webhallen - långsamma?

Permalänk
Medlem

Så en sjukdom stoppar hela deras verksamhet i princip? inget konstigt så många aldrig får sina ordrar i tid när alla verkar sjuka där jämnt.

Permalänk
Medlem

Idag har de äntligen skickat iväg mitt paket..
Har väntat sen i torsdags. Det jag stör mig på att varan har varit i lager, och att de haft så många dagar på sig.

Orsak: Sjukdom på logistikavdelningen (Ser att Olympic fick samma svar).

Well well, nu får jag äntligen mitt spel

EDIT: Jahopp, och så fick man spelet. Nyaste Flight simulatorn!
Fan va schysst. Men jag beställde FS 2004 för att min dator inte pallar med nya. Men men, får väll lagga lite då

Visa signatur

Maincomputer 4x128gb SSD i raid0 = snabb. I7 4770k@4.4GHZ med en stor jädra fläkt (kommer inte ihåg namnet på rak arm. Asuis Z87-Delkuxe, 2x R9280X.. Madcatz (Tangentbord Cyborg Strike 7), Rat 9 och så hörlurarna såklart, Freq5. [/Madcatz] :P.. Massa annat som jag inte orkar skriva här :)

Permalänk
Medlem

Beställde ett Xbox360 spel därifrån kl 14:30 idag (torsdag). Såhär ser lagerstatusen ut:

Postorder/Ekensbergsvägen: Ej i lager
Sveavägen: 10 st
Hos leverantören: Ja, 62 st

Får se hur lång tid det tar. Jag gissar att spelet kommer på tisdag.

Permalänk
Medlem

Jag beställde ett headset som inte fanns på lager(för postorder) i fredags.
Först idag så hade dom 1 i lager för postorder, men är fortfarande inte skickat. Så har alltså väntat drygt en vecka på att något ska hända.

Permalänk
Medlem

Har beställt för 3:e gången på webhallen i lördags.
De 2 första gångerna så tog det ca en vecka för dem att skicka sakerna.
Denna gången fick jag faktiskt grejerna skickade till mig redan på måndagen.
Jag blev chockad när jag såg att jag fått kollinummer satt på min order redan efter jag kommit hem från jobbet i måndags.

Permalänk
Medlem

Beställde förr i tiden av dom och är och kikar på deras webbsida ibland..men..
Är det bara jag som inbillar mig ? eller har Webhallen blivit dyra ?
Tycker jag aldrig ser något bra pris där längre ?

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ToMtEn2k
Jag beställde ett headset som inte fanns på lager(för postorder) i fredags.
Först idag så hade dom 1 i lager för postorder, men är fortfarande inte skickat. Så har alltså väntat drygt en vecka på att något ska hända.

Så var det för mig också.
Om du skickar ett mail och ber om kompensation så lär du få det
Det hade tydligen varit sjukdom vid logistikavdelningen.

Det fick jag (läs min post några rader upp)

Visa signatur

Maincomputer 4x128gb SSD i raid0 = snabb. I7 4770k@4.4GHZ med en stor jädra fläkt (kommer inte ihåg namnet på rak arm. Asuis Z87-Delkuxe, 2x R9280X.. Madcatz (Tangentbord Cyborg Strike 7), Rat 9 och så hörlurarna såklart, Freq5. [/Madcatz] :P.. Massa annat som jag inte orkar skriva här :)

Permalänk
Medlem

GRRRRR!
Fick inte sladdfan idag heller.
På måndag är det 4 (fyra) veckor.

S K I T F Ö R E T A G

Permalänk
Medlem

sumitomo håll dig till dustin, att dom ens finns kvar idag är ju ett under. 4 veckor för lite sladdar var det? haha.

Permalänk
Medlem

Webbhallen är värdelösa, det är den kalla hårda sanningen

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SUMITOMO
GRRRRR!
Fick inte sladdfan idag heller.
På måndag är det 4 (fyra) veckor.

S K I T F Ö R E T A G

Kanske det står fel på deras hemsida; istället för 24 timmar så är det 24 veckor!

Så gott som bara 20 veckor kvar att vänta då hehe.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pelle86
Kanske det står fel på deras hemsida; istället för 24 timmar så är det 24 veckor!

Så gott som bara 20 veckor kvar att vänta då hehe.

Jag tror dig.

Beställde hos dem eftersom det var halva priset
på samma kablar jämfört med Dustin, och det gjorde
ett par hundra totalt.
Har kollat med leverantören och de har massor med
kablar på lager, men de har kanske 5-veckors magsjuka
eller nåt på lagret.

Så här får det bara inte fungera. Pixmaniasjuka?

