Har du dumpat din mp3-spelare för mobilen?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av doolar
De flesta "fördoms postare" är ganska värdelösa...

Batteritiden är det som nästan imponerat på mig mest i W880i, jag laddar inte den mycket oftare än min gamla K800i som jag aldrig använde som musikspelare.

Visst, lyssnar du extremt mycket under dagen så kanske det går åt, har för mig att W880i ska klara 14 timmar, lite samtal på det och batteriet är nog slut. Men lyssnar man så mycket hade jag nog rekommenderat en separat spelare...

Vissa är ganska bra vissa är sämre.
Men faktum är att 14 timmars speltid är mycket ovanligt och det är mycket oftare det ligger klart under 10 timmar, då är det dessutom vid endast musik spelning så börjar man ringa och annat så minskar timmarna ganska drastiskt.

Sen att just din telefon är en av de bästa när det gäller batteri tiden är något du kanske borde tänka på

Visa signatur

Citera för att vara säker på svar!

Permalänk
Medlem

Aldrig. Min iAudio X5 kommer följa med mig så länge den är vid liv... eller rättare styrspaken.

Visa signatur

gammalågrå.

Permalänk
Medlem

Nej, min Creative Zen V 2GB är alltid med mej medans min mobil, Samsung X700 ligger hemma.

Visa signatur

Corsair Graphite 600T||EVGA SN G2 650W||Asus TUF Gaming B550-Plus||AMD Ryzen 5 5600 X||Zalman CNPS9X||Corsair Vengence DDR4 2X8GB 2666MHz||Sapphire Radeon RX 6700XT||WD BLACK SN850 NVMe M.2 500GB

Permalänk
Medlem

Tycker min SE Z710i är underbar. Duger gott som ersättning för min MP3 spelare. Lyssnar förvisso bara på ljudböcker, och kräver inte så mycket av ljudkvalitet.

Visa signatur

"Berzerker don´t die, they wuss out ;)"

Permalänk
Medlem

Min Qtek 8310 fungerar kalas till både film och musik. Har dumpat min iPod Nano totalt... att överföra musik med iTunes är djävulen.

Visa signatur

rm -rf *.blog

Permalänk

Dumpade min iPod Mini 4gb och lyssnar nu enbart på musik från min SE k610. Ljudet är faktiskt bättre på mobilen men det är lite trist att byta ner sig utrymmesmässigt. Sen var det ju lite smidigare att synka ipoden mot iTunes. Men som jag ser det så är det separata mp3-spelaren död, hoppas Apple fattar det med.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Squeeze
Min Qtek 8310 fungerar kalas till både film och musik. Har dumpat min iPod Nano totalt... att överföra musik med iTunes är djävulen.

Nog för att det knappast finns en större motståndare till iTunes än mig, men att överföra via ActiveSync, eller via UMS (med tredjepartsmjukvara på telefonen) med USB1-hastighet är fan snäppet värre ändå..

(Jag utgår från att du inte tar bort batteriet och plockar ut minneskortet varje gång, för då är vi inne på en helt annan nivå av osmidighet)

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ErikHK
joo jag vet, men iPhone kommer väl bara som 2G (GSM) trodde jag..

iPhone för amerikanska marknaden (alltså den som snart kommer) har GPRS och EDGE, men inte 3G. Anledning till att U-landet USA knappt har någon 3G-täckning. GSM-täckningen är dålig redan som den är också.

EDGE ger dock 237 kbit vilket inte är så mycket sämre än normal-3G. Det märks om du kopplar upp din dator via det och surfar, men för mobiltelefoners egna applikationer räcker det oftast till.

Permalänk
Medlem

använder min k800i som mp3 spelare/mobil, med HPM-82 lurarna. Tycker det funkar väldigt bra. Absolut inget batteri problem. Hade igång radion hela natten, sen lyssna ja på musik i en 5h ich ringde några samtal och tog lite kort dagen efter, då behövde den laddas. Helt ok tycker jag.

Visa signatur

Ryzen 5 3600x • ASUS ROG STRIX B550-I GAMING • G.SKill Trident Z Neo2x16GB CL16 3600 MHz • EVGA RTX 3070 Ti FTW3 ULTRA • Samsung 860 QVO 1TB, 870 QVO 2TB, Corsair MP600 500gb • Cooler Master NR200P MAX med CM 850+ GOLD och CM 280mm AIO

Permalänk
Medlem

Har mer och mer börjat använda min w850i som mp3, nanon börjar bli jobbig att ha med. Det blir så mycket smidigare att ha allt i en och samma sak.

