internet / nätverkskort - problem!

Permalänk
Medlem

internet / nätverkskort - problem!

hej!

efter att ha installerat vista antar jag att internet ska hoppa igång som vanligt utan inställningar eller drivrutiner. men icke. drivrutin fixad. nuså borde det väl funka. men icke. vad gör jag nu? behövs det några inställningar? jag har bredbandsbolaget som levarantör btw.

Visa signatur

Arbetsdator: NZXT H2 WHITE | CORSAIR AX 850W | ASUS M4A89GTD PRO USB3 | AMD PHENOM II X6 1100T BE 9MB | NOCTUA NH-D14 | CORSAIR 16GB XMS3 | MSI GTX 560Ti 1GB HAWK | SAMSUNG 840 120 GB | WD Caviar Black 1TB | D-link DWA-556
HTPC: Antec Sonata II | Forton 350W | ASUS M5A78L-M LX 760G AM3+ | AMD PHENOM II X4 | Zalman 9500 | 8GB XMS3 | PowerColor HD 4350 512 MB | Barracuda 3TB | Pinnacle PCTV Stereo

Permalänk
Medlem

det är ett känt problem hos vissa Vista anv. som har BBB
jag hade samma problem, räckte att jag slet ut tp kabeln så gick inte nätet igång på flera timmar efter jag satt i den igen, prövat allt, ta bort kortet, bootat om modemet, ringt BBB, utan något vidare resultat, helt plötsligt en morgon funkade det igen.

ring och se efter om dom har funnit en lösning, eller ring microsoft

mvh

Visa signatur

Bara för idag

Permalänk
Medlem

Samma sak här!Det dog bara för mig. hände inte skit efter 24 timmar.
BBB supporten sa att jag skulle ringa MS eftersom många har samma problem.

De[BBB] kan ju själva försöka att hitta en lösning, istället för att tjata på folk att vi ska ringa ms.

Kallar de det för support??? Min mormor kan ge bättre support.

Permalänk
Medlem

Har också haft liknande problem.
En sak att prova är att gå in / ut ur viloläge. Efter c:a 10 sekunder brukar jag kunna komma åt internet igen.

Permalänk
Medlem

Vad säger windows om status på anslutningen? Tilldelas ip-adress osv.

Onboard nic på mitt Asrock fungerade vid installaton men efter nerladdning av uppdateringar och första omstart så sa windows att kabeln inte var ansluten, fastän BBB's ADSL-modem/4-portars switch indikerade att kabel var ansluten och link fanns.
Att låta datorn gå ner i sleep-läge och väcka den skulle vara en lösning som jag aldrig prövade, då jag tryckte i ett annat nätverkskort.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem

Har typ samma problem. Installerade Vista och alla andra program som jag använder. Rebootade ett par gånger i samband med det. Datorn stod på några dagar och allt fungerade tills jag rebootade datorn. Sen tvärdött. Eller ja, egentligen inte. Får ipnummer och dns server och allt sånt men det är det sista som fattas. Något som vet vad det är för fel? Enligt min internet operatör (bahnhof) ser allt okej ut. Ändå funkar det inte. Ringde Microsoft. Supporten ville ha 700 kr för felsökning och för fortsatt samtal?!?!?! Kan tilläggas att jag har en OEM licens av Vista. Jag som tänkte vara ärlig av mig och köpte Vista.

Edit: Kör med router. Tjejens dator med XP funkar perfekt. Kopplade bort routern och körde bara med kabel men funkade ändå inte. Kopplar in i tjejens dator så funkar det igen. Det är något skumt med Vista men vet inte vad. Håller på att bli gråhårig...

Permalänk
Medlem

okej. men mitt internet har inte fungerat över huvud taget. datorn indikerar att jag är ansluten till routerswitchen och därmed nätverket. men internet har jag ingen kontakt med.

Visa signatur

Arbetsdator: NZXT H2 WHITE | CORSAIR AX 850W | ASUS M4A89GTD PRO USB3 | AMD PHENOM II X6 1100T BE 9MB | NOCTUA NH-D14 | CORSAIR 16GB XMS3 | MSI GTX 560Ti 1GB HAWK | SAMSUNG 840 120 GB | WD Caviar Black 1TB | D-link DWA-556
HTPC: Antec Sonata II | Forton 350W | ASUS M5A78L-M LX 760G AM3+ | AMD PHENOM II X4 | Zalman 9500 | 8GB XMS3 | PowerColor HD 4350 512 MB | Barracuda 3TB | Pinnacle PCTV Stereo

Permalänk
Inaktiv

Har nagot liknande problem, bara vissa sidor som fungera, verka mest bara vara svenska sidor.

Jag kommer typ inte pa Microsoft eller Google.

Sitter pa Vista 32 bits, Telia 2 mbit.

Nagon som har funnit nagon losning an?