Begagnat och trasigt från komplett! [uppklarat]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mmemmemme
Haha, hade du inte skrivit här hade du inte fått en spänn i kompensation är min gissning. Komplett inser såklart att 500kr är en piss i sjön mot hur mycket pengar de förlorar om en sådan här sak får fäste på sveriges största datorforum.

Tips till er andra alltså, om ni får problem, gör en tråd på forumet..

Hur vet du det? Trådskaparen tycks ha vänt sig hit innan till företaget.

Erik

Visa signatur

Asus P5B, Core2Duo E6600, 2.4 ghz, Corsair value 2048 mb, Geforce 8800GTX

Permalänk
Medlem

Kan vi få nått svar från Komplett hur det kan ha gått till? Samtliga av mina paket från Komplett kommer med strimlad kartong som packning så det känns som nån tolvåring har varit framme. Sen är jag säker på att ni likt alla andra distributions företag jag varit i kontakt med spårar vem som packar eller hanterar ordern så det borde inte vara så svårt att kolla? Alltså allvarligt, det här var fan riktigt illa...

Permalänk
Medlem

Antagligen så är det väl någon kund som skickat in det och sen så har det av misstag skickats vidare?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av echo
Antagligen så är det väl någon kund som skickat in det och sen så har det av misstag skickats vidare?

Jo beggar är helt klart men som sagt även om det var avsiktligt att skicka allt i påsen så borde de ha lagt nån dämpning i. Eller fanns det strimlad kartong i fast det är borttaget när kortet togs? Isåfall kan de det iofs ha varit nån ordinarie personal som bara tyckete de va en konstig order Men just om det inte fanns nån dämpning i så blir jag fundersam på hur pass erfaren personen är i att packa ordrar...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZitreXx
Jo beggar är helt klart men som sagt även om det var avsiktligt att skicka allt i påsen så borde de ha lagt nån dämpning i. Eller fanns det strimlad kartong i fast det är borttaget när kortet togs? Isåfall kan de det iofs ha varit nån ordinarie personal som bara tyckete de va en konstig order Men just om det inte fanns nån dämpning i så blir jag fundersam på hur pass erfaren personen är i att packa ordrar...

Det var en tunn bit kartong ovanför plastpåsen och små kartongbitar fastkilat på sidorna av själva kylaren.

Visa signatur

[Gigabyte B350 GA-AB350M-HD3]-[AMD Ryzen 5 1600]-[Corsair VENGEANCE 16GB 3200MHz]-[Samsung 850-Series EVO 1TB]-[ASUS GeForce GTX 1070 8GB Turbo]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZitreXx
Jo beggar är helt klart men som sagt även om det var avsiktligt att skicka allt i påsen så borde de ha lagt nån dämpning i. Eller fanns det strimlad kartong i fast det är borttaget när kortet togs? Isåfall kan de det iofs ha varit nån ordinarie personal som bara tyckete de va en konstig order Men just om det inte fanns nån dämpning i så blir jag fundersam på hur pass erfaren personen är i att packa ordrar...

Jag menar alltså att paketet skickades vidare precis i det skick som det kom från den tidigare kunden och att komplett aldrig ens öppnade paketet och skickade vidare det av misstag.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av echo
Jag menar alltså att paketet skickades vidare precis i det skick som det kom från den tidigare kunden och att komplett aldrig ens öppnade paketet och skickade vidare det av misstag.

Jo det är ju faktiskt möjligt, och rätt troligt dessutom då de orimligen kan ha varit medveten om skicket på produkten. Känns som att de får se över rutinerna.
Kan väl lägga till att jag är på det stora hela nöjd med komplett. Har beställt mycket därifrån och har klantat sig en gång då de blandade ihop min order med nån annans...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZitreXx
Jo det är ju faktiskt möjligt, och rätt troligt dessutom då de orimligen kan ha varit medveten om skicket på produkten. Känns som att de får se över rutinerna.
Kan väl lägga till att jag är på det stora hela nöjd med komplett. Har beställt mycket därifrån och har klantat sig en gång då de blandade ihop min order med nån annans...

Kan ju ha med nya systemet att göra, de kanske lagt en retur av kylningen fel så den lagts i robotens lager?

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ODDNAME
Kan ju ha med nya systemet att göra, de kanske lagt en retur av kylningen fel så den lagts i robotens lager?

Haha jo, här kommer en intresseflagga : Där jag jobbar byttes adminsystem för tag sen och självklart var det nått som krånglade. Så senare fick jag in en kund där vi missat något som berodde på detta och jag förklarade att vi bytt adminsystem och då skällde han istortsett ut mig. Det var tydligen det absolut sämsta ursäkten man kunde komma med, och jag måste nästan hålla med honom Är fan ofta man möts av den ursäkten...

Men angående Kompletts systsem så bör ju plockaren ha upptäckt att kartongen inte riktigt är en orginalkartong utan en packkartong och kollat innehållet, för inte har de robotstyrda packningar?

Permalänk
Medlem

Jag fick i och för sej kylningen i orginalkartongen, det var i den plastpåsen låg.

Visa signatur

[Gigabyte B350 GA-AB350M-HD3]-[AMD Ryzen 5 1600]-[Corsair VENGEANCE 16GB 3200MHz]-[Samsung 850-Series EVO 1TB]-[ASUS GeForce GTX 1070 8GB Turbo]

Permalänk
Medlem

Fått en förklaring ang kompletts tabbe och min vattenkylning!

Detta svar fick jag via epost:

Hej Daniel!

Jag har fått uppgift om att du fått en använd vattenkylning till dig på ovanstående order.
Då det här normalt inte ska kunna ske har jag tagit på mig ansvaret att ta reda på vad som skett.

För att inte krångla till det för mycket (förklaringen jag fått var minst sagt omfattande) så kan man beskriva situationen på följande vis.

Vid varumottag på vårt lager har två paket vattenkylningspaket kommit in den 9 september. Dessa har blivit sända från distributören av Waterchill i Norge. Ett av dessa paket var en ersättning (ny i förpackning), medans det andra paketet var det du senare erhöll ifrån oss. Vid vår mottagsavdelningen skulle två saker ske med dessa kollin:

1. Den nya produkten skulle läggas ut på lagret för försäljning som ny.
2. Den använda varan skulle sändas upp till vår returavdelning för genomgång.

Behöver jag säga vad som skett här

Jag beklagar att du råkat ut för denna förväxling, och det känns jättetrist. Som jag förstod det på xxxxx (som du talat med tidigare) så är ärendet nu löst. Men jag ville ändå ge en förklaring på vad som skett med din order.

Ha en fortsatt trevlig dag.

Med vänliga hälsningar,
____________
xxxxx

Så det var trevligt att få ett avslut på detta nu och även en förklaring.

Visa signatur

[Gigabyte B350 GA-AB350M-HD3]-[AMD Ryzen 5 1600]-[Corsair VENGEANCE 16GB 3200MHz]-[Samsung 850-Series EVO 1TB]-[ASUS GeForce GTX 1070 8GB Turbo]

Permalänk
Medlem

Misstag kan ju alla göra och komplett verkar ju ha löst det på ett föredömligt sätt i detta fallet.

Har också vart min erfarenhet när det blivit fel från komplett att dom vart snabba och väldigt resonabla med lösningar.