vill fixa mellanrummet mellan minna <div>

Permalänk

vill fixa mellanrummet mellan minna <div>

Hejsan!
Gör en gästbok i php, men vill ha lite mellanrm mellan inläggen.
Sat de i en <P>

<p><div id="medellande">

</div></p>

Men ett helt hopp blir lite för stort, *tycka*.. vore bra med kanske halva, så jag försökte lägga in
P {line-heght : 2px} i min css men det fungerade ej.
testa med cm mm å allt..

Även försökt med en extra <div> imellan med bara några px höjd, men den vägrar. värkar vara låst till ett vist avstånd för kommer jag över 20px börjar den bli större, men vill ju ha den mindre:/
Någon ide?

Permalänk
Medlem

Sätt en 'margin-bottom:Xpx;' på din div.

Är "line-heght" ett stavfel du gjort när du postade här eller står det även så i din CSS kod? Kanske där felet ligger isf.

Visa signatur

Min signatur, inte din, MIN.
Bort med tassarna O.o

Permalänk

hm i div?
<div margin-bottom:Xpx; id=>

eller i css?

Det där gick jätte bra *tackar*
Tog bort <p> helt å hållet;)

Nästa fundering!
Är inte så hemma på css tyvärr.
Men om jag vill ha en div som max är width: 340px; är det något jätte långt namn får den bryta raden eller så..
neråt får den gärna bli större

Permalänk
Medlem

height: auto;

kanske

Visa signatur

Mina poster är en illusion. Det som står skrivet här över står i själva verket inte där så inget av det som du läser är sant. Inte ens den här texten. Jag har själv ingen kunskap om det jag skriver och ingen bör således läsa eller ta in den information som står skrivet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sthlms_Jonas
Nästa fundering!
Är inte så hemma på css tyvärr.
Men om jag vill ha en div som max är width: 340px; är det något jätte långt namn får den bryta raden eller så..
neråt får den gärna bli större

Tror inte att det finns någon standardiserad CSS-egenskap (möjligt att det finns en endast-IE-sak, men är inte helt säker) som låter dig bryta raden mitt i ett ord. Kontrollera namnets längd med PHP (strlen) istället och vägra att publicera namnet om det är för långt.

Ditt andra CSS-problem har inget med line-height att göra. line-height talar om hur stort radavståndet ska vara, inte styckavståndet (om det nu är ett ord). margin:0 0 0.5em 0; borde lösa det hela?

Permalänk
Medlem

Får man fråga varför du har ett div-element i ett p-element?

Det här borde lösa ditt problem annars:

<p class="meddelande"></p> p.meddelande { margin-bottom: 10px; }

Ska du upprepa ett element med något satt i CSS ska du använda class INTE id.

Ang. att bryta av en mening kan du använda wordwrap.