Permalänk
Medlem

Musik i sverige...

varför suger den?

Visa signatur

MBP: 13" - M1
Stationär: Win11 - Ryzen 5900X - 128GB - GTX 4080
Server: Ubuntu - i5 4670k - 32GB - 4x5TB Raid-Z
Server: Rpi4 8GB, 1TB USB SSD

Permalänk
Medlem

det gör den inte

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Men om du jämför den svenska musiken jämtemot t.ex. Englands, då gör den det.

Visa signatur

MBP: 13" - M1
Stationär: Win11 - Ryzen 5900X - 128GB - GTX 4080
Server: Ubuntu - i5 4670k - 32GB - 4x5TB Raid-Z
Server: Rpi4 8GB, 1TB USB SSD

Permalänk
Inaktiv

Gör den inte alls. Looptroop, svenska akademien, timbuktu, kung kodum, pstq, organism 12, promoe, afasi & filthy.

Finns hur mkt bra som helst!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tlx06
Gör den inte alls. Looptroop, svenska akademien, timbuktu, kung kodum, pstq, organism 12, promoe, afasi & filthy.

Finns hur mkt bra som helst!

Kan sträcka mig till att Looptroop gjort någon bra låt men detta är definitivt ingen bra musik.

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu

Permalänk

Inom elektroniskt musik är sverige enormt stora. De som burkar inräknas i svenska housemaffian är jäkligt stora både utomlands och inom sverige inom clubscenen.

Visa signatur

"to conquer others is to have power, to conquer yourself is to know the way"

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tifius
Men om du jämför den svenska musiken jämtemot t.ex. Englands, då gör den det.

Ärligt talat, jag tycker det mesta som pumpas ur England är riktig dynga. Mes-pop utan dess like. Sen beror det på vilken musik du föredrar, tittar du på metalscenen är Sverige ett av de främsta, om inte det främsta metalproducerande landet i världen. Det är inte för inte som Sverige är världens tredje största exportör av musik.

Frågan är dock, varför denna tråd? Skriker trollande om den (och ja, I do feed the trolls, for now).

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk
Medlem

Sverige har ju världens bästa metalband, finns inte mycket som kommer i närheten.

Visa signatur

: AMD Ryzen 2600X : 32GB Corsair : Nvidia RTX 2070 :

Permalänk
Medlem

Abba

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk

Finns mycket bra svensk musik. En bra grupp som inte nämnts innan är ju Kent.

Visa signatur

AMD 5600+ X2, HD3850 256 MB, 4 GB DDR2 800 MHz, 1Tb HDD

Permalänk
Medlem

Det där påståendet är bara töntigt.

I hela världen finns det 3 nationer som gör bra musik.

Sverige
England
USA

Helt sjukt att sverige kan vara med och tävla med dom jättarna egentligen. Vi spottar ur oss helt otroliga mängder bra musik sett till befolkningen.

Mando Diao, The Hives, The Sounds, Refused, ABBA osv är sjukt stora utomlands.

Visa signatur

"en trevlig sak man skulle kunna göra med hans fru, det är om man malde ner henne till köttfärs, med salt och peppar och sånt där. Så gjorde man en 352 hamburgare av henne som man då gav till honom. För att då skulle ju inte han kunna äta upp dom.. ja för han är ju vegetarian. Det vore trevligt."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tumvante
Det där påståendet är bara töntigt.

I hela världen finns det 3 nationer som gör bra musik.

Sverige
England
USA

Helt sjukt att sverige kan vara med och tävla med dom jättarna egentligen. Vi spottar ur oss helt otroliga mängder bra musik sett till befolkningen.

Mando Diao, The Hives, The Sounds, Refused, ABBA osv är sjukt stora utomlands.

Att en artist är "stor" betyder inte att den är bra.

Visa signatur

Detta är första varningen va, jag ämnar brisera ur denna japanska kampställning och fullständigt förinta dig om inte du försvinner härifrån.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tumvante
Det där påståendet är bara töntigt.

I hela världen finns det 3 nationer som gör bra musik.

Sverige
England
USA

Helt sjukt att sverige kan vara med och tävla med dom jättarna egentligen. Vi spottar ur oss helt otroliga mängder bra musik sett till befolkningen.

Mando Diao, The Hives, The Sounds, Refused, ABBA osv är sjukt stora utomlands.

Skulle vilja lägga till Nederländerna för deras grymma bidrag till House musiken.

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loaded
Att en artist är "stor" betyder inte att den är bra.

Jo för vill man bli stor så måste man sälja musiken, tror inte band utan fans säljer speciellt bra. Sen är det upp till varje enskillda människa att bestämma vad som är bra och mindre bra.

Permalänk

Hah, vilken tramstråd, gjord av någon som säkert bara lyssnar på topplistorna...
Sverige gör en hel del bra metal, bara man håller sig borta från topplistorna.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem

Problemet är ju just det. Alla lyssnar vi på olika musik. Gillar jag byggare Bobs bästa bankarhits, och bara det, så finns det ju ingenting annat som är bra. Alltså suger all annan musik, eller?

