Permalänk

Vad händer om man köper Macbook Pro ifrån dustinhome och väljer deras egna allrisk-försäkring? Vad händer om jag t.ex. tappar datorn i golvet och den går sönder, är det dustin jag vänder mig till och inte apple då?

Vad jag har förstått, så täcker AppleCare INTE olyckor.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sture123
Hur mycke reflexer blir det på den glossy skärmen? Är den att föredra över den matta? Min morsa har en bärbar, iofs en budget och den reflekterar som tusan, sjukt störande. Så lite pro och cons glossy/matt tack!

glossy skärmen på macbook pro är ju "lika" glossy som alla andra glossy skärmar, den reflekterar, men många tycker att den ger bättre färger ändå. men alla gillar det ju inte.

Alex Del Piero: om du har försäkrat hos dustin, så är det ju dustin som du ska vända dig till om den går sönder och det är nått som går under försäkringen o inte garanti. om inte annat måste du ju kontakta dem för at få lagningen betald. applecare täcker som du säger inte skador som uppstår av att man tappat dator osv. det tror jag inte i alla fall. applecare innebär väll bara att du får telefonsupport under några år, istället för 5 månader eller vare är om man inte tar applecare + att applecare förlänger garantitiden.

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem

Jag funderar på att skaffa en Macbook Pro i slutet av sommaren men går lite i tankarna om man ska ha en 5400 eller 7200. Det skiljer ju ändå c:a 1.800:-. Dessutom vill man ju gärna ha Dustins försäkring och då har man ju inte möjlighet att välja en snabbare hårddisk genom Dustin.

Visa signatur

Mac, Fender och synthar...

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gardinen
Jag funderar på att skaffa en Macbook Pro i slutet av sommaren men går lite i tankarna om man ska ha en 5400 eller 7200. Det skiljer ju ändå c:a 1.800:-. Dessutom vill man ju gärna ha Dustins försäkring och då har man ju inte möjlighet att välja en snabbare hårddisk genom Dustin.

blir ändå billigare att köpa en själv och sätta i. En hårddisk är inte så dyr som upgraderingen kostar ens. Och då har du en extra hårddisk kvar som du kan ha i ett skal(USB/FW?) eller sälja.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Danne_Jaha
blir ändå billigare att köpa en själv och sätta i. En hårddisk är inte så dyr som upgraderingen kostar ens. Och då har du en extra hårddisk kvar som du kan ha i ett skal(USB/FW?) eller sälja.

Jo fast då måste man ju öppna datorn och sätta i disken och då förlorar ju man garantin. Och vad jag har sett från iFixit så verkar det riktigt knepigt att installera en disk i en MacBook Pro.

Visa signatur

Mac, Fender och synthar...

Permalänk
Medlem

Man får byta hårddisk och minnen i Mac'arna utan att förlora garantin.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jens
om det är värt det eller inte kan väll bara du avgöra, egentligen. beror ju på vad du prioriterar. det är en jäkligt trevlig dator, MEN du ska u göra det du känner är bäst, är det att vänta ett tag, så gör det.

angående temp så är väll de nya inte SÅ varma, om man inte ställer den på nå mjukt, alltså på en madrass eller liknande, då kan den bli lite varm, MEN det brukar avrådas för alla bärbara att ställa den på nå mjukt, då det ofta har svårt att avleda värme då. i knät, på skrivbordet eller liknande, brukar det inte vara nå problem me värme.

Fisen: angående program att mäta värmen med, hehe, du skulle kört os x, då hade du kunnat köra core duo temp finns till o med som widget, i vista, vetefan, kör inte sådant

Becker: den som väntar på nått gott väntar aldrig för länge, eller vare alltid för länge? :D:D du kommer bli helnöjd, är ju inte ens tre veckor kvar, blir som dagarna innan julafton när man var liten, nerräkning

Men jag kör OSX med. Det där med Widgets får du gärna förklara, eller länka till, kan inte få igång det överhuvudtaget, jag är helt ny med OSX, men jag gillar det lilla jag sett, tyvärr är jag helfrälst med Avant som webläsare, och har pulat med Safari en del, men känns inte helt ok så här långt. Batteritiden är klart bättre med OSX, så det får det bli nu under semestern.

Visa signatur

Mvh Fisen!
CPU:Intel Core i7-3770K@4,5Ghz |Kylare: Antec Kuhler H2O 620 |Mobo: Asus Sabertooth Z77|RAM: G.Skill Ripjaws X 16GB DDR3|Grafik: Gigabyte R9 290 OC Windforce |OS:Windows 8.1 64 bit|Chassi:Fractal Design Define R3, Svart|Hårddisk SSD Samsung EVO 250 |Nättagg: Fractal Design Newton R2, 650W, modulär, 80 PLUS|Övrigt:Skärm AOC Q2963Pm - 29"|

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gardinen
Jo fast då måste man ju öppna datorn och sätta i disken och då förlorar ju man garantin. Och vad jag har sett från iFixit så verkar det riktigt knepigt att installera en disk i en MacBook Pro.

