Permalänk
Avstängd

Har inte använt min PSP på länge, den har version 1.50. Ska man alltså uppgradera denna nu. Tidigare var det ju helt förbjudet att uppgradera den då 1.50 var den bästa verisonen.

Vad ska man uppgradera den med om man nu ska göra det?

Permalänk
Avstängd

Hur är det med psp måste man ha senaste firmware för att använda tillexp webbläsaren? Jag kör med 3.30 OE?

Visa signatur

"Death solves all problems - no man, no problem." -Joseph Stalin
I Bite

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ghill
Har inte använt min PSP på länge, den har version 1.50. Ska man alltså uppgradera denna nu. Tidigare var det ju helt förbjudet att uppgradera den då 1.50 var den bästa verisonen.

Vad ska man uppgradera den med om man nu ska göra det?

1.50 fungerar väl dugligt fortfarande (upplever det något mer stabilt än dark alex's costum firmware). Fördelarna med costum övervger dock.

senaste är 3.40OE (optimal edition?) så rekomenderar att du kör den. själv har jag inte orkat uppgradera så jag använder fortfarande 3.10oe.

fördelar med detta är bla:

1.hackad psx emu. Konvertera dina egna ps1 lir och spela dem på pspn.
2.kör iso (backup), direkt ifrån xmb utan loaders.
3.webläsare med med stöd för flash
4. wma stöd.
5.Recovery meny (rädda många typer brickningar)
6.klarar i skrivande stund alla psp spel.
7. inget mer dehook
8. stöd för egna prx filer. finns massor av plugins att tanka.

finns säkert mer som jag inte kommer på just nu.

kolla förra sidan i tråden. länkade till en bra guide där.

Citat:

[B]Hur är det med psp måste man ha senaste firmware för att använda tillexp webbläsaren? Jag kör med 3.30 OE?/B]

nä 3.30oe duger bra

Visa signatur

| Ryzen 5800x | Asus prime x470 pro | Asus rtx 3080 tuf oc | Gskill 32gb 3,6ghz | aw3225qf |

Permalänk

så gott som alla flyg spel till PSP har enligt mej sugit rätt så rejält.
men aces of war var fan bra.
pearl harbor,wake island osv,you name it,alla ww2 luft slag finns där(japan vs USA that is) och skön känsla var det med..lite ovant i början men när man lärt sej så blir det mycket action.

rekomenderar.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

Kan man nergradera en 3.3 psp utan gta lcs?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Taufig
Kan man nergradera en 3.3 psp utan gta lcs?

nej. Det kanske är möjligt om man har ett chippad psp.

edit: 3.3 går inte att nergradera med gta lcs heller för den delen. 3.03 därimot kan nergraderas med gta.

Visa signatur

| Ryzen 5800x | Asus prime x470 pro | Asus rtx 3080 tuf oc | Gskill 32gb 3,6ghz | aw3225qf |

Permalänk
Medlem

kan någon snabbt svara på vad hen-d står för och vad det är för något?

Visa signatur

d:D Antec180pB, Hiper Type-R Modular 580W...
| AMD 64 3000+ Venice Thermalright 120ultra, asus 7800gtx DFI sli-dr, 1GB TwinMOS |
Pumpar på BBB 15/14Mbit...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av general1
kan någon snabbt svara på vad hen-d står för och vad det är för något?

Homebrew Enabled (enabler i vissa fall) revision d.

Permalänk
Medlem

ok.
tänkte fixa till min psp nu. lyckades bricka min här om dagen, men fick ut en ny idag igen
här är en länk till en tråd jag använder mig av: http://www.psp-hacks.com/forums/about17935.html
och jag har ett psp med 2.71 firmware och TA-082 moderkort.
är lite små nojjig nu att jag skall bricka den igen, har inte riktigt några mer chanser =(

Visa signatur

d:D Antec180pB, Hiper Type-R Modular 580W...
| AMD 64 3000+ Venice Thermalright 120ultra, asus 7800gtx DFI sli-dr, 1GB TwinMOS |
Pumpar på BBB 15/14Mbit...

Permalänk
Medlem

Jag har aldrig haft några problem med mina två psp's vid uppgradering, nergradering whatever.. men å andra sidan har mina inte varit TA-082.

Permalänk
Medlem

Run HEN-D if you are not already running
är en utav stegen i downgrading processen...
man måste alltså ha Homebrew Enabled installerat på sin maskin för att nedgradera?

