[World of Warcraft] Pimpa WOW (allmän tråd om interface-mods)

Permalänk
Medlem

Jag hade ett addon installerat som la till en typ Quest Objective xx/xx på mobs som jag skulle döda innan, någon som känner till något sådant?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mr. E
Jag hade ett addon installerat som la till en typ Quest Objective xx/xx på mobs som jag skulle döda innan, någon som känner till något sådant?

monkey quest har det, den finns på www.toctastic.net
finns säkert andra också men det är den ända som jag vet

nu till min fråga: är det nån som har ett bra addon som gör den runda lilla kartan fyrkantig?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av raxion

nu till min fråga: är det nån som har ett bra addon som gör den runda lilla kartan fyrkantig?

Squeenix

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av raxion
nu till min fråga: är det nån som har ett bra addon som gör den runda lilla kartan fyrkantig?

simpleMinimap

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av raxion
nu till min fråga: är det nån som har ett bra addon som gör den runda lilla kartan fyrkantig? [/B]

Har provat både Squeenix och simpleMinimap och jag måste säga att simpleminimap nog är 100 gånger bättre. Fylld med härliga fuktioner och flera olika utseenden.

Permalänk
Medlem

ja det håller jag med om, har provat båda två och måste säga att simpleMiniMap är mycket bättre.

Permalänk
Medlem

Finns det något addon som lägger alla iconerna runt minimappen (andra addons ) på till exemplel titan-baren? alternativt döljer dem någonstans?

Permalänk
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Astronomy
http://xs311.xs.to/xs311/07052/uiyo.jpg

Vilket font är du använder på din text?

Och så undrar jag vilka bars du kör med, jag antar att du inte kör bongos då det verkar som om du har "hide on mouseover" eller "show in combat" bars, som vad jag vet inte fungerar att ställa in med bongos?

Så lista är du snäll

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Astronomy
http://xs311.xs.to/xs311/07052/uiyo.jpg

Vart har du alla dina spells?

Visa signatur

Steam: KlockreN
XB1: Granholm

Permalänk

Finns det någon addon som gör att en keybinding kan bli self-castande utan att man trycker alt+trycket på en ikon?
Letar något så grymt efter den sådan. T.ex. "Tab"=heal. Så när jag trycker på TAB ska min char heala migsjälv och ingen annan såvida man inte har en friendly target markerad. Eller har detta blivit omöjligt iom vissa patcher?

Visa signatur

I play you out like a rubics cube

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KlockreN
Vart har du alla dina spells?

Det är en warlock, man behöver bara deathcoil, ett macro för alla dots, sen är biffen fixad

mvh

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt

Permalänk

Sådär, TBC ute och det var dags att återaktivera kontot igen. Var dock tvungen att ge upp mitt älskade discord UI, men det här får duga så länge:

Click!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NaRcotize
Finns det någon addon som gör att en keybinding kan bli self-castande utan att man trycker alt+trycket på en ikon?
Letar något så grymt efter den sådan. T.ex. "Tab"=heal. Så när jag trycker på TAB ska min char heala migsjälv och ingen annan såvida man inte har en friendly target markerad. Eller har detta blivit omöjligt iom vissa patcher?

Kryssa i "Selfcast" i interface-options så lägger du spellen på dig själv om du inte har något target. Sedan bindar du bara "Tab" till "heal".

Visa signatur

"På internet är alla höger."

CITERA! Om du vill ha svar!

Permalänk
Medlem
Visa signatur
Permalänk
Medlem

Permalänk
Citat:

Vilken addon anväder du för att lägga upp dina bars som nere i vänstra hörnet?

EDIT: använder mig av SimpleMiniMap, men nått har hänt, jag tror jag kom åt en disable knapp medan jag flyttade på kartan. Hur enablar jag den igen? Det funkar inte att göra det utloggad

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dalhedaren
Vilken addon anväder du för att lägga upp dina bars som nere i vänstra hörnet?

EDIT: använder mig av SimpleMiniMap, men nått har hänt, jag tror jag kom åt en disable knapp medan jag flyttade på kartan. Hur enablar jag den igen? Det funkar inte att göra det utloggad

Bongos

http://wow-en.curse-gaming.com/files/details/2003/bongos/

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dalhedaren
Vilken addon anväder du för att lägga upp dina bars som nere i vänstra hörnet?

EDIT: använder mig av SimpleMiniMap, men nått har hänt, jag tror jag kom åt en disable knapp medan jag flyttade på kartan. Hur enablar jag den igen? Det funkar inte att göra det utloggad

prova skriva /smm och leta upprätt slashkommndo från listan. Använder inte addonet själv, så kan dom inte.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Badkharma
prova skriva /smm och leta upprätt slashkommndo från listan. Använder inte addonet själv, så kan dom inte.

Ja, det funkade

Tack för hjälpen.

Ett tack till dig Anden

Permalänk

Har nyss tankat senaste Photek, och efter lite pillande också ökat chatt texten till 13punkter, men så fort jag öppnar quest loggen, trycker in Esc eller kollar på kartan så går den tillbaka till normala 11 punkter vilket är på tok för litet, är detta ett känt problem eller kan man fixa det på nåt sätt?

Visa signatur

| Corsair Carbide 300R Midi Tower | MSI B75MA 1155 | Intel Core i7 3770-3.4GHZ | MSI GeForce GTX 980 Gaming 4GB | Kingston DDR3 HyperX 1600mhz 16GB| WD Black 1TB SATA 3.0 | Cooler Master 650W PSU | Logitech G500 | Windows 10 64-bits.

Permalänk
Medlem

Jag har samma problem med Photekui... men har vant mig nu

Permalänk
Medlem

Tog och kastade in Fubar ikväll, vilket resulterade med att jag var tvungen att slänga bort Critline..
Någon som har nått tips på en värdig ersättare för critline?

Visa signatur

Stuff and things!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av {SWEC}Rool82
Tog och kastade in Fubar ikväll, vilket resulterade med att jag var tvungen att slänga bort Critline..
Någon som har nått tips på en värdig ersättare för critline?

http://files.wowace.com/FuBar_TopScoreFu/FuBar_TopScoreFu.zip

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Snoddas87
Har nyss tankat senaste Photek, och efter lite pillande också ökat chatt texten till 13punkter, men så fort jag öppnar quest loggen, trycker in Esc eller kollar på kartan så går den tillbaka till normala 11 punkter vilket är på tok för litet, är detta ett känt problem eller kan man fixa det på nåt sätt?

Om du ändrar text storleken igenom att högerklicka på chatfliken så är det antagligen där felet ligger.
Jag körde en lite äldre version av Photek och i den hadde han ett addon för chat och det är där du skall ställa om textstorleken.
Har för mig addonet hette "prat".

Visa signatur

System: i5 10600K, Asus Z490-F, Corsair Vengeance 16GB 3200MHz, SSD 256GB Samsung 830 & 1TB 860 EVO, ASUS TUF 3080, Noctua NH-U14S, Corsair RM850Xv2, Fractal Design Meshify C, LG 34GK950F.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Coca
Om du ändrar text storleken igenom att högerklicka på chatfliken så är det antagligen där felet ligger.
Jag körde en lite äldre version av Photek och i den hadde han ett addon för chat och det är där du skall ställa om textstorleken.
Har för mig addonet hette "prat".

Man tackar.

Visa signatur

| Corsair Carbide 300R Midi Tower | MSI B75MA 1155 | Intel Core i7 3770-3.4GHZ | MSI GeForce GTX 980 Gaming 4GB | Kingston DDR3 HyperX 1600mhz 16GB| WD Black 1TB SATA 3.0 | Cooler Master 650W PSU | Logitech G500 | Windows 10 64-bits.

Permalänk
Medlem

Vad heter UI som fungerar som en serie tidning, t ex när man gör crit damage så kommer det en en flashig text med "Boom" etc...

Visa signatur

Intel Core™ i7 Quad Processor i7-960| ASUS Rampage III Extreme, Socket-1366| Corsair Dominator DHX DDR3 1600MHz 12GB (3x4) | 2x Gigabyte GeForce GTX 460 1GB PhysX CUDA (=SLI)| 2x OCZ Vertex 3 120GB SSD | 3x Samsung SpinPoint F4EG 2TB, WD 2TB External HD, HITACHI DESKASTAR 250GB AND 2x 500GB SAMSUNG HD501LJ ALL SATA2| Corsair AX 850W PSU | SOUNDBLASTER X-Fi Fatal1ty| Cooler Master Cosmos 1000

Permalänk
Medlem

Jag söker att addon som man får upp alla sina spells i en ruta sen dra ner dom man vill ha till action baren? Tror Joana's använde nått liknande i lvling guide...

Visa signatur

Steam: KlockreN
XB1: Granholm

Permalänk
Medlem

Villken mod är det som gäller om man vill ha nått "all in one" som är lätt använd och stabilt?

Visa signatur

HP 6715s
500gb Extern HDD
Gamertag Jo11e

Permalänk
Medlem

Leta lite här, massor med bra compliations.

Visa signatur

Besatt.