Permalänk
Medlem

Seg uppstart.

Har sedan en månad tillbaks en Zepto 3415. Den fungerar perfekt, förutom en sak. För några dagar sedan har den blivit väldigt seg att starta. Den "tänker" som utav bara helvete, och det går inte göra speciellt mycket med den under den tiden. Det hela tar ungefär 3-4 minuter.
Jag har inte speciellt många program på autostart, så jag tror inte att det har med det att göra. Dock har jag norton internet security 2007 på uppstart, så det kan kanske ha med det att göra då det programet tar hundra år att starta?
Förutom det, är det någon som har något förslag om vad det kan vara? Den tänker rejält mycket under långa perioder. Till exempel efter att jag spelat Oblivion fick den ryck och tänkte ett bra jäkla tag. Har det att göra med att den tömmer RAM-minnet på något sätt?

Finns det något jag kan göra åt detta?

Sen har jag en fråga till angående delat minne. Jag har ett 8600GT på 512 MB och 2 GB ram. Grafikkortet delar cirka 700-800 MB minne med ram-minnt. Kan det ha något att göra med mitt problem att den tänker mycket? Att så mycket ram-minne blir snott av grafikkortet, så att den inte har tillräckligt med minne kvar för vista? Finns det något sätt att minska det delade minnet så att burken får mer ram-minne till andra saker än grafikkortet?

Tack på förhand

Visa signatur

Stationär: i5 2500K @ 4.3 GHz / GTX570 / 8GB @ 1600MHz / P8Z68-V Pro / 120GB SSD + 320 GB HDD / HX650 / FD Define R3 / W7 64 bit
Bärbart: 13.3" MacBook Pro / iPhone 4 / Nikon D80 + 18-135/3.5-5.6 + 50/1.8D
Hemmabio: Samsung 40" UE40D6515 / Yamaha RX-V465 + Canton GLE 490 (MW)
Kaffe: Moccamaster KB741 || Planerat: Rancilio Silvia + Gaggia MDF