Att sverige inte skulle vara bra i musikvärlden tycker jag är fel. Det kommer ut mycket musik som säljer världen över, och det är faktiskt det enda mått som man skulle kunna använda för att mäta "hur bra ett band/en artist är".

Tänk dessutom på hur många som bor i sverige jämfört med t.ex. USA.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rich
Ärligt talat, jag tycker det mesta som pumpas ur England är riktig dynga. Mes-pop utan dess like.

Ok, så du tycker att för att ta några exempel, Arctic Monkeys, The coral, The libertines, The stone roses, oasis, Coldplay, babyshambles, dirty pretty things är dynga och mes pop?

Bra det visar ju hur mkt du kan, fast å andra sidan så kanske du menar Atomic kitten och sugababes?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RealMadrid
Ok, så du tycker att för att ta några exempel, Arctic Monkeys, The coral, The libertines, The stone roses, oasis, Coldplay, babyshambles, dirty pretty things är dynga och mes pop?

Bra det visar ju hur mkt du kan, fast å andra sidan så kanske du menar Atomic kitten och sugababes?

Har han nämnt några speciella grupper/band/sångare? Nej han sa att det mesta som kommer därifrån är dynga och det håller jag med om. Även om USA har det största antalet dyngmusik.

Visa signatur

AMD 5600+ X2, HD3850 256 MB, 4 GB DDR2 800 MHz, 1Tb HDD

Permalänk
Medlem

Vi snackar om olika musiksmak här. "Haha du e ju trög i huvve hur kan du inte gilla Brunos Brända Brudar, dom e ju skit bra ??". Den nivån har det här redan hamnat på.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LecToR
Sverige har ju världens bästa metalband, finns inte mycket som kommer i närheten.

Japp, sverige är stora inom metal. Globalt. Mycket i USA.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LecToR
Sverige har ju världens bästa metalband, finns inte mycket som kommer i närheten.

Word
Inte bara metal som svenskar är bra på, men det är väl en av de mest kända genrerna utomlands i varje fall.
Finns hur många stora/välkända/bra band som helst, hur man nu avgör. Stora är inte alltid bra, men det finns gott om alla sorterna.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem

hursom helst så är det allmänt kännt världen över att Sverige är en av de större musiknationerna.

Visa signatur

"en trevlig sak man skulle kunna göra med hans fru, det är om man malde ner henne till köttfärs, med salt och peppar och sånt där. Så gjorde man en 352 hamburgare av henne som man då gav till honom. För att då skulle ju inte han kunna äta upp dom.. ja för han är ju vegetarian. Det vore trevligt."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tumvante
hursom helst så är det allmänt kännt världen över att Sverige är en av de större musiknationerna.

Yepp, Usa och storbritanien går inte att överträffa men under dom så ligger vi.
Tycker dock det är väldigt trevligt nu när mer och mer BRA metalband kommer. Sen är Sverige också lite av ett rockland, Metallica biljetterna slut på 45mins eller vad det var säger det mesta

Permalänk
Medlem

Jag säger bara Sabaton

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem

Som någon sa tidigare så har vi jäkligt bra och är väldigt stora inom elektonisk musik.

Vi har ju t.ex. Vibrasphere, Son Kite och Gaudium för att nämna några.

Visa signatur

PSN: Rnann.
Xbox Live: Rnann.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Någon som nämnt Antiloop?
Hux Flux, Astrix och Logic Bomb.
http://www.bitpop.se/
http://www.rymdkraft.com/

Allt sådant är bra, t.ex.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RealMadrid
Ok, så du tycker att för att ta några exempel, Arctic Monkeys, The coral, The libertines, The stone roses, oasis, Coldplay, babyshambles, dirty pretty things är dynga och mes pop?

Bra det visar ju hur mkt du kan, fast å andra sidan så kanske du menar Atomic kitten och sugababes?

Nej, jag gillar inget av det du skrev. Och ja, jag tycker det är mespop.

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rich
Nej, jag gillar inget av det du skrev. Och ja, jag tycker det är mespop.

om jag ska vara ärlig så är det nog metal som är mesigt.
Där allt ska va så HÅÅÅÅÅÅÅRT som möjligt. Lite penisförlängare över detdär..

Visa signatur

"en trevlig sak man skulle kunna göra med hans fru, det är om man malde ner henne till köttfärs, med salt och peppar och sånt där. Så gjorde man en 352 hamburgare av henne som man då gav till honom. För att då skulle ju inte han kunna äta upp dom.. ja för han är ju vegetarian. Det vore trevligt."

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rich
Nej, jag gillar inget av det du skrev. Och ja, jag tycker det är mespop.

Hmm sist jag kollade så gjorde ingen av de banden pop musik, isf så ska du väl säga att det är mes rock?