Var har du fått ifrån att man förlorar garantin... bara undrar...

Permalänk
Medlem

jag måste nog hålla med om att det hade varit otroligt konstigt ifall apple tillät byte utav hårddisk. Proceduren innebär att du öppnar upp datorn HELT! Minnen är okej.

Visa signatur

MacBook Pro C2D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fisen
Men jag kör OSX med. Det där med Widgets får du gärna förklara, eller länka till, kan inte få igång det överhuvudtaget, jag är helt ny med OSX, men jag gillar det lilla jag sett, tyvärr är jag helfrälst med Avant som webläsare, och har pulat med Safari en del, men känns inte helt ok så här långt. Batteritiden är klart bättre med OSX, så det får det bli nu under semestern.

Vad är det som inte funkar med widgets? Här kan du lite om Dashboard:

http://www.apple.com/se/macosx/features/dashboard/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Metalic
jag måste nog hålla med om att det hade varit otroligt konstigt ifall apple tillät byte utav hårddisk. Proceduren innebär att du öppnar upp datorn HELT! Minnen är okej.

Hm, kan hända att jag har fel angående hårddisken, men minnen _vet_ jag att man får byta

Permalänk
Medlem

Köpte precis in två nya entry-level macbook pro till företaget och jämförde med min "gamla" mbp C2D... fan vilken skillnad det var på skärmen...! Matta skärmar alltihop, men jag tycker skillnaden var grym..!

Betraktnings vinkel och ljusstyrka var båda bra mycket bättre, men tycker även nya skärmen var mindre "grynig".

Var missnöjd med min MBP skärm redan när jag fick den, men ännu mer missnöjd nu.

Visa signatur

Macbook Pro C2D 15,4"

Permalänk
Inaktiv

Garantin gäller väl sålänge du inte orsakar något själv. Så pilla så mycket du vill... har du sönder något inne i datorn får du nog svårt att förklara det ändå.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jnk3
Vad är det som inte funkar med widgets? Här kan du lite om Dashboard:

http://www.apple.com/se/macosx/features/dashboard/

Schyyyst, ska genast starta MBP´n.

Visa signatur

Mvh Fisen!
CPU:Intel Core i7-3770K@4,5Ghz |Kylare: Antec Kuhler H2O 620 |Mobo: Asus Sabertooth Z77|RAM: G.Skill Ripjaws X 16GB DDR3|Grafik: Gigabyte R9 290 OC Windforce |OS:Windows 8.1 64 bit|Chassi:Fractal Design Define R3, Svart|Hårddisk SSD Samsung EVO 250 |Nättagg: Fractal Design Newton R2, 650W, modulär, 80 PLUS|Övrigt:Skärm AOC Q2963Pm - 29"|

Permalänk

Man får ej byta HDD på MBP själv, då ryker garantin. Det är enbart på Macbooken man får byta både hdd och minne själv. Så på mbp gäller bara minnesbyte.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jnk3
Vad är det som inte funkar med widgets? Här kan du lite om Dashboard:

http://www.apple.com/se/macosx/features/dashboard/

Suck, får inte den widgeten att fungera.

Visa signatur

Mvh Fisen!
CPU:Intel Core i7-3770K@4,5Ghz |Kylare: Antec Kuhler H2O 620 |Mobo: Asus Sabertooth Z77|RAM: G.Skill Ripjaws X 16GB DDR3|Grafik: Gigabyte R9 290 OC Windforce |OS:Windows 8.1 64 bit|Chassi:Fractal Design Define R3, Svart|Hårddisk SSD Samsung EVO 250 |Nättagg: Fractal Design Newton R2, 650W, modulär, 80 PLUS|Övrigt:Skärm AOC Q2963Pm - 29"|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Applet
Man får byta hårddisk och minnen i Mac'arna utan att förlora garantin.

i macbook äre så, men är faktiskt inte 100 på att det är så på macbook pro, då den inte sitetr lika lätt till som i macbook

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk

surfade runt efter lite beggade MBP's och kom över denna. Ville bara dela med mig, fick mig ett gott skratt.

http://www.privatmarknaden.com/adview.asp?adid=4647

Stöldgods, blåsning eller vad?

Permalänk
Medlem

vetefan :D:D betalning efter leverans, vetefan om jag skulle gå med på det som säljare om jag inte hade stulit datorn eller liknande

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem

Fick just min sprillans nya mbp levererad till mig på jobbet. Tänkte göra slut på batteriet innan jag kommer hem så jag kan plugga in den hemma.

