2 alternativ. Vilket paket ska jag välja?

Permalänk
Medlem

2 alternativ. Vilket paket ska jag välja?

Jaha, efter att kört med bärbar i nån vecka nu så har jag redan tröttnat. Haha. Den stationära har jag nästan gjort mig av med helt så jag har beslutat att köpa nya prylar.

Har plockat ihop 2 paket. Någon som kanske har något tips eller råd som kan hjälpa mig att välja? Eller ska jag avvakta tills något bättre/annat släpps?

Är inte det minsta ute efter att klocka eller liknande. Bara köra helt original. Operativsystemet som ska köras är Vista Home Premium 64-bit eng.

Alt 1. Intel version.

http://www.komplett.se/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=474735...

Alt 2. Amd version.

http://www.komplett.se/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=474736...

Paketen är nästan identiska men ändå inte. Är tacksam för snabba och seriösa svar då jag tänkte beställa snarast möjligt. Gärna redan ikväll. Senast imorgon.

Permalänk

intel fast med gainwards 8800GTS

Visa signatur

ASUS 8800GTS 640mb || Intel e6320 1,86Ghz @ 3,2Ghz|| Scythe Infinity || 4gb OCZ Platinum 800mhz || PSU - Hiper R 580W || Antec P182 || P5B-Deluxe || SuperPi 1MB - 14,8s || 3dMark06 -10761p

//CruZadeR

Permalänk
Medlem

Det jag har valt till där är ju ett sådant eller du menar något annat?

Permalänk
Medlem

http://www.fuskbugg.se/pub/misc/312334234.JPG från datorbutiken då deras gtx är väldigt mkt billgare än komplett.

Permalänk
Medlem

Lätt KuziNs paket, sedan är det bara att med några mycket enkla handgrepp klocka upp processorn till runt 3 GHz så hänger inte AMD 6000+ processorn med alls längre. Det plus ett 8800GTX kort som han plockat ihop till dig så har du helt galen prestanda i allt du försöker dig på!

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD

Permalänk
Medlem

Ska du klocka lär du även behöva en cpu kylare..
Skulle nog säga https://www.datorbutiken.com/home/Default.aspx?Product=2GBKCD... med någon 120mm fläkt om du känner att du har råd.

Permalänk
Medlem

Är det jättestor prestanda skillnad mellan "Intel Core 2 Duo E6700 2.67GHz Socket LGA775, 4MB, BOXED m/fläkt" och "Intel Core 2 Duo E6600 2.40GHz 4MB FSB1066 Boxed (with cpu-cooler!) Socket 775" förutom pris och dom 0.27GHz? Är 0.27GHz verkligen värt dom nästan 1000 kronorna extra? Eller jag ska köra på 2.40:an?

Ang grafikkortet, rent märkesmässigt är det bra då? Eller det spelar ingen roll? "AXLe" är för mig okänt.

Sen ang minnena. Kanske man ska satsa på att köpa ett 4gb's paket som typ: https://www.datorbutiken.com/home/Navigation/Details.aspx?Pro... eller jag ska köra på dom i KuziN's paket?

Är tacksam för snabbt svar.

Permalänk
Medlem

Groggan, han kommer ju upp i 3GHz med orginalkylaren samt att minnena jag valde räcker gott och väl, samt att dina inte ens finns på lager, och vem vet hur lång tid det tar att ta in...

Ingen skillnad alls förutom dom 0.27GHz'en, och nej, det är verkligen inte värt.

Märkena spelar ingen roll, det är samma kylare på nästan alla kort, så det enda som skiljer korten åt är att dom har olika klistermärken, så ett AXLe funkar fint.

Och till sist så tycker jag du borde köpa dom där minnena istället, alltid bättre med två moduler än fyra, går ju alltid att stoppa in mer minne i framtiden om det skulle behövas, samt att dual-channel bara funkar med två moduler(rätta mej om jag har fel, vet bara att det stämde med s939).

Permalänk
Medlem

Häpnadsväckande....

Du får en massa goda råd, och kommentarer ur klockningssynpunkt.
Vilket du direkt i ditt första inlägg säger att du INTE skall göra.

En bra fråga är innan goda råd ges är;

-Vad skall du använda din dator till?

Och utifrån det, plocka ihop ett lämpligt paket.

-Rätta mig om jag har fel...

Ett tips ifrån mig är ivartfall:

-Skall du använda Vista, se då till att de delar du plockar ihop har drivrutiner som är kompatibla.

Lycka till

Visa signatur

"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe"-Albert Einstein-#1 X48DS5| Q6600GO@3.6GHz Max FSB so far :P | TRUE+FM121 | OCZ Reaper-8500 | Corsair 620 | Cosmos 1000 | #2: P35-DS4 ( F10 )| TRUE-120 | E6600@3.72 | OCZ Nvidia SLI DDR2 PC2-6400 | NZXT Lexa | HD4850|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Subrosa
Häpnadsväckande....

Du får en massa goda råd, och kommentarer ur klockningssynpunkt.
Vilket du direkt i ditt första inlägg säger att du INTE skall göra.

måste fan lära mej läsa...

http://www.fuskbugg.se/pub/misc/125412345.JPG då, tillslut, efter en tillsägning.

Permalänk
Medlem

Ja jo men jag är glad över kommentarerna ändå. Själva datorn ska jag använda till det mesta Spela spel och allt annat typ...Mest Wow men även nya spel och slippa oroa mig över om den klarar av dom eller inte.

Slippa hålla på och fundera över om man kan ha massa grejer igång i bakgrunden eller inte medans man spelar. Då jag har 2 skärmar så brukar gärna spela på ena och sen ha nån internetsida uppe på andra eller bara snacka skit på msn. Att döma av paketen jag plockade ihop så rent prismässigt är ju runt 10000 kr vad jag tänkt lägga. Mer tänker jag inte lägga på datorn.

Är inte så orolig för Vista i sig utan mer att grejerna funkar tillsammans. Typ att minnena passar med moderkortet och inte håller på att trilskas med mig för det orkar jag inte.

Blir iaf det som KuziN plockade ihop. Såg dock att det fanns en annan version av moderkortet du tog med. Nåt som hette Vista edition. Ska se om det är värt merkostnaden och hur stor skillnad det är.

Funkar inte skiten sen så är du, KuziN skyldig mig 10k
Funkar den däremot riktigt bra så ska jag som ett tack skicka en trisslott eller nåt till dig

Ps. Såg förresten att det fanns folk som visst körde på 3.5GHz med den processorn. Inte för att jag tänkt klocka men kul ändå att se vad grejerna går för. Ds.

Permalänk
Medlem

Ska du inte klocka så kommer ett vanligt P5B vara med än OK till dej, då det funkar riktigt bra att överklocka med också.
Och det där med Vista Edition är bara ett säljarknep, skulle inte oroa mig allt för mycket, i värsta fall får du sitta på XP ett par månader extra för att det inte har kommit några drivrutiner än då.

Hmm, få väl se hur det blir med den saken... ^^
Nämen du ska inte oroa dig, det kommer att funka fint.

Om du eventuellt skulle vilja klocka lite grann senare så räcker minnena också en bit, så du kan få prollen upp till 2,7-2,8GHz kanske, det eventuella problemet lär isf. ligga på att du har fyra minnesmodueler och inte två, men ska du inte klocka endå så spelar det väl inte så stor roll... aja.

Och igen, DET KOMMER ATT FUNKA FINT! gl me bygget

peace

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KuziN
måste fan lära mej läsa...

http://www.fuskbugg.se/pub/misc/125412345.JPG då, tillslut, efter en tillsägning.

Hoppas en noob som jag, får föreslå ngt...

-Varför inte lägga till ett par hundralappar, och få ett P35 bräde...?

-KaLnAk - Dvd och chassi har du?

Visa signatur

"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe"-Albert Einstein-#1 X48DS5| Q6600GO@3.6GHz Max FSB so far :P | TRUE+FM121 | OCZ Reaper-8500 | Corsair 620 | Cosmos 1000 | #2: P35-DS4 ( F10 )| TRUE-120 | E6600@3.72 | OCZ Nvidia SLI DDR2 PC2-6400 | NZXT Lexa | HD4850|

Permalänk
Medlem

Bortkastade pengar imo, en E6700 kommer att räcka ett bra tag, men man vet aldrig, KaLnAk kanske har pengar att köpa sej leksaker lite då och då, och visst kan de va värt då.

lixom egentligen skulle han ju kunna ha köpt sej ett överklockat gxt också för ett par hundralappar till, och lite snabbare minnen... osv man kan hålla på ett bra tag

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Subrosa
Hoppas en noob som jag, får föreslå ngt...

-Varför inte lägga till ett par hundralappar, och få ett P35 bräde...?

-KaLnAk - Dvd och chassi har du?

Läste i en annan tråd att P35 inte var värt de extra pengarna så jag avvaktar. Brukar byta grejer lite för ofta ändå

Det jag redan har nu är:

Western Digital Raptor WD1500ADFD 150GB
Maxtor DiamondMax 250GB
Maxtor DiamondMax 300GB
Maxtor DiamondMax 500GB
NEC AD-5170A
NEC ND-3550A
Cooltek 600W Modular ATX 2.2
Antec NINE HUNDRED
Creative Sound Blaster X-Fi Fatal1ty FPS 7.1 24-bit
HP L11940T x 2

Hoppas det fungerar bra ihop med grejerna jag ska beställa!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KaLnAk
Läste i en annan tråd att P35 inte var värt de extra pengarna så jag avvaktar. Brukar byta grejer lite för ofta ändå

Det jag redan har nu är:

Western Digital Raptor WD1500ADFD 150GB
Maxtor DiamondMax 250GB
Maxtor DiamondMax 300GB
Maxtor DiamondMax 500GB
NEC AD-5170A
NEC ND-3550A
Cooltek 600W Modular ATX 2.2
Antec NINE HUNDRED
Creative Sound Blaster X-Fi Fatal1ty FPS 7.1 24-bit
HP L11940T x 2

Hoppas det fungerar bra ihop med grejerna jag ska beställa!

Jasså, den tråden måste jag ha missat...

Visa signatur

"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe"-Albert Einstein-#1 X48DS5| Q6600GO@3.6GHz Max FSB so far :P | TRUE+FM121 | OCZ Reaper-8500 | Corsair 620 | Cosmos 1000 | #2: P35-DS4 ( F10 )| TRUE-120 | E6600@3.72 | OCZ Nvidia SLI DDR2 PC2-6400 | NZXT Lexa | HD4850|

Permalänk
Medlem

Ja, då var det beställt. Hoppas man får det nu i veckan som kommer.

http://kalnak.se/bilder/bla.jpg

Edit: Bytte grafikkort och valde till lite andra minnen.