Orange Box tråden

Permalänk
Medlem

Jodå några 1000 servrar finns, har inte lirat så mycket själv än dock.

Visa signatur

Asus P5Q Deluxe | C2D E8500 3.16GHz | 4GB OCZ Reaper PC2-8500 1066MHz | Sapphire 4870 512MB | Chieftec Mesh Big Tower

Permalänk
Medlem

en snabb fråga; vad kräver egentligen spelet?
har en halvdålig laptop 1,8ghz, 1gb ram, och ett sketet integrerat grafkkort Intel 945GM 128mb.

kommer det överhuvudtaget att gå att köra??

Permalänk
Medlem

Team Fortress 2 Minimum System Requirements
CPU: 1.2 GHz Processor
RAM: 256 MB
Graphics Card: DirectX 7 capable graphics card
Windows 2000/XP/ME/98
Mouse
Keyboard
Internet Connection
CD or DVD rom drive

Team Fortress 2 Recommended System Requirements
CPU: 2.4 GHz Processor
RAM: 512 MB
Graphics Card: DirectX 9 capable graphics card 256 MB
Windows 2000/XP/ME/98
Mouse
Keyboard
Internet Connection
CD or DVD rom drive

Team Fortress 2 Ideal System Requirements
For running the game smooth in 1280x1024 with High Quality graphics.

CPU: 3.4 GHz Processor
RAM: 1024 MB
Graphics Card: Radeon X800 or Geforce 6800
Windows 2000/XP/ME/98
Mouse
Keyboard
Internet Connection
CD or DVD rom drive

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gascogne
Team Fortress 2 Minimum System Requirements
CPU: 1.2 GHz Processor
RAM: 256 MB
Graphics Card: DirectX 7 capable graphics card
Windows 2000/XP/ME/98
Mouse
Keyboard
Internet Connection
CD or DVD rom drive

Team Fortress 2 Recommended System Requirements
CPU: 2.4 GHz Processor
RAM: 512 MB
Graphics Card: DirectX 9 capable graphics card 256 MB
Windows 2000/XP/ME/98
Mouse
Keyboard
Internet Connection
CD or DVD rom drive

Team Fortress 2 Ideal System Requirements
For running the game smooth in 1280x1024 with High Quality graphics.

CPU: 3.4 GHz Processor
RAM: 1024 MB
Graphics Card: Radeon X800 or Geforce 6800
Windows 2000/XP/ME/98
Mouse
Keyboard
Internet Connection
CD or DVD rom drive

Fan va gött, antar att de e samma för alla spelen i orange box?
tack för hjälpen!

Permalänk
Medlem

Jag laddat ner bara Half Life 2 epi 2. Har beställt orange box tidigare via webhallen men jag har ju redan spelat HL2 epi 1, tycker det för myc peng. Ska börja spela snart kostade tvåhundranånting kr.

ready and waiting!

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk
Medlem

Funderar på om jag ska spela igenom Ep2 men med kommentaterspår på, försökte med Ep1 men blev så hackigt då. Kändes aldrig som om jag kunde uppleva spelet det minsta. Hade spelat igenom Ep1 innan men var ändån oerhört frustrerande, samma sak med Ep2 nu, ska jag ens försöka?

Permalänk
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Velon
Funderar på om jag ska spela igenom Ep2 men med kommentaterspår på, försökte med Ep1 men blev så hackigt då. Kändes aldrig som om jag kunde uppleva spelet det minsta. Hade spelat igenom Ep1 innan men var ändån oerhört frustrerande, samma sak med Ep2 nu, ska jag ens försöka?

Känns ju som att det går snabbare att testa själv än att skriva ett inlägg här och fråga om det

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

Jag stör mig på att G-man ska stamma så förjäkla mycket! Jag som trodde att han bara stammade på morsans dator för att den precis pallar HL2. Men jag hade tydligen fel!

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Leeloo
Jag stör mig på att G-man ska stamma så förjäkla mycket! Jag som trodde att han bara stammade på morsans dator för att den precis pallar HL2. Men jag hade tydligen fel!

Hehe, jag fullkomligen älskar hans sätt at prata. Förstärker bara tanken på att han egentligen är något helt annat än en människa och att även om att han skapat en bra illussion så är det inte perfekt.

Hoppas verkligen på mer svar om honom i Epsiode 3, än så länge är det mest frågetecken rörandes hans egentliga syfte och hans relation till the Combine etc.

Permalänk

Gah satt och lyssnade på musik och senaste saven är liksom 30 minuters spelande bort och

undrar vad man ska göra med supply saken man hittar i vanen och när man går in i byggnaden efter via vanen ska man försöka fixa den där supply saken eller skita i den? Alyx säger ju typ att den inte är värd mödan men det känns ju konstigt att bara lämna fetingvapnet där också?

Dold text
Visa signatur

Det sägs att om man kedjar fast ett oändligt antal apor vid var sin skrivmaskin, då kommer någon av dem att prestera ett litterärt mästerverk.
Internet har bevisat att så inte är fallet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ReloadMaster
Gah satt och lyssnade på musik och senaste saven är liksom 30 minuters spelande bort och

undrar vad man ska göra med supply saken man hittar i vanen och när man går in i byggnaden efter via vanen ska man försöka fixa den där supply saken eller skita i den? Alyx säger ju typ att den inte är värd mödan men det känns ju konstigt att bara lämna fetingvapnet där också?

Dold text

Nu var det ett mer är lite rörigt inlägg du fick till där men om jag fattat det rätt så rör det raketgeväret som är gömt vid en av de fem gömställena under bilfärden. Om du nu redan har hittat det så finns det ingen anledning att inte ta det

Har du problem att komma åt vapnet så kan jag rekomendera dig att testa en lösning bestående av granater och lite fysik

Dold text
Permalänk
Medlem

Vet inte om det har tagits upp tidigare i tråden, men när ungefär beräknas episode 3 komma ut?

Ja tyckte slutet va lite tråkigt o plötsligt, säger inte mer om det.

Permalänk
Medlem

GreeM, allt som överhuvudtaget är bekräftat just nu är att Episode 3 är under utveckling. Allt annat inklusive preliminära datum du hör är enbart rykten.

Permalänk
Medlem

Mamma mia! EP2 är ju så gudomligt bra att det knappt är sant!
Satt som klistrad de timmar det tog att klara ut det, helt underbar story som vanligt, och grafikmoton har verkligen fått sig en uppgradering, finfint var det, går inte tro att sourcemotorn har såpass många år på nacken som den har.
EP2 är verkligen bedårande vackert på sina ställen, och trots det flyter det på som en dröm utan att man behöver ha monsterdatorer.

Detta har verkligen Valve lyckats med EP3 nästa!

Visa signatur

| Opteron 146 | DFI NF4 Ultra-D | OCZ EL Platinum Rev.2 2x512MB |
| C3D X800GTO 16p
| 640GB HDD | Chieftec CA-01B-B-SL | Antec TruePower 380W |
| H2O-kyld: | Maze4 CPU | Maze4 GPU | Hydor L20 |

Permalänk
Medlem

Kan någon tipsa om hur man på bästa sätt skjuter ner helikoptrar i ep.2? Har testat alla jeffla vapen men inget verkar bita på dom där sländorna

Visa signatur

Gigabyte P35-DS4, Intel Core 2 QUAD Q6600 2.4GHz 8MB FSB1066 (stock cooling), A-DATA 4096 MB DDR2 PC2-6400 800MHz, Gigabyte Geforce 8800GT 512 mb, 650w PSU

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SegaMega Kan någon tipsa om hur man på bästa sätt skjuter ner helikoptrar i ep.2? Har testat alla jeffla vapen men inget verkar bita på dom där sländorna

tips: deras bomber fungerar dugligt även emot helikoptrarna själva..

Dold text
Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Karkk

tips: deras bomber fungerar dugligt även emot helikoptrarna själva..

Dold text

Tack skall du ha, jag förstår hur du menar och förstår också hur det skall appliceras, frågan är bara hur man skall hinna?

Visa signatur

Gigabyte P35-DS4, Intel Core 2 QUAD Q6600 2.4GHz 8MB FSB1066 (stock cooling), A-DATA 4096 MB DDR2 PC2-6400 800MHz, Gigabyte Geforce 8800GT 512 mb, 650w PSU

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SegaMega
Tack skall du ha, jag förstår hur du menar och förstår också hur det skall appliceras, frågan är bara hur man skall hinna?

Jag blir tvungen att citera en god vän till mig..

"RUN RETARD...RUN"

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Velon

Nu var det ett mer är lite rörigt inlägg du fick till där men om jag fattat det rätt så rör det raketgeväret som är gömt vid en av de fem gömställena under bilfärden. Om du nu redan har hittat det så finns det ingen anledning att inte ta det

Har du problem att komma åt vapnet så kan jag rekomendera dig att testa en lösning bestående av granater och lite fysik

Dold text

Aha, att jag inte tänkte på det! Själv använde jag gravitygun och sköt på den samtidigt som jag hoppade och kom på så sätt en bit i taget. Skitsvårt, men det gick tillslut!

