CryENGINE 2™ / Crysis

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av edgren
Något måste det ju bero på. Kolla:

- Du har ett krävande säkerhets-program (Norton?)
- Du har virus, trojaner, eller spywares på din dator.
- Du har många program som körs i bakgrunden samtidigt (kolla Aktivitetshanteraren).
- Du har för lite diskutrymme på C:

Samtidigt kan jag bidra till "några" bilder från in-game med FPS. Bilderna ligger här. Har allt på high, 1024x768 och inget AA. Fast det flyter ju såklart på mer när jag har på low eller medium, men high är helt klart snyggast.

eftersom du e äkta norton hatare, kan du vara snäll å skriva likadant om F-S åt mig ? :P.. e riktigt pissed off på dom nu bla eheh

Permalänk
Medlem

Lirade precis demot, och det är precis vad jag förväntat mig ^^
Ett "uppgraderat" Far Cry...

För att vara ärlig så slåss jag så innihelvete mycket hellre mot konstiga rymdrobotar än mot "genmanipulerade monster"...

Genmanipulation och mutation har blivit rätt överanvänt på senare tid.
Inte ens Doom som alltid handlat om helvetet och demoner fick vara ifred när det blev film...

Oj, gick lite offtopic. Men iallafall! Sjukt roligt demo, längre än jag förväntat mig.
Längtar sjukt mycket nu.

Visa signatur

|Antec900|GA-890GPA-UD3H|PhenomII 965 BE|
|8GB Vengeance LP DDR3|HD5870|X25-M 80GB|

Permalänk

Testade spela med fraps nu och jag låg runt 30-35 i 1336*768 med allt på high förutom shader och texture som låg på medium.

Tycker ändå det är helt ok det flyter ju bra så man kan inte direkt klaga.

Permalänk
Medlem

Kan inte ni som gjort egna banor i sandbox lägga upp dom? Såg att demobanan väger in på ca 140 Mb och det är ju inte så farligt...

Är det förresten någon som försökt ta sig upp på fartygen genom att använda speed och sedan ladda nere från botten?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Saeros
Kan inte ni som gjort egna banor i sandbox lägga upp dom? Såg att demobanan väger in på ca 140 Mb och det är ju inte så farligt...

Är det förresten någon som försökt ta sig upp på fartygen genom att använda speed och sedan ladda nere från botten?

Jag använde bara editorn och tog mig till en båt

Inget speciellt där, förutom nån sorts big-ass raket grej som sköt sönder mig så fort jag försökte ta en hoovercraft till den

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Om man går in i sandboxen och startar efter det frusna fartyget kan man fortsätta jaga alien warrioirn. :D:D Några nordkorener står och sjukter på det med

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robbaz
Om man går in i sandboxen och startar efter det frusna fartyget kan man fortsätta jaga alien warrioirn. :D:D Några nordkorener står och sjukter på det med

Jo jag jagade den som en vilde

Den "glider" mot höger sedan och ner i en dal, man hör bara hur den ryter (parningsläte?) och drar vidare..

Visa signatur
Permalänk

Fan alltså jag förstår mig inte på editorn hur gör man banor? kan inte någon göra en mini tutorial på hur man fixar banor, bara det grundläggande för mindre saker kan man ju fixa själv..

Permalänk
Medlem

När jag lägger in en helikopter, pansarvagn etc så går dom inte använda i Editorn. Måste jag gå in i spelet för att använda dom eller måste jag ändra något i editorn när jag skapar den?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Centura
När jag lägger in en helikopter, pansarvagn etc så går dom inte använda i Editorn. Måste jag gå in i spelet för att använda dom eller måste jag ändra något i editorn när jag skapar den?

Lägger du fram dom i editorn och startar via editorn?

För mig funkar det iaf, plockade fram en massa roligt, tanks, helis etc och tryckte bara "in game" eller vafan det stod och de fanns framför mig..

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Om man vill spela med dom i spelet så sparar du bara island.cry filen med mer saker i, så ligger tanksen eller helikoptrarna dära oavsett vart du laddar.

Permalänk
Medlem

Jag alskar spelet, demot var skitroligt och sag sa sjukt vacker ut pa High pa allt, kunde inte komma at min dator sa jag korde pa en annan Langtar tills jag kan kora pa V high pa allt!

Visa signatur

Gaming/workstation | i5-4690K | Corsair VX 550W | ASUS STRIX GTX1060 6GB | ASUS Z97 | Corsair Vengence DDR3 1600MHz 2x8GB | NXZT H630W
Xbox One - Xanser

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Amstaff
Lägger du fram dom i editorn och startar via editorn?

