Den nya Playstation 3-tråden!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SlimJim
En HDMI -> DVI är vad du behöver. Men är din skärm HDCP utrustad? Men ljudet blir en annan femma. Har du ljudanläggning kan du dra från optiska utgången till den.

Jag tror jag inte har DVI på min, eller?
Ingen aning, jag köpte datorn för snart tre år sen och då fick jag den här skit skärmen med.
Ljudanläggningen är i vardagsrummet =/ Ingen aning hur jag fixar ljudet till högtalarna på mitt rum.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hearth
Jag tror jag inte har DVI på min, eller?
Ingen aning, jag köpte datorn för snart tre år sen och då fick jag den här skit skärmen med.
Ljudanläggningen är i vardagsrummet =/ Ingen aning hur jag fixar ljudet till högtalarna på mitt rum.

Det är lätt att kolla, har din skärm en bred vit ingång som man kan koppla en sladd till? VGA är ju den korta blåa som alltid funnits. DVI är ungefär dubbelt så bred, vit, och har massa små breda hål istället för runda hål. Men är din skärm gammal och sunkig som du säger så tvekar jag starkt på att den har HDCP för det är rätt ovanligt och finns bara på de nyare lite exklusivare skärmarna. VGA skall fungera utan HDCP men vad jag vet så finns inte ens VGA kablar till PS3? Eller?

Visa signatur

PSN: ZlimJim (adda gärna)
Live Olimp (adda gärna)
Wii Vetifan :P

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SlimJim
Det är lätt att kolla, har din skärm en bred vit ingång som man kan koppla en sladd till? VGA är ju den korta blåa som alltid funnits. DVI är ungefär dubbelt så bred, vit, och har massa små breda hål istället för runda hål. Men är din skärm gammal och sunkig som du säger så tvekar jag starkt på att den har HDCP för det är rätt ovanligt och finns bara på de nyare lite exklusivare skärmarna. VGA skall fungera utan HDCP men vad jag vet så finns inte ens VGA kablar till PS3? Eller?

Nope =/ Bara VGA.
Verkar som att det inte går att koppla den till min skit skärm. Det får bli att bygga ett bord som jag flyttar in till vardagsrummet när jag ska spela Gran Turismo.

Permalänk
Medlem

iom att GTA 4 nu blivit försenad...

Vad finns det för riktiga höjdar spel som kommer till ps3 nu till hösten,

Permalänk
Medlem

Heavenly Sword, Lair, Uncharted: Drake's Fortune, Haze, Unreal Tournament 3, Ratchet & Clank Future: Tools of Destruction, Gran Turismo 5 Prologue m.m.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hearth
Heavenly Sword, Lair, Uncharted: Drake's Fortune, Haze, Unreal Tournament 3, Ratchet & Clank Future: Tools of Destruction, Gran Turismo 5 Prologue m.m.

Tack nu blir ja lycklig igen, klarar mig utan GTA 4 tror ja=)

Permalänk
Sötast

Ratchet... bara myser av tanken.

Har aldrig spelat något ratchet&clank spel men det bara ser för underbart ut helt enkelt. Får mig att tänka tillbaka på mina första crash bandicoot ögonblick osv

Edit:

Inte för att tala om....

Var det någon som var helt Lyrisk av "Warhawk" till sin PS1a?

Jag minns hur jag flög i grand canyon eller var det var å slängde iväg missiler på ja... vad det nu var

Minnena är så underbara att jag aldrig vill se spelet igen (då det troligen krossas)

Jag kan bara säga en sak.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allexz

Var det någon som var helt Lyrisk av "Warhawk" till sin PS1a?

lyrisk vettehundan, men det var ett tufft spel för sin tid. (trots de oerhört kitchiga liveactionvideosekvenserna)

att man tex kunde flyga in i byggnader tack vare planets unika förmågor var ju nytt om nått, och gav en grym kontrollkänsla. hoppas man kan göra det även i det nya bara.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Om de lyckas få samma känsla i det nya Warhawk som i det första så är iaf jag ett steg närmare att köpa en PS3 :P.

Visa signatur

guisepppe @ Xbox Live.
PSN: guisepppe.
Ahriana @ Azjol-Nerub.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX
att man tex kunde flyga in i byggnader tack vare planets unika förmågor var ju nytt om nått, och gav en grym kontrollkänsla. hoppas man kan göra det även i det nya bara.

Jag tror inte att det går, men om du flyger ner i ett träd eller en byggnad så sprängs du inte som du gör i Battlefield.

Permalänk
Medlem

Gjorde en liten titt på releasedatum inför hösten här på Webhallen;

Assassins Creed [2007-09-09]

MGS4 [2007-11-16]

Heavenly Sword [2007-09-26]

Killzone 2 [4:e kvartalet 2007]

Devil May Cry 4 [4:e kvartalet 2007]

Uncharted - Drakes Fortune [2007]

The Getaway (The Getaway 3) [2007]

Vad tror ni om datumen? Vilka håller, vilka håller inte? Ifall alla håller så finns det ju fruktansvärt mycket bra spel till PS3 redan till årsskiftet. MGS4, DMC4, Assassins Creed och Heavenly Sword är vad jag är mest intresserad av - kommer de att hålla?

Permalänk
Medlem

Assassins Creed är väl iaf satt till november?

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

MSG 4 kommer tidigast, tidigt 2008

Permalänk
Medlem

jag tror Assasins creed är troligaste kandidaten för förseningslistan.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hearth
Jag tror inte att det går, men om du flyger ner i ett träd eller en byggnad så sprängs du inte som du gör i Battlefield.

hmm,, jag menade alltså flyga in i byggnader, inte flyga in i dem.

äh, det där blev ju inte mycket tydligare.. vad jag menar är att skeppet var så manövrerabart (som en Harrier jet ungefär) att man kunde flyga inomhus, på första banan fanns en stor pyramid man skulle in i och spränga en reaktor eller nåt i, och senare en tunnel med hinder tex.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

nice om wh kommer i slutet av augusti

Visa signatur

PSN: Lexcose
0100
0010

Permalänk
Medlem

Jaha Jag trodde du menade att man kunde göra igenom hela byggnaden =p Ah, riktigt coolt.

Permalänk
Medlem

Vad kommer WarHawk kosta att köpa via PSN tror ni?

Permalänk

Woohoo, fick hem min 40" LSD skärm med Ful-hd idag ! Fy i helvete vilken skillnad det blev jämfört med min gamla 24" crt burk. Lite synd dock att jag bara har Gran turismo 4 demot som kör i 1080p, så jag tänkte fråga, vilka spel inom den nära framtiden kommer köra 1080p ? Lair är jag hört men är inte hundra, nåra fler ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gurkläsk
Woohoo, fick hem min 40" LSD skärm med Ful-hd idag ! Fy i helvete vilken skillnad det blev jämfört med min gamla 24" crt burk. Lite synd dock att jag bara har Gran turismo 4 demot som kör i 1080p, så jag tänkte fråga, vilka spel inom den nära framtiden kommer köra 1080p ? Lair är jag hört men är inte hundra, nåra fler ?

Lair och Gran Turismo 5 är dem jag vet iaf. Finns säkert fler. Men sen så är ju de flesta små PSN spelen 1080p också. Men fan va härligt med en LSD skärm! När man känner för att liva upp tillvaron lite är det ju bara att gå fram och slicka på den så får man sig en härlig upplevelse utöver en vanlig spelupplevelse!

Visa signatur

PSN: ZlimJim (adda gärna)
Live Olimp (adda gärna)
Wii Vetifan :P

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gurkläsk
Woohoo, fick hem min 40" LSD skärm med Ful-hd idag !

haha, ful-LSD vettefanken om jag vill ha iof men det höjer säkert upplevelsen en stund..

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Det finns en lista med alla 1080p spel till PlayStation 3, men jag lyckas inte hitta den. Återkommer om jag hittar den.

Hittade en lista, men det var inte den jag menade. Aja, här den iallafall.

http://boardsus.playstation.com/playstation/board/message?boa...

Scrolla ner lite eller tryck på länken under "List of Games With and Without 1080 Support".

Citat:

GAMES THAT CURRENTLY SUPPORT 1080i/p output
Marvel: Ultimate Alliance
Full Auto 2: Battlelines
NBA 2k7
NBA '07
College Hoops 2K7
Sonic (Native 720p, but will display 1080)
Gundam wing
Ridge Racer 7
Virtua Fighter 5 (Native 720p, but will display 1080)
Tekken DR
NBA Street Homecourt (Native 720p, but will display 1080)
Virtua Tennis 3
MLB 07: the Show
Pirates of the Caribbean: At World's End
Fantastic 4: Rise of the Silver Surfer (unconfirmed)
Rainbow Six Vegas (note- apparently it looks terrible)
The Darkness
Ninja Gaiden Sigma
Transformers: The Game (unconfirmed)
All Pro Football 2k8
Harry Potter and the Order of the Phoenix

Downloadable:
Blast Factor
Cash Guns Chaos DLX
Go! Soduku
Grand Tourismo: HD
flOw
Q*Bert
Super Rub a Dub
Mortal Kombat II
Gauntlet II
Calling all Cars
Rampage
Go! Puzzle
Super Stardust HD
Home (Beta) (Currently Disputed)

Permalänk
Medlem

När jag spelar Motorstorm får jag ett irriterande pip/tick ljud i högtalarna, inte hela tiden men det piper/tickar till någon gång ibland...
Någon idée vad det kan vara? Fler som har det?
Och nej det är inte jag som overboostar! ;p

Permalänk
Medlem

Finns det någon komplett lista över alla sweclockers-medlemmars PSN nick? Ser att många har i sin signatur men en lista vore riktigt bra.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Persa
Finns det någon komplett lista över alla sweclockers-medlemmars PSN nick? Ser att många har i sin signatur men en lista vore riktigt bra.

Försökte leta upp den tråden, men lyckades inte hitta den. Är den borttagen?

Kom på att jag hade en 28" CRT Widescreen tv här i hemmet som inte användes Slängde upp den på mitt skrivbord (trångt nu!) och körde lite Gran Turismo HD med ratten. Riktigt kul, men det var lite svårt i börjanl Gjorde till och med nytt rekord. 1.12,1xx nu med Skyline, hade 1,12,4xx innan med Ferrari.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hearth
Försökte leta upp den tråden, men lyckades inte hitta den. Är den borttagen?

ne, men sökmotorn är lite.. öh, ja. (den hittade typ allt utom denna tråd)

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=6...

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

tack ska lägga till folk lite senare.

edit: Heavenly Sword släpps 12 september enligt nya uppgifter från utvecklarna!

Permalänk
Medlem

på tal om nått helt annat, finns det nån spekulation om när LocoRoco kan tänkas komma? kommer ju bli grymt mycket bättre med gyrokontroll.

(Persas avatar påminde..)

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

hmm läste nånstans att det inte skulle dröja allt för länge

Visa signatur

PSN: Lexcose
0100
0010

Permalänk
Medlem

Lätt att man köper loco roco till PS3 när det kommer. Typ som rub a dub fast i 2D och tuffare.

Permalänk
Medlem

http://www.gametrailers.com/player/usermovies/88808.html

LocoRoco - Buu Buu Cocoreccho! trailer.

Visa signatur

PSN: Lexcose
0100
0010