Antec Nine Hundred, har någon testat?

Permalänk
Medlem

Antec Nine Hundred, har någon testat?

Go'kväll!

Upptäckte precis detta chassi på datorbutiken.com och det verkar ej vara särskilt omnämnt här på forumet. Undrar bara om det finns någon ägare eller om någon har erfarenhet av detta chassi.

http://www.datorbutiken.com/home/default.aspx?Product=ANTNINE...

Luftflödet verkar vara trevligt och även om jag inte gillar plexi och andra "flashiga" detaljer så måste jag säga att det verkar vara tilltalande.

Som sagt, lite info från någon swecare därute hade varit trevligt.

Hälsningar looz

Permalänk
Medlem

Ja, luftflödet är det inget fel på. Monterade en QX6700, 8800GTX, 2xRaptor, 4st Corsair Dominator 8500 minnen mm. Funkade fin fint. Det enda man kan säga är att lådan är precis för kort för att kunna ha hårddisk och graffe(8800) på samma plan, men i.om. att man kan flytta på hårddiskplatserna lite framåt så ordnar det sig ändå, det är bara det att gallren kommer lite framåt också då. "Plexit" är inte äkta plexiglas utan väldigt tunn plast. Den stora fläkten ovanpå är rätt imponerande, låter inte mycket heller.

Visst den är lättare än t.ex. P180 men jag skulle nog ändå föredra P180 framför Nine Hundred, men det är jag det.

Visa signatur

E8500, 4GB Corsair, 2x500 Samsung RAID0, 4GB I-Ram, EP43-DS3, 7900GTO, Win7.
AmigaOne G3XE, 1GB, Raptor 150GB, 4GB I-Ram, Radeon 9250 256MB, OS4.1

Permalänk
Medlem

Ok, då är det fortfarande P180 som rekommenderas. Frågan är då egentligen om detta chassi är bättre än ett Solo, då ett NineHundred ligger mitt emellan prismässigt.

Luftflödet måste vara bättre men ljudnån är nog en annan femma.

Permalänk

du kanske e som jag och gillar ett rent och snyggt chassi då kan jag starkt rekomendera ett Aerocool ExtremEngine 3T, silver 1095kr på www.gtek.se

Visa signatur

De man inte kan de lär man...

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kanskemorrn
du kanske e som jag och gillar ett rent och snyggt chassi då kan jag starkt rekomendera ett Aerocool ExtremEngine 3T, silver 1095kr på www.gtek.se

Ja, juste... "rent och snyggt"

"Rent och snyggt": http://www.gtek.se/index.php?mode=item&id=2772&session=f72d5f...

Visa signatur

Grundare/VD, Kakaw.se – kvalitetschoklad på nätet.

Permalänk
Medlem

Jag har ett sånt här på väg hit med posten just nu, verkar helt klart vettigt tycker jag.

Dock så snubblade jag över en tråd på nått annat forum när jag sökte runt... den killen var vansinnig för att han inte fick i DVI kontakten på baksidan av grafikortet, det sitter tydligen för tight mot något där bak... vettifaan hur det slutade eftersom tråden var flera sidor lång o jag inte hade tålamod att läsa igenom allting.

Visa signatur

1f u c4n r34d th1s u r34lly n33d t0 g37 l41d

Permalänk
Medlem

Kom på en grej jag verkligen inte gillade med Antec Nine Hundred. Det sitter ett metallbleck(urpressat från plåten) som ska gå över nätagget och liksom hjälpa till att hålla det på plats. Men i.o.m. att det är urpressat från plåten så repar den nätagget. Så se till att antingen böja upp den lite så den inte kommer i kontakt med nätagget(den behövs alltså inte) eller skydda med krympslang eller dyl. Den vassa repande kanten kan man ju slipa ned också om man orkar.

Visa signatur

E8500, 4GB Corsair, 2x500 Samsung RAID0, 4GB I-Ram, EP43-DS3, 7900GTO, Win7.
AmigaOne G3XE, 1GB, Raptor 150GB, 4GB I-Ram, Radeon 9250 256MB, OS4.1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kasken
Jag har ett sånt här på väg hit med posten just nu, verkar helt klart vettigt tycker jag.

Dock så snubblade jag över en tråd på nått annat forum när jag sökte runt... den killen var vansinnig för att han inte fick i DVI kontakten på baksidan av grafikortet, det sitter tydligen för tight mot något där bak... vettifaan hur det slutade eftersom tråden var flera sidor lång o jag inte hade tålamod att läsa igenom allting.

Antec hittade det felet på förserielådorna och lovade att lådorna ute i handeln skulle vara åtgärdade.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av airhead
Antec hittade det felet på förserielådorna och lovade att lådorna ute i handeln skulle vara åtgärdade.

Där ser man, verkar ju bli bra då. Nu återstår bara o se om jag lyckas gömma alla kablar lika snyggt.

Visa signatur

1f u c4n r34d th1s u r34lly n33d t0 g37 l41d

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Crusher
Ja, luftflödet är det inget fel på. Monterade en QX6700, 8800GTX, 2xRaptor, 4st Corsair Dominator 8500 minnen mm. Funkade fin fint. Det enda man kan säga är att lådan är precis för kort för att kunna ha hårddisk och graffe(8800) på samma plan, men i.om. att man kan flytta på hårddiskplatserna lite framåt så ordnar det sig ändå, det är bara det att gallren kommer lite framåt också då. "Plexit" är inte äkta plexiglas utan väldigt tunn plast. Den stora fläkten ovanpå är rätt imponerande, låter inte mycket heller.

Visst den är lättare än t.ex. P180 men jag skulle nog ändå föredra P180 framför Nine Hundred, men det är jag det.

Ah nice, just vad jag tänkte fråga om man får problem med detta chassi om man har ett 8800 GTX, skönt och höra att det funkar. Läste nämligen att de var ca 27 cm långa så jag blev lite tveksam. Blir ett sånt här då!
<3 Sökfunktionen.

Visa signatur

Min Rigg: Intel C2D E6600, 2xCorsair Value S. PC5300 DDR2 1028MB, Raptor 150GB SATA 16MB 10000RPM, 2x250 GB SATA + 120 GB Extern, Leadtek Winfast 8800 GTX, Asus P5B-E PLUS, Antec Nine Hundred + XBOX 360 + Nintendo Wii

Permalänk
Medlem

En tanke...Vad gör man när den stora icke standardfläkten lämnar in om ett år eller två ?
Förmodligen kan man fixa ny hos Antec.....elller..... ?

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Medlem

för 500:-... typ.

Grabben min vill ha ett Nine Hundred, han är 110% insnöad på chassit.. *suck*

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skruvis
för 500:-... typ.

Grabben min vill ha ett Nine Hundred, han är 110% insnöad på chassit.. *suck*

*lol*...Mmm Det är lätt att glömma att man själv varit ung, eller hur Skruvis ?

Låt grabben ha sitt bling bling, vi hade kanske oxå gillat chassit när vi var yngre *S*

Btw: Är det någon mer som noterat (och ogillar) "Antec joins the Airforce" trenden som dom verkar har börjat med ?...såg ngt om P190...hela chassit var ju i princip en enda stor fläkt.

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Medlem

Ett sånt här är nu beställt, 950:- från Dustin. Fraktfritt dessutom.

Visa signatur

Min Rigg: Intel C2D E6600, 2xCorsair Value S. PC5300 DDR2 1028MB, Raptor 150GB SATA 16MB 10000RPM, 2x250 GB SATA + 120 GB Extern, Leadtek Winfast 8800 GTX, Asus P5B-E PLUS, Antec Nine Hundred + XBOX 360 + Nintendo Wii

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av scrooge
Ja, juste... "rent och snyggt"

"Rent och snyggt": http://www.gtek.se/index.php?mode=item&id=2772&session=f72d5f...

Och svindyrt:-(

Visa signatur

Fractal Design Refine R2 Asus Commando(1901) Q6600@3600mhz@Vattenkylning Corsair HX620W 4Gb 2x2 dominator 8500 Powercolor HD4870X2 Ikari Laser WD MyBook 500Gb@E-Sata 3dmark06@20436+/-
Win xp sp3/win 7 ultimate

Permalänk
Medlem

Fick hem mitt i veckan o är så här långt helt nöjd, helt klart överkommlig ljudnivå när alla fläktar körs på lägsta. Det ända som stört mig än så länge är att de små strömbrytarna som man ändrar fläkthastighet med sitter på väldigt korta kablar, efter lite trix lyckades jag få ut de 2 främre genom gallret där o likadant med den på bakväggen, men den till stora fläkten i taket lyckades jag inte få ut alls.

Dock så verkar detta inte vara nått stort bekymmer då jag kan köra alla fläktar på lägsta även när maskinen jobbar för fullt (körde FarCry med allt på max i 1 timme) utan att tempen på någonting stack iväg.

Visa signatur

1f u c4n r34d th1s u r34lly n33d t0 g37 l41d

Permalänk

Kanske lite dum fråga: Kan man ändra fläktarna när datorn e på, asså hastigheten

Visa signatur

Intel E6600 |Crosair 2 GB DDR2 PC6400 (2x1024MB) | Sapphire ATI Radeon X1900GT 256MB GDDR3 | Asus P5W DH DELUX | Hiper M 530 W |Seagate 7200.10 320GB | Antec Nine Hundred Gamer Case

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av darkfox92
Kanske lite dum fråga: Kan man ändra fläktarna när datorn e på, asså hastigheten

Givetvis, det är ju bara olika motstånd i brytaren som reglerar spänningen till fläkten.

Visa signatur

1f u c4n r34d th1s u r34lly n33d t0 g37 l41d

Permalänk
Medlem

Har precis fått hem detta chassit och är nöjd till första anblicken.

Men...
I beskr står det att man ska koppla in POWER LED på dess plats på moderkortet, dock hittar jag ingen sån sladd. Hittar Switch rst och power rst och Hdd led men inte den sista...
Fanns den hos er?
Vad gör den för nytta?

Fläktarna tycker jagär väldigt bra och låter knappt. Åtminstone inte än så länge...

Permalänk
Medlem

Låter uppenbarligen som en diod som lyser om datorn är igång? Skumt att den är borta, men man klarar sig utan

Visa signatur

Min Rigg: Intel C2D E6600, 2xCorsair Value S. PC5300 DDR2 1028MB, Raptor 150GB SATA 16MB 10000RPM, 2x250 GB SATA + 120 GB Extern, Leadtek Winfast 8800 GTX, Asus P5B-E PLUS, Antec Nine Hundred + XBOX 360 + Nintendo Wii

Permalänk
Medlem

Förmodligen så räcker ljuset från fläktarna för att man ska förstå att den är igång.;)

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem

Precis, måste vara nåt liknande som jag har på mitt nuvarande chassi, en grön LED som lyser konstant när strömmen är på. Som sagt, det borde man klara sig utan, speciellt med detta chassi.

Visa signatur

Min Rigg: Intel C2D E6600, 2xCorsair Value S. PC5300 DDR2 1028MB, Raptor 150GB SATA 16MB 10000RPM, 2x250 GB SATA + 120 GB Extern, Leadtek Winfast 8800 GTX, Asus P5B-E PLUS, Antec Nine Hundred + XBOX 360 + Nintendo Wii

Permalänk
Medlem

Något mer man bör veta om det här chassiet? Är på väg att beställa detta väldigt snart. Har ett antec 1050b idag men har tröttnat på det. Bara det inte är mindre än det jag har idag.

Permalänk
Medlem

Kopplade in min dator i det igår, det blev en aning (väldigt) trångt med ett Silverstone Zeus nätagg på 750W och ett GF 8800 GTX (det skärmade i stort sett av hela chassit i två delar). Sladdmängden nere i burken blev dessutom väldigt svårhanterlig. Annars, bra chassi. Tyst om man kör fläktarna lågt och bra ventilation. Återstår och se vilka temperaturer jag får under load.

Visa signatur

Min Rigg: Intel C2D E6600, 2xCorsair Value S. PC5300 DDR2 1028MB, Raptor 150GB SATA 16MB 10000RPM, 2x250 GB SATA + 120 GB Extern, Leadtek Winfast 8800 GTX, Asus P5B-E PLUS, Antec Nine Hundred + XBOX 360 + Nintendo Wii

Permalänk
Medlem

Is0la: Du har ingen möjlighet att lägga upp bild?

Permalänk
Medlem

Jo, så fort jag kommer hem från jobbet så ska jag se om jag hittar nån bra bild jag tog när jag byggde ihop den.

Visa signatur

Min Rigg: Intel C2D E6600, 2xCorsair Value S. PC5300 DDR2 1028MB, Raptor 150GB SATA 16MB 10000RPM, 2x250 GB SATA + 120 GB Extern, Leadtek Winfast 8800 GTX, Asus P5B-E PLUS, Antec Nine Hundred + XBOX 360 + Nintendo Wii

Permalänk
Avstängd

Jag e grymt nöjd med chassit grymt mycket svalare än mitt antec p180b som ja sålde efter 3 veckor.

Permalänk
Medlem

Bra. Då gjorde jag rätt som beställde ett Nine hundred. Stod mellan ett sånt och p180!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tuniqtower
Jag e grymt nöjd med chassit grymt mycket svalare än mitt antec p180b som ja sålde efter 3 veckor.

Bra! Tack, du räddade just min dag. Stod mellan det och p180b för mig.
Låg nästan sömnlös inatt för att jag tog nine hundred och inte p180b.
Tack så hjärtligt!

Permalänk
Avstängd

Haha inga problem mannen