Den nya Playstation 3-tråden!

Permalänk
Medlem

http://prylportalen.mkf.se/ArticlePages/200707/30/20070730144...

3500:- för ett ps3 i staterna? hur fan kan dom få det så jävla billigt?!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blubbb
http://prylportalen.mkf.se/ArticlePages/200707/30/20070730144...

3500:- för ett ps3 i staterna? hur fan kan dom få det så jävla billigt?!

60GB-modellen sänktes till $499 (3350 SEK) i början av juli så jag vet inte vad de talar om för prissänkning i augusti. Gäller än så länge bara nordamerika och jag tvivlar på att det kommer till Europa på grund av starter pack.

Visa signatur

B650M GAMING X AX • Ryzen 5 7600X • Radeon RX 6950 XT • 32GB 6000MHz DDR5 • AP201 • Custom Loop

Permalänk
Medlem

ooh heavenly sword bakgrunder på amerikanska psn

Visa signatur

PSN: Lexcose
0100
0010

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JoKane
Hur gjorde ni som reggade er i US shopen? Man måste ju ha en amerikansk adress, är det bara att plocka en vart som helst?

Ta bara något företag i USA som adress.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blubbb
http://prylportalen.mkf.se/ArticlePages/200707/30/20070730144...

3500:- för ett ps3 i staterna? hur fan kan dom få det så jävla billigt?!

Det roliga är att DOM klagar på priserna...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aki||es
Det roliga är att DOM klagar på priserna...

Dem måste ju pengar till burgare, sjukvård och vapen

Visa signatur

Rock On!

Permalänk
Medlem

nästan alla vill ha Amerikanska priser, nästan ingen vill ha Amerikanska löner..

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Då var det bekräftat. Posten har "slarvat bort" mitt PS3 som skickades ut för exakt en vecka sen. Detta visste jag redan sen tidigare då paketet har "legat" i örebro sen onsdags men fick det nu bekräftat från elgiganten. Säkert någon sommarjobbare som stulit :mad:. Ringde Game och bad dem att lägga undan ett paket så att jag kan gå och köpa imorgon. 150kr dyrare men pallar inte vänta mer då jag har väntat i två veckor nu.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Persa
Då var det bekräftat. Posten har "slarvat bort" mitt PS3 som skickades ut för exakt en vecka sen. Detta visste jag redan sen tidigare då paketet har "legat" i örebro sen onsdags men fick det nu bekräftat från elgiganten. Säkert någon sommarjobbare som stulit :mad:. Ringde Game och bad dem att lägga undan ett paket så att jag kan gå och köpa imorgon. 150kr dyrare men pallar inte vänta mer då jag har väntat i två veckor nu.

Trist, men får du ingen ersättning ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pascal
Trist, men får du ingen ersättning ?

Han borde väll betala med fraktura så det är nog inget han förlora förutom tid med en underbar konsoll

Permalänk
Medlem

Nope ingen ersättning. Jag fick välja om jag ville ha kvar beställningen eller tabort och få tillbaka pengarna. Hon sa att det inte fanns i lager så jag skulle få vänta. Tog då beslutet att köpa över disk vilket jag skulle ha gjort från första början.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Persa
Nope ingen ersättning. Jag fick välja om jag ville ha kvar beställningen eller tabort och få tillbaka pengarna. Hon sa att det inte fanns i lager så jag skulle få vänta. Tog då beslutet att köpa över disk vilket jag skulle ha gjort från första början.

Okej, men det är ju ändå bra Och imorgon får du dig en PS3 Hur känns det? Kommer du kunna sova inatt? Hehe

