Permalänk

Mjölner

Är det någon mer än mig som har Mjölner runt halsen?
Eller jag har det inte ännu men har beställt en från Bifrost
Hoppas han ska trivas i min guldkedja.
Förövrigt är det en Ödeshögs hammare

Visa signatur

Intel Core 2 DUO 3.0ghz, 4.00gb RAM, HIS Raedeon HD 4870

Permalänk
Medlem

Nopp, se följande länk för mitt smycke.
http://www.deviantart.com/deviation/59330125/

Visa signatur

What isn't remembered, never happened. Memory is merely a record... you just need to rewrite that record.
Var vänlig citera så jag hittar tillbaks.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av brand
Nopp, se följande länk för mitt smycke.
http://www.deviantart.com/deviation/59330125/

Vargkors är ju också fina

Visa signatur

Intel Core 2 DUO 3.0ghz, 4.00gb RAM, HIS Raedeon HD 4870

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av spunkpowa
Vargkors är ju också fina

Tycker det jag också Har haft det så länge att det känns naket att vara utan. Det charmigaste med det är att historian bakom är så luddig

Visa signatur

What isn't remembered, never happened. Memory is merely a record... you just need to rewrite that record.
Var vänlig citera så jag hittar tillbaks.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av brand
Tycker det jag också Har haft det så länge att det känns naket att vara utan. Det charmigaste med det är att historian bakom är så luddig

Ja ingen vet väl riktigt vad det står för :/

Visa signatur

Intel Core 2 DUO 3.0ghz, 4.00gb RAM, HIS Raedeon HD 4870

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av spunkpowa
Ja ingen vet väl riktigt vad det står för :/

Nopp, finns bara spekulationer.

Visa signatur

What isn't remembered, never happened. Memory is merely a record... you just need to rewrite that record.
Var vänlig citera så jag hittar tillbaks.

Permalänk
Medlem

Hade ett vargkors i många år men tappade det en gång vid stranden för något år sedan, känner starkt för att införskaffa ett gjort i silver ;/

Visa signatur

[Q6600 @ 3 ghz] [HD4870 X2 2GB] [Asus P45 P5Q SE] [4096MB DDR2 Corsair XMS2-6400] [Corsair HX 620W] [Antec P182] [Thermalright Ultra-120 eXtreme] [Windows Vista 64bit] [LG L245WP-BN] [WD 150GB VelociRaptor 10,000 rpm]

Permalänk

Nja, det känns lite lantigt att ha såna prylar runt halsen.

Permalänk

Jag bär också torshammare (Ödeshögshammaren). Jag är grymt förtjust i allting som har med gamla Norden, vikingarna och nordisk mytologi/asatro att göra. Det är bara så otroligt... vackert.

Visa signatur

📟 AMD Ryzen 9 7900X | Asus ROG STRIX X670E-A | 32 GiB Corsair Vengeance DDR5 | Noctua NH-D15 | GeForce RTX 3060 Ti | Samsung SSD 980 Pro 1 TB + 2 TB WD Black 7200 RPM | LG 27" UltraGear 27GP850 | Fractal Design Define R4 | Corsair RM1000x | Varmilo VEA88 Moonlight V2 (Cherry MX Brown) | Mionix Naos Pro

🎧 Sennheiser HD 650 | Topping E30 II DAC | Topping L30 II AMP | 🎤 Shure SM58 | MXL 770 | MOTU M4

Permalänk
Medlem

Jag hade lite krimskrams förr, men nu kör jag bara med guldhalsband och ev. guldarmband ibland.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Inaktiv

Endast silverhalsband samt mina tatueringar runt halsen numer.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av siXpounder
Nja, det känns lite lantigt att ha såna prylar runt halsen.

Vaddå då?
Jag är stolt över vikingablod!

Visa signatur

Intel Core 2 DUO 3.0ghz, 4.00gb RAM, HIS Raedeon HD 4870

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av spunkpowa
Vaddå då?
Jag är stolt över vikingablod!