Visa signatur

d:D Antec180pB, Hiper Type-R Modular 580W...
| AMD 64 3000+ Venice Thermalright 120ultra, asus 7800gtx DFI sli-dr, 1GB TwinMOS |
Pumpar på BBB 15/14Mbit...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av general1
Run HEN-D if you are not already running
är en utav stegen i downgrading processen...
man måste alltså ha Homebrew Enabled installerat på sin maskin för att nedgradera?

Antagligen ja.
Annars kan man inte starta flasharen tex.

Permalänk
Medlem

ok, antagligen detta jag gjorde fel innan då.
men fruktansvärt sjukt att dom inte skriver in att man måste ha hen-d!!!

Visa signatur

d:D Antec180pB, Hiper Type-R Modular 580W...
| AMD 64 3000+ Venice Thermalright 120ultra, asus 7800gtx DFI sli-dr, 1GB TwinMOS |
Pumpar på BBB 15/14Mbit...

Permalänk
Medlem

Kan inte så mycket om just hen-d men det är väl något man kan köra?
En enabler alltså som gör så att det blir hen-d av det du har.

Permalänk
Medlem

frågan är ju hur, verkar som att det skall vara uppenbart att ha hen-d.
någon som vet lite mer om hen-d?

Visa signatur

d:D Antec180pB, Hiper Type-R Modular 580W...
| AMD 64 3000+ Venice Thermalright 120ultra, asus 7800gtx DFI sli-dr, 1GB TwinMOS |
Pumpar på BBB 15/14Mbit...

Permalänk
Medlem

hen d är ett program som startas via tiff exploiten tror jag. efter att man lyckats köra programmet så patchar programmet pspn så att man kan starta egen kod. Exploiten är ganska ostabil så det kan ta ett par försök.

hen d borde finnas här dl.qj.net Ska stå i readme filen hur du använder det.

har aldrig nergraderat från något högre än 2.71 så jag kan tyvärr inte ge en mer utförlig beskrivning av nergraderings processen. Dock konstigt att de inte går igenom hen d proceduren i guiden, dåligt!

Visa signatur

| Ryzen 5800x | Asus prime x470 pro | Asus rtx 3080 tuf oc | Gskill 32gb 3,6ghz | aw3225qf |

Permalänk
Medlem

ok, lyckades inte hitta någon nedgraderingsguide som inkluderar hen-d installation igår. Trots att hen behövs, lite skummt faktist. hittade även ingen guide för endast hen-d TA-082 2.71...
Ska rota runt några timmar nu och se om det finns något.
Är någon erfaren av TA-082 2.71 psp här eller som kan hjälpa till lite?

EDIT:
Har nu nedrgraderat ifrån 2.71 till 1.50 på en TA-082 psp
Använde mig utav denna tråd: http://loading.se/forum.php?thread_id=6656
Nu är ju frågan om man skall uppdatera till något oe? Och hur man gör det =P haha

Visa signatur

d:D Antec180pB, Hiper Type-R Modular 580W...
| AMD 64 3000+ Venice Thermalright 120ultra, asus 7800gtx DFI sli-dr, 1GB TwinMOS |
Pumpar på BBB 15/14Mbit...

Permalänk
Medlem

bra att det löste sig

Att installera ett oe firmware är jätte lätt. koll förra sidan i tråden. tror jag postade en bra guide där.

3.03oe ifall du vill styla xmb med nya iconer etc. annars 3.40oe.

/kom bara ihåg att inte blanda programmen (ifall du vill flasha ett annat costum senare). dvs. använd inte en genererad data.dxar fil för 3.40 med t.ex. installations programmet för 3.03. detta leder till en brickning.

Visa signatur

| Ryzen 5800x | Asus prime x470 pro | Asus rtx 3080 tuf oc | Gskill 32gb 3,6ghz | aw3225qf |

Permalänk
Medlem

GÖDRÖV!
Nu har jag flashat in 3.40oe-a.
Använde denna guide: http://forums.qj.net/f-guides-hacks-homebrew-and-emulators-43...

Nu är det bara till att lära mig starta mina backupspel
Någon som vet hur och var man skall lägga dem osv?

Visa signatur

d:D Antec180pB, Hiper Type-R Modular 580W...
| AMD 64 3000+ Venice Thermalright 120ultra, asus 7800gtx DFI sli-dr, 1GB TwinMOS |
Pumpar på BBB 15/14Mbit...

