använder ALLA funktioner som finns i mobilerna?
Låt funktionerna på de aplikationer som man använder mest bli avgörande..

För egen del kommer det att bli en w960 då denna passar mitt syfte bäst..

En sak till...jag har aldrig förstått de som skaffar mobil enbart med anledning av kamerans prestanda...är det fotografera man vill göra så finns det ingen mobil som kan mäta sig med en riktig kamera med samma m.pixel.

Jag väljer mobil mycket efter kamera eftersom jag tycker det är så sjukt smidigt att man alltid har en kamera i fickan. Visst finns det små smidiga kameror men jag känner att det kommer ta mera plats.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Harwey
Sedan har väl w960i inte ens släppts i butik och ingen här har väl en sådan så var inte så tvärsäker på att den är 100procentlig..

Sant...men det är väl ingen allt för vild gissning att P1:an ligger till grund för mycket i w960...och efter uppdateringen på P1:an funkar den bra vad jag vet..
Hur som helst så en massa "lull lull" anser jag vara onödigt om man nu inte har för avsikt att använda det regelbundet..

Vad det sen gäller N95 så upplever jag det som att det är mer missnöje än lovord av användarna...kan ju ha fel iofs..

Permalänk

Verkar som att n81 har en fotolampa, ser ut som det iaf .

http://www.mobile-review.com/review/image/nokia/n81/pic/all-f...

yes, det har den tydligen

Citat:

Just like many S60-powered devices, the N81 houses a 2 Mpix CMOS-camera manufactured by Toshiba. But unless you are in great lighting conditions, the shots will keep going out noisy and blurry and regrettably the LED flash here is much of a help.

Visa signatur

Eeeeeeh.

Permalänk
Medlem

Kassa funktioner.., ja men då kan vi ju avskaffa WLAN som W960i har...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hampe10
Kassa funktioner.., ja men då kan vi ju avskaffa WLAN som W960i har...

w960i har inte wlan.

Visa signatur

Eeeeeeh.

Permalänk
Medlem

Sluta snacka skit.

Skriv inget om du inte har fakta!

Bevis nog?

Sen har ju N81 också WLAN men det är en annan femma...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Soyish
Verkar som att n81 har en fotolampa, ser ut som det iaf .

http://www.mobile-review.com/review/image/nokia/n81/pic/all-f...

yes, det har den tydligen

"Lampan" på N81 är en blixt och ingen fotolampa..
http://www.nokia.se/phones/n81/features.php

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hampe10
Sluta snacka skit.

Skriv inget om du inte har fakta!

Bevis nog?

Sen har ju N81 också WLAN men det är en annan femma...

Jo jag såg det sen, jag missa det helt enkelt.

Visa signatur

Eeeeeeh.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av svärige
... stereo-headsetet typ HPM.75 eller bättre (Nokias medföljande headset brukar va sämst). ...

N81:an har väl 3,5 mm plugg på ovansidan av telefonen om jag inte missförstått allting. Rent "lur"-mässigt verkar ju n81 var strået vassare. Själv lutar det dock åt en w960, främst pga av pekskärmen (aldrig haft någon telefon med peks. tidigare) samt den sjukt snygga walkmanspelaren: Sen får man ju även med ett trådlöst headset (HBH-HS220), detta ser jag fram emot eftersom jag inte har speciellt bra erfarenheter av SE:s trådbundna headset. (Kör HPM-72 till min K800 nu, kan inte ha telefonen i fickan eftersom efter varje steg jag tar tappar telefonen kontakten med headsetet... Kontakten längst ner är tokglapp, går knappt att ladda luren.)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Harwey
lagning, då har dom varit slarviga och tappat telefon stup i ett? eller i vilken omfattning har den varit inne på lagning?
Och så grymt många buggar du nämner vete fanken om den har heller..
Sedan har väl w960i inte ens släppts i butik och ingen här har väl en sådan så var inte så tvärsäker på att den är 100procentlig..

Knappsatsen har 2 pers lämnat in den för (detta inom dom första 4 månaderna) och 1 för batteriet (första veckan).
Och buggarna har jag mest hört av dom (visserligen hör man mer ris än ros men men) det handlar oftast om sms och att den låser sig och lite sånt, tex att dom ibland slängs ut till menyn när dom skrivit smset och när dom väljer vilken dom ska skicka till, sist vi var ute så kunde polaren inte ens skriva sms utan slängdes till startmeny.

Jag får då ingen kvalitetskänsla när jag pillar på den, slidern känns som den är gjord för att gå sönder.

Fast när jag tror att w960i kommer vara en välbyggd pryl bygger jag ju det på gamla erfarenheter, min kära w810i har klarat av vatten, fall på betong/asfalt och lite allt möjligt (överevt 2 sommarjobb på olika byggen så:) ) men rullar vidare nästan helt utan problem, de enda felen är en fläck på kameralinsen och att avtryckaren till kameran kan vara rätt trög ibland samt lite småskavanker med det är bara på skal och knappar.

Permalänk
Medlem

Enligt Sony Ercisson kommer w960 att släppas till butik under november månad..
http://www.privataaffarer.se/aktier...tPressid=108134

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MacAllan
Enligt Sony Ercisson kommer w960 att släppas till butik under november månad..
http://www.privataaffarer.se/aktier...tPressid=108134

Vilken fin telefon! Sjukt snygg! Enligt Katshing är Prel lev.datum: 2008-05-07.
Så de har fel och den kommer i november?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alex Del Piero
Vilken fin telefon! Sjukt snygg! Enligt Katshing är Prel lev.datum: 2008-05-07.
Så de har fel och den kommer i november?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tell
Lägg märke till att tråden är från 2007^^
Mobilen finns alltså redan ute och kan tillägga att den just nu finns hyffsat billigt hos pc city och elgiganten-

Precis...den släpptes i november 2007