Permalänk

Bara jag som inte kommer upp i 10MB i ned- och uppladdning med Banhof?
Stockholm.

Visa signatur

Skaparna av Crysis är tre turkiska bröder.

Permalänk
Medlem

Var?

Visa signatur

fd. Teknikchef, Bahnhof

Permalänk

Menar du ort?

Visa signatur

Skaparna av Crysis är tre turkiska bröder.

Permalänk

Ni så vad snyggt sorcer sket i oss som har MWnet ... eller man kanske ska säga ignorerade....

Som sagt jag skulle nog skita i Bahnhof .. Jag kommer då inte rekommedera dom , i Mjölby stadsnät efter som dom så uppenbart ignorerar dom som har detta ...
Jag kan inte heller rekommendera Wasadata heller ..

Visa signatur

Logitech G PowerPlay Wireless Charging System med Logitech G502 X PLUS - BLACK
Headset Logitech G 935 Keyboard Logitech G910 skärm:ASUS 27" ROG SWIFT PG278Q+ LG49G95TSSRXEN Motherboard ASUS ROG STRIX Z790-F Gaming WiFi CPU: Intel Core i7-13700KF GPU: Gainward GeForce RTX 4090 Phantom 24GB disk: Samsung 980 PRO 1TB M.2 NVMe x2Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 5600MHz PSU:Corsair RM1000e 1000W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av E-Zone~t§~
Ni så vad snyggt sorcer sket i oss som har MWnet ... eller man kanske ska säga ignorerade....

Som sagt jag skulle nog skita i Bahnhof .. Jag kommer då inte rekommedera dom , i Mjölby stadsnät efter som dom så uppenbart ignorerar dom som har detta ...
Jag kan inte heller rekommendera Wasadata heller ..

För övrigt så är hans support här på sweclockers bara en extra grej som många nog uppskattar, inget som han behöver ställa upp på så varför inte bara felanmäla om nått är fel med linan eller ta det direkt med kundtjänst ist för att whina på sweclockers i 3 månader?

Permalänk

Verkar ju fint då men då tycker iaf jag att han ska vara konsekvent isf ...At man ignorerar några är knappast konsekvent .. bättre han slutar att ge support och låter folk ta det med kundtjänst isf som du säger .

Sedan handlar det inte om att whina utan att få ett SERIÖST svar . som vi inte fått utan vi har blivit ignorerade .. vilket du förmodligen tycker är rätt sätt . Men som sagt jag bara ventilerar mmin åsikt i ärendet precis som du .. men att kalla det för whinande i tre månader .. då har du inte läst hela tråden va ?

Som sagt det finns flera andra operatörer som är betydligt bättre än Bahnhof I MJÖLBY stadsnät

Visa signatur

Logitech G PowerPlay Wireless Charging System med Logitech G502 X PLUS - BLACK
Headset Logitech G 935 Keyboard Logitech G910 skärm:ASUS 27" ROG SWIFT PG278Q+ LG49G95TSSRXEN Motherboard ASUS ROG STRIX Z790-F Gaming WiFi CPU: Intel Core i7-13700KF GPU: Gainward GeForce RTX 4090 Phantom 24GB disk: Samsung 980 PRO 1TB M.2 NVMe x2Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 5600MHz PSU:Corsair RM1000e 1000W

Permalänk
Medlem

Bättre hur? Fart, uptime, routing, kundtjänst, pris?

Visa signatur

[D'feldt Audioengine 5+][NuForce ICON HDP][Shure SRH1840][Sennheiser HD650][Alessandro MS1]

Let's go Rangers!

Permalänk

Själv rekommenderar jag inte Banhof ifall du bor i stockholm, anslutningen kommer och går precis hur den vill.

Visa signatur

Skaparna av Crysis är tre turkiska bröder.

Permalänk
Medlem

Förstår att sorcer inte svarar vissa. Man kan fråga en enkel fråga som om uppgradering är på gång eller liknande. Det finns dock en gräns och vill man forska vidare kan man ta detta med kundtjänst istället för på ett forum. Jag har själv bytt till bahnhof idag från adamo på grund av fler ip-adresser hos bahnhof och fler extratjänster. Fungerar riktigt bra.

Visa signatur

Macbook pro 13" :)

Permalänk

Ok, vi säger att uppgraderingar är på gång, men borde jag inte få ett enkelt litet brev där de påpekar det?
Jag som kund vill ju gärna räkna med att jag blir förvarnad ifall anslutningen kommer bli instabil under en längre period!

Visa signatur

Skaparna av Crysis är tre turkiska bröder.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Silverwulf
Ok, vi säger att uppgraderingar är på gång, men borde jag inte få ett enkelt litet brev där de påpekar det?
Jag som kund vill ju gärna räkna med att jag blir förvarnad ifall anslutningen kommer bli instabil under en längre period!

