Permalänk
Medlem

Ny mus på önskelistan! mx-518?

Hej!

Tänkte skaffa en ny SPEL-mus. Sålde min gamla o kör med en Dell kulmus nu ;).

Ja har kollat lite på Logitech mx-518. Har läst lite recensioner och den verkar ju bra

Vad tycker ni om den? Eller vilken tycker ni jag ska välja i samma prisklass?

Bör jag ha någon speciell musmatta?

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

En MX518 borde bli alldeles utmärkt, jag har en MX510 själv och den har aldrig krånglat ens det minsta.

Permalänk

jag har en MX518, och den fungerar alldeles superbt.

det finns ju självklart möss som är lite dyrare som har lite fler DPI, men enligt mig så räcker 1600dpi hur bra som helst, även för "proffs-spelare"

Visa signatur

ASUS 8800GTS 640mb || Intel e6320 1,86Ghz @ 3,2Ghz|| Scythe Infinity || 4gb OCZ Platinum 800mhz || PSU - Hiper R 580W || Antec P182 || P5B-Deluxe || SuperPi 1MB - 14,8s || 3dMark06 -10761p

//CruZadeR

Permalänk

Håller med generalcrusader! Har även jag en MX-518, fungerer MYCKET bra !

Visa signatur

Lenovo Thinkpad Tablet > Android 4.03 > Tegra 2

Asus UX32VD-R4002V > Intel i7 3517U > Geforce GT 620 > 13,3" IPS @ 1920 x 1080

Permalänk
Medlem

Jag har också en MX518. Det är en helt underbar mus.

Visa signatur

-\n-

Permalänk

har en bugg i min om jag har ps2 adaptern påsatt musen rör sig i zick zack på skärmen och laggar runt som satan men om ja kör den USB så funkar den klockrent

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Har en jag också, mycket nöjd!

Visa signatur

Veteran

Permalänk
Medlem

Okey Ja va inne på den "härliga" affären onoff idag o kollade på lite möss. Såg dom här också, skiljer inte så mycke i pris. Borde ja ta laserversionen ist??

http://www.onoff.com/online/se/inet.nsf/vProd/37826?opendocum...

http://www.onoff.com/online/se/inet.nsf/vProd/38610?opendocum...

Och en MS wireless laser mouse 6000

Permalänk
Medlem

visst är G5an härlig...
men jag personligen gillar inte lasermöss (bara strul för mig :'() men jag känner flera som har den och är nöjda...

jag har en mx518 nnu och tycker den är underbar... (dock är nya skatez att föredra...)

köp inte en lasermouse 6000

mx610 har jag inga erfarenheter av

Permalänk

MS 6000 med sladd är faktiskt väldigt skön att använda, lite få knappar bara. Tycker personligen mer om låga möss än Logitechs gigatiskt höga som tenderar att ge mig kramp i fingrarna efter ett tags användande.

Permalänk

om du har liten budget, IE 3.0 eller Logitech mx-518

om du har råd, köp dig en Logitech G5

mx-518 är de inge fel på, skit bra mus för ett bra pris

Visa signatur

Bears.
Beets.
Battlestar Galactica.

Permalänk
Medlem

okey,, tack!!!!! får nog bli en mx518 då. Men vad ska ja ha för musmatta?

Permalänk
Medlem

Jag använder en Steelpad 5L. Den kan jag rekommendera starkt.

Visa signatur

-\n-

Permalänk
Medlem

Använder logitechs mx510:
http://www.logitech.com/index.cfm/products/details/MY/EN,CRID...
som basicly är den gammla versionen av mx518. Letade runt mkt då jag tycker att mx510 passar bättre i tassen...
Fungerar helt utmärkt...

Som sagt, en mx518 om du tycker att den är prisvärdare/snyggare/passar bättre
och en G5a om du har råd och tycker dig behöva en gamingmus...

Jag kör även med en icemat musmatta av glas...inte allt vad den lovas vara, men helt ok...

Visa signatur

[workstation] Mac Pro 2x2.66GHz Dual-Core Xeon, ATI Radeon X1900 XT 512MB, 11GB 667MHz FB-DIMM, 2x 500GB RAID0 & 250GB HDD | OS 10.6
[server] Antec PlusView 1000AMG, Asus P5E-VM DO, Intel Core 2 Duo E5200, 4GB RAM, 4x 1TB RAID5 & 160GB HDD | Windows Server 2008
[netbook] AAO ZG5 8.9", Intel Atom N270, 1GB RAM, 120GB HDD | Windows XP

Permalänk
Medlem

hmm jag har med en 518 och tycker den e lite tung..
och svår att ställa in rätt sens.

Visa signatur

|| Förstärkare Amplifix || Högtalare Canton RC-L || Cambridge Audio Dacmagic || asrock 330||

http://www.minhembio.com/forum/index.php?s=dd15fd8c8426beaecf...

Permalänk

Qpad!!
http://www.maxfps.se/product_view.aspx?productid=163
Min bror har den den e hur skön som helst! (tycker jag)
Finns även andra, med andra motiv men 1,5 mm large tycker jag e värt att satsa på! (De tar rätt mycket plats på skriv bordet!)

Permalänk
Medlem

Är en till nöjd ägare till en Logitech MX-518 och min "gamer" musmatta är SteelpadQck, som jag gillar och kan rekomendera till andra som vill ha en bra mjuk matta, som inte är för dyr att köpa. Man kan köpa den från ca 90 kr/st i datorbutikerna.

Länk till tillverkaren;
http://www.steelseries.com/

/Saint25

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nerios
Jag använder en Steelpad 5L. Den kan jag rekommendera starkt.

Samma här, bästa mattan jag någonsin testat!

Permalänk

Jag har MX510 + qck. Bättre musmatta finns inte. Perfekt höjd.

