Sökes: Torrentprogram till Linux

Permalänk
Avstängd

Rtorrent om du vill ha något enklare och bittyrant om du vill ha något snabbt..

Permalänk
Medlem

Håller med om att screen + rtorrent är helt oslagbart, snabbt och enkelt.
Jag har konfigurerat så att jag har ett watch-directory som jag bara scp:ar torrent-filerna till så drar de igång automatiskt.

Permalänk
Medlem

Funkar bra med vanliga bittorrent tycker jag. "btdownloadgui"

Permalänk
Medlem

En annan lovande klient är BTG. Det är en demon med tre olika gränssnitt (webb, ncurses och gtk). Jag har inte hunnit testa den än men ska göra det snart.

Permalänk
Medlem

rTorrent med screen, myyys.

Visa signatur

För kass dator för rig in sig, m8.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av monotux
Jag lägger in ytterligare en röst på KTorrent, även om jag själv kör rtorrent (pga skalåtkomst, ingen X11 längre).

Jag tror att ktorrent var så segt för mig eftersom den säkert behövde ladda alla kde libs när ja ville starta det. Jag kör gnome.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av LMX
En annan lovande klient är BTG. Det är en demon med tre olika gränssnitt (webb, ncurses och gtk). Jag har inte hunnit testa den än men ska göra det snart.

Den där webbuin verkar extremt het! Ska nog testa den. Vore nice att kunna gå in på webben i skolan och så. Försökte med ssh idag till min linuxburk för att kolla över nedladdningarna men jag får nog knyta den till nåt domännamn eftersom min ip ändras nästan hela tiden. =/

rtorrent
Finns det något sätt att skriva in i conf filen så att torrents som är klara hamnar i en specifik dir?

Permalänk
Medlem

ännu en röst på rtorrent

Visa signatur

DELL 20" 30" 20" PLP | Svorak.a5 | Kinesis Advantage Contoured <3 | Ergodox

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av monotux
Jag lägger in ytterligare en röst på KTorrent, även om jag själv kör rtorrent (pga skalåtkomst, ingen X11 längre).

Den där buggen jag snackade om (att Ktorrent hänger sig..), lider du inte av den?

Innan var jag helt emot rtorrent (jag menar... i terminalen... hur primitivt är inte det?!).
Men i måndags tänkte jag ge det en chans, och efter 2min så var det min primära torrentklient.
Jag följde denna guide och sen var man igång på två röda...

Jag kör också med 'screen rtorrent' när jag startar. då är det bara att stänga terminalen (eller ctrl+A+D) för att bli av med den. (Sen 'screen -r' för att få upp rtorrent igen.)
Hur smidigt som helst!
Hur ska man skriva i .torrent.rc-filen för att den ska ta bort "torrentarna" från programmet om man tar bort dem från mappen?

Jag tänkte på en sak.. Eftersom rtorrent är så effektiv (påminner faktiskt mycket om µtorrent, som så många gillar), varför har ingen gjort ett GUI till det?

Visa signatur

Gosh!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derfpa
Den där buggen jag snackade om (att Ktorrent hänger sig..), lider du inte av den?

Innan var jag helt emot rtorrent (jag menar... i terminalen... hur primitivt är inte det?!).
Men i måndags tänkte jag ge det en chans, och efter 2min så var det min primära torrentklient.
Jag följde denna guide och sen var man igång på två röda...

Jag kör också med 'screen rtorrent' när jag startar. då är det bara att stänga terminalen (eller ctrl+A+D) för att bli av med den. (Sen 'screen -r' för att få upp rtorrent igen.)
Hur smidigt som helst!
Hur ska man skriva i .torrent.rc-filen för att den ska ta bort "torrentarna" från programmet om man tar bort dem från mappen?

Jag tänkte på en sak.. Eftersom rtorrent är så effektiv (påminner faktiskt mycket om µtorrent, som så många gillar), varför har ingen gjort ett GUI till det?

Hur fungerar det där screen programmet egentligen? Fattar inte riktigt :<

Värt att testas?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wconstantine
Testade. Var jobbigt att tanka alla libs då den inte fanns i .deb eller i apt-get. Slutade me att jag blev besegrad av en dependency till andra dependencys. Orkade inte

Slängde ihop en guide för Ubuntu och Fedora, finns här http://code.google.com/p/linkage/wiki/Installation

Visa signatur

Hur man installerar program i *nix | There is no Swedish conspiracy

these days you can't use the Web at 2400 baud because the ads are 24KB - Bill Joy

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wconstantine
Hur fungerar det där screen programmet egentligen? Fattar inte riktigt :<

Värt att testas?

Helt klart!
Den gör så att rtortent körs i bakgrunden, så även om man stänger terminalen så finns den kvar där och surrar.
Jag kan förklara lite utförligare:

Starta rtorrent: 'screen rtorrent'
Nu startas rtorrent och iom man skrev "screen" framför är det bara att stänga terminalen om man så önskar

Gå ut rtorrent men ha kvar terminalen: CTRL+A+D
Detta gör bara så att rtorrent försvinner ur terminalen. terminalen finns kvar, men man kan göra nåt annat än att titta på rtorrent.

Få tillbaka ett redan startat rtorrent: 'screen -r'
Detta kan man skriva både om man har stängt terminalen (man måste såklart ha en ny terminal uppe), eller bara gått ur rtorrent.

Visa signatur

Gosh!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lunke
Slängde ihop en guide för Ubuntu och Fedora, finns här http://code.google.com/p/linkage/wiki/Installation

Ah, skitschysst! Ska kolla om det håller måttet.

Just nu är väl rtorrent bästa cli men gui orienterade klienter är alltid välkomna. Hittils har ingen kunnat mäta sig med rtorrent dock.

Edit: Skön GUI baserat torrentprogram, helt klart det bästa hittils! Saknar dock även här funktionen att plocka det man vill ha ur .torrent filerna. Cleant och snyggt interface. Finns dock en bugg att om man placerar oklara filer i en mapp och sedan flyttar dem till en "klar" mapp så vänjer sig inte "open location" till den nya mappen utan försöker öppna den temporära.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derfpa
Helt klart!
Den gör så att rtortent körs i bakgrunden, så även om man stänger terminalen så finns den kvar där och surrar.
Jag kan förklara lite utförligare:

Starta rtorrent: 'screen rtorrent'
Nu startas rtorrent och iom man skrev "screen" framför är det bara att stänga terminalen om man så önskar

Gå ut rtorrent men ha kvar terminalen: CTRL+A+D
Detta gör bara så att rtorrent försvinner ur terminalen. terminalen finns kvar, men man kan göra nåt annat än att titta på rtorrent.

Få tillbaka ett redan startat rtorrent: 'screen -r'
Detta kan man skriva både om man har stängt terminalen (man måste såklart ha en ny terminal uppe), eller bara gått ur rtorrent.

Verkar vara ett rätt nyttigt program det där, helt klart användbart. Har råkat stänga ner konsolprogram som jag ville ha uppe men inte sett pga. alla tabbar jag får fram. Kör gnome-terminal.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wconstantine
Verkar vara ett rätt nyttigt program det där, helt klart användbart. Har råkat stänga ner konsolprogram som jag ville ha uppe men inte sett pga. alla tabbar jag får fram. Kör gnome-terminal.

Ja det känns väldigt bra när man inte kan se nåt tecken på att nåt program är igång, men ändå tankar rtorrent och bandbredden går inte till spillo.

Visa signatur

Gosh!