Saknar du den gammla goda tiden?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bijan
OS X i all ära, men Findern är helt värdelös.
Går inte en dag utan att jag saknar Norton Commander

Lär ju finnas ett par ortodoxa filhanterare till os x, misstänker jag. Krusader ska väl finnas portat, iaf?

Visa signatur

The power of GNU compiles you!
"Often statistics are used as a drunken man uses lampposts -- for support rather than illumination."

Permalänk
Vila i frid
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kode
Lär ju finnas ett par ortodoxa filhanterare till os x, misstänker jag. Krusader ska väl finnas portat, iaf?

Problemet verkar vara att ingen inser att man inte behöver quartz grafik och dansande moln för att flytta filer.
Svaret man får är att bege sig till terminalen för att hålla det krasst och gammalmodigt.

Man får väl stå sitt kast när man köper en helvit "gullig" dator

Visa signatur

Assumption is the brother of all fuckups

Permalänk
Medlem

Jag satte upp en gammal industridator för em maskin i fredags. DOS/Win3.11 floppy och jumprar. det tog halva dagen att bara hitta floppydisketter som fungerade och att installera allt och trasiga disketter till drivrutiner och inget USB eller CD och 21 disketter varav no12 var trasig och BLÄÄÄ! Jag saknar INTE detta gamla tidsödande tillstånd som ni hänvisar till som "Den goda tiden"

Visa signatur

"Om man arbetar tillräckligt länge med att förbättra ett föremål går det sönder. "

Hjälp oss göra världen lite snällare! www.upphittat.nu

Permalänk
Medlem

Jag kunde inte spela Doom 2 i Win3.11 så jag fick trycka F8 varje gång datorn startades och individuellt stänga av varje del av datorn jag inte behövde tex, windows, mus, cd-rom läsare osv. Allt förutom typ grafikkort, ljudkort och tangentbord var avstängt

Setup.exe och sen välja Sound Blaster AWE32 för att skippa pc-speakern. Det var rätt roligt faktist.. man kände sig lite haxxor när man var ung och lekte i Dos.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |