Permalänk
Medlem

Söker bärbar - mer info i inlägget

Hejsan, tack för att du tog tiden att läsa detta inlägg.

Jag söker efter ett väldigt billigt och normal dator, jag kommer inte använda den för att spela spel t:ex - främst för att surfa, kolla på filmer, lite smått koding m.m, inga högbelastade grejer. Därför har jag kommit för att få tips och förslag av er (om ni vill hjälpa till ) det skulle vara underbart om det fanns någon sida där man själv kunde konfiguera sin bärbar då jag vill helst ha utan någon operativsystem och alla dessa extra saker, tack igen.

Permalänk
Medlem

En budget kan vara bra att ha

Visa signatur

Gigabyte GA-965P-DS3 l E6300 l Corsair TWIN2X 6400 l Scythe Ninja l XFX 7900GT l WD Raptor

Permalänk

jag har för mig att zepto.se låter dig konfigurera utan OS.

men tillverkarna betalar nog inte så där värst mycket för någon enkel windows-version med lite medföljande reklam så jag tror inte att datorn blir sådär värst mycket billigare utan.

jag skulle föreslå att du kikar in på forumet lite under någon månad, det brukar komma lite foruminlägg om olika erbjudanden som dustin.se/dell/zepto/apple/inetdata.se m.fl kan ha ..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Perrki
En budget kan vara bra att ha

Sant, men saken är jag själv inte vet ännu, jag har aldrig varit insatt i bärbar därför vet jag inte vad som kan vara lämpligt, kanske runt 4-6 tusen, mindre om det går..

Citat:

Ursprungligen inskrivet av onaka_the_kaka
jag har för mig att zepto.se låter dig konfigurera utan OS.

men tillverkarna betalar nog inte så där värst mycket för någon enkel windows-version med lite medföljande reklam så jag tror inte att datorn blir sådär värst mycket billigare utan.

jag skulle föreslå att du kikar in på forumet lite under någon månad, det brukar komma lite foruminlägg om olika erbjudanden som dustin.se/dell/zepto/apple/inetdata.se m.fl kan ha ..

Jag kollade in Zepto och gillade inte dem så värst mycket när de försökte luras och inte lägga tills moms automatisk, plus att det inte var helt "själv konfiguerad"

Tack båda två för att ni tog tiden att svara