Permalänk

Har lite frågor som jag vill veta svar på innan jag köper en ps3 och ev. ny tv i höst. Är helt färsk vad gäller konsoler.
fråga 1
Går det att spela fps spel med tangentbord och mus på ps3 ? Om så är fallet blir det som att spela på pc. Eller blir det knasigt för att spelen är gjorda för gamepad ?
fråga 2
Hur fungerar det om man har trådlöst nätverk i huset. Finns det inbyggd trådlösts nätverkskort. alt. funkar det med usb adapter?
fråga 3
Lite sugen på att köpa en ny tv. ps3 stödjer 1080p? hur stor skillnad blir det i bild kvalitet mellan 720p och 1080p. (stor,mellan, liten,mycket liten ?) plasma eller lcd. lutar i nu läget åt plasma för de är biligare (42tum)ca 11k. en plasma med 720p finns för 9k. värt skillnaden
fråga 4
hur är ps3 an som dvd spelare läser den alla format utan problem. Gnäller den på på utbrända dvdfilmer?
fråga 5
går det att se filmer som ligger på en extern hårddisk på ps3an? Finns det som en ””window mediaplayer inbygd”” ?
fråga 6
ps3 har en cell prossor. med 8 kärnor. 3,2 mhz tror jag. var av (6 till spel, 1 låst och 1till opertivsystemt ) är detta jämförbart med 2 Intel quad prossorer i 3,2 ?
vilket grafikkort på marknaden skulle man kunna säga är jämförbart med det i ps3.
ANLEDNING TILL FRÅGA 6
Är att jag från början funderade på att uppgradera mitt grafikkort. Men efter som min dator bara har 2kärnor i 2,13 mhz, skulle det kanske vara pengarna i sjön om jag inte uppgraderar det andra också. Efter som att det är ganska troligt att spelen blir optimerade för flera kärnor inom kort tid. Pga marknaden kommer nog ganska snabbt att optimera sina spel till ps3 och xbox360. Och då blir inte min dator mycket att hänga i julgranen. Ps3 3 är inte så dyr om man jämför med tex ett 8800gts 640mb.

Ja tror ni fattar vad jag menar, var lite svårt att formulera mitt resonomang i ord

Tacksam för svar. Många av mina frågor finns säkert redan besvarade tidigare i tråden. Men den var lite svår att leta i Har aldrig fått gå en googlekurs tvvärr.

Visa signatur

amd64 3500+ x800gt nforce4

Permalänk
Medlem

1. Vissa spel stödjer tangentbord + mus som tex Unreal tournament 3

2. Ja det finns ett inbyggt nätvärkskort

3.PS3 stödjer 720p, 1080i och 1080p samt ej hd upplösningarna, Sen hur det är med vilken tv vet ja inte, men plasma kan väll få inbränningar av olika saker i spel?

4. Ska vara en riktigt bra DVD spelare då den skalar upp dvd filmer till hd upplösnigarna, borde klara av brända filmer.

5. Än så länge klarar den bara (?) film formate MP4, men förhopppnigsvis kommer div x stöd nån gång.

6. Svårt o svara på då ja inte vet svaret. Men visst kommer utvecklare optimera spelen så du får ut väldigt bra grafik och PS3 kan verkligen leverera redan nu. Kolla bara in videos på Unchardted Drakes fortune som är verkligen skitsnyggt enligt mig. Jag tycker du ska lägga pengar på PS3 och en TV sen om nåra år uppdatera din dator då den hänger med länge med.

Permalänk
Medlem

http://forums.midway.com/all_things_stranglehold/b10788/27179...

stranglehold inte regionsfritt?

visst är det en sak med C.E. som har en film med men när det gäller standalone utgåvan så är det ett rejält snedsteg för midway.

blir nog en privat bojkott mot midway tills det blir klarhet i frågan

edit: ok C.E. verkar vara en exklusivitet för staterna.

Visa signatur

PSN: Lexcose
0100
0010

Permalänk
Medlem

1. Det kommer spel som stödjer tangentbord och mus. Unreal Tournament 3 är en av dom, men jag vet inga andra.

2. Ja, jag har inte testat trådlöst själv. Jag kör med kabel för det går snabbast för mig.

3. Ja, den stödjer 720p. Folk säger att det är en enorm skillnad mellan 720p och 1080p vid 42". En del säger att det går knappt se någon skillnad.
Plasma har helt klart bäst färger, mycket bättre än LCD, men tyvärr kan man få inbränningar med Plasma.
Jag hade satsat på 1080p och lagt ut lite mer pengar för att få det. Själv vill jag ha en 40" Bravia, men jag har inga såna pengar =/

4. Den är väldigt bra. Skalar upp till HD-upplösningar, den gör även det på PS1/2 spel. Dock så tror jag inte att den klarar av utbrända filmer eftersom dom är oftast Xvid?

5. Ja det gör den.

6. 3.2 GHz menar du Cell har betydligt mer beräknings kraft än Intel Quad Core 3.2 och den klarar även av att beräkna 3D (Alltså grafik). Sen kan varje kärna i Cell göra något annat som den andra inte gör. En kör fysikiska beräkningar (explosioner) och en annan gör ljus beräkningar (ljus). Något sånt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hearth
3.2 GHz menar du

noes, nu vill vi veta hur snabb den är jämfört med SNES ju!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cleesox
http://forums.midway.com/all_things_stranglehold/b10788/27179...

stranglehold inte regionsfritt?

visst är det en sak med C.E. som har en film med men när det gäller standalone utgåvan så är det ett rejält snedsteg för midway.

blir nog en privat bojkott mot midway tills det blir klarhet i frågan

edit: ok C.E. verkar vara en exklusivitet för staterna.

den där moderatorn verkar ha hål i skallen, det är ju uppenbart att det är filmen som är kodad, oavsett version.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

vi får hoppas att det är så. Men i CE av spelet är ju allt på samma blu-ray skiva.
dock så ska det vara en rätt liten upplaga

suck märkte nu att mgs3:subsistence inte har något vidare stöd i ps3.
tur att man har kvar sin ps2a.

Visa signatur

PSN: Lexcose
0100
0010

Permalänk
Medlem

Sådär nu köpt mitt ex. av maskinen! Hittills riktigt nöjd med den då den inte låter som en dammsugare som min polares xbox360 gör. Håller på och fixar inställningar och uppdaterar maskinen, Ska sedan testa motorstorm och besöka playstation store!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Persa
Sådär nu köpt mitt ex. av maskinen! Hittills riktigt nöjd med den då den inte låter som en dammsugare som min polares xbox360 gör. Håller på och fixar inställningar och uppdaterar maskinen, Ska sedan testa motorstorm och besöka playstation store!

Grattis Säg gärna vad du tyckte om Motorstorm är jävligt sugen på det spelet nu.

Permalänk
Medlem

Personligen tyckte inte jag Motorstorm var någon hitt. Alldelles för lite innehål. Det är typ som ett demo fast ändå ett spel. Men det är ju inte så konstigt eftersom det blev så extremt utrushat som det var. Dom var ju tvungna att ha det klart vid release. Motorstorm 2 kommer nog bli sjukt roligt. För spelet i sig har stor potential!

Visa signatur

PSN: ZlimJim (adda gärna)
Live Olimp (adda gärna)
Wii Vetifan :P

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hearth
1. Det kommer spel som stödjer tangentbord och mus. Unreal Tournament 3 är en av dom, men jag vet inga andra.

2. Ja, jag har inte testat trådlöst själv. Jag kör med kabel för det går snabbast för mig.

3. Ja, den stödjer 720p. Folk säger att det är en enorm skillnad mellan 720p och 1080p vid 42". En del säger att det går knappt se någon skillnad.
Plasma har helt klart bäst färger, mycket bättre än LCD, men tyvärr kan man få inbränningar med Plasma.
Jag hade satsat på 1080p och lagt ut lite mer pengar för att få det. Själv vill jag ha en 40" Bravia, men jag har inga såna pengar =/

4. Den är väldigt bra. Skalar upp till HD-upplösningar, den gör även det på PS1/2 spel. Dock så tror jag inte att den klarar av utbrända filmer eftersom dom är oftast Xvid?

5. Ja det gör den.

6. 3.2 GHz menar du Cell har betydligt mer beräknings kraft än Intel Quad Core 3.2 och den klarar även av att beräkna 3D (Alltså grafik). Sen kan varje kärna i Cell göra något annat som den andra inte gör. En kör fysikiska beräkningar (explosioner) och en annan gör ljus beräkningar (ljus). Något sånt

6. Knappast va. Vi har diskuterat det här otaliga gånger förut, men att påstå att cell skulle klå en Core 2 Quad är rätt löjligt. Sen har ju inte cell 8 kärnor, den har en kärna och 7 DSP:er, rätt ordentlig skillnad. Och grafikkortet är så gott som samma som nVidia sålde för några år sen, 7800 eller nått sånt.

