Permalänk
Inaktiv

Har inte en enda död pixel på min PSP. Japan-version

Permalänk
Medlem

har 4lata piclar. visar inte svart så det sns i princip bara under laddningar. stör inte det minsta. har ca två från början det andra två kom senare Det som därimot stör är att skärmen ghostar lite ibland. vet inte om det är normalt eller inte men suger gör det iaf.

Visa signatur

| Ryzen 5800x | Asus prime x470 pro | Asus rtx 3080 tuf oc | Gskill 32gb 3,6ghz | aw3225qf |

Permalänk
Inaktiv

Min ghostar inte

Är det normalt att man har filer som är "corrupted data" när man lägger in homebrews och så?

Permalänk
Medlem

ja men om du kör custom fw så kan du dölja dem. Gå in i recovery menyn (coldboot + r)

Visa signatur

| Ryzen 5800x | Asus prime x470 pro | Asus rtx 3080 tuf oc | Gskill 32gb 3,6ghz | aw3225qf |

Permalänk
Inaktiv

Tackar

EDIT: Finns det nån lista e.d. på bra homebrews?

EDIT2: Billigaste stället att köpa minneskort på? 1-2GB...

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Falcon85
Tackar

EDIT: Finns det nån lista e.d. på bra homebrews?

EDIT2: Billigaste stället att köpa minneskort på? 1-2GB...

http://www.prisjakt.nu/

Permalänk
Inaktiv
Permalänk
Medlem

Finns det några sidor med bra tutorials/guider för nybörjare? Har tänkt köpa en PSP, men skulle vilja läsa lite vad för firmware man måste ha på maskinen för att kunna nergradera den, och så vidare.

Edit: http://forums.qj.net/ verkar vara just det jag sökt efter.

Visa signatur

.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skarm
Finns det några sidor med bra tutorials/guider för nybörjare? Har tänkt köpa en PSP, men skulle vilja läsa lite vad för firmware man måste ha på maskinen för att kunna nergradera den, och så vidare.

Edit: http://forums.qj.net/ verkar vara just det jag sökt efter.

www.psphacks.com
alla filer och all info du behöver för en lyckad nedgradering/uppgradering.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mangemani
www.psphacks.com
alla filer och all info du behöver för en lyckad nedgradering/uppgradering.

Sjyst!

Ska bli spännande att se vilken firmware man fått, håller på och laddar PSP:n just nu. Köpte även en 2gb Memory Stick PRO Duo för diverse homebrew, musik och filmer. Metal Gear Solid: Portable Ops införskaffades med, verkar lovande.

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem

lycka till berätta hur det gick.

ang homebrew så har jag inte kört så där jätte många men kan rekomendera 4st iaf

1.lumines klon. inte testat men ser bra ut kommer ej ihåg vad den hetter.
2.dr mario klon/port
3.ms driller
4.ett ddr inspererat homebrew. minns ej vad den heter men väldigt välgjort. finns massor av låtar att tanka.

~5. Super tux. portad, smått buggig, minns ej om den gick i full speed.
~Beats of rage. inte testat men är 95% säker på att det finns en psp port.

Visa signatur

| Ryzen 5800x | Asus prime x470 pro | Asus rtx 3080 tuf oc | Gskill 32gb 3,6ghz | aw3225qf |

Permalänk
Medlem

Verkar som min PSP har firmware 2.71.

Hittade en guide som tar ens 2.71 ner till 1.5. Är det värt besväret? Är det bara att sätta in ett spel i minneskortet sen och starta i 1.5, eller behöver man någon form av launcher? Förstår inte riktigt vad som är speciellt med 1.5, då alla verkar rekommendera det. Är det den enda versionen som inte har ett sorts homebrew-skydd?

En fråga till, om jag flashar till 1.5, kan jag då lira MGS: PO? För just nu, med 2.71, så vill den uppgradera PSP:t till 2.81 innan man kan spela (och vad jag har läst så behöver man GTA:LS för att nergradera då).

Visa signatur

.

