Permalänk
Medlem

Podcasttråden, tipsa på!

Jag har länge lyssnat på olika podcasts eftersom det är skönt att lyssna på vad man vill när man vill utan att behöva passa tider. Jag vill dock ha fler att lyssna på, eftersom de tar slut så fort, speciellt om man gör andra saker (ex. solar, städar, promenerar, diskar, lagar mat, osv). Vilka rekommenderar ni?

De som jag lyssnar på är:

This Week in Tech (TWiT)
Leo Laporte och en massa andra människor (3-5 personer) pratar varje vecka om saker som händer i teknikvärlden. Mycket intressanta diskussioner och en hel del offtopic som jag till en början tyckte var störande men som jag numera finner roligt att lyssna på.

MacBreak Weekly
Laporte igen och den här liknar TWiT men handlar bara om mac-prylar. Diskussioner (3-5 personer).

Security Now
Laporte (igen...) och Steve Gibson tar upp olika säkerhetsaspekter av mjukvara, hårdvara och nätverk och upplyser på ett intressant och pedagogiskt sätt hur man kan skydda sig och man får en del aha!-upplevelser och

MacCast
Adam Christiansen kör igenom alla macnyheter på ett sakligt och strikt sätt en gång i veckan (monolog).

Visa signatur

Ryzen 7 3700x | ROG X470-F Gaming | Corsair 16GB 2666MHz/CL18 | GTX 1070 Ti 8GB | 250 GB M.2, 2TB MLC SSD, 2TB 7200rpm | RM750x | DeepCool Matrexx 55 | AOC 24G2U

Permalänk
Medlem

En gång i tiden lyssnade jag på diggnation, men fyfan, de är verkligen skräp, var de bättre de första kvartalet eller lyssnade jag verkligen på detta...

Annars lyssnar jag bara på Buzz out Loud from Cnet

Permalänk
Medlem

Man Of The hour lyssnar jag på. www.manofthehour.ca

De pratar om allt möjligt, spelar musik, pratar om värdelösa saker (men roligt). Bra program att slösa tid på

Permalänk
Medlem

P3 dokumentär, riktigt bra när man ska köra långt eller har ett enformigt jobb.

Permalänk
Medlem

Storfavoriten Mammas nya kille måste man ju tipsa om såklart!

Permalänk
Medlem

AnimeWorldOrder

Den slutgiltiga animépodcasten. De som ligger bakom den, framför allt Daryl Surat, är väldigt snabba och pricksäkra med humorn samtidigt som de är riktigt kunniga och nördiga. Således så lyckas AWO med att vara både underhållande och informativ, till skillnad mot många andra som bara är det ena eller det andra.

Fast Karate For The Gentleman

Animépodcasten för människor som inte gillar animé. Riktigt rolig ibland.

Permalänk
Medlem

Totally Rad Show

Riktigt professionellt producerad show där tre killar (bland annat Alex från Diggnation) diskuterar filmer, tv, tv-spel och böcker.

TED Talks
Inspired talks by the world's greatest thinkers and doers.

Visa signatur

We are stuck with technology when what we really want is just stuff that works.
blog - flickr - del.icio.us - last.fm

Permalänk
Medlem

Givetvis Screwattacks podcast Sidescroller

http://www.screwattack.com/sidescrollers.xml

Visa signatur

After a year in therapy, my psychiatrist said to me, 'Maybe life isn't for everyone.'

Permalänk
Medlem

Distorted View är den enda podcast jag numera orkar följa, perfekt till åkstunden på jobbet.

http://distortedview.com/

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum