Förslag på spel att kunna spela.

Permalänk
Medlem

Förslag på spel att kunna spela.

Hej.

Jag har en rätt ny dator inför skaffad och byggd slutet av sep 2023. Innan dess hade jag en dator som hade minst 12år på nacken, så jag ligger efter lite i gällande att spela spel som har kommit ut. Har spelat mycket mmos som Wow och Guild wars 2. Spelar förstunden nu även New world.

Men skulle vilja ha lite tips på några guldpärlor som är värt att testa.

spel som jag har spelat
Hellblade senua's sacrifice (väntar på 2an som kommer här snart)
Hogwarts Legacy
Helldivers 2 (spelat i några timmer, tycker det är kul, men har spelat mycket själv dock med random personer)
Diablo 4
Last Epoch
industria
Starfield (men inget för mig, har aldrig fastna för spel så som skyrim, starfield etc.)

Jag gillar allt möjligt men mest RPG spel (allt från singelplayer till mmos, Dock har jag svårt med turbaserade rpg spel som t.ex. baldurs gate 3), Fps-spel (men då ska det vara singelplayer helst eller Co-op som typ helldivers 2).
Har the witcher 3, har spelat i kanske 2-3 timmar max, men tycker inte än så länge att det är så roligt. Star wars last survivor har inte heller riktigt fastna för mig.

Men jag uppskattar gärna förslag på spel, som är värda att testa.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650 Gaming X AX | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | GIGABYTE GeForce RTX 4070 WindForce 3 OC | Montech Metal DT24 Premium ARGB | 2 x Kingston KC3000 M.2 NVMe SSD Gen 4 2048GB | ASUS TUF Gaming 850w Gold | Corsair iCUE 4000D RGB Airflow | 27" LG UltraGear 27GP850P-B |

Permalänk
Medlem

Horizon - Zero Dawn
The Outer Worlds

Tycker båda är rätt mysiga singelplayerspel

Visa signatur

Windows 11 Pro | Intel i7 8700 | ASUS Prime Z370-P | Corsair 16GB 3000MHz | ASUS GTX 1080 | Fractal Design Define S | Corsair RM750x | Hyper 212 EVO

Permalänk
Medlem

Baldurs gate är ju kul som fan, Red dead redemption 2 är två sådär på rak arm.

Visa signatur

Chassi: Fractal design Define C Mobo: aorus x570 elite
Cpu Ryzen 3600 Kylare noctua nh-d15Gpu 7900XT Ram g.skill flare x black
Kingston a2000 1TB 2x PSU: EVGA SuperNova 850 G2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joppis:

Horizon - Zero Dawn
The Outer Worlds

Tycker båda är rätt mysiga singelplayerspel

Zero Dawn, verkar intressant. går man över till Forbidden west sen om man har klarat Zero Dawn?

The outer world verkar ju bra också, intressanta förslag, som ska kollas vidare på

Skrivet av NatureBoyyy:

Baldurs gate är ju kul som fan, Red dead redemption 2 är två sådär på rak arm.

som sagt, vet inte riktigt om Baldurs gate är något för mig, då jag inte gillar så mycket Tur baserad combat osv. Men Red dead redemtion 2 är ju värt att kolla vidare på. Det tackar jag för

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650 Gaming X AX | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | GIGABYTE GeForce RTX 4070 WindForce 3 OC | Montech Metal DT24 Premium ARGB | 2 x Kingston KC3000 M.2 NVMe SSD Gen 4 2048GB | ASUS TUF Gaming 850w Gold | Corsair iCUE 4000D RGB Airflow | 27" LG UltraGear 27GP850P-B |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fimps:

Zero Dawn, verkar intressant. går man över till Forbidden west sen om man har klarat Zero Dawn?

Forbidden West är "Horizon 2", så att säga. Det finns ett DLC till Zero Dawn också, att spela inemellan om man vill.

Jag skulle föreslå Cyberpunk 2077. Det fick rätt risig kritik vid launchen, men uppdateringarna har gjort det till ett mycket bra spel.

Sony's Spiderman-spel är också riktigt kul.

Visa signatur

5900X | 6700XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av mpat:

Forbidden West är "Horizon 2", så att säga. Det finns ett DLC till Zero Dawn också, att spela inemellan om man vill.

Jag skulle föreslå Cyberpunk 2077. Det fick rätt risig kritik vid launchen, men uppdateringarna har gjort det till ett mycket bra spel.

Sony's Spiderman-spel är också riktigt kul.

Första Spelet jag testar blir nog Zero dawn. Har en xbox kontroll som jag kan använda också till spelet :). Jag Redan Cyberpunk 2077, men kommer nog få ligga och samla damm ett tag till. Tackar som sagt för tipsen :).

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650 Gaming X AX | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | GIGABYTE GeForce RTX 4070 WindForce 3 OC | Montech Metal DT24 Premium ARGB | 2 x Kingston KC3000 M.2 NVMe SSD Gen 4 2048GB | ASUS TUF Gaming 850w Gold | Corsair iCUE 4000D RGB Airflow | 27" LG UltraGear 27GP850P-B |

Permalänk
Medlem

The Last of Us

Aldrig spelat det skälv (alla säger att man ska det) . Blev lite tvingad att se tv serien och tycker att den var mycket bra gjord. Kommer dock fortfarande inte spela spelen då de inte är riktigt min typ av spel.

Ett spel jag gillar dock är Ratchet and Clank spelen
Det senast finns till dator

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mega-Dark:

The Last of Us

Aldrig spelat det skälv (alla säger att man ska det) . Blev lite tvingad att se tv serien och tycker att den var mycket bra gjord. Kommer dock fortfarande inte spela spelen då de inte är riktigt min typ av spel.

Ett spel jag gillar dock är Ratchet and Clank spelen
Det senast finns till dator

Tack för tips, Jag har funderat på Last of us, men jag vet inte, är osäker, kan vara ett spel som kanske inte riktigt faller mig i smaken. får kolla lite först.

Ratchet and clank, ska jag kolla upp, om det är något som jag tror skulle gilla eller inte.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650 Gaming X AX | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | GIGABYTE GeForce RTX 4070 WindForce 3 OC | Montech Metal DT24 Premium ARGB | 2 x Kingston KC3000 M.2 NVMe SSD Gen 4 2048GB | ASUS TUF Gaming 850w Gold | Corsair iCUE 4000D RGB Airflow | 27" LG UltraGear 27GP850P-B |