Permalänk

Hejsan! vilka knappar ska man hålla in & när för att reseta psp?

Tack på förhand

/Robin

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skarm
Verkar som min PSP har firmware 2.71.

Hittade en guide som tar ens 2.71 ner till 1.5. Är det värt besväret? Är det bara att sätta in ett spel i minneskortet sen och starta i 1.5, eller behöver man någon form av launcher? Förstår inte riktigt vad som är speciellt med 1.5, då alla verkar rekommendera det. Är det den enda versionen som inte har ett sorts homebrew-skydd?

En fråga till, om jag flashar till 1.5, kan jag då lira MGS: PO? För just nu, med 2.71, så vill den uppgradera PSP:t till 2.81 (och vad jag har läst så behöver man GTA:LST för att nergradera då)

1.50 behövs för att kunna köra homebrews, emulatorer, psp backuper etc. Nuförtiden så brukar man installera ett costum firmware men detta måste göras från dw 1.50.

har aldrig nergraderat en psp med ta-082 mobbo men skulle tro att din är det (lite inte på mig kollaupp!). Det är inte helt riskfritt att nergradera dock så se till att du följer guiden noga.

vet inte om man kan använda nergraderaren för ta082 med alla psps. isåfall så använd den så är du på säkra sidan. rekomenderar att du frågar på forumet.

edit: råder dig till att inte updatera till något utav sonys egna firmwares då 2.71 kan nergraderas utan gta lcs.

Visa signatur

| Ryzen 5800x | Asus prime x470 pro | Asus rtx 3080 tuf oc | Gskill 32gb 3,6ghz | aw3225qf |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skarm
Verkar som min PSP har firmware 2.71.

Hittade en guide som tar ens 2.71 ner till 1.5. Är det värt besväret? Är det bara att sätta in ett spel i minneskortet sen och starta i 1.5, eller behöver man någon form av launcher? Förstår inte riktigt vad som är speciellt med 1.5, då alla verkar rekommendera det. Är det den enda versionen som inte har ett sorts homebrew-skydd?

En fråga till, om jag flashar till 1.5, kan jag då lira MGS: PO? För just nu, med 2.71, så vill den uppgradera PSP:t till 2.81 innan man kan spela (och vad jag har läst så behöver man GTA:LS för att nergradera då).

FW 1.5 är ingenting att ha.
i början så var det guld värt att ha FW 1.5 pga att det var det enda som kunde spela/använda homebrews,men nu när custom FW finns(3.xx osv) så är 1.5 totalt värdelöst.

men,har du 2.71 så måste du först nedgradera till 1.5 för att sen kunna uppgradera till det du vill ha.för att göra detta så måste du ha spelet GTA LS(opatchat),

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mangemani
FW 1.5 är ingenting att ha.
i början så var det guld värt att ha FW 1.5 pga att det var det enda som kunde spela/använda homebrews,men nu när custom FW finns(3.xx osv) så är 1.5 totalt värdelöst.

men,har du 2.71 så måste du först nedgradera till 1.5 för att sen kunna uppgradera till det du vill ha.för att göra detta så måste du ha spelet GTA LS(opatchat),

2.71 kan nergraderas utan gta..

Visa signatur

| Ryzen 5800x | Asus prime x470 pro | Asus rtx 3080 tuf oc | Gskill 32gb 3,6ghz | aw3225qf |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ragin Pig
2.71 kan nergraderas utan gta..

ahaa,jaja,är lite ringrostig,har ej hängt med i svängarna:p
kanske är när man har det där moderkortet som det är så då.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

Tackar för alla svar. Låter inte så knepigt ändå som jag först tyckte.

Mina steg kommer alltså se ut såhär: 2.71 -> 1.5 -> Custom Firmware.

Vilken custom firmware rekommenderar ni? Vill egentligen bara kunna lira allt senaste.

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem

3.40oe

mangemani: upp till 2.71 går iaf utan lcs. fw efter 2.71 har jag inte så stor koll på.