Om du har en Core 2 Duo räcker det gott och väl att köpa ett grafikkort för 2-3k för att få samma grafik som PS3, sen kan du spara pengarna och uppgradera datorn igen om några år. Om du verkligen vill spara pengar är det 360 som gäller, erbjuder samma prestanda och kostar hälften. Fler spel också.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sprucetwig

Om du har en Core 2 Duo räcker det gott och väl att köpa ett grafikkort för 2-3k för att få samma grafik som PS3, sen kan du spara pengarna och uppgradera datorn igen om några år.

Om du verkligen vill spara pengar är det 360 som gäller, erbjuder samma prestanda och kostar hälften. Fler spel också.

det är så lätt gjort att glömma den där lilla detaljen att det inte finns såna spel, eller kommer att göra om några år heller när det finns ännu bättre processorer att spela de där spelen på som inte finns.

*host* ...

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sprucetwig
6. Knappast va. Vi har diskuterat det här otaliga gånger förut, men att påstå att cell skulle klå en Core 2 Quad är rätt löjligt. Sen har ju inte cell 8 kärnor, den har en kärna och 7 DSP:er, rätt ordentlig skillnad. Och grafikkortet är så gott som samma som nVidia sålde för några år sen, 7800 eller nått sånt.

Om du har en Core 2 Duo räcker det gott och väl att köpa ett grafikkort för 2-3k för att få samma grafik som PS3, sen kan du spara pengarna och uppgradera datorn igen om några år. Om du verkligen vill spara pengar är det 360 som gäller, erbjuder samma prestanda och kostar hälften. Fler spel också.

Jag tog i där, men Cell beräknar dubbelt så mycket som Intel Quad Core. Det var någon artikel om det. Kommer dock inte ihåg länken. Sen, kommer något spel använda all den beräknings kraften på Intel Quad Core? Nej, inte inom kort iallafall. Cell kommer nog användas mer innan Intel Quad Core gör det eftersom alla spel optimeras mycket mer till PlayStation 3 än PC.
RSX är som 2 st 6800 Ultra i SLI.

Om man skulle köpa det så kommer PlayStation 3 dra ifrån eftersom allting optimeras så väl för att det ska fungera bra. Finns bara ett spel som ser bättre ut än spelen som kommer till PlayStation 3 och det är Crysis.
Jo, men den erbjuder verkligen inte samma prestanda som PlayStation 3.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hearth
Jag tog i där, men Cell beräknar dubbelt så mycket som Intel Quad Core. Det var någon artikel om det. Kommer dock inte ihåg länken. Sen, kommer något spel använda all den beräknings kraften på Intel Quad Core? Nej, inte inom kort iallafall. Cell kommer nog användas mer innan Intel Quad Core gör det eftersom alla spel optimeras mycket mer till PlayStation 3 än PC.
RSX är som 2 st 6800 Ultra i SLI.

Om man skulle köpa det så kommer PlayStation 3 dra ifrån eftersom allting optimeras så väl för att det ska fungera bra. Finns bara ett spel som ser bättre ut än spelen som kommer till PlayStation 3 och det är Crysis.
Jo, men den erbjuder verkligen inte samma prestanda som PlayStation 3.

Att RSX är som två 6800 i sli är pr-snack. RSX ÄR en G70, alltså exakt samma krets som satt på förra generationens nvidia-kort. Och nej, Cell är inte dubbelt så snabb som en Core 2 Quad, det säger sig självt, om cell vore så snabb skulle IBM säljas massvis av den, det gör dom inte. Att spelen optimeras är ingen nyhet, varenda konsoll någonsin har fått snyggare spel med tiden, visst kommer en PS3 hålla längre än en PC, men eftersom han redan hade en PC som står sig mot PS3 är det rätt dumt att köpa en PS3 idag för att ha något framtidssäkert.

Eh, jag trodde den här diskussionen var över? Grafiken i PS3-spel är inte bättre än i 360-spel, alltså presterar dom ungefär samma. Och det finns en hel hög med spel till både 360 och PC som är precis lika snygga som PS3-spelen, om inte snyggare. Det är ju knappast så att varje PS3-spel ser ut som Crysis.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aki||es
Grattis Säg gärna vad du tyckte om Motorstorm är jävligt sugen på det spelet nu.