Någon som har någon erfarenhet av migrationsassistenten i os x? Lika simpelt som det verkar att bara plugga en firewirekabel mellan datorerna och sen låta det stå och tugga?

Btw, skärmen är helt f-cking amazing. Otroligt ljusstark.

Visa signatur

We are stuck with technology when what we really want is just stuff that works.
blog - flickr - del.icio.us - last.fm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alex Del Piero
surfade runt efter lite beggade MBP's och kom över denna. Ville bara dela med mig, fick mig ett gott skratt.

http://www.privatmarknaden.com/adview.asp?adid=4647

Stöldgods, blåsning eller vad?

Verkar väldigt skumt. Men tämligen billigt ändå.

Visa signatur

Mac, Fender och synthar...

Permalänk
Medlem

Det var därför jag köpte en MB efter att ja haft 2 stycken MBP med fruktansvärt gryniga och dåliga skärmar innan tyclte jag ärligt att MB hade en fruktansvärt klar skärm jämfört med en MBP. Tycker fortfarande att MB har en kalasfin skärm dock dålig betraktningsvinkel och lite för mycket glossy jämfört med MBP, Men idag hade jag helt klart köpt en MBP istället. Dock är jag kalasnöjd med min MB och man ska väl byta om 6-12 månader igen så va fan. Då har ännu bättre skärmar och sänkta priser:) Over and out!

Permalänk
Medlem

Efter några veckors letande i laptopdjungeln och en del intensivt provande av min polares 2.4ghz macbook pro (15") så fick jag beställt den lilla modellen (2.2ghz)

Läste en hel del tester och kom fram till att skillnaderna mellan modellerna inte är tillräckligt stor för att motivera prishöjningen. Har aldrig innan ägt en mac men efter det lilla jag användt den så är jag kär. Detta trots att jag köper en laptop för att kunna lira poker samt lite spel, aja det får väl lösas med parallels respektive bootcamp.

Iallafall, 16195 med studentrabbat är inte så blodigt, var inne på att köpa den nya vaion för 13k men såg att grafikkortet sög och tog mitt förnuft till fånga =).

Synd bara modellerna inte är lagervara utan nu måste man vänta på byggtid sen leverans... gaaah villl ju ha den nu

Permalänk
Medlem

Mín MBP skulle ha levererats idag om det inte vore för klåparna på TNT som uppenbarligen inte vet hur en mobiltelefon fungerar! Fick en lapp i brevlådan om att ta kontakt med dem för ny leveransdag. Förutom deras inkompetens att använda mobiltelefon för att avisera ett kolli så fick jag ett enormt otrevligt bemötande av TNT när jag ringde upp och frågade efter mitt paket. Aja knappast Apples fel, förhoppningsvis får jag den levererad till min sambos arbetsplats imorgon om dom nu hittar dit dvs.

Visa signatur

Jetlag - Progressive Trance - http://www.myspace.com/jetlagmusic

Permalänk
Medlem

du vet, det är ju dyrt att ringa till mobil

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem

OT: Köpte en iMac idag! Leverans om 14 dagar eller så... Oh yeah!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Spiken
OT: Köpte en iMac idag! Leverans om 14 dagar eller så... Oh yeah!

Du lär inte ångra dig. Mitt bästa datorköp nånsin!

Visa signatur

Jetlag - Progressive Trance - http://www.myspace.com/jetlagmusic

Permalänk

Jag får låna Macbook 13" från skolan i 3 år. Sedan köpa den för en struntsumma
Måste säga att den är ruskit skön.

Visa signatur

Workstation: MSI P55 CD53 :: i7 860 2.83GHz :: 2x2GB 1600MHz :: 8600GT :: Intel 80GB X25-M G2 + 3,5TB :: X-Fi XtremeGamer :: Antec 550W Modular :: Fractal Design Define R2 ::
Bärbar: Intel Macbook 13,3" ::
HTPC: Fusion Black :: 4400+ :: 2x1GB :: 500GB :: X-Fi XtremeMusic :: Win 7 :: XBMC Mediastream ::

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gnidfarfar
Jag får låna Macbook 13" från skolan i 3 år. Sedan köpa den för en struntsumma
Måste säga att den är ruskit skön.

Nice Vilken skola går du i ?

lAlAz0r

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Spiken
OT: Köpte en iMac idag! Leverans om 14 dagar eller så... Oh yeah!

gratulerar. var inne o klämde på den nya imacen igår. om man tyckte att den gamla va fin, så kan ja säga att det är inget mot den nya :D:D det va inte lita tunnare den va :D:D fin skärm o tangentbordet va mycket skönt att använda.

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive