webhallen - långsamma?

Permalänk
Medlem

webhallen - långsamma?

Beställde Command and Conquer - The First Decade från webhallen, i måndags. I sitt bekräftelse mail som man får, där finns en länk där man kan se orderstatus (jag är ju skitsugen på att lira lite C&C så jag sitter ju och trycker F5 på den här orderstatus-sidan konstant). Men de har fortfarande min order under behandling och idag är det onsdag!

Borde de inte ha skeppat iväg mina prylar vid det här laget eller? Eller tar det en vecka? Värt att tillägga är att jag beställde tidigt på måndag morgon.

Visa signatur

Är inte linux en billig kopia av ms-dos?

Permalänk
Medlem

Det är juletider så att det går lite långsammare får man nog räkna med. Beställde en film typ förre veckan från dom och då dröjde det ca. 2 dagar innan den skickades iväg.

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk
Medlem

Kan ju vara så att julrushen gör att saker tar lite längre tid

Edit = Postade samtidigt

Permalänk
Medlem

fan också! jävla julrush! jag vill ha mitt c&c idag! tror ni att det finns en möjlighet eller?

EDIT: Nedan finner du beställningar som är skickade från oss.

Yes de har skickat den, men kan jag räkna med att den dyker upp idag i brevlådan eller? Eller skickade dom den idag/nu i morse.

Visa signatur

Är inte linux en billig kopia av ms-dos?

Permalänk
Medlem

akn3 : ja för julruschen är ju en sån överraskning varje år?

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk
Medlem

Beställde en LCD-skärm på Dustin i förrgår, den hämtade jag idag på posten...julrusch

Permalänk
Medlem

Beror nog på VAD du beställer oxå..Du skriver "prylar", dvs pluralis, så jag antar att det är mer än ett spel du beställt ?

Kollade du så dom hade sakerna hemma ?

Beställde själv förra Fre och fick paketet på Mån...

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk

Vetefan om man ska beställa saker från webhallen dom har blivit djävligt slöa tycker jag.

Förut så skickade dom varorna efter 24 timmar.
Jag har väntat 2 dagar nu och inget har hänt och varorna finns i lager.
Men men dom kanske har fått mycket beställningar över nyår

Det tog runt 4 dagar för beställingen innan denna

Permalänk

Sist jag beställde från Webhallen så tog det över en månad innan de levererade trots att allt var i lager när jag beställde.

Permalänk
Medlem

För mig tog det ca en vecka innan min order ens behandlade. Ja, webhallen ÄR långsamma.

Visa signatur

Min dator äger mig. True story.

Permalänk
Avstängd

Hm, jag har alltid fått spel från webhallen dagen efter... fast det var ett tag sedan

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk

WH har ett konstigt system, la en order veckan innan jul.
Dock var inte några av sakerna i lager (dock hos leverantören), de saker som var i lager räknas fortfarande som att de är i lager fastän de är reserverade till min order.
Dvs, folk tror att sakerna är i lager även om de inte är i lager för deras del utan måste beställas från leverantören.

Visa signatur

Elektriska komponenter placerade i en stållåda.

Permalänk
Medlem

Webhallan långsamma näää: Beställde grejer som tog mer än en månad och mycket tjat innan de levererades. Då fick jag dessutom stryka en artikel för att inte vänta ännu längre.
Killen på Webhallen lovade flera gånger att grejerna var skickade men det var de inte.
Tillslut så fick jag "hota" med att anmäla dom till Handelsbanken (direktbetalning) och polis. Det fungerade jättebra då jag fick grejerna två dagar efteråt.

Så jag handlar aldrig mera på Webhallen.

Permalänk
Medlem

Webhallen är redigt långsamma när det än är. Senast nu i början av februari beställde jag mitt xbox 360. måndagskväll beställdes den, skickades på fredagen och kom till servicestället på måndagen. Vad jag ser på deras hemsida skriver dem att det ska vara en 24hleveranstid, så jag förväntade mig att det skulle komma på onsdagen, men icke.
gången innan dess, beställdes i början av oktober. Fanns inte i lager men hos leverantören. Men lik förbannat så skickar dem inte grejerna ens efter 2 veckor.

Jag beställde ett spel till mitt xbox förra vecka från dustinhome. Skickades samma dag som beställningen och var på servicestället dagen efter. Tacka vet jag seriösa företag som håller vad dem lovar. Aldrig mera Weballen. Alltid mer Dustinhome oavsett om dem har gratis frakt eller inte.

Visa signatur

Fractal Design S | Corsair HX 650W | ASUS B350-Plus | AMD Ryzen 7 1700 | EKWB Liquid 360 | Sapphire Radeon R9 290 Tri-X | Corsair VENGEANCE LPX 16GB 3000MHz DDR4 | 3x Intel SSDs | Acer XF240H | Logitech G400s & Corsair K70 Lux RGB | Sennheiser HD 555 & Modmic

Permalänk
Medlem

Beställde några kablar från dem för en vecka sedan.
Inte skickade än, blir nog inga affärer med webhallen
på ett tag.

Permalänk
Medlem

har också slutat handla där.. spel å lite filmer ska inte ta flera dagar att få hemskickade trots alla i lager.

Permalänk
Medlem

Jag tycker webhallen är rätt snabba. Beställde ett paket den 13:e och fick hem sakerna den 15:e.

Permalänk

Har själv bara goda minnen därifrån. Får varorna efter 2 dagar oftast.

Permalänk
Medlem

Webhallen är långsamma ja! Mina erfarenheter är t.ex demoprodukt som jag beställde för avhämtning som fanns på Sveavägen tog 4 dagar innan jag fick besked att den fanns för avhämtning. När jag kom dit för att hämta den så var den iaf inte packad utan det gjordes medan jag väntade och naturligtvis glömdes nätagget bort så fick återkomma för att hämta den.

