Permalänk
Medlem

Sänka ljudnivån på HP dator

Hej, jag har en HP Pavilion d1060se som låter alldeles för mycket, vad kan göras för att få ner ljudnivån??

Spec för datorn är:

P4 3.4GHz HT
1024MB RAM
2x160GB HDD SATA
Geforce 6800 Ultra 256MB

Jag har funderingar på att köpa ny processor- och grafikkortskylare och undrar vilka som skulle passa, även ny chassifläkt kanske skulle vara till nytta...

har nån koll på om ett vanligt atx-nätagg passar i HP-lådan, eller är man tvungen att öppna befintligt och sätta in ny fläkt??

Tack

Permalänk
Medlem

HP använder väl inte ATX så vitt jag vet...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DarKzY
HP använder väl inte ATX så vitt jag vet...

öö vad?

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk

Det ser ut att vara ett vanligt atx-agg i min hp. Fläkten i nätagget låter mest i hela datorn. Går dock inte lätt att byta bara fläkten då den är löddad i agget. Byt du kylare på både grafikkort och processor det har jag gjort.

Visa signatur

Phanteks P600S Grå - Ryzen 9 3900X - Phanteks PH-TC14PE Black - ASUS ROG Strix X570-F Gaming - G.Skill Trident Z Neo 32GB (2x16GB) 3600MHz CL16 - HD7970 - Seasonic Focus+ 650W Platinum

Permalänk
Medlem

okey, då blir det till att iaf köpa kylare till grafik och processor då

Permalänk
Medlem

+ Ett nytt agg, då det låter som fanken enligt mig.

Visa signatur

Det som flöt iland senast.