Mitt inlägg var inte riktat till dig iof men
Jag håller med dig att de borde informera kunderna vid längre "störningar" om inte vid brev iallafall via hemsidan eller mail.

Visa signatur

Macbook pro 13" :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Som sagt det finns flera andra operatörer som är betydligt bättre än Bahnhof I MJÖLBY stadsnät [/B]

Hmm menar du allvar eller har jag missat någe fett bra?:) Men allvarligt så kan jag fan inte få bättre lina än den jag har från bahnhof idag:):)Men å andra sidan så tror jag vi har en jävligt bra host på stadsnätsidan oxå:)Dock någon kan erbjuda mig 100/100 så kan jag tänka mig det,annars skulle jag aldrig byta bort denna "lina" mot någe annat:):) Mwh Henke

Visa signatur

http://www.tubeamp.se
http://www.sweclockers.com/galleri/6621-rorforstarkarbygge
Nytt rörbygge på g. Hybrid stärkare klar inom kort. Bygger nu även mkt välspelade DAC ar
Ny klass A 30w pushpullstärkare färdigbyggd 2012-10-20. Ska justeras och spelas in,resultat kommer snart på hemsidan

Permalänk

Jag pingar bra både i sverige och i europa .. Henke:D(har inte Bhof)
Vad det gäller bättre så får vi vänta till slutet på året ..
Tror dom vill kolla undrlaget först ... Risken är bara att man måste binda upp sig på trippel and play ..

Den som lever får se ..

Jag kommer inte posta mer i denna tråd då det iaf inte ger något för allmän intresset .

Så vida jag inte får svar från någon ..

Visa signatur

Logitech G PowerPlay Wireless Charging System med Logitech G502 X PLUS - BLACK
Headset Logitech G 935 Keyboard Logitech G910 skärm:ASUS 27" ROG SWIFT PG278Q+ LG49G95TSSRXEN Motherboard ASUS ROG STRIX Z790-F Gaming WiFi CPU: Intel Core i7-13700KF GPU: Gainward GeForce RTX 4090 Phantom 24GB disk: Samsung 980 PRO 1TB M.2 NVMe x2Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 5600MHz PSU:Corsair RM1000e 1000W

Permalänk
Medlem

Sitter nu med bahnhof i bollnäs, störtnöjd med hastigheten iallafall. Vi får se hur det blir med stabiliteten vad tiden lider (är ju ett helt nytt nät, så man får väl vara lite accepterande när det gäller problem)

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk
Medlem

Kört Bahnhof 100/10 i Hstd i ett halvår nu. Funkat så gott som perfekt förutom några kortare downtimes. Nu ska man dock flytta till Hbg och kommer nog få tampas med Comhem Lite synd. Om man bara hittat en lägenhet ansluten till stadsnätet så hade jag inte tvekat en sekund att beställa 100/100 från Bahnhof. Så det så

Lite tråkigt dock att man bara kunde faxa eller posta in uppsägningen. Tycker att det kunde gått lika bra att skanna in och mejla men ikke...

Permalänk
Medlem

Vi måte ha signatur :/

Visa signatur

fd. Teknikchef, Bahnhof

Permalänk
Medlem

sorcer: Vad är skillnaden på en skannad signatur och faxad?

Permalänk
Medlem

Något nytt om mjölby stadsnät sorcer ??

Visa signatur

"He never races anybody, he just sit there and scares the hell out of 'em"
“Eagles may land on the same mountain but they don’t flock together. Eagles fly alone.”

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KaLnAk
sorcer: Vad är skillnaden på en skannad signatur och faxad?

Den scannade har förmodligen bättre kvalitet

Permalänk
Medlem

Något nytt om mjölby stadsnät sorcer ??

Visa signatur

"He never races anybody, he just sit there and scares the hell out of 'em"
“Eagles may land on the same mountain but they don’t flock together. Eagles fly alone.”

Permalänk
Snusfri

Sorcer: i sommar kan jag få banhof här i Bollnäs, men 100/10 som max, skulle vilja ha 100/100 (Vilket vi bla kan få om vi väljer telia, varför erbjuder ni inte det? Kommer det?

Mvh.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mor_tuta
Sorcer: i sommar kan jag få banhof här i Bollnäs, men 100/10 som max, skulle vilja ha 100/100 (Vilket vi bla kan få om vi väljer telia, varför erbjuder ni inte det? Kommer det?

Mvh.

Välj telias 100/100 ! Om duhar råd de brukar vara jäkla bra om de inte "shapear" trafiken där.

Visa signatur

Nätverksnörd

Permalänk
Snusfri
Citat:

Ursprungligen inskrivet av moire
Välj telias 100/100 ! Om duhar råd de brukar vara jäkla bra om de inte "shapear" trafiken där.

Telia har fin peering vilket jag vill ha, deras pris är dock lite i överkant och bindningstid på 12månader känns inte så intressant.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Vad tar telia ut där du bor? 600 700 800 ?

Visa signatur

Nätverksnörd

Permalänk
Snusfri
Citat:

Ursprungligen inskrivet av moire
Vad tar telia ut där du bor? 600 700 800 ?

559:- / månaden.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Oj det var billigt

Visa signatur

Nätverksnörd

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mor_tuta
559:- / månaden.

Annars fungerar Bahnhof utmärkt också, men som du sa...dom erbjuder inte 100/100 vilket är lite synd.

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk
Medlem

Telia-anställd?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av moire
Oj det var billigt

Är du Telia-anställd moire?

559 kronor är ju egentligen rena rånet! En 100/100 -anslutning tycker jag ska kosta kring 375 - 400 kr (åtminstone däromkring). Speciellt för Telia som verkligen har råd.

Och sen på det så ska kunderna binda upp sig i 12 månader!!? Att inte Telia skäms!
Sånt här kan faktiskt få mig upprörd. Det är därför som jag inte är något Telia-fan precis. Men det är ju klart att Telia försöker "luras" (genom överpriser och att binda kunderna) så länge det går, de vill ju inte tappa kunder till, oftast, betydligt generösare konkurrenter.

Hoppas att Ni som bor där i området får in lite vettiga bredbandsleverantörer, som kan ge er vettiga priser (och en bindningstid på HÖGST 3 månader, även om jag tycker att 3 månader är för mycket det med...).

mvh Biet

Permalänk
Medlem

Re: Telia-anställd?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av biet
Är du Telia-anställd moire?

559 kronor är ju egentligen rena rånet! En 100/100 -anslutning tycker jag ska kosta kring 375 - 400 kr (åtminstone däromkring). Speciellt för Telia som verkligen har råd.

Och sen på det så ska kunderna binda upp sig i 12 månader!!? Att inte Telia skäms!
Sånt här kan faktiskt få mig upprörd. Det är därför som jag inte är något Telia-fan precis. Men det är ju klart att Telia försöker "luras" (genom överpriser och att binda kunderna) så länge det går, de vill ju inte tappa kunder till, oftast, betydligt generösare konkurrenter.

Hoppas att Ni som bor där i området får in lite vettiga bredbandsleverantörer, som kan ge er vettiga priser (och en bindningstid på HÖGST 3 månader, även om jag tycker att 3 månader är för mycket det med...).

mvh Biet

Telia har en väldigt bra produkt och ett starkt varumärke, de skäms inte heller för att ta betalt för det vilket är helt rätt enligt mig. Telia är ett företag som försöker maximera sina vinster som vilket annat företag som helst. Att andra företag är billigare är inte konstigt då de inte har samma strategi.

Jag tycker att en ny skoda för 250.000kr fungerar väldigt bra men en bmw för 500.000kr har det lilla extra.

Visa signatur

Macbook pro 13" :)

Permalänk
Medlem

Re: Re: Telia-anställd?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av opox
Telia har en väldigt bra produkt och ett starkt varumärke, de skäms inte heller för att ta betalt för det vilket är helt rätt enligt mig. Telia är ett företag som försöker maximera sina vinster som vilket annat företag som helst. Att andra företag är billigare är inte konstigt då de inte har samma strategi.

Jag tycker att en ny skoda för 250.000kr fungerar väldigt bra men en bmw för 500.000kr har det lilla extra.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av opox
Telia har en väldigt bra produkt och ett starkt varumärke, de skäms inte heller för att ta betalt för det vilket är helt rätt enligt mig.

Om de skäms eller inte vill jag låta vara osagt (dock borde de det). De kan ta överpriser pga av att de är i en "monopolställning" och de har ett NAMN som många (speciellt äldre) känner sig "trygga" med.
Givetvis ger något som har funnits runt oss i en längre tid (tidigare Televerket) en känsla av "säkerhet och trygghet". Men hur länge ska man lura sig av den falska säkerheten?

Det jag vill få fram är att en bredbandstjänst inte ska behöva kosta mer än 200 kr för en 10 Mbit/s (dubbelriktat förstås). En 100/100-tjänst ska kosta mindre än 400 kr.

Några större skillnader finns det inte mellan leverantörerna, åtminstone inte mellan dem i "samma nät" (typ stadsnät).

Telia har ju dessutom funnits till ett tag och de har därför (haft) en fördel på grund av det. Nu börjar stadsnäten rulla ut och de mindre leverantörsbolagen börjar bli varma i kläderna. I och med stadsnäten så minskar priserna och SNART kommer många nya tjänster att dyka upp.

Då kan vi ju snacka om vad som är bäst, skoda (Telia) eller bmw (stadsnäten och dess tjänsteleverantörer).