Company of Heroes - Taktiker?

Permalänk
Medlem

Company of Heroes - Taktiker?

Tjenna...

Jag skulle vara tacksam om ni, som spelar Company of Heroes, kunde posta lite tips på olika taktiker, när man spelar som tyskarna i multiplayer. Vi som väljer tyskarna åker alltid på stor stryk, och har aldrig lyckats vinna en match med dem.

Kort sagt, hur bär man sig åt för att vinna? De allierade är ju alltid så överlägsna med ALLT... Vad är hemligheten för att lyckas som tyskarna? =/

Permalänk
Medlem

Att skrika högt och ljudligt på dålig tyska i voicechat.

ABER DEM DUMBKOPF KÖNNEN SIE NICHT GEREINICHT VERTEN! ANGRIIIIIFF!

Permalänk
Medlem

Det går helt enkelt inte att vinna med tyskarna, tror du verkligen att amerikaner kan besegras...?

Visa signatur

alla forumedlemmar skapar glädje.
vissa när de loggar in.
andra när de loggar ut.

Permalänk

Om du är tysk använd halftracksen och uppgradera dom med Stuka-rockets, dom är jävligt användbara på många olika vis.

Visa signatur

AMD3200+, 2 GB Corsair 3200 400Mhz, BFG 7900GT 575 core, 1,55 ghz mem.

Permalänk
Medlem

Tyskarna är klumpigare så att säga, än de allierade, men de är mäktigare om de används rätt.

Inledningen(Tier1): Placera dina MG42 smart, som understöd för Volksgrenadiers för att stoppa "Riflespamm":et. VIKTIGT: Rifleman vinner mot Volksgrenadiers på kort avstånd(semi auto gevär) men Volks vinner på långt avstånd. Så se till att hålla avståndet MEN gå inte ifrån riflemen om de rushar dig för de blir mindre pricksäkra om de rör sig. Använd skydd och stå stilla, de flesta allierade kmr att rusha dina volks för de vet att de är bättre på nära håll, men förlusterna på vägen kmr att gå till Volks fördel. Dock om de överaskar volks och striden börjar på nära håll är det så gått som att retirera bara.

Skapa fällor(bakhåll) ställ upp en mg lite bakom dina volks, gå fram och börja ta en flagga med volksen och när rilfemen squad(s)en kmr, gå bakåt så att de jagar dig in i mg:n där de blir suppressade, låt volksen göra slut på riflemenen.

Undvik granater: I en eldstrid måste du studera Riflesquaden noga för att titta efter Granat animationen, så fort du ser den flytta på dina trupper så att de inte blir lemlästade av "Nuke" granaten.

Skjut aldrig panzerfausts på infanteri, det är slöseri så att det bara stänker om det. Den enda gången är när en rifle-squad bygger en Observation Post, då är de ihopklumpade på samma ställe och alla kommer dö av en panzerfaust, annars i det öppna kommer du få 1, högst 2 av dem = 44 manpower mot 50 munitions= dålig deal.

"Mid-game"(Tier2): Vid det här laget har antagligen den allierade spelaren gått för den ökända "Quad-rushen". Förhoppningsvis har du kunnat ta tillräckligt med resurser för att få upp en Kriegbarracks och köpt Grenadiers (med panzershreck) och AT-guns. Ställ upp AT-guns:en lite bakom i en bra vinkel och kamoflera den, locka quaden/m8 med Volks och attackera den med grenadiers och at-gun en. Kom ihåg att täcka at-gun:en med en mg för den är väldigt sårbar mot infanteri. Använd på detta sätt AT-guns och grenadiers mot de lätta fordonen. Det viktiga är att inte överaskas så att man har AT-gun:en åt fel håll så man måste ha koll och veta banan såklart

"Mid-game"(Tier3): Om du skippar Tier 2 (kriegbarracks) och går direkt på Tier 3 (som var populärt innan patchen) borde du tänka om din strategi :D.
Seriöst så är Tier 3 ganska värdelös för att den allierade AT-gun:en fick sitt skottområde förstorat vilket gör att Pumas inte kan flankera dem så bra som de borde. Stugs är riktigt sega oxå, tänk på att de är som mobila AT-guns och inte en riktig tank. Om du har stugs kommer antagligen den allierade spelaren att "Circle-strafe":a den(köra runt runt den för att den är för långsam för att kunna snurra tillräckligt snabbt) med en M10:a eller Sherman. För att motvärka detta ställ Stugen på en väg (fordon rör sig snabbare på vägar) då kmr stugen att kunna svänga tillräckligt snabbt samtidigt som den kommer få in sido träffar på Sherman:en/m10:an.
Om det inte finns en väg till hands ställ ett annat fordon i vägen för den cirklande fiende tanken t ex en motorcykel, halftrack, puma eller annan stug.

"End-game" (Tier 4): Använd Tigers och Panthers, men var rädd om dem, rusha aldrig in dem ensamma, de behöver mycket understöd för att vara effektiva. Därför är det bra att ha en motorcykel eller en squad Stormtroopers för att reka området innan du kör in dina dyra leksaker :P.
En tiger är ett lätt byte för en allierad AT-gun, använd infateri/mortars/walking stukas för att eliminera dem. Änvänd oxå Panzer IV för att den är billigare än en Sherman och kan döda en 1v1(om shermanen har uppgraderad kanon är det dock inte så säkert).

Det finns hur mycket som hälst att veta om detta spel, jag rekommenderar om ni kollar in detta forum: http://www.gamereplays.org/community/index.php?showforum=1191

Särskillt tyska strategi delen.

Mycket Swengelska blev det och antagligen andra grova brott mot Svenska språket men hoppas det hjälper lite.

BTW: Har spelat runt 15 matcher som Axis (1v1 rankat) sedan patchen och har förlorat 4 varav 1 berodde på att jag blev kickad för att jag laggade och 1 blev jag drop- hackad i. Så Amerikanarna är inte oslagbara, det gäller bara att ha en klar strategi, om man står rådlös har man förlorat.

Flanka Använd Skydd Skapa bakhåll - spela smartare än din motspelare, och du kommer att vinna.

Permalänk
Medlem

Alltså, jag är nyfiken själv. Det känns som varje gång man kör tyskar slåss man ur underläge.

Permalänk
Medlem

Någon som kan rekomendera några tips på 1vs1 för allierade? Någon som är riktigt kunnig? Är rätt kass på 1vs1 så är tacksam om någon tipsar om något.

Permalänk
Avstängd

Först ska jag väl säga att jag bara testat demot. När jag spelar skirmish tycker inte det spelar roll vilken sida jag är på, jag åker på stordäng trots att jag har halva kartan till en början. Datorn hinner uppgradera sina enheter klart snabbare än vad jag gör tack vare att jag inte har tillräckligt med resurser. Datorn fuskar så förbannat också när jag körde ett av uppdragen, jag använde 2 snipers som jag gömde i högt gräs som jag satte i passiv mode (dom sköt inte) + camoflage, likt förbannat stormar fienden med både tanks och infanteri precis som om dom visste att jag låg där

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Medlem

Tror att diskussionen om allies op gäller version 1.5
Är det någon som tycker att stugen är användbar. Jag klarar inte att använda dem då det i princip alldrig skjuter utan mest står och skruvar på sig och om de skjuter så träffar de mycket sällan. Kan beror på den bedrövliga pathfinding i spelet. Hoppas de fixar balansen och pathfinding buggar. Jag hoppas de förbättrar stug och försämrar stickybombs på något sätt. Tror att relic blev anklagade för att vara opatriotiska då axis kunde vinna och rättade till det i patch 1.5.
Överlever man till tier 4 så är ju panthers tigers och ostvind bra.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Per_oxid
Tror att diskussionen om allies op gäller version 1.5
Är det någon som tycker att stugen är användbar. Jag klarar inte att använda dem då det i princip alldrig skjuter utan mest står och skruvar på sig och om de skjuter så träffar de mycket sällan. Kan beror på den bedrövliga pathfinding i spelet. Hoppas de fixar balansen och pathfinding buggar. Jag hoppas de förbättrar stug och försämrar stickybombs på något sätt. Tror att relic blev anklagade för att vara opatriotiska då axis kunde vinna och rättade till det i patch 1.5.
Överlever man till tier 4 så är ju panthers tigers och ostvind bra.

Stugen är bra som mobil anti-tank kanon, bör aldrig visstas i närheten av rifleman med sticky bombs eller fientliga Anti-Tank kanoner. Den skruvar på sig mycket för att få siktet på fienden vilket är helt förklarligt, men den måste också vänta lite innan den skjuter verkar det som, precis så att den måste skruva lite till för att målet rör sig, och så håller det på. Ett tips för stugs är att ställa dem på en väg så skruvar de snabbare. Ha också något annat fordon att ställa ivägen för Shermans som åker runt din
stug.

1.5 ses som väldigt obalancerad, de fixade ett par buggar som var till de Allierades fördel och buffade de allierade, väldigt många är missnöjda. Dock fungerar Axis mycket bättre tackvare buggfixarna så det är möjligt att vinna om man möter någon med mindre erfarenhet, om motståndarn igentligen är likvärdig får man det riktigt tufft som Axis.

Permalänk
Medlem

Bra tips ska testa om jag får dem att fungerar som understöd till at-guns

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bam108
Någon som kan rekomendera några tips på 1vs1 för allierade? Någon som är riktigt kunnig? Är rätt kass på 1vs1 så är tacksam om någon tipsar om något.

När du möter Stugs med din Sherman eller m10 börja klicka runt den i en cirkel( kan hjälpa att hålla ned shift knappen)så att din tank börjar köra runt Stugen som måste vrida sig, om du kommer från rätt vinkel kan du klara dig undan utan att få ett skott på dig.

Gå barracks för de flesta kartor, riflemen är nog den bästa enheten i spelet p.g.a. att de kan uppgraderas till båda anti-infanteri och anti-tank plus att de är jättebilliga att reinforce:a. Så skaffa många Riflesquads så att du kan flankera din fiende. Välj ALDRIG alla enheter på en gång och säg åt dem att gå någonstanns, ta en i taget och sprid ut dem så att om en träffar på en MG så kan de andra flanka den istället för att samtliga blir supressade. Kör quad rushen som är väldigt populär just nu Barracks--->motorpool inga granat uppgraderingar eller något, förlita dig på att flankera MGs i hus osv med riflemen.

MG42 i hus kan vara svåra att tas med.
Sätt in en enhet i ett närbeläget hus så att mgn skjuter på dem, flankera sedan från ett annat håll(annars kan mg börja växla mellan båda) med en annan enhet, enheten i huset tar inte så mycket skada och du borde kunna tvinga honom att retirera.

Om du bara har en squad i närheten: för att klara detta måste du anfalla mg så att första gången den ser din squad så är du praktiskt taget vid väggen, börja då "dansa" runt husten, om utfört väl hinner MGn inte skjuta på dina trupper för att den måste byta fönster och riflemenen skjuter medans de springer runt och gör slut på soldaterna i huset.

Ta bensinen först, sedan ammo, sist VP's ( i början alltså).
Rusha alltid till bensinen, försök oxå sätta upp taggtråd så att du skyddar din bensin på ett effektivt sätt ( alltså inte metervis, 2-3 sektioner på rätt ställe borde räcka på ett par banor.)

Lägg alltid ut minor på strategiska platser, som strategi punkter, VP's, vägar, korsningar, framför dörrar av populära hus.

Använd Armor eller Airbourne doktrinen, infanteri doktrinen är väldigt underlägsen nuförtiden.

Retirera så fort du vet att du inte kan vinna en strid, t ex om du blir överaskad av en MG42, när den Supressar din squad retirera omedelbart om det inte finns en häck eller liknande som skymmer sikten inom 5 meter som du kan krypa till.

Använd Armor Piercing rounds på AT-gunen mot större tanks om det krisar, samma gäller med den allierade MGn om det är en halftrack/Puma som attackerar.

Använd Supply drops som Airbourne så mkt du bara kan, tveka aldrig att släppa den i din bas, den ger ett stort överskott i resurser och anses för överigt vara väldigt obalanserad.

Ett par tips...

Permalänk
Medlem

Stort tack Klockan!