Webhallen: Ring Nisse om ni har såna problem.

Permalänk
Avstängd

Utan att ha läst hela tråden vill jag göra ett instick med mina erfarenheter.

Började handla på Webhallen då dem endast hade en liten butik på 40(?) kvadrat någonstans på Kungsholmen. Att man handlade där berodde på låga priser och att dem hade ett utbud som andra butiker ej hade (specialprodukter). Det gick bra för dem och dem öppnar en betydligt större butik på tvärgatan till Sveavägen (minns ej namnet, Olof Palmes Gata kanske?). Här är dem fortfarande billiga och levererar snabbt.

Nu däremot är det fan en katastrof.

Beställde 2007-02-21:
Champion Inear hörlurar med "silent cap"
Counter-Strike 1 Anthology (DVD) - PC
Minibordsfläkt med böjbar nacke USB - HV
Sweex LED-Lampa med Böjbar Hals (USB)
Test Drive Unlimited

Varorna verkar inte reserveras åt mig då tex. Test Drive Unlimited finns i lager har min LED-lampa tagit slut. Så nu är det en väntan på att ALLA beställda varor ska vara i lager samtidigt. Ordern är fortfarande "Under behandling" och lär vara så ett bra tag till pga. detta lotteri med att alla varor måste vara i lager samtidigt.

Det är inte så att Webhallen håller på att gå i konkurs? Expansionen med nya butiker kanske inte gått så bra? Har betalat i förväg via min internetbank därav min oro.

Visa signatur

WOW SYYYGER HAR SPELAT TILL LVL 22

Permalänk

De gånger jag varit i behov av en vara snabbt har jag gått ner till databutiken på hörnet och köpt mina prylar. På så vis slipper jag ödsla min tid med att gnälla på webbutiker i olika forum.

Visa signatur

MIN DATA! P200MMX | 64MB | vet ej HDD | fett graffe | modekort: inbyggt | 600W agg | Grymma temps

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mike The Spike
De gånger jag varit i behov av en vara snabbt har jag gått ner till databutiken på hörnet och köpt mina prylar. På så vis slipper jag ödsla min tid med att gnälla på webbutiker i olika forum.

Nu bor inte alla i Kongo så de har en butik runt hörnet.

Men nu bockas webhallen av från favoriterna.

Konkurs? Möjligt. Sjukdom i minst en månad håller
inte som bortförklaring.
Sen att man inte får hem 19:- kablar på en månad
får en att undra.

Permalänk

Japp, t.o.m. i Kongo finns det butiker på hörnet. Sedan övergår det mitt förstånd hur man kan handla kablar för 19 spänn från en webbhandlare.

Visa signatur

MIN DATA! P200MMX | 64MB | vet ej HDD | fett graffe | modekort: inbyggt | 600W agg | Grymma temps

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mike The Spike
Japp, t.o.m. i Kongo finns det butiker på hörnet. Sedan övergår det mitt förstånd hur man kan handla kablar för 19 spänn från en webbhandlare.

Jag beställde inte en kabel.

Eftersom ordern gick på knappt 300:- inkl frakt
och 570:- i närmsta butik förefaller det inte så
konstigt eftersom webhallen fungerat väldigt bra förr.

Jag har tidigare beställt andra typer av kablar från USA, UK och kina.
Hamnar jag på dårhuset nu?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SUMITOMO
Jag beställde inte en kabel.

Eftersom ordern gick på knappt 300:- inkl frakt
och 570:- i närmsta butik förefaller det inte så
konstigt eftersom webhallen fungerat väldigt bra förr.

Jag har tidigare beställt andra typer av kablar från USA, UK och kina.
Hamnar jag på dårhuset nu?

Nej, du slipper undan denna gången Såg ditt uttalande om kablar för 19 spänn...

Visa signatur

MIN DATA! P200MMX | 64MB | vet ej HDD | fett graffe | modekort: inbyggt | 600W agg | Grymma temps

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SUMITOMO

Jag har tidigare beställt andra typer av kablar från USA, UK och kina.
Hamnar jag på dårhuset nu?

Sammlar du på dom ? eller har en fetish typ bondage ?

Nä, allvarligt så har WH sysslat med underligheter typ detta länge.
Tror min senaste order där var i sommras..beställde ett antal saker som ja var NOGA med att kolla att dom verkligen hade i lager, lik förb...saknades den viktigaste saken när order/utskick bekräftelsen kom och det tog dom närmre 2 veckor att skicka den senare i ett annat paket.
Hur dom lyckades trolla bort en lagerförd vara, som dom enligt dom själva hade inne, förstår jag inte, såvida dom inte har mycket dålig koll själva på sin lagerstatus (internt svinn).

