Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Reoshi
Jajjamen! nu ligger Zepto Znote 3415W på www.Zeptoexperten.se !

dock inte konfigurerbar i skrivande stund, inget pris heller, men antar dem jobbar med det.. modellen ligger iaf uppe på sidan!

Nu verkar det som allt fungerar.

Visa signatur

Gigabyte GA-965P-DS3 l E6300 l Corsair TWIN2X 6400 l Scythe Ninja l XFX 7900GT l WD Raptor

Permalänk

3415 eller 6225 vad väljer man då, ska sitta i soffan och titta film över projjen, spela spel och köra mp3 över recivern.... och toksurfa?

kan ite någon kunnig sätta en + och - lista över dessa 2 så man inte behöver ha ångest över hela helgen?

Visa signatur

FS Amilo Xi 1554, ATI Mobility Radeon X1900 256 mb GDDR3, 2,0 Ghz Intel Core 2 Duo T7200, RAM 2 Gb DDR2,HD 2* 160 Gb, 17" VUXGA 1920 * 1200

Permalänk
Medlem

Prestanda mässigt så är dem likvärdiga bortsett från Skärmen, som har högre upplösning på 6225WD'an.. Sedan skiljer ju designen, samt lite konfigurationsval.. 3415W har dock en fingeravtrycks läsare, en webcam som kan känna igen ditt ansikte (fungera som windows inloggning) och ja, en annan design..

För övrigt har 6225 fått kritik för sitt tangentbord samt musknapp i en recension jag läst (kan vara en på tusen, dunno)..

Jag har så gott som bestämt mig för en 3415W, då den äntligen finns tillgänglig på Zeptoexperten.se samt studentbutiken.se!

Jag gör det pga 9cells batteriet, fingeravtrycksläsaren, webcamen och designen.. För mig väger det upp för den sämre skärmen, då jag inte avser använda laptop skärmen för mer än kanske surfning, för film kommer den kopplas till tv..

Såg detta på zeptoexperten.. väldigt konstigt då det på zepto.se bara kostar 220extra med 120gb hybrid.. Märkligt.
"120GB Hybrid (256MB Flash) 5400rpm (140201) [ + 4.216,25 kr ]"
Det som gör saken konstigare är att 4.216,25kr+ var från en 7200rpm 100gb disk till 120gb hybrid.. på zepto.se är hybriden 200kr billigare än 7200rpmarn

Visa signatur

What happens in Vegas, stays in Vegas
**reserverar mig för grammatikfel**
/ Znote 3415W - 2,2ghz 7500 - 8600m gt 512mb - 2gb ddr2 - 7200rpm 100gb - XP /

Permalänk
Medlem

Nu står det på zeptos hemsida: Leverans: Okänd

Visa signatur

Visit my online portfolio at http://www.myhaven.se/

Permalänk
Medlem

jo märkte det, på zeptoexperten är min konfiguration beräknad till 23'e dock..
lägg märke till att de flesta komponenter har 'röd' status på zeptos hemsida..
nån har storshoppat xD

(edit: 23'e istället för 26'e)

Visa signatur

What happens in Vegas, stays in Vegas
**reserverar mig för grammatikfel**
/ Znote 3415W - 2,2ghz 7500 - 8600m gt 512mb - 2gb ddr2 - 7200rpm 100gb - XP /

Permalänk
Medlem

ringde zepto från jobbet förut. dom hade inte fått in dom idag utan sa "På måndag". så nu får vi väl se hur det går med detta ...

Permalänk
Medlem

Ok, min ska enligt beräknad leverans komma på tisdag men det lär den ju inte göra då, om jag har tur kanske jag får den på fredagen.

Men det beräknade leveransdatumet är vel då dom skickar varan från zepto?

Visa signatur

Visit my online portfolio at http://www.myhaven.se/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av adlez

Men det beräknade leveransdatumet är väl då dom skickar varan från zepto?

Japps, så stod det i mejlet du fick när du beställde.

Visa signatur

Gigabyte GA-965P-DS3 l E6300 l Corsair TWIN2X 6400 l Scythe Ninja l XFX 7900GT l WD Raptor

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Reoshi

För övrigt har 6225 fått kritik för sitt tangentbord samt musknapp i en recension jag läst (kan vara en på tusen, dunno)..