För mig funkar det iaf, plockade fram en massa roligt, tanks, helis etc och tryckte bara "in game" eller vafan det stod och de fanns framför mig..

Yep, jag lägger in en helikopter och sen gör jag så att jag kan spela rätt i editorn. Jag kan inte använda sakerna jag lägger in, men andra saker funkar helt perfekt. Alltså, såna som redan var där.

Permalänk

Varför måste jag skjuta folk i huvudet för att dom ska dö?
Hur kul är det att försöka smyga sig på fiender när man måste vara 100% sniper för att få kål på dom. Så fort man börjar köra rambo så är det kört, "stanna -> sikta -> skjut", kom igen liksom :/

Har stängt av demot flera gånger nu för att jag dör när jag försöker spela ala half-life. Det här är inget spel för mig verkar det som.

Edit: ska prova mer igen imorgon

Permalänk
Medlem

Jag som aldrig har använt någon editor innan behöver lite hjälp.

Jag har på något vis lyckats lägga till de saker jag vill använda, men när jag "spelar" så går det tex inte att döda de 200 hönorna med mitt gauss rifle...

Skjuter jag med SAWen så stannar raketerna där jag avfyrar dom och jag får köra in i dom med något för att de skall explodera. måste man "starta" deras fysik på något sätt eller?

Visa signatur

Asus P5Q Deluxe | C2D E8500 3.16GHz | 4GB OCZ Reaper PC2-8500 1066MHz | Sapphire 4870 512MB | Chieftec Mesh Big Tower

Permalänk
Medlem

Hmm får bara igång r_useEdgeAA 2 i SandBox och inte ingame. Funkar det bara i editorn?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Klockan
Hmm får bara igång r_useEdgeAA 2 i SandBox och inte ingame. Funkar det bara i editorn?

Japp. Verkligen synd.. hoppas det finns någon sorts cfg fil man kan ändra i sen när fullversionen släpps, (så både MP och SP får ändringar).

Permalänk
Medlem

Har ni testat TAC launchern, helt jäkla sjuk sak! :S
Hur får man sakerna att respawna så man kan skaffa lite mer ammo till gauss t.ex?

Visa signatur

FROJDMACHINE [list][*]Sharkoon Rebel9 Economy Edition • Corsair HX520 • 3x Nexus 120mm • TR Ultima-90i • Accelero S1
[*]Gigabyte P-35 DS3 • E6750 • 4GB Corsair XMS2 • Asus HD4850
[/list]

Permalänk

Ett lätt köp när det kommer in på jobbet. Sjukt snyggt spel, visst fighterna kanske inte var coolast i den bemärkelsen (då är TF2 fighterna roligare), men ruskigt snyggt, skön fysik, coola moves och skills, ser fram emot hela spelet.

Erik

Visa signatur

Asus P5B, Core2Duo E6600, 2.4 ghz, Corsair value 2048 mb, Geforce 8800GTX

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Klockan
Hmm får bara igång r_useEdgeAA 2 i SandBox och inte ingame. Funkar det bara i editorn?

testa skriv in detta först, för att låsa upp möjligheten att skriva in alla möjliga kommandon, ifall det nu är det som strular;
con_restricted 0

Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk

spela demot nyss och tycker de är väldigt likt far cry som nån skrev

men gu vad det drar ner på spelet när fienden har så barnsliga kommentarer som i far cry. väldigt overkligt och dåligt... även onda soldater är nog rätt så rädda i strid och öser inte ut sig barnsliga kommentarer som en 15åring skulle göra framför cs

nån som håller me ?

Permalänk
Medlem

Kan man "fuska" till sig de vapnen som finns i Sandbox genom konsollen i demot? Hade varit kul o variera sig lite nu efter o ha spelat det ett tag.
Lite sniperrifle hade suttit fint...

*Edit*
Eller man kanske kan loada mapen i Sandbox, placera ut vapnen där och sen spara mapen och starta den genom konsolen och lösa det så?

Visa signatur

Asus P5Q Deluxe | C2D E8500 3.16GHz | 4GB OCZ Reaper PC2-8500 1066MHz | Sapphire 4870 512MB | Chieftec Mesh Big Tower

Permalänk
Medlem

Allt på medium för en spelbar FPS. Blir absolut inget köp. Väntar 5-6 års tills man kan spela det på ultra high med 60 fps.

Permalänk
Medlem

Placera ut vapnena sen tryck Ctrl + G eller spara banan och spela genom demon.

För ni som vill ha lite kul i editorn med fusk: http://www.crysis-online.com/forum/index.php?topic=11675.msg2...

Gjorde det med en tonardo och pausade fysiken (, komma). Det går även gå fram ett steg i fysiken med hjälp av (. punkt).

Hyffsat coolt

Permalänk

Jag har kört utan lagg på denna setup nu och grafiken var en fröjd för ögat.

E6600@3.1GHZ
8800GTS@580/1910MHZ
2GB 6400 minne

Texture på VERY HIGH
Objects på HIGH
Shadows på LOW
Physics på MEDIUM
Shaders på HIGH
Water på MEDIUM
Sound på MEDIUM
Resten på VERY HIGH

Tyckte demot va bra men det kommer ju vara bättre i fullversion. vart inte besviken trots att man längtat så efter detta spel.

Visa signatur

|i5 2500k@4ghz |Gigabyte z68X-ud3h-b3|
Gigabyte HD7970 |16GB corsair xms3 1600 mhz|HDD 2 Tb|

Permalänk

Spelet beter sig lite konstigt, har runt 45 fps i 800*600 med allt på high och sedan har jag runt 35-40 i 1336*768 med allt på high förutom shader och texture som är på medium.
Dessutom så är det ju lite tråkigt att demo

Borde jag inte ha mkt högre fps i 800*600?

Dessutom använder spelet bara en kärna

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stenfors
Allt på medium för en spelbar FPS. Blir absolut inget köp. Väntar 5-6 års tills man kan spela det på ultra high med 60 fps.

Ähh, kom igen nu! Jag körde det på medium med ett X1800GTO och tyckte det var spelbart. Jag har förbokat spelet och ångrar mig inte.

Visa signatur

W2000 på 108" ramspänd, VF1000SWA, Corsair RM750x, Ryzen 5 1600 @ 3,85 GHz, ASUS Prime B350M-A, CORSAIR RGB 16GB @ 2933 MHz, SSD 850 EVO 250GB, Crucial MX500 M.2 500GB, 290x Matrix

Permalänk
Medlem

Har aldrig varit med om en spelupplevelse som detta. Jag satte allt på very high och när man såg flygplanet så trodde jag det var en CGI film men det var in game, jag tappade hackan och började fappa HELT SJUKT, ABSOLUT HELT SJUKT SNYGGT. Dock är FPS: en på 10-15 väldigt ofta...synd med ett 8800GTX kort och allt...men men

Visa signatur

-”It’s amazing to think that we’ve come so far as to put man into space and beyond, that we still cannot cut cheese without risking amputation of our own hands/fingers. A bit sad really...” - Film11

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Redmac
Har aldrig varit med om en spelupplevelse som detta. Jag satte allt på very high och när man såg flygplanet så trodde jag det var en CGI film men det var in game, jag tappade hackan och började fappa HELT SJUKT, ABSOLUT HELT SJUKT SNYGGT. Dock är FPS: en på 10-15 väldigt ofta...synd med ett 8800GTX kort och allt...men men

Ja, det är riktigt snyggt.

Däremot tycker jag att spelkänslan är rätt kass.

* Alldeles för många fiender.
* Ganska stängt.
* Bara peppra och spring hela tiden.

Jag hoppas att fler spel kommer att utnyttja motorn. Den är riktigt bra. Men jag vill ha något mer stillsamt och utvecklande istället för detta ständiga pepprande.

Jag kommer inte att spela igenom det här spelet. (Med trainer i så fall - störde mig på att jag hade slut på ammo hela tiden)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DJ1
Ja, det är riktigt snyggt.

Däremot tycker jag att spelkänslan är rätt kass.

* Alldeles för många fiender.
* Ganska stängt.
* Bara peppra och spring hela tiden.

Jag hoppas att fler spel kommer att utnyttja motorn. Den är riktigt bra. Men jag vill ha något mer stillsamt och utvecklande istället för detta ständiga pepprande.

Jag kommer inte att spela igenom det här spelet. (Med trainer i så fall - störde mig på att jag hade slut på ammo hela tiden)

Men du, har du nånsin funderat på att det är ett Demo?

Givetvis brukar man får skjuta mer i ett demo än på den aktuella kartan/rundan i spelet.

Eller kanske du bill möta 2 fiender och sen tar det slut?

Visa signatur