Permalänk
Hedersmedlem

Har du skadat dig på LAN?

Hejsan alla glada LANare!

Jag hoppas jag valde rätt forumdel, för det är lite svårplacerat...
Min fråga är, som topic lyder: Har du nånsin skadat dig på ett LAN? Det kanske låter som en sjuk fråga, men jag har faktiskt gjort det själv!

Det gick till så att jag satt med ett bordsben precis mellan mina ben, alltså satt jag med särade ben, stilla, i väldigt många timmar. När jag till slut ställde mig upp kändes det väldigt konstigt på insidan av högra låret. Jag kom fram till att jag hade sträckt mig!

Tänkte att det kunde va kul att kolla om jag är ensam om att skada mig under en så pass stillasittande aktivitet som ett LAN? Om du har skadat dig, så ta mod till dig och våga berätta den pinsamma sanningen!

Permalänk
Medlem

Jag snubblade en gång på en nätverkssladd här hemma och slog i tån.. Det är min skada pga LAN det..

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem

"Stillasittande aktivitet"!?
De tillfällen då jag varit på lan har vi alltid varvat spelandet med en massa annat, så som matlagning, promenader, tjo och tjim, slagsmål, paintball med mera.
Sedan är väl varken jag eller de jag umgås med speciellt normala heller.

Visa signatur

(\__/) Det löser sig alltid!
(O.o) Låt honom/henne ha rätt så är saken ur världen!
(> <) Någonting annat klyftigt!

Permalänk
Medlem

äntligen får jag en bra chans att dominera.

Jag har brutit två ben i högerfoten på lan. Det finns en tråd om det i nätverksforumet som blev låst illa kvickt förut.

I alla fall så var det i en gymnastiksal där vi hissade upp varandra i ringar som hänger i snören (en ring i varje hand).... Sedan hissade vi upp varandra typ fyra meter för att sedan låta personen ifråga släppa och landa på en sån där jättetjock matta.

Det var sån där lek vid sidan av själva lanandet... I alla fall så kunde man ha talang och flippa sig själv lite i luften så att man landade med ungefär hela kroppen i mattan samtidigt.... Alternativt körde man på min modell och föll som en spik och lät fötterna ta hela smällen... Iaf så var min ena fot rejält felformad efter landningen... typ nån tå satt ovanpå foten och så. Fint skit...

Permalänk
Hedersmedlem

Bortsett från lite mindre småsår och blåmärken har jag inte tillfogat mig några större skador när jag varit på LAN.

Däremot så lyckades jag trampa på ett moderkort när jag skulle bära ut datorn till bilen innan ett LAN. Det resulterade i ett tiotal centimeterdjupa sticksår i hälen på vänsterfoten orsakade av stiftlisten nere i hörnet på moderkortet där man kopplar in resetknappen och resten av skroten som sitter i fronten. Ont gjorde det och jag kunde knappt gå på hela det lanet.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Hedersmedlem

Haha, sköna historier! Keep'em coming!

Permalänk
Medlem

På ett LAN hitta vi några soffkuddar som vi började slå på varandra med och i stridens hetta då jag skulle hoppa upp på en liten "scen" som fanns i lokalen så slog jag i lilltån, som blev helt blå/lila och så fort jag rörde foten så gjorde det ont som fan...

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk

Har blivit sjuk under LAN, men skadat mig?

Minns inte nått av den karaktären... kanske fick minnesförlust.

Permalänk
Vila i frid

Slutet av ett lan.
8e våningen.
Trasig hiss.
Första vapochillen som släpptes. + 21" crt... = ryggskott.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [-Pale-]
Slutet av ett lan.
8e våningen.
Trasig hiss.
Första vapochillen som släpptes. + 21" crt... = ryggskott.

Hehe.

Har inte skadat mig så värst på lan, dock sjukt jävla magont efter typ 10 Gorbys och 10liter cola, polarn filma allt också men det släppte efter ett ganska långt toabesök. Toasitsen vart "misshandlad" på lan

Permalänk
Medlem

Har la varit på lan då man kopplar ut datorn man har under bordet, sittandes på stolen, för att sedan dra bakhuvudet i bordskanten och få alla tomma cola-burks-pyramider att ramla

Permalänk
Medlem

Smällde in knät som fan på ett av leveldesign.nus lan en gång mot en träbjälke eller nåt tror jag. Gjorde inihelvetes on.

Bästa som hände det lanet en gång var då det slog gnistor om switchen.

Permalänk
Medlem

Spräckt trumhinna är väl det värsta som hänt mig på lan.

Visa signatur

Someone said that money can't buy everything... That person didn't know where to shop

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Enity
Spräckt trumhinna är väl det värsta som hänt mig på lan.

En sån skada läker väl inte sig själv heller?

Visa signatur

Laptop : Macbook Pro M1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jaomi
En sån skada läker väl inte sig själv heller?

Vill minnas att jag vid tidig ålder fick en trumhinna spräkt, som utan problem läkte av sig självt. (Inflammation var orsaken.)

Visa signatur

(\__/) Det löser sig alltid!
(O.o) Låt honom/henne ha rätt så är saken ur världen!
(> <) Någonting annat klyftigt!

Permalänk
Medlem

Personligen jag fått varmt kaffe i knät (inga brännskador dock) och ett par trådlösa hörlurar i skallen efter att jag slog lanets bästa CS spelare i 1 on 1

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk

Bröt lilltån en gång så den pekade åt sidan.
Men något som var lite hemskt på ett LAN var när en kompis som var där råkade bli knivhuggen i armen av sig själv

Visa signatur

Senast redigerad av HomeBurneR, 1945-04-30 klockan 16:50

Permalänk
Medlem

sträck ena låret och skadat armen på Birdie för nåt år sen.
var i hoppborgen och trodde på nåt sätt att kroppen skulle vara lika mjuk och smidig som när man var 6-7 år
Det var den inte

Visa signatur

Hörde jag ett skäggo hosta?

Permalänk
Medlem

Det enda (tror jag) är att man har fallit av stolen när man lirade CS.

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HomeBurneR
Men något som var lite hemskt på ett LAN var när en kompis som var där råkade bli knivhuggen i armen av sig själv

Man springer faktiskt inte snabbare irl med kniv i handen

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kappy
Man springer faktiskt inte snabbare irl med kniv i handen

Haha

Visa signatur

|| Amd Sempron 2400+ @ 2.0ghz || Asus A7V600-X || 2*512mb Twinmos (1gb) || nVidia Gainward 6600GT "GS" || 200gb Maxtor || Win XP pro sp1 ||
|| Ultra-X Flat || MX510@Steelpad 4D || Koss SB-45 ||

Permalänk
Medlem

Jag har aldrig skadat mig på LAN vad jag kan minnas, men däremot är det ofta hänt att jag får raseriutbrott och vill åstakomma fysisk skada på andra/annat, främst då fysisk utrustning såsom servrar som inte följer ordrar eller personer som ser mig som en vandrande live-support.

Visa signatur

Är du också lite less?

Permalänk
Medlem

Snubblade på en kabelhärva och slog ut en tand.

Skulle dra ut en kontakt, skyddshöljet åkte av, fick en 230v stöt. Kittlade skönt

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kappy
Man springer faktiskt inte snabbare irl med kniv i handen

Haha, måste vart så han tänkte!

Permalänk
Medlem

satt ovanpå en sån stor spånskiva som används på dreamhack och sågade. spånskivan i sin tur låg på vår bås-disk. jag kröp liiiite långt ut på skivan, surfade ner från disken, landade på några pallar, och sen hade jag ett enormt blålilagult blåmärke att visa upp resten av lanet. spånskivan bröt jag av...

Åkte runt på mina nya fina heelys på dreamhack, tänkte "den här skarven i golvet klarar jag" och rullade över den. eller inte. flög framåt och landade med hela kroppen på betonggolvet vid den äckliga cafeterian som inte används längre... även där en del enorma blåmärken.

ja och så var det den gången jag lyckades få en hel spånskiva över mig. de väger en del.

Permalänk
Medlem

Fick en stöt en gång av en till helt synes ny trefashandske .. gjorde ont.

Blev bränd av en ljusbåge från en ordentligt lastad elbjörn när jag skulle dra ur hansken för att snabbstoppa. Fick ångra mig lite äfteråt.

Fått raseriutbrott på folk som ser mig som en vandrande live-support som någon anna skrev det.

Fått en 24-portars cisco i huvudet.

Fått en miditowerlåda på foten.. Den fortsatt att surra fast den låg uppochner på golvet.

Trasslat in mig i 20 tp-kablar och dragit båda knäna i betonggolvet. Ont som fan.

Annars har mina lan vart lungna , brukar mest sitta och slötanka samt dricka kaffe , sitter som elelktriker och support på lanen.

Permalänk
Medlem

Jag å några kompisar hade ett litet lan (5 pers), precis bakom där jag satt stod det en soffa med ganska "vassa och spetsiga" träarmstöd. Jag var (och är fortfarande för den delen) enormt kittlig och de andra tyckte det var skitkul att börja kittla mig när jag minst anade det. Men en av dessa gångerna när en kittlade mig fick jag ett ryck och drog in armbågen allt vad jag hade i armstödet, var inte direkt skönt om man säger så.

Det värsta är ju att nu blir man påmind på varje lan att akta armbågen.

Visa signatur

Dator 1 | Intel Core i7-4770K @ 4,6Ghz | Corsair H100i | Asus Z87-A | Crucial DDR3 BallistiX Sport 2x8GB 1600Mhz CL9 | KFA2 GTX 980TI HOF | Corsair TX650W | Intel 335 240GB | LG 24" + Philips 27" + Philips 27" | Fractal Design R3 |
Dator 2 | Intel Xeon W3520 | TRUE Spirit 120M | Asus Rampage II Extreme | Patriot Viper II Sector7 3x2GB 1600Mhz CL8 | PNY 8800 Ultra | Intel 330 120GB |

Permalänk

Tja, vi hade tävling jag och några kompisar vem som vågade spela mest
Doom 3 på svåraste svårighetsgraden med mörkast inställningar.... Jag fick en sådan panik när jag öppnade en dörr och det stod en zombie där som kastade en tunna mot mig.... Istället för att gå åt sidan i spelet kastade jag mig ur datorstolen.... Gjorde jävligt ont kan jag säga

Visa signatur

Muf:are

Permalänk

Spelat Urban Terror-turnering bakfull som ett djur på ett LAN i danmark. Den vart iofs inte så långlivad för mig, ja, turneringen alltså.

Permalänk
Medlem

Hade kompis-LAN hemma för längesen och polaren skulle lägga upp fötterna på fönsterbrädan. Problemet var bara att brädan inte satt fast på konsolerna och dom enda gröna växter jag hade var kaktusar. Kaktusarna åker i golvet och polaren fångar reflexmässigt en av dom med näven...

Visa signatur

"Vi har vattenklosetten här som ju nu för tiden är en given del i det svenska folkhemmet. Förr så gjorde man det utomhus men nu i dessa dagar med våra verandor och campingbord så vill vi gärna äta ute och bajsa inne." - Bertil Svensson