Permalänk

Btw, om det fortfarande var någon som undrade så finns det ju altså en nedräknare i steam som visar hur långt det är kvar till släppet, och den bekräftar att det är kl 09:00

Visa signatur

Det är tufft att ha anmärkningar

Permalänk
Testpilot

Så här står det på sidan (http://www.steampowered.com/v/index.php?area=package&SubId=46...)
HL 2 $29.95
EP1 $19.95
EP2 $29.95
Portal $19.95
TF2 $29.95
Det blir totalt $129.75 och man betalar enbart $44.95 för det om man köper innan det släpps.

Jag är tillexempel bara intresserad av EP2 och Portal men bara dom två spelen löst blir dyrare än att köpa hela packet så varför inte köpa nu när man har 10% rabatt? dom kommer ju troligtvis inte sänka priset på dom enskilda spelen när dom släpps löst.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hunden
....Jag är tillexempel bara intresserad av EP2 och Portal men bara dom två spelen löst blir dyrare än att köpa hela packet så varför inte köpa nu när man har 10% rabatt? dom kommer ju troligtvis inte sänka priset på dom enskilda spelen när dom släpps löst.

Exakt min poäng.
12 timmar kvar nu

Visa signatur

Det är tufft att ha anmärkningar

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allexz
svälja principen?

Att betala för två begagnade bilar bara för att man får nybilsrabatt när man köper en ny bil är lite mycket att bita i....

Antingen så säljer dom det på ett vettigt sätt eller så blir det väl det första piratkopierade spelet från valve?

Är ju en jättefin taktik av valve att ta betalt för sina produkter två gånger om man vill ha det när det är nytt å inte vänta 2 månader.

HL2
HL2 EP1 with HL2
HL2 EP2 with HL2 HL2EP1
HL2 EP3 with HL2 HL2EP1 HL2EP2
HL2 EP4?....

liksom.....

haha, nej. steam spela har alla crackats.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nuukeer
haha, nej. steam spela har alla crackats.

Tror han menade att det skulle bli _hans_ första. Men nu släpper vi det, vill inte få tråden låst

Visa signatur

Det är tufft att ha anmärkningar

Permalänk
Sötast

Precis så, inte för att det handlar om piratkopiering utan rentav elak försäljning ^^

Dom lägger i dom gamla spelen till ett förhöjt pris som får det att se billigt ut helt enkelt.

Sitter å drar igenom HL2 nu sen nåra timmar tillbaks med flickan, sen är det EP1 sen är det EP2!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allexz
Sitter å drar igenom HL2 nu sen nåra timmar tillbaks med flickan, sen är det EP1 sen är det EP2!

Jag förberedde mig förra veckan genom att dra igenom HL2 och Ep1, lika bra varje gång. Inte långt kvar nu, får bli att ställa klockan imorgon annars kommer jag upp vid 13-14.

Visa signatur

Intel i7 10700k - Noctua NH-D15 chromax - Asus Maximus XII Hero - G.Skill 32GB 3600MHz Trident Z Neo - MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO - Corsair RM750x V2 - Phanteks P600S - Asus ROG Swift PG329Q - Sennheiser HD650

Permalänk

Högerklickar man på spelet och väljer "View pre-load info..." så finns det en klocka som räknar ner

*/Karl

Permalänk
Medlem

Härligt att pre-loading går i 70KB/s.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk

Mina lurar är paj! Fan också! Hur ska jag hinna lösa det här innan spelet släpps?

Visa signatur

Microsoft Longhorn operating system is going to be Windows Vista. As in “a view into the distance” which surely refers to the prolonged development timeline of the OS

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av turbonallen
Mina lurar är paj! Fan också! Hur ska jag hinna lösa det här innan spelet släpps?

Gör en strut av ett papper och tryck in i uttaget... dah!

Alternativt så kan du ju ringa runt till alla polare i desperation eller springa och köpa ett i närmaste öppna affär.

Visa signatur

alla forumedlemmar skapar glädje.
vissa när de loggar in.
andra när de loggar ut.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mAster9
Härligt att pre-loading går i 70KB/s.

Går i 250KB/s här. Surt att det är andra gången jag laddar det dock.. =/ Då jag måste installera om steam..

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk

OH MY GOD OH MY GOD OH MY GOD !!!!
Decrypting Portal files.....

Visa signatur

Det är tufft att ha anmärkningar

Permalänk

Här decryptas ingenting.. Ännu!
det står fortfarande Pre-load complete, unreleased

men högerklickar man för att se pre-load info så står det att det är released och launch game-knappen kan man trycka på, men det händer inget när jag trycker där mer än att pre-load rutan försvinner

.. Snart ska det nog sparka igång

edit: Nu så..!

Visa signatur

Microsoft Longhorn operating system is going to be Windows Vista. As in “a view into the distance” which surely refers to the prolonged development timeline of the OS

Permalänk

Hehe, Hlf forumet är snuskigt segt nu. Många som sitter och hamrar på F5.
Decrypting Episode Two game files.....

Visa signatur

Det är tufft att ha anmärkningar

Permalänk
Inaktiv

jag kan inte dra hem det pga överbelstade servrar... men jag väntar på gameplay footage från er snarast!

Permalänk
Medlem

Samma här posta gärna en screen

faan har fortfarande inte spelat igenom Ep1

Visa signatur

MSI K8N Neo4-F AMD 64 3000+@1.93GHz
Twinmos 1.5GB RAM
X800Xl + 360GB Hdd

Permalänk
Medlem

Här med. Men sitter i skolan och glömde musen hemma, och man vill inte spela med touch pad såå..

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

Nu är det dags! Leka med portal efter Ep2 är avklarat, gick och la mig kl 3.00, somnade inte förrens 4.30 var nog för uppspelt

Visa signatur

Intel i7 10700k - Noctua NH-D15 chromax - Asus Maximus XII Hero - G.Skill 32GB 3600MHz Trident Z Neo - MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO - Corsair RM750x V2 - Phanteks P600S - Asus ROG Swift PG329Q - Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

Hmm, reser bort i en och en halv vecka idag (jobb) och tar så klart med bärbara men tänkte inte på att Orange Box är ute. Har inte Steam installerat på min bärbara och min HL2 skiva ligger hemma, är det möjligt att bara tanka hem Steam och logga in med min inloggning och sedan köpa Orange Box? Annars kanske jag åker förbi hemma fort och plockar upp skivan innan lunch när jag drar iväg.

Och när jag ändå är frågvis: EP2, Portal etc. är jag inte så intresserad utav utan mest Team Fortress 2 - kan man välja att bara ladda hem det? Man betalar så klart för allt men Internet på hotel brukar inte alltid vara allt för vasst så vore fint om jag kunde begränsa storleken lite.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lind78
Hmm, reser bort i en och en halv vecka idag (jobb) och tar så klart med bärbara men tänkte inte på att Orange Box är ute. Har inte Steam installerat på min bärbara och min HL2 skiva ligger hemma, är det möjligt att bara tanka hem Steam och logga in med min inloggning och sedan köpa Orange Box? Annars kanske jag åker förbi hemma fort och plockar upp skivan innan lunch när jag drar iväg.

Och när jag ändå är frågvis: EP2, Portal etc. är jag inte så intresserad utav utan mest Team Fortress 2 - kan man välja att bara ladda hem det? Man betalar så klart för allt men Internet på hotel brukar inte alltid vara allt för vasst så vore fint om jag kunde begränsa storleken lite.

Bara tanka steam, logga in och sen köpa det. Då får du Portal, TF2 och Ep2 på listan och så får du tanka hem dom, sen bara pausar du Portal, Ep2 och tankar TF2 först om du nu vill det.

Visa signatur

Intel i7 10700k - Noctua NH-D15 chromax - Asus Maximus XII Hero - G.Skill 32GB 3600MHz Trident Z Neo - MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO - Corsair RM750x V2 - Phanteks P600S - Asus ROG Swift PG329Q - Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dmr
Bara tanka steam, logga in och sen köpa det. Då får du Portal, TF2 och Ep2 på listan och så får du tanka hem dom, sen bara pausar du Portal, Ep2 och tankar TF2 först om du nu vill det.

Tackar tackar, då är det bara hålla tummarna för bra fart på hotelets internet

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Intel Core i5 2500K @ 4,5 GHz | Gigabyte Geforce GTX 770 | Asus P8Z68-V GEN3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | 1TB Western Digital Caviar Black | Corsair AX 750W 80+ GOLD | Fractal Design Arc

Permalänk
Medlem

Efter en timmes spelande måste jag nog säga att det är riktigt skoj. De har krämat ut en hel del nytt ur source-motorn. Det ser fantastiskt ut då och då.

Permalänk
Medlem

Portal var ju hur grymt som helst. Årets roligaste spel, äntligen ett spel där man får tänka till lite..

Visa signatur

HP Omen 30L GT13 - 1076no:
Intel® Core™ i7-11700K
HyperX® 16 GB DDR4-RGB3200 XMP RGB MHz RAM (2 x 8 GB)
1 TB WD Black PCIe® NVMe™ TLC M.2 SSD
NVIDIA® GeForce RTX™ 3080

Permalänk
Inaktiv

MMMMhhh vill spela nu!!1111

Permalänk

HL2 ep 2 är svinigt snyggt och hur kul som helst. Vilka höjdarspel Valve har släppt alltså. Tre skitbra spel på en och samma gång. Kärlek!

Visa signatur

Fractal Design Define Mini | ASUS Maximus Gene V | Intel Corei7 2700k @ 4.5 GHz | EVGA GTX 680 2GB | Corsair Low-Profile 8Gb | Corsair Force GT120 | Hitatchi 1TB | Seasonic X-560

Permalänk
Medlem

Wtf portal bara stängs av om jag trycker på någon knapp eller när den ska starta spelet.
Ingen med samma problem?

Hmm,står att spelet bara är 800mb.
Wth.

Visa signatur

His gemstones, they fruity pebbles,
just like Flinstones.

Permalänk
Medlem

Kört igenom portal nu.. ca 3 timmar tog men fy fan vad bra! Det kommer säkert fler pussel sen också.. från valve och från andra.

HELP! THE CAKE IS A LIE!

Hahahahha helt underbart.
Till skolan nu.. sen blir det EP2 ikväll..

PS. Sourcemotorn ska ha stöd för flera kärnor nu, eller hur?

Permalänk
Korsordsguru

Jag vet inte hur det ligger till men det är meningen att source-motorn ska få en sådan uppdatering ja, så att den kan nyttja flera kärnor bland annat. Förut har de sagt att den skulle komma innan EP2. Sedan har de sagt i samband med EP2, men jag är tveksamt på att de faktiskt har släppt uppdateringen? Lär i alla fall komma inom några månader.

Visa signatur