World of Warcraft-tråden del 4

Permalänk

Nocombat funka perfekt

tack !

det jag menade med mitt andra problem var nått i denna stil

/cast Berserker Stance
Här antar jag att det ska stå nått som kommer kunna visa att Pummel kommer vara på CD i 10 sek
/cast Pummel(Rank 2)

Visa signatur

Okay, what am I doing?
I'm chasing this guy.
Nope. He's chasing me.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ingemansson
Nocombat funka perfekt

tack !

det jag menade med mitt andra problem var nått i denna stil

/cast Berserker Stance
Här antar jag att det ska stå nått som kommer kunna visa att Pummel kommer vara på CD i 10 sek
/cast Pummel(Rank 2)

#Show tooltip Pummel
/Cast berserker stance
/cast pummel

Då kommer iaf pummel upp på vanlig CD räknare på baren. Men förstår inte riktigt om det är det du menar?

Visa signatur

nex - violent death, slaughter, death

Permalänk

känns som ajg är väldigt dålig på att förklara ni vet när man använder en spell som har cd så börjar ju en timer att snurra på just den knappen det vill jag ska hända så man ser hur lång tid det är kvar innan jag kan använda pummel igen

Visa signatur

Okay, what am I doing?
I'm chasing this guy.
Nope. He's chasing me.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ingemansson
känns som ajg är väldigt dålig på att förklara ni vet när man använder en spell som har cd så börjar ju en timer att snurra på just den knappen det vill jag ska hända så man ser hur lång tid det är kvar innan jag kan använda pummel igen

Ja, för att du ska kunna se det när du har ett Macro för en spell så använder du; #Show tooltip innan du skriver macrot... :> va det jag som var dålig på att förklara?:P

*edit*

Pröva får du se; ex.
#show tooltip Curse of Agony
/cast Curse of Agony

Visa signatur

nex - violent death, slaughter, death

Permalänk
Medlem

Tjaba!
Vill ha tipps på´hur jag ska sätta talantpointsen om jag ska vara maximal dps Warrior.(PVE) gärna även tipps på PVP.. (lvl 70.) Har provat lite men inte hittat nåt som känns bra..

Ska man satsa på att köra mycket i berserk mode som dps warrior?
Som jag har nu så känns det som att det kvittar mellan battlestance och berserk..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hygglo
Tjaba!
Vill ha tipps på´hur jag ska sätta talantpointsen om jag ska vara maximal dps Warrior.(PVE) gärna även tipps på PVP.. (lvl 70.) Har provat lite men inte hittat nåt som känns bra..

Ska man satsa på att köra mycket i berserk mode som dps warrior?
Som jag har nu så känns det som att det kvittar mellan battlestance och berserk..

3% crit är som rätt bra ja. Battlestance för overpower, beroende på spec.

Går inte att göra macron som går runt Global Cooldown heller...

Permalänk
Medlem

Hmm, nu när vi ändå är inne o snackar macron så har jag en liten fråga.. Det är så att jag använder itemrack, och kan slänga ut ett macro för att equippa ett visst set. men jag tänkte att då måste det ju gå att göra ett macro som man kan spamma eller nått som equippar ett visst set, sedan använder spell reflect.

/script EquipSet("shield") <--sådär ser macrot ut för att equippa settet jag vill ha (ja, den equippar då en sköld).

nån som vet?

Visa signatur

Du vet att det är måndag när du upptäcker en landmina i din frukost. - Garfield

Permalänk

jag försöker mig på en ny fröklaring

Det jag vill ska hända är att när jag anväder detta macro

#Show tooltip Pummel
/Cast berserker stance
/cast pummel

så ska det starta en 10 sek timer på just den knappen, så man kan se när ajg kan använda pummel igen

Visa signatur

Okay, what am I doing?
I'm chasing this guy.
Nope. He's chasing me.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ingemansson
jag försöker mig på en ny fröklaring

Det jag vill ska hända är att när jag anväder detta macro

#Show tooltip Pummel
/Cast berserker stance
/cast pummel

så ska det starta en 10 sek timer på just den knappen, så man kan se när ajg kan använda pummel igen

MEN, har du ens prövat det du skrev nu? Tanka ner nåt jävla addon som ger dig CDs på dina bars, så kommer det där att funka. För då om du kör en mouseover på din macro knapp för pummel så kommer tooltip att visa att det är pummel du har där. Alltså kommer macroknappens CD gå igång på Barsen...