Visa signatur

8D

Permalänk
Medlem

Köpte W800i när den kom ut, har haft den i ett år tror jag nu, om inte mer... MP3 spelaren gav jag till lillebrorsan. Vill däremot köpa en ny MP3 spelare men känns lite onödigt då jag använder mobilen till allt.

Visa signatur

>citera för svar >marknadsreferenser

Permalänk

Nej, och jag vill inte göra det heller. Köpte en 4GB Nano för att ha som musikspelare. En vecka senare kommer jag på att mitt mobilabbonemang har gått ut, så jag förlänger det och får en K800i för 1kr... Jag skulle ju mycket väl kunna använda den till att lyssna på musik i, men då skulle ju Nano-köpet en vecka tidigare varit helt i onödan

Permalänk

jag har tänkt i samma spår länge. köpte minneskort till min z800i för ett år sen och använde den som mp3-spelare, men nåt som stör mig så OTROLIGT är det faktum att headset till telefonen ALDRIG håller särskilt länge. det blir snabbt glapp och så måste man punga ut ett par hundra spänn för att få nya hörlurar.

jävla skitkontakter säger jag bara!

därför har jag nu kommit fram till att det är bättre att köpa en mp3 med nån gb minne och sen nöja sig med det. det blir i alla fall bättre i längden..

Visa signatur

ASUS 8800GTS 640mb || Intel e6320 1,86Ghz @ 3,2Ghz|| Scythe Infinity || 4gb OCZ Platinum 800mhz || PSU - Hiper R 580W || Antec P182 || P5B-Deluxe || SuperPi 1MB - 14,8s || 3dMark06 -10761p

//CruZadeR

Permalänk
Medlem

Körde med min W810i som mp3-spelare i några månader, men blev tillslut trött på det dålig ljudet. Skaffade mig en iAudio D2 4gb + 4gb SD-kort i dagarna istället, och jag ångrar mig inte en sekund :]

Permalänk
Medlem

W880i fungerar utmärkt.

Visa signatur

skjut inte upp något till morgondagen som du kan få någon annan att göra redan idag.

Permalänk
Medlem

Jag använder enbart min iriver T10...jag får seriöst elstötar i öronen av min Sony Ericsson W300i när man byter låt.

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk
Medlem

Tja!
Trådskaparen här..

Nu har jag läst trådens alla inlägg och kan väl komma fram till att en MP3-Mobil inte är så värst populär som jag annars trodde...

- Dåligt ljud
- Dålig batteritid
- Kontakter som lossnar
- Obekväma hörlurar, går sönder lätt.
- Dåligt med minne (om du inte köper ett större kort såklart)
- Svårt att träna med pga storleken (w880i kanske har en chans här)

Nä jag ser en liten chans för w880i att omvandla min Mobil och Mp3-spelare till samma pryl, men jag avvaktar nog lite innan jag kastar ut min Meizu E2.

Visa signatur

Baaahh

Permalänk

Använder min W810i som mp3spelare, mycket bättre än att gå omkring med sjuttioelva prylar

Permalänk
Medlem

Dumpade min mp3-spelare för flera år seda. Har senaste tiden kört med W810, och nu har jag skaffat en W610. Den är grym!

Permalänk
Medlem

W800i + extra mines kort, funkade underbart i början, dock har headsettet börjat krångla. Kontakten, Alla polare har fått samma fel, eller iaf en del med liknande mobiler så det är ett minus, + att headset sladden är typ 1 meter, sen på med en vanlig slad, 2-3 meter sladd aja småfel men de fungerar. Dock så pajar sladden på dryga 6-7 månader, men det är väl sånt man får leva med (100kr typ)

Visa signatur

i7.

Permalänk
Medlem

dumpade min mp3 spelare för en k800i så jag kan kollar på film, ta kort , lyssna på musik allt i ett

ett smart val tycker jag

Visa signatur

PSN: Swedishbullets

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av candyraver
Tja!
Trådskaparen här..

Nu har jag läst trådens alla inlägg och kan väl komma fram till att en MP3-Mobil inte är så värst populär som jag annars trodde...

- Dåligt ljud
- Dålig batteritid
- Kontakter som lossnar
- Obekväma hörlurar, går sönder lätt.
- Dåligt med minne (om du inte köper ett större kort såklart)
- Svårt att träna med pga storleken (w880i kanske har en chans här)

Nä jag ser en liten chans för w880i att omvandla min Mobil och Mp3-spelare till samma pryl, men jag avvaktar nog lite innan jag kastar ut min Meizu E2.

Vore jag du skulle jag nog inte ta upp saker som en eller två personer sagt och se som generella problem.

Permalänk
Medlem

Hade tidigare en Iaudio U2 med sony ex71-lurar men bytte ut u2an till en w810i med 4gb minne.
Visst, man hör en viss försämring men jag tycker ljudet är helt okej med ett par ex71-lurar till telefonen.
Smidigt säger jag iaf

Visa signatur

"Happiness is only real when shared"

Permalänk
Medlem

Använder numera min SE W950i med ett par Shure E4C istället för de vanliga hörlurarna och är riktigt nöjd.

Permalänk

Fick min W880i igår, är mycket nöjd med den. Tycker ljudet är helt ok, kommer låta min Ipod Nano jag köppte i somras bli helt dedikerad till att spela musik i bilen. Iofs så fick jag idag en laddare för att koppla in den bärbara datorn i bilen. Har en liggandes (P3 850Mhz 256mb ram, liten sak med 12" skärm) Får se om det kanske blir den nya musikspelaren i bilen. Alltid trevligt att kunna surfa på hotspots lite till och från också.

Kan inte klaga på någonting ännu vad det gäller min W880i, hade lite problem i början innnan jag kom på att stänga av GSM+3G och köra enbart GSM då jag inte har ett 3G abbonemang, så nu kan jag ringa även där mobilen har 3G-kontakt.

Kameran i mobilen tar inte alls några superbilder, men den är min första kameramobil som tar fullt dugliga bilder. Inte direkt något man har som bakgrundsbild på datorn, men det gör sitt jobb och det går att se vad det är på bilderna. (till skillnad mot de tidiga kameramobilerna)

Har inte hunnit lära mig mobilen helt ännu vad det gäller hur spelaren fungerar, det enda litet jobbiga är väll om man inte är så himla noga med vilka låtar man lägger in, så kommer det en låt man inte vill höra, kanske bara för att man inte är på sådant humör, så måste man (?) låsa upp knapplåset och gå in i walkmanmenyn för att byta låt. Det finns iofs headsets att köpa som har sådana knappar och jag antar att de fungerar trotts knapplåset på mobilen.

Visa signatur

i7 930 @ 3.8 | P6X58D-E | 6GB Corsair XMS3 | 2x R9280X | Intel SSD|
Dell UltraSharp 2707WFP | Logitech Z5500 | Logitech Illuminated | MIONIX Saiph 1800 |

Permalänk
Medlem

Lite off-topic. Men till ovan om han inte upptäckt detta så kan man med w880:s volym knapp på sidan byta låt framåt och bakåt om man håller inne den ett tag även om knapplåset är på.

Permalänk
Medlem

Dumpade min gamla SanDisk-spelare för min N73:a när den sistnämda utrustades med 2 Gb minneskort. Originalheadsetet är inte mycket att hänga i julgranen, men med t ex AD-41 blir det finfint.

För mig är det vikigaste med portabelt ljud att det är just... portabelt. Välljud har jag så att det räcker och blir över för mig här hemma

Visa signatur

Workstation: i7 2600k | P8Z68-V Pro | 16 Gb RAM | MSI Radeon 390 | NEC PA241W
Portabelt: Surface Pro 3 | Samsung Galaxy S6 Edge
Fotoväska: Nikon D800E | Nikkor AF-S 24-70/2,8 G ED | Nikkor AF-S 85+50/1,8 G

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nilsmop
Lite off-topic. Men till ovan om han inte upptäckt detta så kan man med w880:s volym knapp på sidan byta låt framåt och bakåt om man håller inne den ett tag även om knapplåset är på.

Jupp, hade som sagt bara haft mobilen i en dag, så hade inte hittat det ännu. Tack endå!

Visa signatur

i7 930 @ 3.8 | P6X58D-E | 6GB Corsair XMS3 | 2x R9280X | Intel SSD|
Dell UltraSharp 2707WFP | Logitech Z5500 | Logitech Illuminated | MIONIX Saiph 1800 |

Permalänk
Medlem

kör med min n95, dumpade både digitalkameran å min zen V funkar skitbra

Visa signatur

hej hej