Permalänk

bara att skapa en ISO mapp i roten på MS ditt..klart.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

Konstigt nog så får jag inte min isobackup att fungera 80020321 är error medelandet som kommer. Läste att det kan bero på MSet. Men jag kan heller inte spela upp mp4 filmer. Skall inte psp klara av den filtypen?
[EDIT]
Recovery mode inställningar var jag tvungen att ändra lite i, inge svårt. Testade lite olika dissabled/enabled tills det funkade.
R+coldboot för att komma in i recovery 3.40 oe-a

Visa signatur

d:D Antec180pB, Hiper Type-R Modular 580W...
| AMD 64 3000+ Venice Thermalright 120ultra, asus 7800gtx DFI sli-dr, 1GB TwinMOS |
Pumpar på BBB 15/14Mbit...

Permalänk

kan man på nått sätt skapa mappar i musik mappen?
har en helvetes massa musik på PSPn nu och skulle vilja dela upp dom,har allt från canibal vorpse till kärleks ballader och jag finner det inte så kul att först lyssna på döds metal och sen växla över till nån kärleks ballad=/.
kan man göra det?

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

det funkar jätte bra

Visa signatur

| Ryzen 5800x | Asus prime x470 pro | Asus rtx 3080 tuf oc | Gskill 32gb 3,6ghz | aw3225qf |

Permalänk

varför är det alltid så att första gången man prövar på någonting så funkar det ej men nästa gång man försöker så funkar det;)...tack iaf:)

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

har köpt ett psp med 3.30 nånting

mjukvara iso och omgjorda psx funkar bra även nes emu men jag lyckas inte få igång gba spel . . .

gba emun startar men när jag väljer ett spel krachar den
har testat med några olika emus och spel men lyckas inte
testat i alla game mappar funkar inte i nån

game / game 1.5 / game3.30

testat med bla

12122_gpSPkaijp2.9
gpsp09_150
gpsp08andbios

och har testat med bios ifrån olika ställen

kan nån hjälpa ?

Visa signatur

MSI K8N Neo4-F AMD 64 3000+@1.93GHz
Twinmos 1.5GB RAM
X800Xl + 360GB Hdd

Permalänk
Medlem

Tänk på §7 i reglerna bara.
Det brukar bli lite väl mycket snack om ISO's och emulatorer när det pratas om att nedgradera och att byta till custom firmware.

Permalänk
Medlem

Nu har jag också flashat min psp... köpte den i thailand (feb. -06) och fick då 1.5 men jag tyckte inte den firmwaren passade mig (isoloaders hit och dit) så jag uppgraderade den till 2.7 strax efter jag kom hem sen blev den liggandes och nu igår tog jag tag i saken och flashade till 2.71 och sen ner till 1.5 och vidare till 3.40oe-a vilket fungerade utmärkt. Nu går det ju att använda den igen hehe..

Jag köpte för några veckor sen en ps3 som jag nu såg att det ska fungera ihop med pspn, är det någon som vet vad det är om och hur det fungerar och vad vitsen med det är?

Visa signatur

Battlefield: sscrappyy

Permalänk
Medlem

ps3-psp funktionaliteten är att du kan strömma ljud och bild från ps3an till pspt.
det finns även möjligheter för spel att använda sig av pspt. t.ex. f1 spelet har funktionen att du kan använda pspt som backspegel

Visa signatur

PSN: Lexcose
0100
0010

Permalänk
Medlem

haha... detta ska testas ikväll!

Edit: Nu har jag provat att para ihop pspn med ps3an det funkade ju. Det fungerade rätt hyffsat att streama musik med en viss försämmring av ljudet, film har jag dock inte provat och inga av de spel jag har fungerade ihop men det kommer säkert.

Bilden i pspn blir alltså ps3an, typ som att logga in med en dator på en annan dator fast detta med en viss begränsning i menyerna.

Kul funktion.. har man massa film/musik på sin ps3a så kan man använda pspn som film/musik spelare i ett annat rum, tex sängen. hehe..

Visa signatur

Battlefield: sscrappyy

Permalänk
Medlem

Skulle vilja ha lite tipps på film konvertering.
tex avi - mp4 plus att man får ner storleken rätt mycket på filerna.
Sökt lite på forumet, inte hittat vad jag vill ha riktigt.
Någon som använder sin psp för att titta på film mycket som kan svara lite lätt

Visa signatur

d:D Antec180pB, Hiper Type-R Modular 580W...
| AMD 64 3000+ Venice Thermalright 120ultra, asus 7800gtx DFI sli-dr, 1GB TwinMOS |
Pumpar på BBB 15/14Mbit...