Om du skriver att du vill göra exakt det jag skrivit en gång till utan att ens pröva det jag säger... grrrr

*edit*

http://files.wowace.com/CooldownCount/

r35030 versionen kör jag och den fungerar :>

Visa signatur

nex - violent death, slaughter, death

Permalänk

hihi neX, det funkar fortfarande inte ska testa CooldownCount, Tack iaf för all hjälp antar att det är jag som är lite dum i övervåningen som itne får det att funka

Visa signatur

Okay, what am I doing?
I'm chasing this guy.
Nope. He's chasing me.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ingemansson
hihi neX, det funkar fortfarande inte ska testa CooldownCount, Tack iaf för all hjälp antar att det är jag som är lite dum i övervåningen som itne får det att funka

Oj, förlåt, va mitt fel, ska vara;

#Showtooltip i en mening :s pröva om det fungerar då.

Visa signatur

nex - violent death, slaughter, death

Permalänk

Började precis spela min Warrior igen.

Upptäckte att i WoW är allt nödvändigt bara, elände, tråkigt, jobbigt, och svårt.
Sen när du gjort klart detta, wohooo 5steg till.

Sen att PvP:n i WoW är som att slå sig själv i ansiktet är en annan historia.

Ett riktigt fullbordat skitspel. Bristen på att ha något att göra, tvingar mig spela det här spelet, som bara gör mig arg och irriterad. Det är GG.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Twiggz
Hmm, nu när vi ändå är inne o snackar macron så har jag en liten fråga.. Det är så att jag använder itemrack, och kan slänga ut ett macro för att equippa ett visst set. men jag tänkte att då måste det ju gå att göra ett macro som man kan spamma eller nått som equippar ett visst set, sedan använder spell reflect.

/script EquipSet("shield") <--sådär ser macrot ut för att equippa settet jag vill ha (ja, den equippar då en sköld).

nån som vet?

Taget från http://forums.worldofwarcraft.com/thread.html?topicId=5582023...

"Spell reflect - If you do not have a shield equipped, it will equip the one you designate. If you have a shield equipped and are in Battle or Defensive Stance, use Spell Reflect. If you are in Berserker Stance, it will change to Defensive Stance so that Spell Reflect can be cast. use with 'ctrl' to re-quip 2h"

#showtooltip Spell Reflection /cast [stance:1/2,equipped:Shields] Spell Reflection; [stance:3] Defensive Stance /equip [modifier:ctrl] Gorehowl /stopmacro [equipped: Shields] /equip Aegis of the Sunbird /equipslot 16 The Decapitator

Det macrot borde fungera, om du bara byter ut skölden och vapnet i de nedersta två raderna till dina egna grejer.

Visa signatur

E6400 | Freezer 7 pro | P5B-Deluxe | 2gb xms2-6400 | x1900xt 256mb | Tagan 580w easycon | 320 GB sata2 & 160gb+80b sata | X-Fi Xtrememusic | Thermaltake Tsunami

Permalänk
Medlem

Funderar att börja lira spelet igen någolunda seriöst, men vet inte vilken realm jag ska välja. Spelade på Burning Legion tidigare, men tycker att den har blivit smått omogen och dess realm forum har en taskig atmosfär.

Det finns alltid rötägg, men det tycks har samlats många på BL.

Har någon förslag på en bra realm? Horde eller alliance spelar ingen roll.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hygglo
Tjaba!
Vill ha tipps på´hur jag ska sätta talantpointsen om jag ska vara maximal dps Warrior.(PVE) gärna även tipps på PVP.. (lvl 70.) Har provat lite men inte hittat nåt som känns bra..

Ska man satsa på att köra mycket i berserk mode som dps warrior?
Som jag har nu så känns det som att det kvittar mellan battlestance och berserk..

Själv speccar jag oftast såhär vid dps->

http://www.wowhead.com/?talent=LAM0khbZVV0VgxoquVo

är rätt nöjd med den, med några skapliga one-hands kan man pumpa ut rätt bra dps

Visa signatur

MSI K8N Neo4 Platinum, Amd64 3700+ @ 2800mhz,x850xt pe, 2x pc-3200 512mb Kingston

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kleff
Funderar att börja lira spelet igen någolunda seriöst, men vet inte vilken realm jag ska välja. Spelade på Burning Legion tidigare, men tycker att den har blivit smått omogen och dess realm forum har en taskig atmosfär.

Det finns alltid rötägg, men det tycks har samlats många på BL.

