Permalänk
Medlem

Nej, det tycker inte jag heller.

Det rätta ordet är nog snarare "färggrant".

Permalänk
Medlem

http://www.starcraft2.com/faq.xml Starcraft 2 FAQ!

Will there be a console version of StarCraft II?
StarCraft II is being developed for the PC. We have no current plans to bring the game to any console platform.

Inget konsolspel alltså, har för mig att Blizzard lovade att det skulle komma till PS3 eller nåt.

Permalänk
Medlem

Åh, längtar redan.
Bara att hoppas att det inte tar en evighet innan de blir klara.

Permalänk
Medlem

Tror dom kör och försöker släppa det på tio års dagen.
1998-03-31
2008-03-31

Visa signatur

AMD 64 3700+, Abit KV8 K8T800, Twinmos 1024ddr PC3200, Sapphire X850XT, Soundblaster Audigy LS, 2st 200gb Matrox s-ata, Aspire 500w

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AMDRULEZ
Tror dom kör och försöker släppa det på tio års dagen.
1998-03-31
2008-03-31

har också haft det i tankarna, det är mycket grymmare än att släppa det på tex 11 års dagen eller 10 års dagen + 3 månader och 15 dagar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bombur
http://www.starcraft2.com/faq.xml Starcraft 2 FAQ!

Will there be a console version of StarCraft II?
StarCraft II is being developed for the PC. We have no current plans to bring the game to any console platform.

Inget konsolspel alltså, har för mig att Blizzard lovade att det skulle komma till PS3 eller nåt.

Vanliga Starcraft fanns ju på Nintendo64, hur kul var det och spela på en konsol?

PC version ftw.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Korsordsguru

Nu vet jag att det inte är bästa kvalitén på ljudet när man filmar en bigscreen och fångar upp ljudet med inbyggda micen i kameran.. Men det verkar ju knappt finnas några ljudeffekter alls?

Jaja, jag är besviken på Blizzard. De kunde väl kommit på något nyskapande. :\ Men folk kommer självklart prisa detta spel bara för att det är ett Blizzard-spel och det är en uppföljare till starcraft. Hade det vart någon annan speltillverkare som kom ut med exakt samma grej hade i alla fall jag inte ens brytt mig om att kolla klart på videon.

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

RTS på konsoll fungerar helt enkelt inte bra.
CC3 på 360 är också rent skit imo, om man jämför med PC då.

DaLys: Ne såklart, kanske inte så mycket nyskapande av det man sett, men starcraft är starcraft. Ett om inte världens bästa rts, iaf världens största rts.
Sen vet man ju,blizzard är blizzard, dom lyckas alltid, därför man ser fram emot det. Vet inga andra utvecklare/företag som faktiskt lyckas med alla spel.

Permalänk
Medlem

Trailern var riktigt snygg, vilket är förväntat när det är ett Blizzard-spel. Kommer nog enbart lira det för storyn dock, hatar rush-RTS i multiplayer.

Hrmph, now where is my BroodWar... känns som det är dags att fräscha upp minnet lite.

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DaLys
Nu vet jag att det inte är bästa kvalitén på ljudet när man filmar en bigscreen och fångar upp ljudet med inbyggda micen i kameran.. Men det verkar ju knappt finnas några ljudeffekter alls?

Jaja, jag är besviken på Blizzard. De kunde väl kommit på något nyskapande. :\ Men folk kommer självklart prisa detta spel bara för att det är ett Blizzard-spel och det är en uppföljare till starcraft. Hade det vart någon annan speltillverkare som kom ut med exakt samma grej hade i alla fall jag inte ens brytt mig om att kolla klart på videon.

Ljud och sådant kommer nog. Bara p åderas hemsida kan man nu höra vilka ljud vissa enheter ut toss laget har. Tänk nu också på att spelet endast är inte ens i alpha stadiet än typ.

Permalänk
Medlem

Som Sagt, blizz gjorde ett spel för dem som Inte spelar WoW. Med andra ord, mera pengar xD.

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DaLys
Nu vet jag att det inte är bästa kvalitén på ljudet när man filmar en bigscreen och fångar upp ljudet med inbyggda micen i kameran.. Men det verkar ju knappt finnas några ljudeffekter alls?

Jaja, jag är besviken på Blizzard. De kunde väl kommit på något nyskapande. :\ Men folk kommer självklart prisa detta spel bara för att det är ett Blizzard-spel och det är en uppföljare till starcraft. Hade det vart någon annan speltillverkare som kom ut med exakt samma grej hade i alla fall jag inte ens brytt mig om att kolla klart på videon.

Ja, givetvis kommer det prisas bara för att det kommer från Blizzard, kan ju inte vara så att deras spel har ett djupt och extremt välbalanserat gameplay som gör att spelen håller år ut och år in, och att det är därför deras spel blir så hyllade.

Permalänk
Medlem

Det är just det Blizzard är känd för. Det kommer säljas mer exemplar på releasen för att det är Blizzard kanske, men är spelet dåligt så hjälper det inte i längden.

Permalänk
Medlem

Tror iofs inte att det kommer vara dåligt hehe. Skulle nog köpa det enbart för filmerna ;P

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem

Tycker faktiskt texturerna ser lite för färgglada ut =/

Permalänk
Medlem

undrar när det kommer, 2007 kan vi ju glömma direkt kanske 1,5 år eller nåt?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HazZarD
undrar när det kommer, 2007 kan vi ju glömma direkt kanske 1,5 år eller nåt?

