4 olika versioner av x2X00 (R600)?

Permalänk
Medlem

4 olika versioner av x2X00 (R600)?

Enligt lite läckt information från ATIs Vista-drivrutiner till R600-korten ser det ut som om kortet kommer lanseras i 4 olika smaker. Det ser ut som om korten kommer släppas i Mars, iallafall Q1 förhoppningsvis.
Källa theINQ.

Jag hoppas bara att det finns några kort tillgängligt vid release och att det kommer ut lite benchmarks snart, det borde det snart göra. ATI hade en demonstation av kortet för sina tillverkare i förra veckan och responsen verkar ha varit positiv. Enligt dem som sett den senaste ingengörsmodellen ska kylningen av kortet vara mycket tyst, i samma klass som 8800-kortens kylning. Lite mer om de olika modellerna. Den fetaste modellen kräver 2x6-pins strömkontakter medans de 3 övriga modellerna vill ha sin juice genom en ny 8-pinskontakt, en sådan här.

Ledsen om detta är old news för varenda kotte, jag tänkte bara sammanställa lite info för oss konsumenter.

Visa signatur

- In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move
- The Guide is definitive. Reality is frequently inaccurate.
Douglas Adams

Permalänk

Re: 4 olika versioner av x2X00 (R600)?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Langos
Enligt lite läckt information från ATIs Vista-drivrutiner till R600-korten ser det ut som om kortet kommer lanseras i 4 olika smaker. Det ser ut som om korten kommer släppas i Mars, iallafall Q1 förhoppningsvis.
Källa theINQ.

Jag hoppas bara att det finns några kort tillgängligt vid release och att det kommer ut lite benchmarks snart, det borde det snart göra. ATI hade en demonstation av kortet för sina tillverkare i förra veckan och responsen verkar ha varit positiv. Enligt dem som sett den senaste ingengörsmodellen ska kylningen av kortet vara mycket tyst, i samma klass som 8800-kortens kylning. Lite mer om de olika modellerna. Den fetaste modellen kräver 2x6-pins strömkontakter medans de 3 övriga modellerna vill ha sin juice genom en ny 8-pinskontakt, en sådan här.

Ledsen om detta är old news för varenda kotte, jag tänkte bara sammanställa lite info för oss konsumenter.

Gammalt som gatan. Men kan väl kommentera iaf då - igen

Som sagt, ATIs partners som fick se demot var tydligen i extas efteråt. ATI säger att dom tänker köra en "take no prisoners"-attityd mot deras motståndare (8800GTX). Så jo, man är bra sugen. Hoppas på att X2800XTX inte går lös på mer än 6500:-... 6495:- å det är ett köp.

Visa signatur

ASUS P5Q Pro | Core 2 Duo E8400 | 4GB Corsair XMS2 1066Mhz CL5 | XFX GeForce GTX 260 216SP 55nm | Corsair VX450W | Intel X25-M G2 80GB Retail | 500GB Samsung Spinpoint | DVD-RW | Dell U2311H | Benq FP241W | Philips 200WP7ES | Windows 7 RTM | Samsung ML-1640