Permalänk
Robot

Puzzlebox 2.0 The Second Coming

Tjosan

Gjorde en liten remake på det gamla hellraisertemat all info om bygget och hårdvaran finns på

http://www.bit-tech.net/modding/2007/04/20/puzzlebox_2_case_m...

Besök albumet: Puzzlebox 2.0 The Second Coming av [WP@]Wolverine

Permalänk
Medlem

jag säger... WOW!
riktigt nice! 10p

Permalänk
Medlem

som vanligt Wolverine... rent nöje att fröjda...

önskar att man någon gång hade pengar som man kunde betala dig vad du är värd och få ett snyggt moddat chassi.... mmmm....

Visa signatur

WS - 980x/48GB/MSI Big Bangx58/2xIntel PT Gbe/Seasonic x760/3xSSD@120GB/8xSeagate@250GB/GTX670/Dell U2711 Win7x64/VmWare WS9 och massa stuff.
NAS - AMD C60-I/8GB/2xIntel PT Gbe/FSP Pico@90w/SSD@120GB/5xSeagate_o_WD@2TB WinServer2k8r2/Flexraid/Crashplan/Hyper-V----> idle@20w

Permalänk
Medlem

coolt..hur gjorde du med skärmen?...är det en bilstereo med skärm?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

jäklar vad snyggt 10p

Permalänk
Medlem

saknar dock huvet i burken och de sköna ljus efekten du hade i första boxen du gjorde

Visa signatur

||Moderkort|| ASUS Maximus IV GENE-Z ||Cpu|| Intel® Core i7-2600K Processor @ 4.8ghz ||Minne|| Corsair Dominator GT DDR3 2000MHz 12GB(3x4gb) ||Gpu|| ASUS GeForce GTX 560Ti ||Hdd (boot)|| Corsair SSD Force Series GT 120GB ||PSU|| Corsair HX 850W PSU ||| Vattenkylning | EK-Supreme HF | XSPC RX240 Dual Radiator |

Permalänk
Medlem

Inte min stil riktigt, men du får 8 p för ett väl utfört arbete, som vanligt då wolfie

Visa signatur

Mom! KDE and GNOME are fighting again! And Linus is taking KDE's side!
If you kids don't shut up, you're going to go to bed without your supper!

Permalänk
Proffsmoddare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Murcho
saknar dock huvet i burken och de sköna ljus efekten du hade i första boxen du gjorde

Den glöder faktiskt mysigt rött i mörker men pga min totalt usla kamera kunde jag inte få en enda bra bild på det. Men jag har ny kamera på väg så nästa vecka ska jag lägga till lite nightshots.

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk

tjenna

underbart hur mycket tid har du lagt ner? 50,100,200h?
10 solklara poäng iallefall

mvh fidde

Visa signatur

HEJ!:D

Permalänk

Snyggt utfört o allt... Men lite väl grötigt o plaffsigt kanske.. Well well.. Men snyggt.

Visa signatur

Apple Mac.

Permalänk

Gillar 1.0 så oändligt mycket mer!!

Visa signatur

the power of ART compells me!

Permalänk
Medlem

klart 10a

Visa signatur

i5-12600KF | Noctua NH-D15S Chromax Black | MSI MAG B660M | 64 GB G.Skill Trident Z | 3 * WD Black SN750 | Asus TUF OC RTX 3080 | Fractal Design Torrent | Corsair RM750W | Samsung Odyssey G9 49" |

Permalänk
Medlem

som många säger så tycker även jag om den första mer, men Wolverine håller så hög klass på allt han gör att det fortfarande inte kan mätas med andra moddar

Visa signatur

Men... vad är det bra för? - Kommentar från en ingenjör på IBM angående mikrochipet, 1968
Jag tror att det finns en världsmarknad för ungefär 5 datorer. - Thomas Watson Sr, IBMs styrelseordförande år 1947
"Bamse på ÖÄ i mitt hjärta"

Permalänk
Medlem

Snyggt!., men tyvärr inte alls i klass med din första

Visa signatur

Asus Zenbook UX32VD-R4002V.

Permalänk
Medlem

Ser som många sagt tidigare väldigt plastigt ut, sen om detta beror på korten eller ej blir ju svårt att avgöra. Det känns som att mycket av mystiken som den första hade har tappats men åter igen så beror väl detta främst pga att korten inte ger en helt korrekt bild.

Skönt att se att du tagit upp en gammal ide och skapat ännu ett verk.

Jag vet inte om det jag som missade nått men jag förstod inte riktigt, är det tänkt att man endast skall ha den lilla lcd:n som skärm?

Visa signatur

"Din bakgård är en kyrkogård och du har ett mini-auswitch i källaren? Nä precis, fast i kyrkan hittas detta." -Hipshot

Permalänk
Proffsmoddare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hetzz
Ser som många sagt tidigare väldigt plastigt ut, sen om detta beror på korten eller ej blir ju svårt att avgöra. Det känns som att mycket av mystiken som den första hade har tappats men åter igen så beror väl detta främst pga att korten inte ger en helt korrekt bild.

Skönt att se att du tagit upp en gammal ide och skapat ännu ett verk.

Jag vet inte om det jag som missade nått men jag förstod inte riktigt, är det tänkt att man endast skall ha den lilla lcd:n som skärm?

Ja den ska endast ha den lilla skärmen denna är avsedd som musikspelare i första hand och kopplas direkt till hemmabion. Skärmen är bara till för att visa ett mediacenter gui och kontrollera winamp. Jag ska köra trådlös överföring till Tvn senare så att jag kan köra ut film ifrån den med.

Den är aldrig tänkt att användas som vanling dator.

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [WP@]Wolverine
Ja den ska endast ha den lilla skärmen denna är avsedd som musikspelare i första hand och kopplas direkt till hemmabion. Skärmen är bara till för att visa ett mediacenter gui och kontrollera winamp. Jag ska köra trådlös överföring till Tvn senare så att jag kan köra ut film ifrån den med.

Den är aldrig tänkt att användas som vanling dator.

Ahh ungefär vad jag misstänkte. Det kan nog bli riktigt nice

Visa signatur

"Din bakgård är en kyrkogård och du har ett mini-auswitch i källaren? Nä precis, fast i kyrkan hittas detta." -Hipshot

Permalänk
Medlem

Den är ett mästerverk, helt klart, men ändå är det något med den första som tilltalar mig mer. Men det är väl så att uppföljare aldrig är bättre

Permalänk
Avstängd

FJORTIS VARNING!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Visa signatur

LOLLOLLOLLOLLOLLOLLOLLOLLOLLOLLOLLOLLOLLOLLOLLOLLOLLOLLOLLOLLOLLOLLOLLOLLOLLOLLOLLOLLOLLOL

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 4883
FJORTIS VARNING!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Särskrivningar belönas med avstängning.

Permalänk

Och vad är det dära?

Visa signatur

AMD X2 4000+, 4096 MB Corsair Value, Leadtek 8800GT 512MB, GIGABYTE GA-MA770 DS3, ANTEC P180

Permalänk

Hellraiser i all ära och snyggt jobbat.
Men rosa-röd?
10P.

Permalänk
Avstängd

skit nas fick för mig att jag såg den på dreamhack? ni hade uttställning och gjorde diverse grejer

Visa signatur

Halleluja