Permalänk
Medlem

Modernt sniperspel?

Tjo.

Jag är på jakt efter ett modernt sniperspel, alltså inget sniperspel som utspelar sig i andra världskriget eller liknande, då jag är rätt less på att spela WW2-spel. Som exempel kan jag ta filmen Sniper, om någon av er har sett den så vet ni vad jag är ute efter. Att krypa runt i en djungel, i modern tid, för att ta ut en specifik person, och sedan dra därifrån. Jag har sökt runt i forumet och fått nys om ett par stycken spel som man kan agera sniper i men inget av dessa tilltalar mig. Jag är rätt less på Sniper Elite, och spel som Vietcong, Joint Operations etc är inte heller vad jag är ute efter. Jag har även googlat för att se om det finns något sådant spel i utveckling eller liknande men jag har inte hittat något så, som sista sak jag gör innan jag ger upp sökandet, är att fråga er här i forumet. Nå, vet ni något som kan vara intressant? ^^

Btw, nämn inte BF2, visserligen finns det bra maps i BF2 att agera sniper på, men snipergevären i det spelet är verkligen urkassa. Ingen känsla alls.

Tacksam för svar.

Edit: Det finns ett spel som heter Marine Sharpshooter 2, verkar rätt gammalt och grafiken är urusel. Ska se om jag kan få tag på det någonstans och se om det är något att ha.

Permalänk
Medlem

Delta force serien?

Visa signatur

Mess with the best and die like the rest.
MSI Mortar Max B450, AMD 3700x, PowerColor 5700 XT

Permalänk
Inaktiv

Hitman: Bloodmoney

Permalänk
Medlem

Delta Force-serien har jag inte provat, har inte trott att det är det jag söker men jag kan kolla upp det.

Hitman: Blood Money har jag spelat för längesen, fast det är inte så många sniperuppdrag i det va? Men jag kanske minns fel.

Bägge förslagen har jag sett i tidigare trådar där folk har efterfrågat sniperspel, har dock inte tilltalat mig särskilt. Men å andra sidan är det nog väldigt svårt att hitta ett renodlat sniperspel som går ut på det jag vill att det ska gå ut på. :/

Permalänk
Medlem

Silent Scope Serien! Kanske inte det lättaste att få tag på en arkad maskin
men som tur är finns det till PS2/Xbox.

Inte alls samma känsla, men Sniper spel det är det

Visa signatur

Cpu: AMD Athlon 4600 X2 Ram: Corsair 2040 DDR2 Graphics: GeForce 8800 GT Alpha Dog Edition Power: Hiper 580W Storage:2x Westen Digital 250GB / 500GB Chassi: Apevia X-Plorer Black.
PSN: huxs

Permalänk
Medlem

eller går du in pvp.se på cs source. Där kör alla med awp.

Visa signatur

Dator - Dell Alienware Oled AW3423DW, Phantek Enthoo Pro, Intel i7 8700K, Noctua NH-14, Asus TUF Z370-PRO, Samsung SSD 840 Pro 128GB, 32 GB DDR4, Gigabyte Geforce GTX 1080 Ti, 2st x 3 TB WD RED, Logitech MX518, Sennheiser Momentum, Qpad Pro MK80.

Permalänk
Medlem

Re: Modernt sniperspel?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av klanten
Som exempel kan jag ta filmen Sniper, om någon av er har sett den så vet ni vad jag är ute efter. Att krypa runt i en djungel, i modern tid, för att ta ut en specifik person, och sedan dra därifrån.

Verkar som om de som svarat hittils har missat den biten av mitt första inlägg, eh? x]

Permalänk
Inaktiv

Finns ju ett djungeluppdrag i första Hitmanspelet.

Permalänk

Operation Flashpoint!

Gammalt, dålig (i dagens ögon sett) grafik, krassliga radiokomentarer hela tiden... Men vilken spelkänsla!!!!

Det finns väl inte från början specielt många sniperuppdrag, men en av de stora fördelarna, som höll och än i dag håller spelet levande är all oändiga moddar som finns! Samt att det är relativt enkelt att sjäv göra banor till vad man vill ha..

Har inte haft chansen att prova efterföljaren ännu, Armed assault (tror jag den heter?) men jag misstänker att mycket av den unika spelkänslan som fans i OPF är borta?

Yoshi

Utspelar sig iof under 80talet i ryssliknande atmosfär... men det finns säket någon djungelmodd

Visa signatur

Börjar fungera bättre nu....

Permalänk
Medlem

Hmmm... lite tunt med renodlade sniperspel skulle jag tro.

Provat Deus Ex? Det är visserligen inte träd överallt, men en storstadsdjungel är det Och där kan man snipra en hel del.

Stalker har en del sniperdelar, även om du måste ta dig förbi en massa tråk i början, och när du väl får tag i ett sniperrifle så är det så imba så då är ingenting svårt längre

Kan tyvärr inte ge mer förslag

Permalänk
Medlem

Hittade det här på Gamespot:
http://www.gamespot.com/pc/action/marinesharpshooteriii/index...

Kanske är något? Jag tycker det låter som exakt det du beskrev (enligt Gamespots beskrivning iallafall), och det släpps om ett par dagar.

Edit: Såg inte din edit, men det här är isåfall en uppföljare, och den kanske ser bättre ut?

Visa signatur

[Stationär] Intel Core 2 Duo E6600 | 2x1024Mb RAM | 8800GTS 640MB | 1230GB HDD | Samsung 206BW @ 1650x1080 | Windows XP x64 - Ubuntu 7.10
[Bärbar 1] Intel Core Duo T2300 | 2GB RAM | ATI X1400 | 80GB HDD | 15.4"-widescreenskärm @ 1280x800
[Bärbar 2] AMD Sempron 3300+ | 1024MB RAM | ATI X200 | 60GB HDD | 15.4"-widescreenskärm @ 1280x800

Permalänk

Det finns ju ett spel till XBOX (Ettan) och PC. Sniper Elite tror jag det hette, det är under andra världskriget.

P.S.
Tom Berenger F....T....W!!!!!!!PLUTONEN!!!!!!

Visa signatur

My name is legion, for we are many.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av n0thing
Hittade det här på Gamespot:
http://www.gamespot.com/pc/action/marinesharpshooteriii/index...

Kanske är något? Jag tycker det låter som exakt det du beskrev (enligt Gamespots beskrivning iallafall), och det släpps om ett par dagar.

Edit: Såg inte din edit, men det här är isåfall en uppföljare, och den kanske ser bättre ut?

Tack för det, ser väldigt lovande ut. Detta ska jag hålla ögonen på. :]

Permalänk
Medlem

awp_map?