Permalänk

Alla har redan den bästa musmattan, förutom den som söker ny. Why bother?

Kört MX510 och fUnc men den nöttes ner rätt snabbt, bägge sidorna. Kör nu med en Ultimat Silver Edition och det funkar väl också bra. Beställde en MX518 nyligen och jag är övertygad om att den kommer att funka lika bra. Men kanske inte lika bra som på qck eller Steelpad 5L eftersom de är bäst tydligen.

Visa signatur

That's just my opinion, I could be wrong...
> C2Q Q6700 > 8GB PC6400 > Gigabyte 965P-DQ6 > HD4870X2 & HD4650
> Lian Li PC-201B > Corsair HX620 > 10.46TB > HP LP3065 & 2x HP LP2065

Permalänk
Medlem

Japp. Som alla har sagt är mx518 en mycket bra mus!

Har själv använt en mx510 i några år och det är den skönaste musen jag haft, och nu när den börjar ge upp så ska jag beställa en mx518.

Btw, min musmatta är Ulti-mat Breathe (den som är 55x45 cm)

Permalänk

Jag kan rekommendera A4Techs X-718F som finns här:
http://www.maxfps.se/product_view.aspx?productid=830
Billig mus som är mycket skön och fungerar bra. Hade en Razer diamondback innan och den fungerar minst lika bra som den.
Har även jämnfört den med Mx518 och 510, tycker att den fungerar lika bra, men gillar min bättre pga att jag tycker den är skönare att hålla i:)

Permalänk
Medlem

Kan endast hålla med alla andra om att MX518 är en bra mus för pengarna. Ligger bra i min hand (stora händer) och "sens knapparna" sitter så man kommer åt dem relativt lätt. Mycket trevligt med 2 knappar för webbläsare, bakåt och framåt. G5 har bara bakåt funktionen. När jag inhandlade min Mx 518 skaffade jag en Icemat 2nd edition, mycket skön och stor musmatta, använder inte ens hela ytan... Tyvärr är den hård (glas) så "knölen" på handen som ligger mot mattan blir ganska röd för mig. Detta åtgärdas lätt av att köpa ett svettband som man har runt handleden, gärna ett ganska tunt sådant.
Gillar min setup OBS. Icemat bör transporteras i sin orginalkartong om man är rädd om den, håller en del vad jag uppfattat, men ändå
Hoppas du hittar en mus och musmatta som du gillar Fråga om det är något.
Visst ja, vet inte om du vet att MX 518 har en 3stegs DPI funktion, även utan drivrutiner. Har för mig att du kan ha 800, 1200, 1600 DPI, ändras genom ett enkelt knapptryck

Edit: Ursh vad gramatiska fel...

Visa signatur

| Mac Mini i5 Late 2012|
| Nikon D40 | 18-55/3,5-5,6 | SB-400 |
| iPhone 5 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av klaus_clause
Jag kan rekommendera A4Techs X-718F som finns här:
http://www.maxfps.se/product_view.aspx?productid=830
Billig mus som är mycket skön och fungerar bra. Hade en Razer diamondback innan och den fungerar minst lika bra som den.
Har även jämnfört den med Mx518 och 510, tycker att den fungerar lika bra, men gillar min bättre pga att jag tycker den är skönare att hålla i:)

Finns A4Tech X-718F som trådlös variant?? den var snygg, och ifall det finns så ska jag ha den..

Permalänk
Medlem

Har en G5'a och en MX518. Själv föredrar jag G5'an efterssom den har matt yta och gummibeläggning på sidorna, men det är upp till var och en.

Visa signatur

Intel E8400 @ 3.9ghz | Asus P5E | 4x2gb Corsair Dominator TWIN2X | Gigabyte GeForce GTX 460 OC 1GB | Western Digital Velociraptor 320gb | 4x1.5TB blandad lagring | Corsair VX 550w | Lian Li A71FB

Permalänk
Avstängd

Har en IE3.0 och Mx518, gillar muskänsligheten bättre på 3:an och formen på 518 ;>

Ska nog köpa en logitec G3, ser ut som perfekta musen för mig, perfekt storlek.

Permalänk

har haft min MX518 i ett år och har aldrig krånglat det minsta ligger skitbra i handen och använder en "vanlig" 20:- musmatta och det funkar helt OK, kan inte förstå varför man ska slänga ut flera hundra på en musmatta

Visa signatur

Hej!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av majken_60
har haft min MX518 i ett år och har aldrig krånglat det minsta ligger skitbra i handen och använder en "vanlig" 20:- musmatta och det funkar helt OK, kan inte förstå varför man ska slänga ut flera hundra på en musmatta

det förstår du om du tar en icemat och rör musen med millimeter precition.
måste vara icemat funkar inte med func typ

Visa signatur

|| Förstärkare Amplifix || Högtalare Canton RC-L || Cambridge Audio Dacmagic || asrock 330||

http://www.minhembio.com/forum/index.php?s=dd15fd8c8426beaecf...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Foetus
det förstår du om du tar en icemat och rör musen med millimeter precition.
måste vara icemat funkar inte med func typ

Kan bara hålla med!
Icemat'en gör verkligen sitt jobb, man kan flytta musen det minsta lilla, med exact precision. De 5 "padsen" man får med till musen gör att den glider ruskigt bra, utan dem får man dock ett mycket otrevligt ljud och musen blir seg i rörelserna. Rekommenderar den starkt

Visa signatur

| Mac Mini i5 Late 2012|
| Nikon D40 | 18-55/3,5-5,6 | SB-400 |
| iPhone 5 |

Permalänk
Avstängd

MX518 har en stor svaghet, det är just fötterna dom är för tok för små, detta har dom löst fint på ex G3.

Dom sammlar på sig smuts mycket enklare också.