Som SlimJim sa är spelet ganska så tunt då det bara innehåller ett par banor. Det är dock grymt kul. Att använda tilt-funktionen är inget att rekommendera då det är skitsvårt, hehe

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sprucetwig
Att RSX är som två 6800 i sli är pr-snack. RSX ÄR en G70, alltså exakt samma krets som satt på förra generationens nvidia-kort. Och nej, Cell är inte dubbelt så snabb som en Core 2 Quad, det säger sig självt, om cell vore så snabb skulle IBM säljas massvis av den, det gör dom inte. Att spelen optimeras är ingen nyhet, varenda konsoll någonsin har fått snyggare spel med tiden, visst kommer en PS3 hålla längre än en PC, men eftersom han redan hade en PC som står sig mot PS3 är det rätt dumt att köpa en PS3 idag för att ha något framtidssäkert.

Eh, jag trodde den här diskussionen var över? Grafiken i PS3-spel är inte bättre än i 360-spel, alltså presterar dom ungefär samma. Och det finns en hel hög med spel till både 360 och PC som är precis lika snygga som PS3-spelen, om inte snyggare. Det är ju knappast så att varje PS3-spel ser ut som Crysis.

Summan av detta:

Vill du ha så bra grafik som möjligt till bästa priset möjligt så investera i en 360 alternativt kolla vad det kostar att uppgradera PCn till denna nivå, tror priset blir liknande.

Vill du ha en konsoll som inte är sönder(;)) och massa andra saker man betaler för när man köper en PS3 såsom Blu-Ray och WiFi äre just PS3 du ska köpa. Den kommer ligga på sama nivå i grafik som de andra 2 alternativen. Kaaaaanske kommer dra förbi 360 lite i längden, men i sånna fall är det nog mer upp till utvecklare än hårdavara! .

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sprucetwig

Eh, jag trodde den här diskussionen var över? Grafiken i PS3-spel är inte bättre än i 360-spel, alltså presterar dom ungefär samma. Och det finns en hel hög med spel till både 360 och PC som är precis lika snygga som PS3-spelen, om inte snyggare. Det är ju knappast så att varje PS3-spel ser ut som Crysis.

Nej den är inte det än, då PS3 inte vart ute länge så har inte spel optimerats ordentligt till PS3, med det har dom till 360 däremot. Men ja håller med, spelen idag är inte snyggare än till 360 eller pc. Och pc kommer man ju inte ikapp då den hela tiden utvecklats. Men utvecklare kan klämma ut mkt kraft ur PS3ans RSX (heter så?( grafikkort. Så i slutändan är ja nästan säker på att spel till PS3 är snyggare än till 360

Samt jag tror inte du skulle kunna köra Uncharted Drakes Fortune på en dator med ett 7800 nvidia kort.

Men till lordstinkfoot, köper du en PS3 kommer du inte bli besviken. Det är en riktigt bra konsoll även om det finns mkt skit om den ute på nätet. Du kommer bli nöjd och du får ju en blu ray med på köpet vilket är bra om du ska köpa en 720p tv. Och det paketet som finns nu med 2 spel och 2 spelkontroller till konsollen är riktigt bra tycker jag till det priset

Edit: Kul att notera, GTA 4 har mer förbokningar på PS3 än 360 på discshop.se

Permalänk
Medlem

Glöm inte Home! Kommer bli nästa MySpace och YouTube. Dra upp Virtual PSPn och teleportera till Playstation Cinema, tanka Spiderman 3 i HD. Sony äger;

Sony Pictures (duh)
Sony Pictures Classics
MGM
Columbia Pictures
TriStar Pictures

Rätt så stora företag. Ni vet att de kommer göra det möjligt för oss att hyra film, MS gör ju det. Sony kör ju All-in på PS3 och Bluray nu det är helt klart.

Exklusiva spel och filmintervjuer; live konserter, sportevenemang och en massa annat smått o gott. Kommer bli askul att gå runt och utforska! Kolla in andras lägenheter, lyssna på deras musik, kolla in deras videos.

Kommer bli fett. Ska komma ut globalt i Oktober, men om det försenas kommer jag inte bli förvånad.

Och gratis som sagt, men antagligen kommer det kosta att tanka hela filmer och sånt.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Sötast