Antecknar det i min care-book.

Förändrar dock inte det faktum att folk som bär sådana smycken ofta är väldigt lantiga av sig.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av spunkpowa
Vaddå då?
Jag är stolt över vikingablod!

Hmm skulle vara liten sannolikhet, de flesta svenkar är ju invandrare långt bak i tiden så :P.. Men det är absolut inte något fel att vara patriotisk för man ska vara stolt över sitt land

Visa signatur

Järn 9:an

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av siXpounder
Antecknar det i min care-book.

Förändrar dock inte det faktum att folk som bär sådana smycken ofta är väldigt lantiga av sig.

Tror inte jag sett en enda person som stämmer in på din beskrivning av en typisk "Torshammare"-bärare, så det är nog inget faktum som du påstår. Varför så negativ?

Själv har jag ett thailändskt kors format som ett svärd runt halsen. Innan hade jag ett häxdoktors ebenholts-tand från Zimbabwe, men remmen gick sönder. Jag gillar dock vikingar, så jag kanske skaffar en torshammare eller vargkors. Men för det mesta gillar jag att ha smycken som kommer från andra ställen än sverige.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av spunkpowa
Vaddå då?
Jag är stolt över vikingablod!

Var inte vikingarna ett folkslag som käkade flugsvamp och drack mjöd och sedan seglade hit och dit och massakerade fredligt fiskafolk i små byar utan vapen?

Visa signatur

E8400,Scythe Ninja Plus B,Gigabyte GA-P35-DS3,4Gb Corsair PC6400,LeadTek GeForce 8800GT 512MB,WD6400AAKS 16MB 640GB,Pioneer DVR-215,Antec P182,NesteQ NA4501 450W,

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av snausman
Var inte vikingarna ett folkslag som käkade flugsvamp och drack mjöd och sedan seglade hit och dit och massakerade fredligt fiskafolk i små byar utan vapen?

Nej. Du har nog läst för mycket fantasy.

Permalänk
Medlem

Jag bär en 1.4-hektos "Stenebylänk" aka kejsarlänk, som jag har gjort själv.
Inte hittat något "hänge" med tillräckligt stort hål, så - ingen hammare.
"Bonnig" eller inte .. antecknar åt intresseklubbens årsmöte vad folk tycker ..

Mvh

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av siXpounder
Antecknar det i min care-book.

Förändrar dock inte det faktum att folk som bär sådana smycken ofta är väldigt lantiga av sig.

Så sant... Sjukt bondigt lite tidigt -90 tal

Visa signatur

Gammal är gubbe

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dahl
Så sant... Sjukt bondigt lite tidigt -90 tal

Tråden går ut på vad man har runt halsen, specifikt mjölner. Du beskrev precis vad du har ovanför halsen.

Visa signatur

[D'feldt Audioengine 5+][NuForce ICON HDP][Shure SRH1840][Sennheiser HD650][Alessandro MS1]

Let's go Rangers!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av siXpounder
Nja, det känns lite lantigt att ha såna prylar runt halsen.

Haha, skriver under på den..

Visa signatur

Hör ropen skalla: Mer CO-OP åt oss alla!
Fanboys är kapitalismens svar på religiösa fundamentalister.
Upplysning für alle: www.thesciencenetwork.org www.transhumanism.org

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dahl
Så sant... Sjukt bondigt lite tidigt -90 tal

amen

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dala56
Tråden går ut på vad man har runt halsen, specifikt mjölner. Du beskrev precis vad du har ovanför halsen.

