Permalänk

Resa lite, råd tack

TJA!

Ska åka ner till stockholm den 2:a augusti och hälsa på en kompis
tänkte också att jag köper en bärbar dator där nere, jag spelar mycket
så vad är bra att köpa om jag vill at den ska klara spel som WoW flytande
(spelar inte WoW men bara så ni vet vad ni ska gå efter)
och vilken butik kan vara bra att kolla i om man inte tänker beställa från internet? Hade gjort det lite lättare så jag slipper åka runt hela stan för att hitta den.

Tack så jätte mycket på förhand!

Visa signatur

AsRock Z77 Extreme4
Intel I7 3770k 4.2GHz
Gigabyte GTX 980Ti G1 Gaming
16GB Corsair Vengeance 1866MHz
Crucial MX100 512GB SSD

Permalänk
Inaktiv

Macbook (Pro) ?

Permalänk
Medlem

Re: Resa lite, råd tack

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Willbeatu
TJA!

Ska åka ner till stockholm den 2:a augusti och hälsa på en kompis
tänkte också att jag köper en bärbar dator där nere, jag spelar mycket
så vad är bra att köpa om jag vill at den ska klara spel som WoW flytande
(spelar inte WoW men bara så ni vet vad ni ska gå efter)
och vilken butik kan vara bra att kolla i om man inte tänker beställa från internet? Hade gjort det lite lättare så jag slipper åka runt hela stan för att hitta den.

Tack så jätte mycket på förhand!

Det bästa är väl egentligen att kolla in t.ex. Prisjakt för att hitta en modell du gillar och sedan se vilka butiker i Stockholm som har den inne. Men tänk på att ha lite alternativ, du vill inte göra något impulsköp när du väl står i butiken och dom säger "Nej, tyvärr. Den är slut. Ta denna istället".
Du kan ju även ringa dagen innan du åker för att se vilka dom har inne och hur många. Så behöver du inte springa runt till butikerna som inte har datorn.

Permalänk

Okej, Men är Zepto Znote 3415W värd att köpa? Kollade på den och fick den till 14.000 efter momsen och tyckte det var rätt dyrt, och då vet jag att den är bra.. Vet som inte vilken som är bra, Dell? Zepto? Asus? Har läst här på forumet men folk tycker helt olika så tänkte lättare att göra en egen tråd om det..

Visa signatur

AsRock Z77 Extreme4
Intel I7 3770k 4.2GHz
Gigabyte GTX 980Ti G1 Gaming
16GB Corsair Vengeance 1866MHz
Crucial MX100 512GB SSD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Willbeatu
Okej, Men är Zepto Znote 3415W värd att köpa? Kollade på den och fick den till 14.000 efter momsen och tyckte det var rätt dyrt, och då vet jag att den är bra.. Vet som inte vilken som är bra, Dell? Zepto? Asus? Har läst här på forumet men folk tycker helt olika så tänkte lättare att göra en egen tråd om det..

Just det där med att "vilken dator är bra" verkar vara väldigt svårt att säga. den ena säger att den är jättebra och har fungerat i si och så många år utan problem, den andra fick skicka tillbaks den dagen efter leverans.

Jag är personligen jättenöjd med min 3415. Det enda jag saknar är ett bättre stöd i linux, men det är ju knappast Zepto's fel utan i detta fallet Intel/Realtek då det är ljudkortet som inte stöds ännu. Detta lär ju dock lösas inom kort. Just linux har jag inte hunnit testa så mycket på den ännu, men det kommer väl. Annars har jag fått igång allt i Vista och XP (testade iofs inte Smartface grejjen i varesig Vista eller XP).

har skrivit en rad inlägg i trådarna om 3415 (se nedan) så om du undrar något så kan du säkert hitta svaret där, finns nog mera info lite utspritt också. annars får du fråga.

det finns några som haft problem med sin 3415 direkt vid leverans, någon fick inte sin fingerprinter att funka och en fick inte sin dvdläsare att funka (har jag för mig). dessa inlägg finns också bland 3415-trådarna.

Del 1 av Zepto Znote 3415W recension
Zepto Serier

Permalänk

Funderar på en zepto faktiskt men tycker at 14000 blir väldigt dyrt eftersom dom nördarna höjde priset

Visa signatur

AsRock Z77 Extreme4
Intel I7 3770k 4.2GHz
Gigabyte GTX 980Ti G1 Gaming
16GB Corsair Vengeance 1866MHz
Crucial MX100 512GB SSD

Permalänk
Medlem

hm.. jag köpte en znote 3415w för 10.208:- exkl. moms förra veckan, eller ja beställde den för snart en månad sen.
testade att göra en identisk konfiguration nu, och det landade på 10.135:- exkl. moms.. vet ej varför men den jag beställde har blivit billigare
dock är 'start' modellerna dyrare.. tror dem har bättre prestanda än innan bara?

Visa signatur

What happens in Vegas, stays in Vegas
**reserverar mig för grammatikfel**
/ Znote 3415W - 2,2ghz 7500 - 8600m gt 512mb - 2gb ddr2 - 7200rpm 100gb - XP /