World of Warcraft-tråden del 4

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av M.i.G
vad är det för skillnad på säsongerna? har inte fattat det hela med arenan än

Kan köpa bättre gear

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av M.i.G
vad är det för skillnad på säsongerna? har inte fattat det hela med arenan än

det kommer ny gear för varje sesong och i sesong 3 kommer man kunna köpa sesong 1 gearen för honor points istället för arena points

Visa signatur

Okay, what am I doing?
I'm chasing this guy.
Nope. He's chasing me.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av darkmoon
Det där är itemrack. Uppdatera det så ska det nog funka.

Har inte Itemrack. Dessa är mina addons:

Hittade boven - MonkeyQuest.
Så fort jag tog bort den så funkade allt igen.

Visa signatur

Fractal Design Focus G Petrol Blue Midi-tower, Fractal Design Integra M 650W PSU, MSI Z370-A PRO, Intel Core i3 8100 3.6 GHz , Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 2666Mhz, Gigabyte GeForce GTX 1650 4GB OC, Samsung 850-Series EVO 250GB, Seagate BarraCuda 1TB 7200rpm 64MB, ASUS DVD±RW DRW-24D5M, Logitech MX518 Optical Mouse, Logitech G105 Keyboard, Logitech X-230 2.1 högtalarset, BenQ 24" LCD LR2455

Permalänk
Medlem

Man tycker att Blizzard borde fixa lagget som uppståt sen efter 2.2 kom ut, går ju inte spela ens längre >_<

Permalänk

Jag har inget lagg men däremot så får jag disconnect vid instance byten

Visa signatur

"640K ought to be enough for anybody."
-Bill Gates, 1981

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zees
Tjo

Min dator jag lirar på gick sönder igår och ska väl antagligen skicka in den på reparation imorgon. Så då tänkte jag att jag skulle ta bort att dom tar pengar från mig(betalar 3 månader i taget via visa) och sedan ta och sätta igång det när jag får tillbaka datorn.

Men jag hittar inte vart jag tar bort det, förra gången jag gjorde det gick det lätt om jag minns rätt, kan det vara för att dom ska dra pengarna senare idag?

Jävla BS, fick lov att lägga in en extra subscription för att jag skulle kunna inaktivera kortet, och då hade dom dragit pengar. Känns ju underbart att betala för x veckor när man inte kommer spela.

Erh, hade det inte varit mer värt att leta lite till eller kanske bara skita i det?:P Istället för att betala dubbelt för att sen avsluta?:S

Visa signatur

nex - violent death, slaughter, death

Permalänk
Medlem

En del i guilden kan knappt logga in på Frostwhisper utan att de blir utkastade igen, vissa andra har bara problem lite då och då. Själv så märker jag inget av detta. Verkar ju nästan drabba folk lite på random med, ISP etc verkar ju kvitta helt och hållet.

Visa signatur

Scenery och flygplansutvecklare till X-plane 11 och FS2020
Besök gärna Flightsim Sweden på: https://discord.gg/QcWHZ2Q

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jeremiah68
Har inte Itemrack. Dessa är mina addons:

http://home.malmo2.net/still/addons.jpg

Hittade boven - MonkeyQuest.
Så fort jag tog bort den så funkade allt igen.

öppna monkeyquesttooltip.lua och leta reda på OnEnter() och ersätt den med OnEnter(self)
ska finnas två stycken.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wooe
En del i guilden kan knappt logga in på Frostwhisper utan att de blir utkastade igen, vissa andra har bara problem lite då och då. Själv så märker jag inget av detta. Verkar ju nästan drabba folk lite på random med, ISP etc verkar ju kvitta helt och hållet.

tror att en ouppdaterad cartographer kan vara problemet så var det för mig pch en annan i guildet iaf

Visa signatur

hooho säjjer en uggla i skogen eller tomten. vem vet

"Ja, med tanke på hur oviktig titeln är för Blizzard lär dom hyra in Tjeckiens bagarlandslag för att utveckla spelet med fria tyglar //Icetec"

Permalänk

Någon som kan hjälpa mig med att ge mig en leveling build som lvl 64 paladin, i retri trädet?

Visa signatur

Amd 64 3000+ @ 1836mhz. 3x512mb minne. X800xt PE AGP. Kyls med Zalman reserator 1 Plus. 80+100+120+120=420Gb hårddisk. Dual screen. Sambeställaren:)
[SwecC]Mammuten @ BF2. Min signatur är ju helt enkelt bäst :D Inte ändrad sedan 2003/2004.

Permalänk

Godagens nån som har lite info om The Headless Horseman kompisen säger att den kommer imorgon men om man läser på worldofraids ( http://www.worldofraids.com/#7638 ) så står det att det kommer komma i patch 2.3 o den tror jag verkligen inte kommer komma i morgon... hmm

Visa signatur

Okay, what am I doing?
I'm chasing this guy.
Nope. He's chasing me.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av biohazard
Någon som kan hjälpa mig med att ge mig en leveling build som lvl 64 paladin, i retri trädet?

Typ såhär: http://www.wowhead.com/?talent=sVxhZZEcxt00hVhot

Visa signatur

System: i5 10600K, Asus Z490-F, Corsair Vengeance 16GB 3200MHz, SSD 256GB Samsung 830 & 1TB 860 EVO, ASUS TUF 3080, Noctua NH-U14S, Corsair RM850Xv2, Fractal Design Meshify C, LG 34GK950F.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ingemansson
Godagens nån som har lite info om The Headless Horseman kompisen säger att den kommer imorgon men om man läser på worldofraids ( http://www.worldofraids.com/#7638 ) så står det att det kommer komma i patch 2.3 o den tror jag verkligen inte kommer komma i morgon... hmm

nån blå sa den här veckan tror jag. det var ju till brewfest den kommer, och det är väl nu typ...

Visa signatur

mjau

Permalänk
Medlem

Tigole skrev att förhoppningsvis så kommer Zul'Aman första veckan i Oktober på TEST servern.

Visa signatur

System: i5 10600K, Asus Z490-F, Corsair Vengeance 16GB 3200MHz, SSD 256GB Samsung 830 & 1TB 860 EVO, ASUS TUF 3080, Noctua NH-U14S, Corsair RM850Xv2, Fractal Design Meshify C, LG 34GK950F.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Coca
Typ såhär: http://www.wowhead.com/?talent=sVxhZZEcxt00hVhot

lite fel imo.
testa denna: http://www.wowhead.com/?talent=sVxhZZVbxt0cuihot om du även ska hela lite i instancer osv.
annars hade jag personligen kört: http://www.wowhead.com/?talent=scZxGzZVbxx0cuihot jag är mer en soloperson, så denna builden passar mer om man kör mycket quests själv. näst kommande två levlarna för dig bör talentsen gå till ytterligare två till divine intellect. mer mana = längre tid du kan grinda.

vad gäller blessing du ska använda på dig själv när du grindar är det antingen kings om du valde min andra build eller wisdom om det blir den första. använd absolut inte might. du tappar mycket mana på det.

Visa signatur

Fractal Design S | Corsair HX 650W | ASUS B350-Plus | AMD Ryzen 7 1700 | EKWB Liquid 360 | Sapphire Radeon R9 290 Tri-X | Corsair VENGEANCE LPX 16GB 3000MHz DDR4 | 3x Intel SSDs | Acer XF240H | Logitech G400s & Corsair K70 Lux RGB | Sennheiser HD 555 & Modmic

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Johii
lite fel imo.
testa denna: http://www.wowhead.com/?talent=sVxhZZVbxt0cuihot om du även ska hela lite i instancer osv.
annars hade jag personligen kört: http://www.wowhead.com/?talent=scZxGzZVbxx0cuihot jag är mer en soloperson, så denna builden passar mer om man kör mycket quests själv. näst kommande två levlarna för dig bör talentsen gå till ytterligare två till divine intellect. mer mana = längre tid du kan grinda.

vad gäller blessing du ska använda på dig själv när du grindar är det antingen kings om du valde min andra build eller wisdom om det blir den första. använd absolut inte might. du tappar mycket mana på det.

Kör mycket solo, det är lvl 70 så snabbt som möjligt typ.
Levlar med prot just nu, men det känns bara tråkigt segt då jag inte pallar aoe farma så mycket

Din andra build har inte SoC... är det meningen?

Visa signatur

Amd 64 3000+ @ 1836mhz. 3x512mb minne. X800xt PE AGP. Kyls med Zalman reserator 1 Plus. 80+100+120+120=420Gb hårddisk. Dual screen. Sambeställaren:)
[SwecC]Mammuten @ BF2. Min signatur är ju helt enkelt bäst :D Inte ändrad sedan 2003/2004.

Permalänk
Medlem

oj. glömde ta den. lägg till den bara. ta väck en ifrån divine intellect för att göra det balanserat.

Visa signatur

Fractal Design S | Corsair HX 650W | ASUS B350-Plus | AMD Ryzen 7 1700 | EKWB Liquid 360 | Sapphire Radeon R9 290 Tri-X | Corsair VENGEANCE LPX 16GB 3000MHz DDR4 | 3x Intel SSDs | Acer XF240H | Logitech G400s & Corsair K70 Lux RGB | Sennheiser HD 555 & Modmic

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Johii
oj. glömde ta den. lägg till den bara. ta väck en ifrån divine intellect för att göra det balanserat.

'

Tänkte väl

Men är inte detta en bra build: http://www.wowhead.com/?talent=sZxGuh0h0xZVcht0cui

Reckoning sen retribution. Reckoning ger ju ändå rätt bra dps boost när man levlar.

Visa signatur

Amd 64 3000+ @ 1836mhz. 3x512mb minne. X800xt PE AGP. Kyls med Zalman reserator 1 Plus. 80+100+120+120=420Gb hårddisk. Dual screen. Sambeställaren:)
[SwecC]Mammuten @ BF2. Min signatur är ju helt enkelt bäst :D Inte ändrad sedan 2003/2004.

Permalänk
Medlem

intressant. aldrig testat dock. Imo är crusader strike för bra för att inte ta dock. Men kör gärna på den och svara sedan hur du tycker det är

Visa signatur

Fractal Design S | Corsair HX 650W | ASUS B350-Plus | AMD Ryzen 7 1700 | EKWB Liquid 360 | Sapphire Radeon R9 290 Tri-X | Corsair VENGEANCE LPX 16GB 3000MHz DDR4 | 3x Intel SSDs | Acer XF240H | Logitech G400s & Corsair K70 Lux RGB | Sennheiser HD 555 & Modmic

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av M.i.G
tror att en ouppdaterad cartographer kan vara problemet så var det för mig pch en annan i guildet iaf

Folk har testat både med och utan addons. Flera datorer och olika installationer av klienterna. Är samma sak ändå.

Visa signatur

Scenery och flygplansutvecklare till X-plane 11 och FS2020
Besök gärna Flightsim Sweden på: https://discord.gg/QcWHZ2Q

Permalänk
Medlem

märkte att jag blir ut kickad ibland när jag loggar in i orgrimar med mods på och är på min main men går jag in på en bank med mods så¨funkar det

Visa signatur

hooho säjjer en uggla i skogen eller tomten. vem vet

"Ja, med tanke på hur oviktig titeln är för Blizzard lär dom hyra in Tjeckiens bagarlandslag för att utveckla spelet med fria tyglar //Icetec"

Permalänk
Medlem

Nån som har en bra elemental specc för shaman lvl 70? Kan inte få ihop poängen själv ^^

Visa signatur

| Intel Core i5-4690k | Gigabyte GA-Z97X-Gaming 3 | Corsair XMS3 DDR3 8GB| Asus Geforce 750Ti OC 2GB | Corsair CX V2 600W |

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Skulle nog hellre köra något sånt här;
http://www.wowhead.com/?talent=hAczVcMqqoxZx0xx0xo

Kanske byta Convection mot Call of Flames, men unrelenting storm e skitbra å ha, även i pvp ;>

Visa signatur

nex - violent death, slaughter, death

Permalänk
Medlem

Tack för svar

Visa signatur

| Intel Core i5-4690k | Gigabyte GA-Z97X-Gaming 3 | Corsair XMS3 DDR3 8GB| Asus Geforce 750Ti OC 2GB | Corsair CX V2 600W |

Permalänk

bha dumma patcher, det började med att jag fick föhöjd ms i förra patchen o i denna patch har det hänt 2 gånger för mig o sätt många det hänt för att amn faller rätt igenom AB o aldrig slutart falla

Visa signatur

Okay, what am I doing?
I'm chasing this guy.
Nope. He's chasing me.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Johii
intressant. aldrig testat dock. Imo är crusader strike för bra för att inte ta dock. Men kör gärna på den och svara sedan hur du tycker det är

Kör nu ett litet tag med reckoning specen. Än så länge rätt okej, men problemet är att SoC inte har 100% proc rate, så blir reckoning lite värdelös, att få vit extra dmg lite då och då tror itne jag vinner över crusader strike.

Har nu inte testat crusade strike, men jag skulle gissa på att det är bättre, pallar inte specca om för 20g för att testa kanske i senare tider får se, har bara 26 spell dmg i mitt "dps" gear också.

Ska man satsa på spell dmg only om man kör crusader strike builden, eller hur går ordningen med stats?

Visa signatur

Amd 64 3000+ @ 1836mhz. 3x512mb minne. X800xt PE AGP. Kyls med Zalman reserator 1 Plus. 80+100+120+120=420Gb hårddisk. Dual screen. Sambeställaren:)
[SwecC]Mammuten @ BF2. Min signatur är ju helt enkelt bäst :D Inte ändrad sedan 2003/2004.

Permalänk
Medlem

Jag satsar nästan bara på warriorgear. alltså, mycket str/crit. spelldmg ger inte så mycket som man tror. du får mer ut av attack power än spell damage med andra ord.i din level så är det bara att plocka så mycket "warriorgear" som möjligt.

Visa signatur

Fractal Design S | Corsair HX 650W | ASUS B350-Plus | AMD Ryzen 7 1700 | EKWB Liquid 360 | Sapphire Radeon R9 290 Tri-X | Corsair VENGEANCE LPX 16GB 3000MHz DDR4 | 3x Intel SSDs | Acer XF240H | Logitech G400s & Corsair K70 Lux RGB | Sennheiser HD 555 & Modmic

Permalänk

Macro hjälp!

Första problemet:
om jag vill använda en sak enbart när ajg är out of combat hur gör jag då? just nu ser det ut så här:
/cast Berserker Stance
/cast Intercept(Rank 5)
det jag vill ska hända här är att den castar battlestance om jag INTE är i combat

Andra problemet:
Om jag vill att det ska startas en cooldown timer (hoppas ni förstår vad jag menar) när jag anväder ett vist macro hur skriver jag då?

Mvh

Visa signatur

Okay, what am I doing?
I'm chasing this guy.
Nope. He's chasing me.

Permalänk
Medlem

/cast [nocombat] Berserker Stance
/cast [nocombat] Intercept(Rank 5) (vet inte om nocombat behövs där)

Förstår inte riktigt vad du menar med det andra, men man kan ju göra

/castsequence reset=20 Intercept(Rank 5), Berserker Stance

Då kommer den först kasta Intecept, klickar du igen inom 20 sekunder kastar den berserker stance (20 ska ju då vara Intercept CD vilket jag inte har koll på hur lång den är (eller cd på den spell som ska kastas först), sen la jag bara in berserker stance för som ett exemple) Hoppas du fattar

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.