Dold text
Visa signatur

If the answer to any question requires a leap of faith, is it really an answer at all?

Permalänk
Medlem

När jag söker efter servrar i TF2 så hittar den 9 av 10 gånger inga servrar. Om den skulle råka hitta en så får jag "Server did not respond" eller liknande när jag ska connecta. Kan alltså bara spela genom att joina vänner i steam.

Vad ska jag göra?
Hade det rört sig om brandväggsportar hade jag väl inte kunnat spela alls... (?)

Permalänk
Medlem

Någon annan som lade märke till lost referensen i EP2?
Finns i White Forest, rummet bakom Vortagon snubben.
Kör developer commentary så finns det en bubbla där dom förklarar.

Tyckte det var ett nice easter-egg då jag gillar båda serierna.

Dold text
Visa signatur

6600k @ 4.5Ghz | 16 GB DDR4 | GTX 970 | Z170

Permalänk

Jag måste be om hjälp av er!

Trodde jag skulle få njuta av nya spel men min Hl2Ep2 samt Teamfortress 2 (säkert portal också) hänger sig efter ca 5 min, (ibland håller Team fortress 2 i ca 10 min) sedan fryser skärmen, ljudet repeterar sig själv i infinity och jag måste antingen vänta i 5 min eller starta om datorn. Ibland dyker valve skylten med kranen som siter på en snubbes huvud upp...

Jag har provat det mesta som finns på supportsidan:

1:Stängt av on board ljudet i BIOS
2:dragit ner hardware acceleration på ljudet i DirectX programmet
3:stängt av och på SLI
4:installerat nya grafikdrivisar
5: Pillat i steam, men nu vill inte Hl2 EP2 spelas i fullscreen längre och jag får inte igång det överhuvudtager (när jag hade fullscreen höll det aldrig om jag alt tabbade) Jag gjorde allt detta för ajg trodde en lösning på steam supprotsidan skulle fungera...
6: kollade Kernel memory
7: avinstallerade AVG virusprogram som tydligen tar mycket kernel memory men det fungerar fortfarande inte
8: Installerade hela kittet på min Win 64 partition men samma problem där (har alltså provat på win XP 32bit pro och win XP 64bit.

Nu vet jag inte längre vad jag skall göra, har kollat alla länkar jag kan hitta, men dessa problem är inte precis lika som mitt, samt att det gäller EP1 och inte EP 2 och TF2

Har en QX6700 processor på ett striker extreme, 2st BFG8800GTX och et fatality gamer proffessional eller vad det heter... samt 6gb RAM
Skulle vara evigt tacksam om nån kunde lösa mitt problem, och jag hoppas jag förklarat det tydligt nog. tack!

J

PS. vad jag läst i denna thread verkar det va bra spel iaf

Visa signatur

MacPro 2010 6core intel xeon @ 3.33Ghz, 32gb OWC RAM, HD5870, 2x OWC Mercury Extreme RE 200Gb SSD, 1x Corsair SSD Force 240Gb Windows 7, 2x 2tb WD RE4-GP, 2x 27" Apple Cinema Display, Bose Companion 5, Wacom Intuos 4 XL, Apple Magic mouse, Track Pad, Wireless Keyboard

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Capt.FlushGarden
Jag måste be om hjälp av er!

Trodde jag skulle få njuta av nya spel men min Hl2Ep2 samt Teamfortress 2 (säkert portal också) hänger sig efter ca 5 min, (ibland håller Team fortress 2 i ca 10 min) sedan fryser skärmen, ljudet repeterar sig själv i infinity och jag måste antingen vänta i 5 min eller starta om datorn. Ibland dyker valve skylten med kranen som siter på en snubbes huvud upp...

Jag har provat det mesta som finns på supportsidan:

1:Stängt av on board ljudet i BIOS
2:dragit ner hardware acceleration på ljudet i DirectX programmet
3:stängt av och på SLI
4:installerat nya grafikdrivisar
5: Pillat i steam, men nu vill inte Hl2 EP2 spelas i fullscreen längre och jag får inte igång det överhuvudtager (när jag hade fullscreen höll det aldrig om jag alt tabbade) Jag gjorde allt detta för ajg trodde en lösning på steam supprotsidan skulle fungera...
6: kollade Kernel memory
7: avinstallerade AVG virusprogram som tydligen tar mycket kernel memory men det fungerar fortfarande inte
8: Installerade hela kittet på min Win 64 partition men samma problem där (har alltså provat på win XP 32bit pro och win XP 64bit.

