Permalänk
Medlem

Spelfilmer...

Kommer det några filmer som är baserade från ett känt spel? Jag har iaf hört rykten om Half-Life. Gears of War skulle inte skada. Eller Bioshock!

Vet ni några andra spel-filmer?

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk

World of warcraft har väll varit på tal om ett tag nu. Bloodrayne 2 finns säkert fler men kommer inte på just nu

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Uwe Boll har ju både Postal och Far Cry på gång, sen att han är ett jävla ägg som aldrig kommer att göra en bra film är ju en annan sak..

Visa signatur

Detta är första varningen va, jag ämnar brisera ur denna japanska kampställning och fullständigt förinta dig om inte du försvinner härifrån.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rouge of Darkness
World of warcraft har väll varit på tal om ett tag nu. Bloodrayne 2 finns säkert fler men kommer inte på just nu

Hur skulle WoW bli som film? Sagan om ringen rip-off?

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk

Resident Evil 3 kommer väll upp på biograferna vilken dag som hellst.

Visa signatur

ASUS B450-f gaming||AMD Ryzen 3600||16Gb ram@3GHz||RTX 3080 10Gb||Dell S2721DGF||Logitech G305

Permalänk
Korsordsguru

Tänkte bara upplysa om att "spelfilm" är en vanlig film med manus, regissör, producent, skådespelare o.s.v. "Film baserad på dator/tvspel" som OP själv sa kanske vore lämpligare att säga.

Angående ämnet så är Resident Evil-filmerna det enda som jag tycker är värda att nämnas. Tvivlar hårt på att det de närmaste åren kommer komma ut några bra filmer baserade på datorspel. Men den som lever får se.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

En Halo film är också på gång... den regisseras av Peter Jackson O_o

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sando
En Halo film är också på gång... den regisseras av Peter Jackson O_o

Nej det gör den inte. Peter Jackson är med och producerar, det betyder alltså inte ett smack förutom att hans namn kommer stå på postern.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MephistoisBlind
Hur skulle WoW bli som film? Sagan om ringen rip-off?

Kika in handlingen från första spelet i serien? Humans vs Orcher. Kan nog bli en riktigt bra film om dom inte gör den för "cheesy" med massa sunkiga "sagan-om-ringen-och-andra-action-filmer"-kommentarer.

Visa signatur

Citera.mig.för.svar.][resaomkring.blogspot.com][ Intel I5 2.66GHz.4GB DDR3.ATI HD4670][ @Twitter
'We would like to see most of the human race killed off because it is unworthy, it is unworthy of the gift of life' - Behemoth - Antichristian Phenomenon.

Permalänk
Medlem

Synd att Boll lagt vantarna på Postal, det spelet förtjänar ju det bästa

Visa signatur

[D'feldt Audioengine 5+][NuForce ICON HDP][Shure SRH1840][Sennheiser HD650][Alessandro MS1]

Let's go Rangers!

Permalänk
Inaktiv

Metal gear <3

Permalänk
Medlem
Visa signatur

"The devil will find work for idle hands to do."

Permalänk

Som nutshell sa: Hitman

Visa signatur

Muf:are

Permalänk
Inaktiv

Vet ingen kommande...men Final Fantasy: Advent Children är en mycket bra animerad film, baserad på Final Fantasy 7.

Permalänk
Medlem

BAra jag som tycker att Postal verkar rolig? http://www.youtube.com/watch?v=Vt_tv7t79WY

Permalänk
Medlem

Om S.T.A.L.K.E.R blir film och de lyckas fånga den stämningen som spelet har, skulle jag gråta mig lycklig

Visa signatur

Dator 1: EVGA SuperNOVA Gold 750W | DELL S2340L 23"" | Sapphire Radeon R9 280X Dual-X OC | Intel i5 4670k@4.4Ghz | Asus Z97-a | Samsung 830 128GB SDD | Corsair DDR3 1600mhz 8GB | Win 8.1 Pro | HAF 912 Plus

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dblood
Om S.T.A.L.K.E.R blir film och de lyckas fånga den stämningen som spelet har, skulle jag gråta mig lycklig

Hört talas om filmen Stalker som spelet är delvis baserat på?

Visa signatur

[Stationär] Intel Core 2 Duo E6600 | 2x1024Mb RAM | 8800GTS 640MB | 1230GB HDD | Samsung 206BW @ 1650x1080 | Windows XP x64 - Ubuntu 7.10
[Bärbar 1] Intel Core Duo T2300 | 2GB RAM | ATI X1400 | 80GB HDD | 15.4"-widescreenskärm @ 1280x800
[Bärbar 2] AMD Sempron 3300+ | 1024MB RAM | ATI X200 | 60GB HDD | 15.4"-widescreenskärm @ 1280x800

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av n0thing
Hört talas om filmen Stalker som spelet är delvis baserat på?

Haha ja just i fan *slår sig i huvudet*

Visa signatur

Dator 1: EVGA SuperNOVA Gold 750W | DELL S2340L 23"" | Sapphire Radeon R9 280X Dual-X OC | Intel i5 4670k@4.4Ghz | Asus Z97-a | Samsung 830 128GB SDD | Corsair DDR3 1600mhz 8GB | Win 8.1 Pro | HAF 912 Plus