Detta har jag även råkat ut för tidigare av dom.

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Medlem

Vad har hänt med webhallen ?
Har beställt massor av gånger förrut utan problem
gått 72 timmar sedan beställning/betalning av lite lagerlada prylar,
utan att skicka väg något paket, svarar inte på mail heller...
Sista gången jag handlar där...

Permalänk
Medlem

Beställde en stor tung produkt igår, den skickades idag.. Alla andra gånger jag beställt så har det oxå gått väldigt fort och smärtfritt.

Ni bör kanske tänka på att om det blir sjukdom på lagret så blir det oftast väldigt mycket att göra när väl det blir full rulle igen, då ska de ju ta och skicka allt som tyvärr inte hunnits skickats under tiden då folk varit sjuka. Gissar de betar av beställningarna en efter en i den ordning de inkommit.

Permalänk
Avstängd

Jag har inte heller haft några problem med webhallen. Det enda som tog lite tid var när jag beställde ett nätaggregat som inte fanns i lager. Det tog 2-3 veckor (minns inte exakt), men dom hade glömt skicka med de löstagbara kablarna så jag fick vänta 3 dagar till

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Medlem

Så dom har bara har en gubbe på lagret,
blir han sjuk stannar hela företaget !?
Det krävs ju ingen examen i hjärnkirurgi för att packa lite paket,
är väl bara att plocka in lite vikarier...
Tacka vet jag dustin...

Permalänk
Avstängd

Jag skulle inte anlita nån tonåring/praktikant till att packa mina varor i alla fall. Klart att man måste packa med omsorg.

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Medlem

De är inga höjdare på postorder men att handla i butik går utmärkt och jag älskar priserna. En nackdel är väntetiden. Man får alltid vänta ett bra tag oavsett om det är 3 personer i butiken eller 20. Det beror iof på att ingen kund verkar veta vad de ska ha och det diskuteras för fullt hur länge som helst. Sen kan det ju ha att göra med antal personer i kassan också.

Permalänk
Medlem

Det var det dummaste jag har hört, du menar att tonåringar inte skulle packa med omsorg ?
Nåja back till topic, jag har iallafall tappat förtroendet för webhallen
eftersom man inte på 3 dygn klarat av att skicka en lagerlagd vara...

Permalänk
Medlem

Webhallen långsamma? Dom är iaf snabbare än www.netsuperstore.se där jag nu har två order liggandes:

--------------
Tidigare beställningar

2007-04-11 #13393 xxxxxxxxx, Sweden Bearbetas 126:-
Visa
2007-01-20 #11953 xxxxxxxxx, Sweden Bearbetas 428:-
Visa
-------------

Som ni ser så bearbetas dom och görs än utan att jag fått nått avbeställningsmail som Webhallen iaf gör när dom inte kan leverera.

Order ifrån den 20 Jan har jag kvar bara för att se om det ska hända något men det är tystare än i graven om den. När den senaste ordern lades så fanns det i lager som säkerligen är deras leverantörs centrallager.

Nu säger dom iofs att det normalt tar 3-14 arbetsdagar att leverera men tycker dom är lite väl söliga ändå! Nåja så mycket som möjligt så väljer jag vid beställningen att hämta och betala i butiken så slipper jag ligga ute med pengar som man ju annars gör vid kontoköp.

Permalänk
Medlem

hehe hos Netsuperstore så kan du få vänta LÄNGE.
Att få hjälp i butiken tar också tid. Jag måste aktivt engagera någon av de lediga säljarna som står och pratar privat med sina polare. Det är INTE bra.

De har även finansiella problem.
Se http://se.pricerunner.com/svartalistan.html

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av N!klas
hehe hos Netsuperstore så kan du få vänta LÄNGE.
Att få hjälp i butiken tar också tid. Jag måste aktivt engagera någon av de lediga säljarna som står och pratar privat med sina polare. Det är INTE bra.

De har även finansiella problem.
Se http://se.pricerunner.com/svartalistan.html

Jo jag vet att dom ahr finansiella problem men så konstigt då om dom inte ger nån service till kunden :rolleyes:.

Nä då ger Webhallen iaf bättre service även om även dom har sina fläckar men då har dom iaf löst problemen om man aktivt varit med i problemlösningen så att säga.

Permalänk

En sak som jag märkt är att Webhallen inte verkar ta ur en vara ur systemet om den inte är skickad.

Tex om jag har tre varor, en av dem har de inte inne utan ska komma från leverantören, då kommer de andra två inte avregistreras utan vara kvar på sidan och indikera att de har fler produkter i lager än vad de eg har.

Visa signatur

Elektriska komponenter placerade i en stållåda.