Permalänk
Medlem

Köpråd

Hej! Efter många sömnlösa nätter på forumet beslutade jag mig tillslut att göra ett konto och skriva ett inlägg. (vilket blir mitt första för övrigt)

Jag har efter en lång stunds övervägande tänkt införskaffa mig;
"Intel Core 2 Duo E6850" & en "Tuniq Tower 120".
(Jag är ett inbitet athlon-fan sedan tidigare, men nu verkar intel vara det enda rätta)

Det är ungefär hur långt jag kommit på vägen, sen körde jag fast på moderkort & ramminne.

Jag hade tänkt satsa på att köra den i ~3.6-3.7ghz (ev. snabbare?), har ni något hett tips på moderkort & minnen som jag kan använda mig av? Det finns ju en hel uppsjö olika minnen sedan jag uppgraderade senast, hur pass snabba minnen behöver jag igentligen?

Mvh Magnus
ps. ledsen över ett aningen grötigt inlägg, får träna lite!
ds.

Permalänk

Gigabyte GA-P35-DS3, P35, Socket-775, ATX, GbLAN, DDR2, ICH9, PCI-Ex16

Det moderkortet verkar vara hur bra som helst. Kostar endast 1000kr för ett kort som klockar riktigt bra, har bra passiv kylning och har en massa bra inställningsmöjligheter. Har själv beställt ett sånt som kommer i morgon. Nackdelar för vissa kan vara att det saknar firewire och inte har så många USB platser. Det har inte heller SLI ifall du tänkte skaffa 2 grafikkort.

Visa signatur

| i5 10600k@4,7 Ghz | AMD 6800 | 4Ghz RAM | 1 TB m.2 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kaptenperre
Gigabyte GA-P35-DS3, P35, Socket-775, ATX, GbLAN, DDR2, ICH9, PCI-Ex16

Det moderkortet verkar vara hur bra som helst. Kostar endast 1000kr för ett kort som klockar riktigt bra, har bra passiv kylning och har en massa bra inställningsmöjligheter. Har själv beställt ett sånt som kommer i morgon. Nackdelar för vissa kan vara att det saknar firewire och inte har så många USB platser. Det har inte heller SLI ifall du tänkte skaffa 2 grafikkort.

Det låter riktigt bra!
Kanske skulle ha lagt till i min post att firewire/SLI kvittar för mig.

Tack kaptenperre

Tar gärna emot fler förslag!

(moderkort & minnen)