Visa signatur

| Ryzen 5800x | Asus prime x470 pro | Asus rtx 3080 tuf oc | Gskill 32gb 3,6ghz | aw3225qf |

Permalänk
Sötast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mangemani
FW 1.5 är ingenting att ha.
i början så var det guld värt att ha FW 1.5 pga att det var det enda som kunde spela/använda homebrews,men nu när custom FW finns(3.xx osv) så är 1.5 totalt värdelöst.

Hur kan det vara helt värdelöst om det krävs för att man ska kunna köra custom?

Det är fortfarande lika viktigt med 1.5 idag som innan, bara det att man nyttjar det på olika sätt

Permalänk
Medlem

tja. det släpps ju fortfarande custom moddar för 1.50 men ser ingen större mening med dem. Skulle väl vara för nostalgiker då kanske.

Visa signatur

| Ryzen 5800x | Asus prime x470 pro | Asus rtx 3080 tuf oc | Gskill 32gb 3,6ghz | aw3225qf |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allexz

Det är fortfarande lika viktigt med 1.5 idag som innan, bara det att man nyttjar det på olika sätt

att temporärt nedgradera till det,ja,att använda det som FW permanent,nej.
poängen med att stanna kvar på 1.5 ser jag ingen..men det kanske finns någon som tycker det är kul att tex använda devhook,eller kanske hatar psx spel=/

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Sötast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mangemani
att temporärt nedgradera till det,ja,att använda det som FW permanent,nej.
poängen med att stanna kvar på 1.5 ser jag ingen..men det kanske finns någon som tycker det är kul att tex använda devhook,eller kanske hatar psx spel=/

Heh, nej jag menar just att utan 1.5 så finns det ingen custom Firmware, alltså är 1.5 allt.

Permalänk

jaja,om man tänker så ja;)

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allexz
Hur kan det vara helt värdelöst om det krävs för att man ska kunna köra custom?

Det är fortfarande lika viktigt med 1.5 idag som innan, bara det att man nyttjar det på olika sätt

Eftersom det är möjligt att upgrade'a ifrån custom firmwires så är det egentligen inte mer nödvändigt än original firmwiren som enheten kommer med. Många väljer däremot att gå ner till 1.5 igen innan de kör upp sig till en ny c-firmwire.

- Förresten, ngn som har haft problem med 3.4 oe-a?

Visa signatur

Intel Core i5-750, Asus Maximus III Formula, Asus CUII GTX 570, Corsair 4GB Dominator GT, Corsair 620w HX, Corsair H50 Hydro, Intel X25-M 80GB, Samsung F3 Spinpoint 500GB, Silverstone Fortress (FT01B-W).

Permalänk
Medlem

sitter fortfarande med 3.10 oe-c eller nåt sånt. ska börja titta på 3.40 tänkte jag.

Visa signatur

PSN: Lexcose
0100
0010

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av subruz

- Förresten, ngn som har haft problem med 3.4 oe-a?

kör 3.10 men jag har haft stabilitets problem sedan 3.02. Har inte sett att det skulle varit fixat i changeloggen iaf. Dock något bättre än 3.02

Hänger sig 50% av gångerna vid uppstart från coldboot.

Visa signatur

| Ryzen 5800x | Asus prime x470 pro | Asus rtx 3080 tuf oc | Gskill 32gb 3,6ghz | aw3225qf |

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ragin Pig
har 4lata piclar. visar inte svart så det sns i princip bara under laddningar. stör inte det minsta. har ca två från början det andra två kom senare Det som därimot stör är att skärmen ghostar lite ibland. vet inte om det är normalt eller inte men suger gör det iaf.

Ghostningen är normal.

Permalänk
Medlem

det konstiga är att den inte ghostade från början utan det dök upp senare. stör dock inte överdrivet mycket

Visa signatur

| Ryzen 5800x | Asus prime x470 pro | Asus rtx 3080 tuf oc | Gskill 32gb 3,6ghz | aw3225qf |

Permalänk
Sötast

Skärmen är så, inte mjukvaran. Så ghostat har den nog alltid gjort, jag märkte dock inte heller det på min när den var ny.