Permalänk
Medlem

Mini-Itx Core2Duo (Jetway J9F2)?

Är ute efter ett mini-itx kort som stödjer Core 2 Duo (socket 479 eller 775) och har hittat Jetway J9F2-KHDE till ett hyffsat pris. Finns att köpa här i sverige för ~2400kr.

Tänkte först vänta tills Albatron släpper sitt AM2 kort men det verkar ta sin tid och tror knappast att priset är bättre än detta kort.

Hur som helst vad tror ni om detta kort ni som är lite mer insatt i Intel processor m.m.?
Kortet kommer troligtvis användas med Core 2 Duo T7200 processor samt som en htpc för uppspelning av HD-film m.m.

Eller har ni något annan förslag på mini-itx kort för C2D eller AM2?

Gjorde en liten snabb sökning efter recension på dessa processorer men hittade inget vettigt förutom en massa recensioner av laptops.
Hur står sig denna processor mot motsvarande C2D för socket 775 eller Amds X2 processorer?

Commell har något kort för socket 775 istället, dock till ett högre pris men eftersom 775 processorerna är betydligt mycket billigare så vore det kanske en idé att satsa på ett sånt. Lite svår att fåtag på bara, sist jag kollade iaf.

Permalänk
Medlem

Asrock 775i65G finns, kör själv ett sådant med en C2D E4300 processor.

Borde gå att få tag på för runt 6-700Kr

Prisjakt verkar vara nere för tillfället så jag kan inte kolla vilka butiker som har det i hyllan.

Visa signatur

Common sense isn't that common.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ThAz
Asrock 775i65G finns, kör själv ett sådant med en C2D E4300 processor.

Borde gå att få tag på för runt 6-700Kr

Prisjakt verkar vara nere för tillfället så jag kan inte kolla vilka butiker som har det i hyllan.

Det är ju knappast ett mini-itx.
micro-atx finns det gott om bra kort på markanden.

Visa signatur

Dator 1 | Intel Core i7-4770K @ 4,6Ghz | Corsair H100i | Asus Z87-A | Crucial DDR3 BallistiX Sport 2x8GB 1600Mhz CL9 | KFA2 GTX 980TI HOF | Corsair TX650W | Intel 335 240GB | LG 24" + Philips 27" + Philips 27" | Fractal Design R3 |
Dator 2 | Intel Xeon W3520 | TRUE Spirit 120M | Asus Rampage II Extreme | Patriot Viper II Sector7 3x2GB 1600Mhz CL8 | PNY 8800 Ultra | Intel 330 120GB |

Permalänk
Medlem

http://www.icd.se/ här har dom några mini itx-kort till core 2 duo.
Hoppas sidan kan hjälpa.

Visa signatur

[Gigabyte B350 GA-AB350M-HD3]-[AMD Ryzen 5 1600]-[Corsair VENGEANCE 16GB 3200MHz]-[Samsung 850-Series EVO 1TB]-[ASUS GeForce GTX 1070 8GB Turbo]

Permalänk
Medlem

Micro-atx inte mini-atx och det var inte det jag var ute efter.

Icd har jag kolla på och det var där jag hittade just kortet jag undrar lite över.

Men läste lite nu om att Albatrons KI690-AM2 kort har kommit ut på markande och finns redan att köpa på några ställen, väntar nog tills det kortet kommit till fler ställen och priset stabiliserats/minskats lite.