Säg 1,5 år + blizzard förseningar

Permalänk
Medlem

När jag kollar på ingame-bilderna så får jag en känsla av att grafiken borde omarbetas. Enheterna ser lite väl plastiga ut, framförallt terran, vilket gör att jag får en känsla av att det som är gjort bara är ihopslängt lite halvfort.
Men det kommer antagligen en redigering på grafiken innan det släpps, precis som de gjorde med SC när det kom.

Permalänk
Medlem

Inget i demon var final, vilket då inkluderar grafiken antar jag.

Permalänk
Medlem

Units p1
http://www.youtube.com/watch?v=aJDFw4TGWmo

Units p2
http://www.youtube.com/watch?v=_TR7nGISEfc

(som tidigare, fast på youtube)

Mer detaljer i Gamespot artikel:
http://www.gamespot.com/news/6171172.html?om_act=convert&om_c...

"such as the play speed of the demonstration videos, which didn't run as quickly as the original Starcraft. This is because, according to Pardo, the game played during the demonstration was set on a slower speed"

Dessutom;
"The panel also fielded a thorny question on the creation of new intellectual property. Blizzard has become known for focusing on creating games only from a select few IPs it owns (Starcraft, Warcraft, and Diablo)"

En av orsakerna som jag tror många slutade tidigare (Bill Roper etc). Han kanske redan hade en ide om Hellgate som Blizzard sa nej till (fortsätt jobba på D3, Bill) och han lämna för att starta eget. Men det är bara en teori.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MooDHooDs
Tycker faktiskt texturerna ser lite för färgglada ut =/

Färg = barnsligt så nu är starcraft ett barnspel.

Lägg av

Permalänk
Medlem

Fyfan va grymt. Ett nytt Blizzard RTS är alltid välkommet i spelhyllan! Garanterat köp och garanterat kul.

Permalänk
Medlem

Oh, undra bara när releasedatumet kan tänkas vara...

Visa signatur

Jag vill inte diskriminera någon så jag har bestämt mig för att hata er allihopa lika mycket.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SueCia
Färg = barnsligt så nu är starcraft ett barnspel.

Lägg av

Det vet du väl? Dom tuffa pojkarna måste ha blod och våldtäkt annars så duger det ju bara för 5-åringar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av raxor
Det vet du väl? Dom tuffa pojkarna måste ha blod och våldtäkt annars så duger det ju bara för 5-åringar.

Förlåt? Jag älskar warcraft III. Men färggladhet passar inte ett spel som starcraft. Tänk dig själv saw 3 i telitabis miljö?

Permalänk
Avstängd

Längtar, får skaffa nytt grafikkort senare för att smärtfritt kunna köra sc2 med
fina effekter.

Tycker också inte om färggladheten som präglar alla blizzards nyare spel som wow och wc3.
Det känns som om allt har blivit rundare och mer färggladare nu.
Det ska vara militäriskt stilrena units, iaf terran, tycker jag.

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SueCia
Färg = barnsligt så nu är starcraft ett barnspel.

Lägg av

Haha?? Lägg av själv. Det är hans synpunkt, get over it. Jag har personligen inte tyckt om Blizzard sen WC2. Så fort nån kommer med andra synpunkter om erat favoritspel så börjar ni grina.

Angående grafiken så visst ser det lite färgglatt ut

Visa signatur

Fractal Meshify C | Phantek AMP 1000W PSU | AMD 5800X3D | Noctua NH-U14S | 32GB RAM | AMD Radeon 7900 XTX | Pro-Ject Pre Box Digital S2 | Beyerdynamics DT 900 Pro X | LG 27GP850 / Zowie XL2546k | Sony A90J

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SueCia
Färg = barnsligt så nu är starcraft ett barnspel.

Lägg av

Jag tycker likadant. De har gjort det lite för mycket likt Warcraft 3. Kolla bara på Protossnubben här http://www.starcraft2.com/features/protoss/

Ser nästan ut som taget från Warcraft-världen.

Grafikmotorn är redan inte det bästa som finns där ute men det är knappast förvånande när man tänker på Blizzards förra tittlar.

Annars ser det bra ut! Verkar vara nice känsla i spelet samt mycket kul!

Hoppas det kommer till jul eller 10-årsjubelumdagen.

Permalänk
Medlem

www.starcraftii.se öppnar så småningom

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ArtMan
Jag tycker likadant. De har gjort det lite för mycket likt Warcraft 3. Kolla bara på Protossnubben här http://www.starcraft2.com/features/protoss/

http://pici.se/60629 - Protoss Zealot eller Draenei Warrior...?

Tyvär blev grafiken som väntat, För färgglad och med enheter vars polygon-count hör hemma år 2002.

Men man kan inte få allt och om man bortser från grafiken så känns det som dom fått till det precis som "alla" vill, massor med enheter och säkerligen utan heroes (i MP altså). En självklar hit som kommer bokas så fort det går!

Visa signatur

WS: DFI LP UT X38T2R (Gigabyte X38-DQ6 = Trasigt)| Intel C2D E6750 | 4*1 GiB Twinmos PC2-6400 | ATI Radeon HD4870 1GB | WD Caviar XL "AAKS" SATA 500GB | Antec Neopower 480W | Antec SLK3700-BQE
Server: DFI LP NF4 Ultra | AMD 3000+ "winchester" | 2*512MiB PC3200 | ATI Radeon HD2400pro | 1000GB WD GP, 3*320GB Seagate 7200.10, 250GB WD2500 PATA, 200GB Maxtor DM10 SATA = 2410GB