Har någon förslag på en bra realm? Horde eller alliance spelar ingen roll.

Tyvärr kan man nog inte hitta en "mogen" realm i WoW. Det finns idioter överallt.

Permalänk
Medlem

Kom på en ide

Hej Kom på en liten kul ide att vi skulle skapa en Wow giuld som heter sweclocker där Vi sweclocker håller till

Vad tycker ni?

Permalänk
Medlem

Re: Kom på en ide

Citat:

Ursprungligen inskrivet av khsl
Hej Kom på en liten kul ide att vi skulle skapa en Wow giuld som heter sweclocker där Vi sweclocker håller till

Vad tycker ni?

Har försökts ett flertal gånger. Slutar alltid likadant, /gdisband...

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem

Hej! Håller på att levla en hunter som är level 41 för tillfället. Levlar som BM men undrar om det skiljer mycket med att levla som BM eller marksman? Skulle vilja testa nån mm build och skulle va tacksam om nån vill länka till en som funkar bra att levla med!

MVH Joel

EDIT: Har även echeyakee (stavning) som pet. Kanske är dags att byta? Vad ska man satsa på? Och spelar horde på Neptulon kan jag med tillägga ifall nån mer gör det

Permalänk
Medlem

http://www.youtube.com/watch?v=V2_ueohYRhU

Haha, Toyotas nya reklam i wow miljö.

Permalänk
Medlem

¤"%¤%"¤#. Jag blir så trött. Att spela med konstant latency på 500-1k ms, är inte roligt. Jag begriper inte vad som hände i samband med 2.2.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Olegh
¤"%¤%"¤#. Jag blir så trött. Att spela med konstant latency på 500-1k ms, är inte roligt. Jag begriper inte vad som hände i samband med 2.2.

Testat byta till nya addons?

Visa signatur

"640K ought to be enough for anybody."
-Bill Gates, 1981

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av barf
http://www.youtube.com/watch?v=V2_ueohYRhU

Haha, Toyotas nya reklam i wow miljö.

haaahahahhaha fy fan
allvarligt är det där deras riktiga reklam?

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blaze101
haaahahahhaha fy fan
allvarligt är det där deras riktiga reklam?

Jeo http://www.youtube.com/watch?v=TLIuBWsxTDM&NR=1 där är en filmad från TV skärmen. visas tydligen i USA

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Marshmallow
Testat byta till nya addons?

Indirekt, ja. Har uppdaterat merparten fast problemen kvarstår. MEN på en annan dator här hemma upplever jag inga problem alls, och där har jag inte rört addonsen sen patchen.

Tänker installera om skiten i morn.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Olegh
Indirekt, ja. Har uppdaterat merparten fast problemen kvarstår. MEN på en annan dator här hemma upplever jag inga problem alls, och där har jag inte rört addonsen sen patchen.

Tänker installera om skiten i morn.

ta bort interface och wtf mapparna istället för att installera om, det funkade fin fint för mig.

Permalänk
Medlem

Några healers där ute som kan rekommendera något/några bra addons som är bra för en healer....har nu efter en långt tid fått upp prällen till lvl 70 och kommit i ett guild som sökte en healer, och hur mycket +healing ska man ha innan man börjar med Kara

har erfarenhet men från hunter POV

Visa signatur

I am 43% addicted to World of Warcraft. What about you?

Permalänk
Medlem

Som präst använde jag CTraid, quartz och click. man kan heala dom första bossarna i kara med ca 1000+healing och 80mp5/s, senare delen/svåra heroics, 1300-1400 och mellan 100-150 mp5/s..beror också på hur bra gear din tank har ofc

Permalänk
Medlem

Testat ta bort interface och wtf mapparna, resultat, ingen skillnad.
Prövade även köra en repair utan någon som helst framgång.
Installerar fn. om spelet och drar hem 640 MB patchen för sjutioelfte gången.
Dum som är jag kommer jag aldrig ihåg hur fruktansvärt värdelös Blizzard Downloader är -.-

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Olegh
Testat ta bort interface och wtf mapparna, resultat, ingen skillnad.
Prövade även köra en repair utan någon som helst framgång.
Installerar fn. om spelet och drar hem 640 MB patchen för sjutioelfte gången.
Dum som är jag kommer jag aldrig ihåg hur fruktansvärt värdelös Blizzard Downloader är -.-

Glöm inte att en del patchar finns på FZ.se för snabbare nedladdning

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.