Fick fel moderkort av komplett. Vad ska jag ta istället

Permalänk
Medlem

Fick fel moderkort av komplett. Vad ska jag ta istället

Jag sitter här med en dator som fungerar fint, men jag beställde ett demoex av P5B-E plus och fick ett vanligt P5B-E. På kartongen stod det att det var ett plus. Men men. Nu undrar jag vad ni tycker jag ska ta istället eller om jag ska behålla detta. Har ändå betalat 1060kr för kortet, så jag undrar om jag ska ta ett P5N-E Sli eller ett vanligt P5B, verkar som om P5B-e plus har utgått.

Tacksam för svar.

Permalänk
Medlem

Utgått? I förrgår stod det att komplett skulle få in 50st efter påsk men tydligen har de plockat bort det från sortimentet nu. Skumt...

Visa signatur

Det finns bara två sorters hårddiskar: de som har gått sönder och de som skall gå sönder.

Permalänk

Det ersätts nog av P5B-Plus Vista varianten.

Visa signatur

Striker Extreme, E4300@3200, 8800GTS 320MB, 2GB PC6400, WD Raptor 74GB x2, Eizo L768, Corsair HX 620, Vista Home Premium.

Permalänk
Medlem

men vad tycker ni jag ska göra. ska jag kräva rabatt och behålla kortet jag fått. Det var ju trots allt ett demoex av p5b-e plus jag beställde så det lär ju inte finnas kvar i deras lager om jag skickar tillbaks det jag har nu.

finns det något annat kort jag kan kräva att få istället?

Permalänk
Medlem

Du har väl rätt att få ett kort som är i samma klass med det du beställde. Pris/prestanda-mässigt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Norml
Du har väl rätt att få ett kort som är i samma klass med det du beställde. Pris/prestanda-mässigt.

Ja han har rätt till en "likvärdig produkt" därmed måste den inte hålla samma prisklass.

Permalänk
Medlem

kanske man ska försöka få en p5b plus vista, den måste ju vara mest likvärdig av alla.

Permalänk
Inaktiv

lycka till med att få någon dyrare produkt än den utgågna beställda produkten hos datorbutiken.com. Har dåliga erfarenheter från dom.

Permalänk
Medlem

kräv rabatt och behåll det... faast det är väl gamla revisionen kan jag tänka mig? skicka isf tebax det. iaf om du tänkt köra minnena på över 2.1v.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem

Med mitt P5B är det inga problem med att köra minena över 2.1, inställningen finns i Bios, har dock inte testat.

Visa signatur

Laptop : Macbook Pro M1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chris_Kadaver
kräv rabatt och behåll det... faast det är väl gamla revisionen kan jag tänka mig? skicka isf tebax det. iaf om du tänkt köra minnena på över 2.1v.

det var gamla revisionen, minnena jag har är crucial 2x1 kit 667MHz. Klarar sig på 1.8v i 800MHz. Är det någon annan fördel att ha en nyare revision?

Finns det andra märken som är som asus, alltså att man inte behöver clearcmos vid misslyckad klockning utan att det räcker att stänga av nätagget och starta om?