Huhu

Visa signatur

Intel Core 2 DUO 3.0ghz, 4.00gb RAM, HIS Raedeon HD 4870

Permalänk
Medlem

Jag kan inte svara riktigt på varför, men varenda gång jag ser killar med en sån där runt halsen så suckar jag för mig själv och tänker "enfaldiga white trash pucko" och blir lite illamående.
Men det kanske finns en djup och engagerad anledning till att ha på sig den? Mer än stolthet över att vara "viking", vilket strikt i min mening är ett annat sätt att säga "åh jag är så jävla svensk så du anar inte" - vilket i sig jag inte hade velat uttrycka stolthet för. Oh well.

Permalänk
Medlem

det är fint med ett litet smycke, men inte såna där bamse-hammare

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kvack!
Jag kan inte svara riktigt på varför, men varenda gång jag ser killar med en sån där runt halsen så suckar jag för mig själv och tänker "enfaldiga white trash pucko" och blir lite illamående.
Men det kanske finns en djup och engagerad anledning till att ha på sig den? Mer än stolthet över att vara "viking", vilket strikt i min mening är ett annat sätt att säga "åh jag är så jävla svensk så du anar inte" - vilket i sig jag inte hade velat uttrycka stolthet för. Oh well.

Oj vilka fördomar!
Tänk om dem du spyr åt bara råkar ha hammaren runt halsen för att den är fin?

Permalänk

Där jag kommer ifrån. En mindre håla i småland bärs denna torshammare utav folk som även kallas "voloraggare" i folkmun, som i denna håla är relativt oanständiga av sig. Många bär dessa torshammare i tron om att "Behåll Sverige Svenskt" ska gälla.

Dvs rasistiska åsikter.

Jag hade ett tryck med en torshammare på en T shirt när jag gick högstadiet, tröjan tyckte jag då var riktigt fin.

Den fick jag inte bära för skolan.

Det är därför inte så konstigt att folk här tycker det är wacko att gå runt med en upochnervänd hammare runt halsen, i dagens ljus framstår den ju enbart som en rasistiskt laddad symbol.

Visa signatur

Antec P180B SPCR, Asus P5B Deluxe WIFI, C2D E6600/Scythe Ninja @ 3.2, 2Gb Corsair Twin2xPRO-800, Tagan 530 Easycon, 250 gb Seagate 7200.10, Sapphire X1900XT @ XTX flash

FJ Xi 1546 2.0Ghz C2D, 2 Gb Ram, 240Gb Raid 0, Nvidia 7600.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bergstrom
i dagens ljus framstår den ju enbart som en rasistiskt laddad symbol.

Vilket är väldigt tragiskt.

Visa signatur

Intel Core 2 DUO 3.0ghz, 4.00gb RAM, HIS Raedeon HD 4870

Permalänk

Brorsan fick sin Tors hammare + halsband bortryckt av en turk på stan och blev kallad rasist. Vem fan är det som är rasist egentligen?! Det är så jävla löjligt så jag blir tokig. Jag fattar inte vart folk har fått denna uppfattningen ifrån egentligen. Att bära en vikinga-symbol är ju precis som att bära vilken religions-symbol som helst. Man behöver inte vara troende eller nationalist. Det kan ju ha med intresse och smak att göra. Man kanske gillar vad det står för?

Hur det istället kan vara så coolt att istället tex tatuera in egyptiska och asiatiska symboler och tecken på sin kropp som man inte har någon som helst koppling till fattar jag inte. Det är väl inte mycket mognare det isf?

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk

Typisk Tors hammare-bärare:

Huvudet: Keps med något biltryck, gärna Volvo eller Chevrolet, eller tre kronor.

Överkroppen: Tröja med Sveriges nationalsång på ryggen och en fet svensk flagga över bröstet, alternativt stor text över bröstet; "PATRIOT" eller något i den stilen. Kan även vara något bil-relaterat, eller en billig marknadströja med något dumt tryck, som exempelvis "Tjejer är madrasser med hål i" eller något annat löjligt.

Jeans: Billiga och omoderna jeans, oftast ljusa och sletna. Gärna med lite hål i här och där.

Skor: Trätofflor eller gympaskor.