Så den där 24h leveranstid vete gudarna om dom någonsin fixar :rolleyes:.

Permalänk
Avstängd

Alltid fått mina saker 1-2 dagar efter det att jag beställt.
Så inga problem för mig iaf.

Permalänk
Medlem

Det där med "Leveranstiden är vanligtvis 24 timmar om produkten finns i lager och beställningen görs innan kl 15.00" har jag inte varit med om från Webhallen. Aldrig har ordern blivit behandlad inom 24 timmar, vilket är varför jag inte har beställt någonting från Webhallen på ett tag.

Senast jag beställde och alla varor fanns i lager tog det en vecka innan man skickade paketet och då dessutom utan en av artiklarna (den fanns i lager då jag beställde och en tid efteråt). Jag hade inte fått någon information om det och även på deras hemsida stod det att allt var skickat. När jag kontaktade dem visste de inte om eller när den skulle komma.

Visa signatur

B650M GAMING X AX • Ryzen 5 7600X • Radeon RX 6950 XT • 32GB 6000MHz DDR5 • AP201 • Custom Loop

Permalänk
Medlem

Webhallen blir det inga affärer med på ett bra tag.
På 10 dagar har de inte lyckats leverera ett par
kablar.
Än mer irriterad blir man när de inte kan besvära
sig med att svara på mail om ordern.

t.om Ellos är bättre.

Permalänk
Medlem

6 dagar har gått för ett tgb som finns på lager hos Webhallen...
Inget har hänt med ordern.
Har sådan otur nuförtiden med e-handel.

Finns det något företag som är bra!?

Visa signatur

wazaaaaaah!

Permalänk
Medlem

ja dra till dustin beställer du tidigt så har du garanterat dina saker dagen efter,, webhallen har sedan länge tappat racet och verkar inte heller bli bättre. och det lustiga är ju att det står inom 24 timmar behandla blabla nåt som inte tydligen stämmer enligt många av oss här.

Permalänk
Medlem

Fick mina DVD-R skivor idag, beställde onsdagsnatt. Bor visserligen ganska 'centralt' så var nog inte långt att skicka dock.

Permalänk
Medlem

Jag har väntat 3 veckor på min beställning, först var det något som saknades, när det väl dök upp var det något annat som saknades, och hela tiden "inom några dagar" när man pratade med kundtjänst.
Idag bad jag dem ta bort den sista prylen som saknades i beställningen och nu ska det tydligen vara klart och på väg, och de bjöd på frakten (99:-) som "kompensation"...

Jag är inte helt imponerad.

Permalänk
Medlem

Jag hade tänkt att göra en ny tråd, men jag lånar den här.
Jag sökte efter "Under behandling", och det är det jag också ser när jag loggar in och kollar under mina beställningar.

Jag beställde Flight Simulator 2004 i Torsdags, med förhoppning om att det skulle komma i Fredags. Dock så gjorde det ingenting att de inte kom i Fredags, för jag förstår väl själv att det inte går som på räls.

Men men, idag så hoppas jag på att det kommer, även om det står "under behandling". Om det inte kommer så kommer jag ringa till dem, för nu har de haft flera dagar på sig att skicka spelet.

Det finns "fler än 20" på lagret, så hoppas de inte kommer med några dåliga ursäkter. Då blir jag arg

Edit: Ska veckodagar ha stor bokstav i början?

Visa signatur

Maincomputer 4x128gb SSD i raid0 = snabb. I7 4770k@4.4GHZ med en stor jädra fläkt (kommer inte ihåg namnet på rak arm. Asuis Z87-Delkuxe, 2x R9280X.. Madcatz (Tangentbord Cyborg Strike 7), Rat 9 och så hörlurarna såklart, Freq5. [/Madcatz] :P.. Massa annat som jag inte orkar skriva här :)

Permalänk
Medlem

OT: I engelskan skriver man veckodagar med stor bokstav men inte i svenska.

ON: Har de inte skickas inom 1-3 arbetsdagar?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Packe
OT: I engelskan skriver man veckodagar med stor bokstav men inte i svenska.

ON: Har de inte skickas inom 1-3 arbetsdagar?

Jag beställde i torsdags innan klockan 12. Hoppades, som sagt, att de skulle hinna skicka iväg den på torsdagen. (Förra veckan).
Vi får se om det ligger ett paket vid dörren när jag kommer hem senare.

EDIT: Den kom inte idag.. Förbannade jävla idioter på Webhallen. Jag skickade iväg ett mail till dom där jag bad dom lyfta på arslet!
Ursäkta min frustration, men jag har väntat hela helgen på att få paketet. Och sen så har de inte ens skickat paketet när VARAN FINNS I LAGER. Usch vilken dålig service. Funderar på att avbeställa om jag inte fått paketet på onsdag. Det är inget stort paket det handlar om, utan fraktkostnad 1; 29 kronor.
Nej, det får bli lite Live for speed som plåster på såren...

Visa signatur

Maincomputer 4x128gb SSD i raid0 = snabb. I7 4770k@4.4GHZ med en stor jädra fläkt (kommer inte ihåg namnet på rak arm. Asuis Z87-Delkuxe, 2x R9280X.. Madcatz (Tangentbord Cyborg Strike 7), Rat 9 och så hörlurarna såklart, Freq5. [/Madcatz] :P.. Massa annat som jag inte orkar skriva här :)

Permalänk
Medlem

Är på dag 9 efter beställning av ett tangentbord som finns på lager.
Fick sjukdom på logistikavdelningen som ursäkt av Webhallen för tre dagar sedan.

Visa signatur

wazaaaaaah!