Nu vet jag inte längre vad jag skall göra, har kollat alla länkar jag kan hitta, men dessa problem är inte precis lika som mitt, samt att det gäller EP1 och inte EP 2 och TF2

Har en QX6700 processor på ett striker extreme, 2st BFG8800GTX och et fatality gamer proffessional eller vad det heter... samt 6gb RAM
Skulle vara evigt tacksam om nån kunde lösa mitt problem, och jag hoppas jag förklarat det tydligt nog. tack!

J

PS. vad jag läst i denna thread verkar det va bra spel iaf

Prövat att ställa ner upplösningen?

Visa signatur

6600k @ 4.5Ghz | 16 GB DDR4 | GTX 970 | Z170

Permalänk

Pippo, tack för tipset, jag testade lägre upplösning och det kändes som att spelet höll sig längre, dock hängde det sig tillslut PRECIS när jag bestämde mig för att fira

Nåja, det är inte nyttigt o spela så länge ändå...

Förresten är det självklart en laglig kopia, så det kan inte va nån crack som strular iaf...

Tack!

J

Visa signatur

MacPro 2010 6core intel xeon @ 3.33Ghz, 32gb OWC RAM, HD5870, 2x OWC Mercury Extreme RE 200Gb SSD, 1x Corsair SSD Force 240Gb Windows 7, 2x 2tb WD RE4-GP, 2x 27" Apple Cinema Display, Bose Companion 5, Wacom Intuos 4 XL, Apple Magic mouse, Track Pad, Wireless Keyboard

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Capt.FlushGarden
Pippo, tack för tipset, jag testade lägre upplösning och det kändes som att spelet höll sig längre, dock hängde det sig tillslut PRECIS när jag bestämde mig för att fira

Nåja, det är inte nyttigt o spela så länge ändå...

Förresten är det självklart en laglig kopia, så det kan inte va nån crack som strular iaf...

Tack!

J

Dubbelkolla alla andra drivisar, d.vs moderkort, chipset etc etc.

Fungerar den i andra spel?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Har du ett creative ljudkort så testa att disabla det i device managern, och kör med onboard. Hade detta problem i ep1 med min gamla dator, och är ganska övertygad om att det berodde på mitt audigy2 zs.

Permalänk
Medlem

Jag har redan Hl2 och Ep1. Blir det billigare att köpa dom igen med orange box än att köpa Portal Tf2 och ep2 för sig?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Qdden
Jag har redan Hl2 och Ep1. Blir det billigare att köpa dom igen med orange box än att köpa Portal Tf2 och ep2 för sig?

Svar ja

Visa signatur

Det är tufft att ha anmärkningar

Permalänk
Medlem

nu blev jag ledsen. hade hört talas om separata cd nycklar så att jag inte skulle behöva sitta med 2 ex av hl2. men icke då.

såg att man kunde "ge" bort en nyckel om man hade hl2 och ep 1 sedan innan när man ladda via steam. någon som har koll på om det funkar med butiks-ex?

edit : nvm det poppa upp en "gift" ruta när jag aktiverade koden

Visa signatur

PSN: Lexcose
0100
0010

Permalänk

Amstaff och Nike54: tack för tipsen, jag skall skruva loss mitt fatal1ty kort så får vi se vad som händer, eller räcker det med att avinstallera mjukvaran till det? Jag använder inte det kortet just nu ändå efterssom jag har köpt högtalare med externt/inbyggt ljudkort, trodde det va problemet först men det var kvar när jag kopplade ut det, så jag skall alltså ta bort Fatal1ty kortet fysiskt och inte bara avinstallera mjukvaran ye?

Tack!

Cleesox, ooh present, skönt!

J

Visa signatur

MacPro 2010 6core intel xeon @ 3.33Ghz, 32gb OWC RAM, HD5870, 2x OWC Mercury Extreme RE 200Gb SSD, 1x Corsair SSD Force 240Gb Windows 7, 2x 2tb WD RE4-GP, 2x 27" Apple Cinema Display, Bose Companion 5, Wacom Intuos 4 XL, Apple Magic mouse, Track Pad, Wireless Keyboard