Jag tror du har läst fel, 6625WD har problem med tangentbordet och musplattan, 6224W ska inte ha dessa problem:
http://www.notebookcheck.net/Zepto-Znote-6224W.3699.0.html
(står inte mycket med ett dåligt tangentbord och musplatta borde dra ner mer än 10%)

jämfört med:
http://www.notebookcheck.net/Zepto-Znote-6625WD.3701.0.html
(dåligt tangentbord och musplatta drar väl ner typ 20% )

Men den som lever får se, hoppas jag lever till på fredag^^ för då får jag min 6224W:D

MvH

Permalänk
Medlem

kan inte kolla länkarna.. antar det krävs ngt medlemskap på sidan lr ngt^^
men ingen big deal..

och nej det var det jag syftade på, skrev fel modell namn bara, menade 6625wd.. my bad!

lycka till med leveransen, själv hoppas jag på att min 3415 kommer till det satta datumet (blev 29nde) det borde ju g, hela två veckro tid.. gah.

Visa signatur

What happens in Vegas, stays in Vegas
**reserverar mig för grammatikfel**
/ Znote 3415W - 2,2ghz 7500 - 8600m gt 512mb - 2gb ddr2 - 7200rpm 100gb - XP /

Permalänk
Medlem

Hittade en recension på Znote 3415w(compal IFL90)
3Dmark06: 3684
Skummade bara igenom texten lite snabbt men den verkar helt okej, men tror att det bara var en beta modell med beta drivers..

http://translate.google.com/translate?u=http%3A%2F%2Ftechzone...

Visa signatur

Visit my online portfolio at http://www.myhaven.se/

Permalänk
Medlem

"Still only I tried the battery of 6 cells… Lasted about 3 hours having seen a film and run 4 games (2-3m each one) being they 3 C&C Tiberium Wars, Company of Heroes, 2 Halo and Call of Duty 2…"

3h på 6 cells? verkar ju klart mycket mer än vad zepto själva säger ju, vilket är 2 timmar och 30 min vid minimum belastning.. "lira film och testa spel" borde väl knappast vara "minimum belastning"?

Permalänk
Medlem

reagerade på det också, det verkar ju helt klart lovande att någon skriver så i en recension, om det inte betyder att han aldrig lärde sig klockan..

Visa signatur

What happens in Vegas, stays in Vegas
**reserverar mig för grammatikfel**
/ Znote 3415W - 2,2ghz 7500 - 8600m gt 512mb - 2gb ddr2 - 7200rpm 100gb - XP /

Permalänk
Medlem

har någon hört om zepto fått in sin leverans än?

Visa signatur

Visit my online portfolio at http://www.myhaven.se/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av adlez
har någon hört om zepto fått in sin leverans än?

Vi har fått den första leveransen av 3415W idag på förmiddagen. de håller på att byggas för fullt 5 meter bakom mig

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tofen
Vi har fått den första leveransen av 3415W idag på förmiddagen. de håller på att byggas för fullt 5 meter bakom mig

oh oh när kommer 6625WD då? Jag tänkte beställa en

Permalänk
Medlem

OJOJ, vad spännande!, mitt beräknade leveransdatum var den 19:e, tror du att den hinner komma denna veckan?

Visa signatur

Visit my online portfolio at http://www.myhaven.se/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av b_fredriksson
Jag beställde min 6625WD typ 2 timmar efter den kommit ut på zepto.se och fick då leveransdatum 5/6.

Ringde igår och undrade varför jag inte fått den och fick då reda på att den kommer förmodligen veckan efter midsommar...

Så lita inte på leveranstiden förrän du fått postavin...

Du får väldigt gärna återkomma med lite info om hur du gillar eller inte gillar den, när den väl kommer då

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av adlez
OJOJ, vad spännande!, mitt beräknade leveransdatum var den 19:e, tror du att den hinner komma denna veckan?

jag ringde dom förut idag och vad det lät på han jag snackade med så skulle man inte räkna med att få HEM den denna veckan, kan däremot skickas denna veckan. Om du dock har turen att få din producerad först så kanske du hinner, men det beror väl på när du beställde.

ringer du till dom så kan dom kolla ifall din dator håller på att tillverkas, eller om den redan är klar. det kollade han jag snackade med när jag ringde. var bara att ange ordernummer/kundnr.

själv så har jag beräknat leveransdatum den 21e, så jag lär inte få min förrän nästa vecka. men men, den som väntar på något gott....

Permalänk
Medlem

Ok, men då dröjer det inte så länge tills man får hem skönheten!, även fast en dag känns som ett år just nu :p.

Visa signatur

Visit my online portfolio at http://www.myhaven.se/

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tofen
Vi har fått den första leveransen av 3415W idag på förmiddagen. de håller på att byggas för fullt 5 meter bakom mig

Har ni fått in några 6625WD?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av adlez
OJOJ, vad spännande!, mitt beräknade leveransdatum var den 19:e, tror du att den hinner komma denna veckan?

Jag såg att din (luskade ut ditt ordernr, med hjälp av namnet i din profil) dator i alla fall är påbörjad, alla saker var utleverarade från lagret och satta till produktion. Om den han monteras och testas han jag dock inte kolla upp.
Om du kommer att hinna få den denna veckan vågar jag inte svara på. Normalt sätt skulle det inte vara några problem alls men det kan hända att de uppkommer något oförutsätt problem då det är mycket som ska fixas när det är en helt ny modell.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av b_fredriksson
Har ni fått in några 6625WD?

Nej, vi har inte fått några 6625or än. Jag vet dock att dom förväntas komma denna vecka, närmare än så vet jag inte utan att kolla efter i något system. Andra sändning 6224WD kommer i alla fall på onsdag så det är inte omöjligt att dom kommer sammtidigt.

Permalänk
Medlem

Tack för alla svar!, då är det på gång nu då. skönt att höra. Men hur är det med drivisar till datorn, när tror du dom kommer att finnas på hemsidan?, får man med en cd med alla drivrutiner? eller måste man ladda ner alla?

Visa signatur

Visit my online portfolio at http://www.myhaven.se/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av adlez
Tack för alla svar!, då är det på gång nu då. skönt att höra. Men hur är det med drivisar till datorn, när tror du dom kommer att finnas på hemsidan?, får man med en cd med alla drivrutiner? eller måste man ladda ner alla?

Dom kommer nog upp någon av de närmaste dagarna. dom brukar släppas ungefär sammtidigt som de första maskinerna leverars till kund.
Du kommer också att få en skiva med drivrutiner, dock tror jag bara det är för Vista på den.

Permalänk
Medlem

Ok, Jag tänker köra med xp pro innan jag övergår till vista men det kommer väl drivers till xp på hemsidan?

Visa signatur

Visit my online portfolio at http://www.myhaven.se/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tofen
Nej, vi har inte fått några 6625or än. Jag vet dock att dom förväntas komma denna vecka, närmare än så vet jag inte utan att kolla efter i något system. Andra sändning 6224WD kommer i alla fall på onsdag så det är inte omöjligt att dom kommer sammtidigt.

Uppdaterar mig själv. Söndag 24/6 är de senaste datumet vi har fått på leveransen av 6625WD och andra leveransen av 6224W kommer samtidigt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tofen
Uppdaterar mig själv. Söndag 24/6 är de senaste datumet vi har fått på leveransen av 6625WD och andra leveransen av 6224W kommer samtidigt.

leverans på en söndag? jobbar det folk då?

edit: tydligen så är det 600st 3415W som skall skickas ut och det som tar tid är testningen av varje dator, som tar 3h. känns inte som man kan räkna med att få sin innan helgen ivf.

Permalänk
Avstängd

Jag beställde en Zepto 3415 idag iallafall vid 12 tiden och då var de beräknat att få dom utskickade nästa vecka! Prata med en kille som heter Kent om ni ringer zepto, fan va trevlig kille, vi satt å snackade massa Ickedatorer i 30 min, haha...

/F

Permalänk

Jag är så nyfiken på när jag får min dator så jag måste fråga dig tofen en grej. För vad jag har förståt jobbar du där?

Jag har valt rentfriavbetalning, om ni får pappret (kredit skiten) underskrivet till eran butik på torsdag, kan jag då få min 6224W (120 gb hybrid, 2.0 ghz och 2 gb z.orginal ram) nästa vecka? eller hur lång tid brukar det ta för en ny model att byggas och testas?

Vore kul att veta:D lycka till med byggandet;)

MvH Tobias

Ps: hur är det med lackerad översida (lock)? Kommer det att vara möjligt i framtiden?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mockarutan
Jag är så nyfiken på när jag får min dator så jag måste fråga dig tofen en grej. För vad jag har förståt jobbar du där?

Jag har valt rentfriavbetalning, om ni får pappret (kredit skiten) underskrivet till eran butik på torsdag, kan jag då få min 6224W (120 gb hybrid, 2.0 ghz och 2 gb z.orginal ram) nästa vecka? eller hur lång tid brukar det ta för en ny model att byggas och testas?

Vore kul att veta:D lycka till med byggandet;)

MvH Tobias

Ps: hur är det med lackerad översida (lock)? Kommer det att vara möjligt i framtiden?

såvida du inte fått svar ang. räntegrejjen tills imorn så tycker jag du skall ringa dom. är aldrig någon kö och dom är trevliga att prata med (se bara på Fredrik här ovan).

ang. locket så har jag redan frågat det och dom håller på att byta leverantör då deras gamla inte kunde lacka dom nya modellerna. så det kommer bli möjligt i framtiden, vet dock ej när. skulle också gå att skicka in datorn i efterhand om man vill fixa locket på en dator som redan är köpt.